اکران فیلم زالاوا ؛ آغاز اکران زالاوا و درخواست نمایش ۳ فیلم جدید

اکران فیلم زالاوا . درباره فیلم سینمایی زالاوا. آغاز اکران زالاوا و درخواست نمایش ۳ فیلم جدید. در ادامه مطلب زالاوا اکران فیلم همراه فیگار باشید.

این فیلم سینمایی به کارگردانی ارسلان امیری و تهیه‌کنندگی روح‌الله و سمیرا برادری، توسط خانه فیلم پخش می‌شود. «زالاوا» تاکنون منتخب سی‌و‌شش جشنواره بین‌المللی همچون ونیز، تورنتو، روتردام، گوتنبرگ، کارلو‌وی واری و … بوده.

اکران فیلم زالاوا

آغاز اکران زالاوا و درخواست نمایش ۳ فیلم جدید

اکران زالاوا, زالاوا اکران فیلم
اکران زالاوا, زالاوا اکران فیلم

اکران مردمی فیلم «زالاوا» به کارگردانی ارسلان امیری با حضور پوریا رحیمی سام، آزاده صمدی و وحید آقاپور، شب گذشته (یکشنبه ۱۲ تیر) در پردیس کورش برگزار شد. این فیلم اولین‌بار در سی ونهمین جشنواره فیلم فجر به نمایش درآمد. وحید آقاپور حدود دو هفته پیش مورد حمله خفت‌گیران قرار گرفته بود.

همایون اسعدیان – دبیر و سخنگو شورای صنفی نمایش – درباره جلسه این شورا که یکشنبه، پنجم تیرماه در خانه سینما برگزار شد به ایسنا گفت:‌ در این جلسه مقرر شد که از این پس پخش‌کننده‌ها به شیوه سابق تقاضای اکران فیلم‌ها را برای شورای صنفی نمایش بفرستند، چون در این مدت برای سازمان سینمایی ارسال می‌شد و بر همین اساس در جلسه امروز تقاضا برای اکران سه فیلم اعلام وصول شد.

بیشتر بخوانید:

اکران فیلم زالاوا

اکران زالاوا, زالاوا اکران فیلم
اکران زالاوا, زالاوا اکران فیلم

به گفته وی این فیلم‌ها «پیتوک» به کارگردانی مجید صالحی، «تی‌تی» ساخته آیدا پناهنده و «بازیوو» به کارگردانی امیرحسین قهرایی هستند و زمان اکران آن‌ها در آینده مشخص خواهد شد. با این حال اکران فیلم‌های روی پرده همچنان ادامه دارد. او افزود:‌ «زالاوا» به کارگردانی ارسلان امیری نیز از این هفته (هشتم تیرماه) در سینماها اکران می‌شود.

این فیلم سینمایی با کاندید شدن در ده رشته برای کسب سیمرغ بلورین و دریافت سه سیمرغ بلورین بهترین کارگردان فیلم اول (ارسلان امیری)، بهترین فیلم‌نامه (ارسلان امیری، آیدا پناهنده و تهمینه بهرام)، بهترین بازیگر نقش مکمل مرد (پوریا رحیمی سام) و دیپلم افتخار بهترین فیلم‌برداری (محمد رسولی)؛ یکی از شگفتی‌های سی و نهمین جشنواره فیلم فجر بود. همچنین نوید پورفرج نیز، جایزه بهترین بازیگر نقش اصلی مرد را از جشنواره دهوک از آن خود کرده است.

اکران فیلم زالاوا

اکران زالاوا, زالاوا اکران فیلم
اکران زالاوا, زالاوا اکران فیلم

رشید دانشمند و امیرحسین قاسمی نیز برای «زالاوا» از چهاردهمین جشن بزرگ منتقدین جایزه‌ی بهترین صدا را دریافت کرده‌اند.

بیشتر بخوانید:

از همراهی شما تا انتهای نوشتار اکران فیلم زالاوا سپاس‌گزار هستیم. حتما ما را با نظرات خود در رابطه با این نوشتار، آگاه کنید. شما می‌توانید به عنوان نویسنده مهمان در سایت فیگار عضو شوید و علاوه بر اشتراک نظرات خود در رابطه با مقاله‌ها، نقد فیلم ، نقد سریال ، اخبار سینما و مطالب خودتان را نیز انتشار دهید. برای مطالعه فراخوان مرتبط با آن بر روی لینک نویسنده مهمان کلیک نمایید. در ضمن شما همراهان عزیز می‌توانید به اینستاگرام فیگار جهتِ شناختِ مهمترین فیلم های ژانرهای مختلف و خلاصه نقد و بررسی‌های فیلم‌های روز دنیا مراجعه کنید.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *