بهترین برند سیگار ؛ مهم‌ترین ها و محبوب‌ترین ها [+ گران‌ترین ها و ارزان‌ترین ها]

بهترین برند سیگار از نظر شما کدام است؟ بهترین مارک سیگار زنانه چه؟ پرفروش ترین سیگار در ایران از دیدگاه شما کدام است؟ در این نوشتار پس از مرور تاریخچه سیگار در ایران به معرفی مهم‌ترین‌ها، محبوب‌ترین‌ها و یا حتی گران‌ترین‌ها و ارزان‌ترین‌های دنیای سیگار خواهیم پرداخت.

سیگار از انواع دخانیات پرمصرف در ایران است که در دو نوع داخلی و خارجی به بازار عرضه می‌شود. سیگارهایی که در داخل ایران تولید می‌شوند همگی ساخت شرکت دخانیات ایران هستند. در ادامه با نوشتار بهترین برند سیگار همراه فیگار بمانید تا بدانیم بهترین ها در این دنیای دودآلود کدامین هستند!

بهترین برند سیگار

مهم‌ترین ها و محبوب‌ترین ها [+ گران‌ترین ها و ارزان‌ترین ها]

فهرست سیگارهایی که در نوشتار بهترین برند سیگار برای شما معرفی کرده‌ایم را می‌توانید در لیست زیر در یک نگاه مشاهده بفرمایید:

بهترین برند سیگار
بهترین برند سیگار

سال‌هاست دخانیات به‌عنوان یکی از کالا‌های اصلی سبد خرید مردم در جهان شناخته می‌شود، طوری که در کشور ما، بیش از ۱۲ میلیون مصرف‌کننده زندگی می‌کنند. خوشبختانه با تمام این تفاسیر، هنوز هم خانواده‌های ایرانی، سیگار کشیدن را یک عیب بزرگ می‌دانند و اگر حتی یک عضو از آن جمع هم‌سیگار مصرف کند، جور دیگری به او نگاه می‌کنند.

باید بدانید که برند Davidoff یکی از برند‌های سیگار است که همیشه در میان گران قیمت ترین سیگار های جهان حضور داشته است. این برند متعلق به سوییس است و سوییس نیز به تولید محصولات گرانقیمت شهرت دارد.

در طی سال‌های گذشته خرید سیگار در ایران به شدت افزایش یافته است. عوامل متعددی سیگارها را از هم متمایز می‌سازد. از جمله این تفاوت‌ها، میزان نیکوتین و قطران هر نخ سیگار، درصد خلوص و مرغوبیت توتون، طول و قطر هر نخ سیگار، جنس کاغذ مورد استفاده، جنس و اندازه‌ی فیلتر و میزان تصفیه دود حاصل از سیگار، طعم و عطر توتون به کار رفته در سیگار هستند.

سیگار کشیدن برای بسیاری از مردم، بدون توجه به سن، جنسیت و موقعیت اجتماعی، نوعی سرگرمی محسوب می‌شود و اغلب سیگاری‌ها سیگارهای نرمال و کلاسیک دود می‌کنند که ارزانتر از بقیه هستند.

سیگار در عین حال لقب دومین عامل اصلی مرگ و میر را نیز یدک می‌کشد. به گمان همین‌ها برای آشنایی با سیگار کافی است. تلاش داریم تا در نوشتار بهترین برند سیگار پس از ذکر تاریخچه‌ای مختصر از سیگار در ایران و جهان، به معرفی بهترین برندهای سیگار بپردازم.

از آنجایی که می‌دانیم بسیاری از سیگاری‌ها به همراه کشیدن سیگار دوست دارند فیلم ببینند، در بخش‌های بیشتر بخوانید برای شما لیستی از بهترین فیلم های 2022 را ارائه داده‌ایم.

بیشتر بخوانید:

تاریخچه سیگار

بهترین برند سیگار
گران قیمت ترین سیگار های جهان, دنیای سیگار در ایران

اگر بخواهیم نگاهی به تاریخچه پیدایش سیگار در جهان بیندازیم، نخستین‌بار، این آمریکایی‌ها بوده‌اند که آن را کشف کردند‌ و ‌بعد از آن، سیگار به اروپا وارد شد و در زمان صفویه هم توسط یونانی‌ها به ایران آمد البته کشت دخانیات در ایران قدیمی‌تر است ولی به شکل امروزی آن نبوده و برای مصرف چپق تولید می‌شده است. سیگارهای امروزی در سال 1312 به ایران وارد شدند و ساختمان اصلی دخانیات ایران هم مانند الان، در میدان قزوین ‌تهران بوده است.

سیگار معمولا به قدرت و ثروت ربط داده می‌شود و البته ثروتمندان در این مورد، انتخاب‌های خاص خودشان را دارند. در واقع این سرگرمی می‌تواند بسیار گران تمام شود و افرادی که برای اولین بار برچسب قیمت بعضی برندها را می‌بینند، شوکه می‌شوند.

به گواه تاریخ، بشریت از قرن‌ها پیش با توتون و تنباکو و کاربردهای آن آشنا بوده است. به نقل از هرودوت مورخ نامی یونانی (425 ـ 490 پیش از میلاد) طوایفی در جنوب یونان و شمال آفریقا برگ تنباکو را سوزانده و دود آنرا به قول هرودوت می‌خوردند.

در سال 1760 و در نیویورک آمریکا فردی پیر لوریلارد (Pierre Lorillard) با احداث یک شرکت و تولید سیگار و سیگار برگ، اولین گام در تولید صنعتی سیگار را برداشت. پیر لوریلارد امروزه هم به عنوان قدیمی‌ترین و یکی از بهترین برند سیگار در جهان شناخته می‌شود. بعدها و در 1939 شرکت تولید سیگار پال مال آغاز به کار کرد که تا به امروز از بزرگترین تولیدکنندگان سیگار و به زعم برخی بهترین برند سیگار در جهان است.

در حین و پس از جنگ جهانی دوم نیز مصرف سیگار به شدت بالا گرفت و در نتیجه، تولید، توزیع و فروش سیگار به عنوان یک صنعت در نظر سرمایه‌داران جلوه‎‌گر شد. در ادامه نوشتار بهترین برند سیگار توجه شما را به دنیای سیگار در ایران جلب می‌کنیم.

بیشتر بخوانید:

سیگار در ایران

بهترین برند سیگار
گران قیمت ترین سیگار های جهان, دنیای سیگار در ایران, سیگارهای مخصوص بانوان

سیگار بهمن از بازماندگان دهه پنجاه است. فروش آن در سال‌های دهه پنجاه در ایران آغاز شد و همچنان طرفداران خاص خود را دارد. این محصول در ابتدا به صورت مشترک توسط شرکت دخانیات ایران و سوییس وارد کشور شد و در دهه‌ی هفتاد تولید آن در کشور آغاز گشت.

در حال حاضر بهترین مارک تولیدی ایران طبق آمار، سیگار بهمن است. البته این مسئله سلیقه‌ای است اما ‌به‌ جرات می‌توان گفت ‌سیگارهای ایرانی کیفیتی مشابه سیگارهای خارجی و حتی در برخی موارد بهتر از آن‌ها‌ دارند.

باید بدانید که ورود تنباکو به ایران را مقارن با ایام سطنت شاه عباس صفوی می‌دانند. از همان ایام و به تدریج کشت و صرف تنباکو در ایران رواج یافت. تنباکو در ایران به تولید انبوه رسید، خصوصا که محصول تولیدی کشورهای خاورمیانه به هر دلیلی از مرغوبیت بالایی برخوردار بود.

از دیگر انواع مارک سیگار که در ایران و توسط شرکت دخانیات ایران تولید می‌شود، سیگار کنت است. سیگار کنت یک محصول با اصالت امریکایی است که در ایران فروش خوبی دارد.

گرچه هیچ آمار دقیقی از بازار سیگار در ایران ارائه نمی‌شود، اما اکثر کسانی که سیگاری هستند به حدس و گمان هم می‌توانند بگویند که دو برند وینستون و کنت بازار ایران را قبضه کرده‌اند. همچنین و در کنار آنها برندهای بهمن، مارلبرو و مگنا نیز صاحب سهم عمده‌ای هستند.

در ایران مدل‌های گوناگونی از سیگار کنت از جمله کنت پلاس، کنت سوئیچ، کنت کور، کنت HDT، کنت نانو، کنت سری S تولید می‌شود. میزان نیکوتین سیگارهای کنت از 0.1 تا 0.7 میلی گرم متغیر است.

کنت

بهترین برند سیگار
پرفروش ترین سیگار در ایران, تاریخچه سیگار در ایران

این سیگار برای اولین بار در سال 1936 به بازارهای جهانی عرضه شد. شاید جالب باشد که بدانید برای اولین بار این کنت بود که فیلتر را به انتهای سیگار اضافه کرد. انواع سیگار کنت نشان از توجه این شرکت به ارضای امیال متفاوت مشتریان خود دارد.

کنت انواع مختلفی را ارائه می‌کند. کنت 4، کنت پاور، کنت اچ دی، کنت آبی 8 و کنت پلاس از انواع مختلف این برند هستند. این تنوع کنت سبب شده که هرکسی با امیال مختلف،‌ از میان انواع مختلف کنت یک مدل را برای خود بپسندد. در نتیجه از نظر تنوع، کنت پرفروش ترین سیگار در ایران است.

وینستون

بهترین برند سیگار
پرفروش ترین سیگار در ایران, تاریخچه سیگار در ایران

وینستوون از محصولات کمپانی آر. جی. رینولدز است. اما برند مارلبرو به تدریج جای وینستون را به عنوان سیگار اول جهان گرفت. تنوع برند وینستون نیز قابل قبول است و انواع آبی، قرمز، اولترا، مشکی، پاور، ایکس اس (XS) را شامل می‌شود.

G1

بهترین برند سیگار
تاریخچه سیگار در ایران

G1 یک برند ایرانی جدید است که توانسته مخاطبین خود را به دست بیاورد. سیگار G1 برند با کیفیتی است و فیلترهای آن در دو نوع نانو و معمولی ساخته می‌شود. G1 قرمز، جی وان سولو نقره‌ای، جی وان طلایی، جی وان نقره‌ای، و جی وان مشکی از انواع سیگار G1 هستند. جی وان سیگاری کم نیکوتین است و میزان نیکوتین آن‌ها از 0.2 تا 0.6 متغیر است.

بهمن

بهترین برند سیگار
بهترین برند سیگار

این برند همانطور که قبل‌تر گفته شد، توسط شرکت دخانیات ایران و از سالها پیش تولید می‌شود، و در این سال‌ها همواره توانسته جایگاه خود را به عنوان یک سیگار محبوب در دل‌های هموطنان نگاه دارد.

این سیگار نیز انواع مختلفی دارد. از بهمن سوئیسی تا بهمن کوچک پرطرفدار دانشجویان و سربازان. این دو مدل البته معروفترین و پرفروش ترین سیگار در ایران که تولیدی این شرکت هستند.

بیشتر بخوانید:

سیگارهای خارجی یا سیگارهای مخصوص بانوان

برخی برندهای خارجی برای طرفداران محصولات خارجی نیز وارد می‌شود که عموما از مبادی رسمی انتقال می‌یابند و درصد کمی نیز به صورت قاچاق به کشور راه می‌یابند. در ادامه توجه شما را به بهترین برندهای سیگار خارجی جلب می‌کنیم که بسیار هم پر طررفدار هستند.

سیگار پال مال (Pall Mall)

بهترین برند سیگار
بهترین برند سیگار, بهترین مارک سیگار زنانه

سیگار پال مال از سیگارهای امریکایی موجود در بازار ایران است. پال مال در دو نوع نانو و کینگ تولید می‌شود. این سیگار در مقایسه با سایر برندهای بازار امریکا ارزان‌تر است و از سیگارهای دیر سوز به حساب می‌آید. این برند توانسته خود را به عنوان بهترین مارک سیگار زنانه معرفی کند.

انواع سیگار پال مال، سیگار نارنجی، آبی، منتول، کلیک، نانو کینگ قرمز، نانو کینگ آبی ونانو کینگ نقره‌ایست. میزان نیکوتین موجود در سیگارهای پال مال از 0.3 تا 1 میلی گرم متغیر است.

سیگار کمل (Camel)

بهترین برند سیگار
گران قیمت ترین سیگار های جهان, سیگارهای مخصوص بانوان

سیگار کمل از انواع سیگار خارجی موجود در بازار ایران است که در آمریکا تولید و توسط ژاپن درجهان توزیع می‌شود. این برند یکی از گران قیمت ترین سیگار های ایران است. نام این سیگار از طرح شتر روی بسته بندی آن گرفته می‌شود. گفتنی است که این برند خود را به عنوان بهترین مارک سیگار زنانه در ایران معرفی کرده است.

انواع سیگار کمل در ایران شامل کمل مشکی،کمل سفید، کمل آبی، کمل نقره‌ای و کمل زرد است. سیگارهای کمل از 03 تا 0.6 میلی گرم نیکوتین دارند.

سیگار مارلبرو (Marlboro)

بهترین برند سیگار
بهترین مارک سیگار زنانه, تاریخچه سیگار در ایران

سیگار مارلبرو عطر ملایمی دارد و برای طرفداران سیگارهای سبک‌تر مناسبتر است. از انواع سیگار مارلبرو می‌توان به مارلبرو قرمز، طلایی، نقره‌ای، نعنایی یا منتول در انواع لایتو اولترا، مارلبرو مدیوم، اسموت، ملایم، ترکیبی، فیلتر پلاس، ایکس و انواع دیگر اشاره کرد.

این کمپانی با شعار «سیگار لوکس آمریکایی» اولین محصولات خود را به بازار عرضه کرد. اما بعدها و خصوصا در دهه 1930 این برند با شعار «ملایم همچون ماه می» به عنوان بهترین مارک سیگار زنانه نام خود را مطرح کرد.

سیگار Dunhill

بهترین برند سیگار
بهترین برند سیگار, بهترین مارک سیگار زنانه

اگر واقعا در بین بهترین برند های سیگار به دنبال یک سیگار با کیفیت هستید، Dunhill همان چیزی است که شما می‌خواهید. این سیگار یکی از لوکس ترین برندهای سیگار است که از سال 1908 و به عنوان زیر مجموعه کمپانی بریتیش امریکن توباکو مشغول به فعالیت است.

بیشتر بخوانید:

بهترین برند سیگار برگ

سیگار برگ امروزه در سراسر دنیا و توسط برندهای معروفی تولید می‌شود. البته که مشتریان خاص خود را دارد و هرکسی را یارای پرداخت هزینه آن نیست. در ادامه شما را با معروفترین و بهترین برند سیگار برگ آشنا کنیم.

اگر بخواهیم به تفاوت سیگار برگ و سیگارهای معمولی اشاره کنیم، می‌شود گفت که سیگارهای معمولی اصولا در یک اندازه طولی برابر با همدیگر تولید می‌شوند و باریک و پهن بودن آنهاست که سبب ایجاد تفاوت ظاهری می‌شود. در حالیکه سیگارهای برگ کاملا هم از نظر طول و هم از نظر قطر رول شده دارای تفاوت هستند.

سیگار Arturo Fuente Opus X BBMF

بهترین برند سیگار برگ

محصولی از شرکت آرتورو فیونت میباشد که یکی از قدیمی‌ترین شرکت‌های تولید سیگار است. این سیگار با قیمت هر عدد 55 دلار،‌دیگر عناون از محبوبترین سیگارهای جهان است. تولید این سیگار اما محدود و به صورت سفارشی است.

سیگار Louixs

گران قیمت ترین سیگار های جهان

این سیگار که محصولی از شرکت گلدوین متروپولیتن میباشد،‌از محبوبترین سیگارهای جهان در منطقه بورلی هیلز و در میان ثروتمندان است. این سیگار پای ثابت مهمانی‌ها و کافه‌های محل تجمع ثروتمندان است. قیمت این سیگار به ازای هر عدد 50 دلار میباشد. این در شرایطی است که به زعم کارشناسانی قیمت این محصول به نسبت کیفیتش بسیار پایین است.

سیگار Fuente Don Arturo AniverXario

بهترین برند سیگار برگ

هر عدد 87 دلار. تولید این سیگار توسط کمپانی فیونت از سال 2001 شروع شد اما در سال 2008 و به احترام بنیانگذار شرکت، نام آن با نام دن آرتورو فیونت عجین شد و به تولید انبوه رسید. جعبه 92 عددی این سیگار به قیمت 7500 دلار به فروش میرسد.

سیگار Cohiba Behike

بهترین برند سیگار

طرفداران سیگارهای لاکچری و خاص با نام کوهیبا آشنا هستند. یک کمپانی کوبایی تولید کننده سیگارهای خاص و لاکچری. این مدل از سیگار برگ که به مناسبت 40 سالگی این کمپانی و در تعداد محدود تولید شده بود، با قیمت رسمی هر عدد 450 دلار به فروش میرسید. اما به دلیل تعداد محدود و محبوبیت فراوانش با قیمت چندبرابر نیز به عرضه شد.

بیشتر بخوانید:

جمع بندی

ویژگی‌های گوناگونی در هنگام انتخاب سیگار مورد اهمیت است. اما در نهایت چیزی که بیش از همه تاثیرگذار است، سلیقه‌ی شخصی است. یک سیگار ممکن است برای فردی عالی به نظر برسد اما شخص دیگر از آن لذت نبرد.

با این حال با درنظر گرفتن شرایط مورد نظر خود و حتی گاهی امتحان کردن یک نخ سیگار برای شناختن ویژگی‌های آن می‌تواند مؤثر باشد. با این حال بهتر است در حد امکان مصرف آن را کاهش دهید تا از آثار مخرب آن جلوگیری کنید.

بیشتر بخوانید:

از همراهی شما تا انتهای نوشتار بهترین برند سیگار  سپاس‌گزار هستیم. حتما ما را با نظرات خود در رابطه با این نوشتار آگاه کنید. شما می‌توانید به عنوان نویسنده مهمان در سایت فیگار عضو شوید و علاوه بر اشتراک نظرات خود در رابطه با مقاله‌ها، نقد‌ها و مطالب خودتان را نیز انتشار دهید. برای مطالعه فراخوان مرتبط با آن بر روی لینک نویسندگی مهمان کلیک نمایید.

پرسش های متداول در رابطه با بهترین برندهای سیگار

بهترین برند سیگار که در ایران بیشتر از همه طرفدار دارد کدام است؟

سیگار جی وان و بهمن دو تا از برندهای مهم و پر طرفدار در ایران است.

چه عواملی در انتخاب سیگار می‌تواند از اهمیت بالایی برخوردار باشند؟

عواملی چون قیمت سیگار، طعم سیگار و نوع فیلتر در ایران روی انتخاب نوع سیگار موثر هستند.


One thought on “بهترین برند سیگار ؛ مهم‌ترین ها و محبوب‌ترین ها [+ گران‌ترین ها و ارزان‌ترین ها]

  1. با سلام در حدود دوهزار الی بیست هزار سم داخل یک نخ سیگار هست مثل گوگرد دور کاغذ چسب الکل صنعتی و با هر بازدم درصد سموم بالا رفته و بیماری های پنهان خود را هم به بیرون بازدم میکنید و موجب ضایع شدن حق الناس میشوید که جبران شدنی نیست فرقی نمیکند دود دود است همانطور که مادر تمام جنایت ها دروغ است مادر تمام اعتیادها هم سیگار و قهوه و چای هست بعد از ده سال مستمر و مقطعی و دوره ای به یکباره سیگار را ترک کردم به همراه چای تریاک پیپ تنباکو مشروب حشیش و نماز را جایگزینشان کردم قلبم پر از نور شد رنگم برگشت فقط خس خس سینه و سرفه داشتم که با بیست شب خوردن سیر همراه آب فراوان سلامتیم برگشت قول میدهم کسی که ترک کند رزق برکت و توجهات خدا به سمتش بر میگردد و رنگش روشن و حتی میتواند شهوات و عادات بد را هم ترک دهد به خدا همه اش تلقین است اعتیادی وجود ندارد دکمه اعتیاد را خودتان روشن کردید آن را خاموش کنید تلقین کنید که پاک میشوید و این باورها دروغ است و اگر راست گو و درستکار باشید خبائث از شما دور می‌شود 🌹 🙏 الان قرآن حفظ میکنم و بیشترین پولم را صرف عطر نرم و بی آزار میکنم همیشه خوشبو هستم الهی شکرت که دیگر با بوهای بد دود و دم مردم آزار نیستم الهی شکرت 🌹💚

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *