نقد و بررسی فصل 1 سریال I Am Groot ؛ اسپین آف بامزه‌ترین شخصیت مارول

بالاخره شخصیت گروت هم صاحب سریال اختصاصی خود شد. پس در ادامه قصد داریم تا به نقد و بررسی فصل 1 سریال I Am Groot  بپردازیم.

گروت یکی از اعضای اصلی گروه  نگهبانان کهکشان در دنیای سینمایی مارول است. با وجود نقش کم اهمیت گروت در اکثر آثار دنیای سینمایی مارول، اما او شخصیت بسیار محبوبی است. او تنها می‌تواند عبارت “من گروت هستم” را ذکر کند و اللخصوص نسخه بچه گروت، بسیار در میان طرفداران مارول محبوب است.

نقد و بررسی فصل 1 سریال I Am Groot

اسپین آف بامزه‌ترین شخصیت مارول

شما می‌توانید فهرست نقد و بررسی فصل 1 سریال I Am Groot را در یک نگاه در لیست زیر مشاهده کنید:

نقد و بررسی فصل 1 سریال I Am Grootهمانطور که گفتیم گروت از لحاظ داستانی اهمیت زیادی در دنیای مارول ندارد اما همین محبوبیت باعث شد که او صاحب یک سریال اختصاصی شود. هرچند که مجموع 5 اپیزود این سریال، تنها 20 دقیقه می‌شود. بدین صورت، سریال من گروت هستم حتی از یک انیمیشن سینمایی نیز کوتاه‌تر است و می‌توانیم آن را یک انیمیشن کوتاه محسوب کنیم. در ادامه با فیگار باشید تا به نقد و بررسی سریال من گروت هستم بپردازیم.

کارگردانی

نقد و بررسی فصل 1 سریال I Am Groot
نقد و بررسی فصل 1 سریال I Am Groot, نقد و بررسی سریال من گروت هستم

جیمز گان کارگردان فیلم‌های نگهبانان کهکشان است و درحال حاضر نیز مشغول به کار بر سومین و آخرین قسمت از این سه‌گانه می‌باشد. با وجود نزدیک‌ شدن نگهبانان کهکشان به پایان راه خود، کاملاً منطقی است که ما شاهد آثار اسپین آف بیشتری از این مجموعه باشیم. پس از سریال من گروت هستم نیز یک اپیزود ویژه از نگهبانان کهکشان در کریسمس سال آینده، پیش از فیلم نگهبانان کهکشان 3 منتشر خواهد شد.

ساخت سریال من گروت هستم به جای جیمز گان، به کریستین لیپوره که سابقه زیادی در ساخت انیمیشن‌های کوتاه دارد سپرده شده است. هرچند که کریستین لیپوره بیشتر برای انیمیشن‌هایی با سبک استاپ موشن شناخته می‌شود. لازم به ذکر است که شهرت بیشتر کریستین لیپوره برای ساخت اپیزود Bad Jubies از انیمیشن Adventure Time است.

کارگردانی این انیمیشن به خوبی انجام شده است و با وجود کوتاه بودن زمان هر اپیزود، داستان با عجله شکل نمی‌گیرد و هر قسمت همانند یک انیمیشن کوتاه معمولی همانند آثار پیشین کریستین لیپوره است. البته که بودجه بسیار زیاد آثار مارول، سطح کیفیت بسری این انیمیشن را نیز به نسبت آثار پیشین این کارگردان بسیار افزایش داده است.

بیشتر بخوانید:

داستان

نقد و بررسی فصل 1 سریال I Am Groot
نقد و بررسی فصل 1 سریال I Am Groot, نقد و بررسی سریال I Am Groot

داستانی که در نقد و بررسی فصل 1 سریال من گروت هستم مورد بررسی قرار می‌گیرد، همچنان توسط خود کریستین لیپوره نوشته شده است. هر قسمت از این سریال، داستانی کوتاه از شخصیت گروت را بین فیلم‌های نگهبانان کهکشان روایت می‌کند.

همانطور که انتظار می‌رود، داستان‌های این سریال مفهوم بزرگی را روایت نمی‌کنند. حتی شاید برخی مواقع نتوانیم آن‌ها را یک داستان کامل محسوب کنیم. صرفاً داستانک‌هایی سرگرم کننده و مفرح هستند که روزمرگی‌های گروت را خارج از سایه نگهبانان کهکشان نشان می‌دهند.

بیشتر بخوانید:

انیمیشن یا لایو اکشن؟

نقد و بررسی فصل 1 سریال I Am Groot
نقد و بررسی فصل 1 سریال I Am Groot, نقد و بررسی فصل 1 سریال من گروت هستم

یکی از مهم‌ترین نکاتی که در قسمت آخر سریال من گروت هستم به چشم می‌خورد، حرکات نسبتاً مصنوعی و متفاوت راکت راکون از این شخصیت در فیلم‌های پیشین است. اما در نقد و بررسی سریال I Am Groot به دلیل اصلی این افت کیفیت خواهیم پرداخت.

لازم به ذکر است که برخلاف فیلم‌های نگهبانان کهکشان، سریال من گروت هستم کاملاً انیمیشن است. در فیلم‌های نگهبانان کهکشان، شخصیت گروت بازیگر داشته است و صرفاً حرکات بازیگر در رایانه و با استفاده از جلوه‌های ویژه،‌ به شکل یک راکون تغییر می‌کرد. اما در این سریال، راکت کاملاً و از صفر ساخته کامپیوتر است. این باعث می‌شود که به نسبت فیلم‌ها  کیفیت بسیار ضعیف‌تری داشته باشد. هرچند که این توجیح کاملاً قابل قبولی برای حرکات مصنوعی راکت راکون نیست.

بیشتر بخوانید:

جمع بندی نهایی

نقد و بررسی فصل 1 سریال I Am Groot
نقد و بررسی فصل 1 سریال I Am Groot, نقد و بررسی فصل 1 سریال من گروت هستم

سریال من گروت هستم اثری کاملاً ساده و سطحی اما مفرح و جالب است. مخاطبانی که صرفاً قصد دارند 20 دقیقه را به تماشای یک انیمیشن مفرح و خنده دار بگذرانند، احتمالاً از سریال من گروت هستم لذت خواهند برد. اما برای کسانی که به دنبال چیزی بیشتر از یک تفریح ساده هستند، من گروت هستم اثر مناسبی نخواهد بود.

سطح کیفیت بصری این انیمیشن به استثنای راکت راکون در قسمت آخر، کاملاً قابل قبول است. درواقع هیچ تفاوتی میان سطح کیفیت بصری فیلم‌های نگهبانان کهکشان و سریال من گروت هستم وجود ندارد. همچنین باید گفت که این سریال اثر بسیار خوبی برای آن دسته طرفداران است که شاهد رشد گروت بوده و دلتنگ بچه گروت هستند.

بیشتر بخوانید:

از همراهی شما تا انتهای نوشتار نقد و بررسی فصل 1 سریال I Am Groot سپاس‌گزار هستیم. حتما ما را با نظرات خود در رابطه با این نوشتار، آگاه کنید. شما می‌توانید به عنوان نویسنده مهمان در سایت فیگار عضو شوید و علاوه بر اشتراک نظرات خود در رابطه با مقاله‌ها، نقد فیلم ، نقد سریال ، اخبار سینما و مطالب خودتان را نیز انتشار دهید. برای مطالعه فراخوان مرتبط با آن بر روی لینک نویسنده مهمان کلیک نمایید. در ضمن شما همراهان عزیز می‌توانید به اینستاگرام فیگار جهتِ شناختِ مهمترین فیلم های ژانرهای مختلف و خلاصه نقد و بررسی‌های فیلم‌های روز دنیا مراجعه کنید.

پرسش های متداول در رابطه با نقد و بررسی فصل 1 سریال I Am Groot

آیا جیمز گان کارگردان سریال من گروت هستم است؟

خیر. جیمز گان درحال حاضر مشغول ساخت فیلم نگهبانان کهکشان 3 است و کارگردانی سریال من گروت هستم برعهده کریستین لیپوره قرار گرفت. هرچند که جیمز گان تهیه کننده این سریال محسوب می‌شود.

سریال I Am Groot چند قسمت است؟

سریال I Am Groot در پنج اپیزود ساخته شده است که مجموع زمان آن‌ها، حدود 20 دقیقه می‌شود.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *