نقد سریال Nine Perfect Strangers ؛ اضطراب، خیانت، ترس، شرم و احساس گناه

این سریال بر اساس رمانی از لیان موریارتی ساخته شده است. در نوشتار نقد سریال Nine Perfect Strangers با فیگار باشید تا به این سریال رازآلود بپردازیم.

یکی دیگر از رمان های نویسنده، دروغ های کوچک بزرگ، توسط خالق این مجموعه، دیوید ای. کلی، به روی پرده رفت و در هر دو آن‌ها نیکول کیدمن حضور دارد. در رابطه با ساختار داستانی این سریال روانشناختی و خاص می‌شود گفت که نه نفر کاملاً ناشناخته که هرکدام ترس ها و مشکلات خاص خود را دارند، به محل تفریحی مجللی بنام Tranquillum House که توسط ماشا، یک زن اسرارآمیز و عجیب روسی اداره می‌شود، می‌روند. یا شاید انتخاب می‌شوند تا بروند! در ادامه با نوشتار نقد سریال Nine Perfect Strangers (نه غریبه کامل) همراه ما بمانید.

نقد سریال Nine Perfect Strangers (نه غریبه کامل)

اضطراب، خیانت، ترس، شرم و احساس گناه

فهرست مطالبی که در ادامه نوشتار نقد سریال Nine Perfect Strangers خواهید خواند به شرح زیر است:

نقد سریال Nine Perfect Strangers , نقد سریال نه غریبه کامل , نقد نه غریبه کامل , نقد Nine Perfect Strangers , نقد و بررسی سریال Nine Perfect Strangers , نقد و بررسی سریال Nine Perfect Strangers
نقد سریال Nine Perfect Strangers , نقد سریال نه غریبه کامل , نقد نه غریبه کامل , نقد Nine Perfect Strangers

نه نفری که وارد این فضا ماکان مرموز می‌شوند با تمرکز و واکاوی در مشکلات خود، شروع به تعجب می‌کنند که دقیقاً در محلی که حضور دارند یا شاید درون آن‌ها چه چیزی در حال گذار است.

در واقع یک مرکز بهداشت و سلامتی منحصر به فرد نوید بهبود و دگرگونی نه شهرنشین با استرس را می‌دهد که سعی میکنند راه زندگی بهتری را در پیش بگیرند. مدیر هتل، ماشا (نیکول کیدمن)، در طول 10 روز از آنها مراقبت میکند تا ماموریتی برای احیای ذهن و بدن خسته آنها داشته باشد. با این حال، این 9 غریبه هیچ ایده ای ندارند که انتظار چه چیزی را باید بکشند.

این مینی سریال های 8 قسمتی به کارگردانی جاناتان لوین، از لحاظ روانشناختی آسیب های مختلف مشتی مهمان ثروتمند را بررسی میکند، در حالی که یک رمز و راز ساده و انتقاد از صنعت تندرستی را به نمایش می‌گذارد، هر چند که بیشتر به فرقه های رادیکال اختصاص داده شده است. درون آن به این ترتیب، شیاطین مختلف درونی، ناامنی های سطحی، اسرار و اهداف پنهان به آرامی آشکار میشوند، زیرا این شخصیت ها به طور فزاینده ای از روش های درمانی غیر معمول استفاده میکنند.

بدون تردید، بهترین چیز در مورد این سریال این است که میتواند در تمام تعاملات بین یک بازیگر مجلل که قادر به ایجاد شخصیت های جالب و پر از کلیشه ها است، شرکت کند. در ادامه با نوشتار نقد سریال Nine Perfect Strangers همراه ما بمانید.


بیشتر بخوانید:


ادعای اصلی داستان

نقد و بررسی سریال Nine Perfect Strangers , نقد و بررسی سریال Nine Perfect Strangers
نقد و بررسی سریال Nine Perfect Strangers , نقد و بررسی سریال Nine Perfect Strangers

ادعای اصلی داستان – و البته مهمترین چهره – نیکول کیدمن (The Undoing) است، اما همچنین ناامیدکننده ترین است. کیدمن خود را در هاله ای از «راسپوتینیان» میپیچد و به دلیل لهجه اجباری روسی خود و همچنین تمایل او به سمت مبهم کنندگی تا حد عصبانیت و خشونت، کمی از تمپوی واقعی درون بیننده کم می‌کند. روش هایی که ماشا از آن استفاده میکند به تدریج رادیکال می‌شود و این شدت سمت و سوی بیشتری هم می‌گیرد و شخص او یک خرده داستان فرعی است که نسبت به آنچه در ابتدا این سریال مطرح می‌کند تا حدودی جدا از هم نشان داده می‌شود. همه اینها، همراه با رابطه مرموز و غیرمعمول او با شخصیت های سریال، باعث میشود شخصیت و تفسیر او به یکی از عجیب ترین‌ها در دنیای سریال سازی تا کنون تبدیل شود.

گذشته از اجراها، یکی از نکات مهم سریال نه غریبه کامل به کارگردانی عالی لوین این است که به شدت به دنبال همدردی ما با شخصیت ها است. طنز، درام، رازآلود و لحظات نگران کننده زیادی وجود دارد.


بیشتر بخوانید:


ضرر، شکست، اضطراب، خیانت، ترس، شرم، ضربه، احساس گناه

نقد سریال Nine Perfect Strangers , نقد سریال نه غریبه کامل , نقد نه غریبه کامل , نقد Nine Perfect Strangers
نقد سریال Nine Perfect Strangers , نقد سریال نه غریبه کامل , نقد نه غریبه کامل , نقد Nine Perfect Strangers

همانطور که گفته شد نه شخصیت با شخصیت های مختلف و در مراحل مختلف زندگی در یک مکان تفریحی که توسط ماشای عجیب و غریب (نیکول کیدمن) اداره میشود، حضور پیدا می‌کنند. سریال Nine Perfect Strangers دارای هشت قسمت است که یک سفر ده روزه شخصی و معنوی را ترسیم می‌کند، در حالی که زمان زیادی را صرف خلع شخصیت ها می‌کند، ریتم ساختار روایی را به خوبی نگه می‌دارد.

کسانی که به این مکان و فضای رمز آلود می‌آیند از مشاغل مختلف هستند اما همه به دلیل ضرر، شکست، اضطراب، خیانت، ترس، شرم، ضربه، احساس گناه یا عدم کنترل احساسات خود را در محدوده شخصی می‌بینند. در سالی مانند 2021، تجزیه و تحلیل این نه نفر یا شاید ده نفر که به صورت خانوادگی در یک زندان زندگی می‌کنند می‌تواند همدردی ایجاد کند.

برخی از شخصیت ها کلیشه ای را دنبال می‌کنند اما در سراسر ساختار روایی سریال به عمق خاصی می‌رسند و هنگام مواجهه با مشکلات و تشخیص ناقص بودن خود طبیعی به نظر می‌رسند. این مشاهده ترس ها و انگیزه های افراد، شاید نه به دلیل فیلمنامه آن، بلکه به دلیل اجراهای برجسته، عموم مردم را تحت تأثیر قرار می‌دهد.


بیشتر بخوانید:


خشم عامل اصلی سریال

نقد و بررسی سریال Nine Perfect Strangers , نقد و بررسی سریال Nine Perfect Strangers
نقد و بررسی سریال Nine Perfect Strangers , نقد و بررسی سریال Nine Perfect Strangers

Nine Perfect Strangers با تمپو کم ساخته شده است و در هر قسمت سرنخ های دلخراشی را بدون تمرکز بر رمز و راز موجود در هر صحنه و قرار دادن شخصیت های آن در مرکز قرار می‌دهد.

همانطور که قبل‌تر گفتیم اجراها ورای فیلمنامه با هیجان خاص و غریبی خودنمایی می‌کنند. هر شخصیت لحن مشخص خود را حفظ میکند، ملیسا مک کارتی در نقش فرانسیس بامزه، گریس ون پتن در نقش زویی خجالتی و پشیمان، لوک ایوانز در نقش لارس باهوش، بابی کاناوال در نقش تونی نابود شده و رجینا هال در نقش کارمل با مشکلات خودش بازی می‌کند. خشم، در بین دوازده نفر باعث به تصویر کشیدن اجراهای پیچیده‌ی این شخصیت‌ها می‌کند.

سوالاتی که شخصیت ماشا را درگیر میکند، در سول روایت ما را هم درگیر می‌کند. این سریال بر اساس پیام های شخصی مانند یافتن ثبات شخصیتی، عدم اشاره به گناه بلکه سازگاری با شرایط و تأکید بر مسائل خانوادگی ناخوشایند است که باید با هر یک ارتباط پراتیک برقرار کرد یا چاره جویی را در نظر گرفت.

آنها پیام‌های فردگرایانه ای هستند، همانند تاملات عصر کنونی، که با تمرکز بر زندگی و پذیرش تجربه بازنشستگی بدون زیر سوال بردن اخلاق، آگاهی را روی معنویت باز میکنند. بنابراین، سوالی که این مجموعه مطرح میکند این است: چه زمانی بیش از حد هست؟ یعنی چه زمانی کمک میکند از درد دیگران استفاده کنیم؟ چه زمانی یک فانتزی شروع به تبدیل شدن به یک کابوس میکند؟ محدودیت ها کجاست؟ آیا این سریال قادر به شناسایی و پیمایش آنها است؟


بیشتر بخوانید:


ساختن فضای ناامن

Nine Perfect Strangers یک پروژه معنوی، ظریف و گاه روانگردان است که میخواهد چیزهای زیادی بگوید اما میتواند در لحن خود دارای نقص باشد. آیا سرگرم کننده است و یا فقط می‌خواهد هیجان انگیز باشد؟ آیا می‌خواهد بر روانشناسی شخصیت ها یا رازهایی که آنها را آزار میدهد تمرکز کند؟ این سریال طریقی را که در نظر گرفته است برای ساختن فضای ناامن برای تماشاگر قابل ستایش است. در حالی که سوی آرامش را برای شخصیت ها ایجاد میکند. به این ترتیب، سریال نه غریبه نه تنها از نظر لحن بلکه از نظر اخلاقی نیز با محدودیت ها بازی می‌کند وقتی در مورد درست و غلط، ناراحتی، سوء استفاده، شکست، ضربه یا خشونت صحبت می‌کند، حقیقتا شما از درون فرو می‌پاشید.

بازیگران

  • نیکول کیدمن در نقش ماشا
  • ملیسا مک کارتی در نقش فانسیس
  • لوک ایوانز در نقش لارس
  • ملوین گرگ در نقش بن
  • سامارا ویوینگ در نقش جسیکا
  • مایکل شنون در نقش ناپلئون
  • اشر کدی در نقش هدر
  • گریس ون پتن در نقش زو
  • منی جاسینتو در نقش یائو
  • تیفانی بون در نقش دلیا
  • رجینا هال در نقش کارمل
  • بابی کاناوله در نقش تونی

مشخصات

  • ژانر: درام
  • سازنده: دیوید ای کلی و جان هنری باترورث بر پایهٔ نه غریبه کامل اثر لیان موریارتی
  • کارگردان: جاناتان لوین
  • بازیگران: نیکول کیدمن، ملیسا مک کارتی، منی جاسینتو، اشر کدی، لوک ایوانز، ملوین گرگ، سامارا ویوینگ، گریس ون پتن، تیفانی بون، مایکل شنون، رجینا هال و بابی کاناوله
  • تهیه‌کننده‌های اجرایی: دیوید ای کلی، جان هنری باترورث، نیکول کیدمن، پر ساری، برونا پاپاندریا، استیو هاتنسکی، کیسی هیور، ملیسا مک کارتی، لیان موریارتی، جان هنری باترورث، جاناتان لوین
  • تهیه‌کننده‌ها: جیلیان بوهرر
  • سال: 2021
  • کشور: ایالات متحده
  • فیلمنامه: دیوید ای کلی ، جان هنری باترورث ، سامانتا اشتراوس. رمان: لیان موریارتی
  • فیلمبردار: ایو بلانگر
  • توزیع کننده: Amazon Prime Video

بیشتر بخوانید:

از همراهی شما تا انتهای نوشتار نقد سریال Nine Perfect Strangers سپاس‌گزار هستیم. حتما ما را با نظرات خود در رابطه با این نوشتار آگاه کنید. شما می‌توانید به عنوان نویسنده مهمان در سایت فیگار عضو شوید و علاوه بر اشتراک نظرات خود در رابطه با مقاله‌ها، نقد‌ها و مطالب خودتان را نیز انتشار دهید. برای مطالعه فراخوان مرتبط با آن بر روی لینک نویسندگی مهمان کلیک نمایید.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *