عینک هوشمند ری بن توسط متا به هوش مصنوعی مجهز خواهد شد

به زودی عینک هوشمند ری بن با قابلیت‌های هوش مصنوعی بهبود یافته خواهد شد و این قابلیت‌ها شامل ترجمه و شناسایی اشیا و حیوانات می‌شود.

از دسامبر 2023، برخی کاربران قادر به استفاده از قابلیت‌های مبتنی بر هوش مصنوعی در عینک هوشمند Ray Ban بوده‌اند؛ اما طبق گزارشی از «نیویورک تایمز»، از ماه آوریل، این ویژگی‌ها برای تمام کاربران این دستگاه فراهم خواهد شد.


ادامه مطلب در ادامه

بیشتر بخوانید:


هوش مصنوعی در عینک هوشمند ری بن

برای دسترسی به دستیار هوشمند عینک ری‌بن، کاربران می‌توانند با گفتن عبارت Hey Meta، آن را فعال کنند. سپس با صحبت کردن و صدور دستورات و سؤالات، می‌توانند از قابلیت‌های هوشمند این عینک بهره برده و از طریق اسپیکرهای درون دسته‌های آن، پاسخ‌ها را دریافت کنند.

نیویورک تایمز توانسته است قابلیت‌های هوش مصنوعی عینک ری‌بن را در شرایط مختلفی مانند فروشگاه مواد غذایی، رانندگی، موزه و حتی باغ وحش آزمایش کند. این محصول قادر به شناسایی حیوانات و آثار هنری است، اما با دقت 100 درصدی روبرو نیست.

عینک هوشمند ری بن

گزارش «نیویورک تایمز» اعلام کرده است که عینک هوشمند ری‌بن قادر به تشخیص صحیح حیوانات باغ وحش از پشت میله‌ها و از فاصله دور نیست. همچنین، این دستگاه میوه‌های عجیب و غریب را شناسایی نمی‌کند. قابلیت ترجمه عینک ری‌بن نیز فقط از زبان‌های انگلیسی، اسپانیایی، ایتالیایی، فرانسوی و آلمانی پشتیبانی خواهد کرد.

احتمالاً در آینده، «متا» (شرکت سازنده عینک ری‌بن) توانایی‌های هوش مصنوعی این دستگاه را بهبود خواهد بخشید. همانطور که قبلاً اشاره شد، در حال حاضر این ویژگی‌ها برای برخی کاربران و از طریق لیست انتظار در ایالات متحده در دسترس است.

بیشتر بخوانید:

نظر شما درباره‌ی مجهز شدن عینک‌های ری بن به هوش مصنوعی چیست؟ آیا مفید خواهد بود؟ لطفا نظرات خود را در بخش کامنت با فیگار در میان بگذارید.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *