روسیه می‌خواهد کنسول‌های داخلی خودش را بسازد

دولت روسیه به دستور «ولادیمیر پوتین» مامور شده است تا امکان توسعه چندین کنسول داخلی را بررسی کرده و در راستای ساخت آن اقدام کند.

به نظر می‌رسد این دستگاه‌ها با هدف رقابت با کنسول‌های پلی استیشن و ایکس باکس در بازار روسیه ساخته خواهند شد. پس از برگزاری یک کنفرانس در اواخر ژانویه که بر توسعه اقتصادی و اجتماعی منطقه کالینینگراد تمرکز داشت، رئیس جمهور «پوتین» لیستی شامل 9 دستور را برای پیگیری تایید کرده است.


ادامه مطلب در ادامه

بیشتر بخوانید:

برای اطلاع از آخرین اخبار سینمای جهان، می‌توانید به بخش اخبار سینما و تلویزیون یا کانال تلگرامی فیگار مراجعه کنید.


اقدام روسیه برای ساخت کنسول‌های داخلی

در این دستورات، توسعه یک پلتفرم کامل سرگرمی دیجیتال که شباهت زیادی به آنچه کمپانی «Valve» در چند سال اخیر تولید کرده، آمده است. همچنین، رئیس جمهور روسیه برنامه‌ریزی برای یک سیستم‌عامل و فضای ابری مناسب برای این کنسول‌ها را تأیید کرد.

نخست‌وزیر روسیه به عنوان مسئول این برنامه‌ها تعیین شد و مهلت آن‌ها تا 15 ژوئن 2024 (26 خرداد 1403) خواهد بود. سخنگوی «کرملین» تایید کرده است که این دستورات با هدف تقویت بازار داخلی بازی در روسیه صادر شده‌اند.

روسیه

روزنامه‌ی «کامرسانت» (روزنامه‌ی روسی‌زبان) نیز به بررسی عملیاتی بودن این پروژه پرداخته و با برخی از توسعه‌دهندگان داخلی مصاحبه کرده است. آن‌ها به طور خلاصه بیان کرده‌اند که ساخت یک سیستم از ابتدا ممکن است پنج تا ده سال طول بکشد.

با این تلاش، کنسول‌ها از نظر فناوری حدود پانزده سال از سایر کنسول‌های موجود عقب خواهند بود. اگر دولت روسیه امیدوار است با تولیدکنندگان کنسول‌های تثبیت‌شده‌ای مانند «مایکروسافت» و «سونی» رقابت کند، بدون شک با چالش‌های بسیاری مواجه خواهد شد.

بیشتر بخوانید:

نظر شما درباره‌ی اقدام روسیه برای ساخت کنسول‌های داخلی چیست؟ لطفا نظرات خود را در بخش کامنت با فیگار در میان بگذارید.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *