اتحادیه اوراسیا پوتین ؛ پوتین قانون منطقه آزاد بین اتحادیه اوراسیا و ایران را امضا کرد

اتحادیه اوراسیا پوتین . پوتین قانون ایجاد منطقه آزادی تجاری بین «ایران و اتحادیه اوراسیا» را امضا کرد. در ادامه مطلب پوتین اتحادیه اوراسیا همراه فیگار باشید.

به گفته مسئول تیم مذاکراتی ایران و اتحادیه اقتصادی اوراسیا موافقتنامه تجارت‌ آزاد باعث صفر شدن تعرفه تجارت حدود ۸۰ درصد کالا‌ها میان ایران و اوراسیا می شود.

اتحادیه اوراسیا پوتین

پوتین قانون منطقه آزاد بین اتحادیه اوراسیا و ایران را امضا کرد

پوتین اتحادیه اوراسیا, اتحادیه اوراسیا
پوتین اتحادیه اوراسیا, اتحادیه اوراسیا

شبکه تلویزیونی المیادین گزارش داد: «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهور روسیه، قانونی را برای تصویب پروتکل الحاقی توافقنامه منطقه آزاد بین اتحادیه اوراسیا و ایران امضا کرد. این توافقنامه پیشتر به ترتیب در روز‌های ۱۵ و ۲۳ نوامبر (۲۰۱۸) به تصویب دوما، مجلس نمایندگان و شورای فدراسیون، مجلس علیا پارلمان پارلمان روسیه رسیده بود. توافقنامه موقت تجارت آزاد ایران و اتحادیه اقتصادی اوراسیا روز ۱۷ ماه مه سال ۲۰۱۸ در شهر آستانه امضا شده بود.

در اتحادیه اقتصادی اوراسیا کشور‌های بلاروس، قزاقستان، قرقیزستان، روسیه، ارمنستان عضویت دارند. در نشست‌های این مجمع درباره مسایلی از جمله گردشگری، انرژی، همکاری‌های مالی، اقتصادی و آموزشی بحث و تبادل نظر می‌شود. ایران نیز در بعضی از نشست‌های آن حضور دارد. شهر «شی آن» مرکز استان شا آن شی (Shaanxi) در شمال غرب چین محل دائمی مجمع اقتصادی اوراسیا است که نخستین بار در نوامبر ۲۰۰۵ میزبان این اجلاس بود.

بیشتر بخوانید:

اتحادیه اوراسیا پوتین

پوتین اتحادیه اوراسیا, اتحادیه اوراسیا
پوتین اتحادیه اوراسیا, اتحادیه اوراسیا

از اهداف این اتحادیه اقتصادی می‌توان به تسهیل تجارت، ایجاد بازار مشترک در حوزه کشور‌های مستقل هم سود عضو، حذف تدریجی قوانین گمرکی در داخل اتحادیه، برقراری تعرفه خارجی مشترک در میان کشور‌های عضو و هماهنگ سازی تشریفات گمرکی اشاره کرد. منطقه آسیای میانه و شرق اروپا به دلیل رقابت قدرت‌های جهانی، وجود نفت و گاز و مسیر‌های تجاری و انرژی منطقه‌ای ویژه از لحاظ ژئوپولوتیکی، ژئواستراتژیکی و ژئواکونومیکی است که این سه خصیصه را شاید نتوان همزمان در هیچ جای دنیا مشاهده کرد.

بیشتر بخوانید:

از همراهی شما تا انتهای نوشتار اتحادیه اوراسیا پوتین سپاس‌گزار هستیم. حتما ما را با نظرات خود در رابطه با این نوشتار، آگاه کنید. شما می‌توانید به عنوان نویسنده مهمان در سایت فیگار عضو شوید و علاوه بر اشتراک نظرات خود در رابطه با مقاله‌ها، نقد فیلم ، نقد سریال ، اخبار سینما و مطالب خودتان را نیز انتشار دهید. برای مطالعه فراخوان مرتبط با آن بر روی لینک نویسنده مهمان کلیک نمایید. در ضمن شما همراهان عزیز می‌توانید به اینستاگرام فیگار جهتِ شناختِ مهمترین فیلم های ژانرهای مختلف و خلاصه نقد و بررسی‌های فیلم‌های روز دنیا مراجعه کنید.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *