خودروی دایون y5 ؛ شرایط فروش خودرو دایون Y5 اعلام شد

خودروی دایون y5 . مزایا و معایب دایون Y5. شرایط فروش خودرو دایون Y5 اعلام شد. در ادامه مطلب دایون y5 خودرو همراه فیگار باشید.

شرکت صنایع خودروسازی ایلیا هم­زمان با مرحله دوم عرضه در سامانه یکپارچه تخصیص خودرو، اقدام به فروش خودرو دایون Y5 خواهد کرد.

خودروی دایون y5

شرایط فروش خودرو دایون Y5 اعلام شد

دایون Y5, خودرو دایون Y5, دایون y5 خودرو
دایون Y5, خودرو دایون Y5, دایون y5 خودرو

گروه دایون متشکل از مجموعه‌ای از شرکت‌های مختلف فعال در زمینه خودروسازی است که در سال 1987 میلادی تاسیس شد. نام دایون به معنای “کانال بزرگ” است و زیرمجموعه‌‌های آن در زمینه ساخت و ساز، تولید پیشرانه، خودروهای تجاری سنگین و سبک، انواع موتورسیکلت و اتومبیل فعالیت می‌کند. در نتیجه شاسی بلند Y5 تنها یکی از چندین محصول تولیدی این گروه بزرگ است.

با وجود یکسان بودن برند مادر دو خودرو دایون V5 و Y5، باید توجه داشته باشید که نسخه وانت V5 از سوی مکس موتور و نسخه شاسی بلند Y5 از سوی خودروسازی ایلیا در کشور مونتاژ می‌شوند. دو شرکت متمایز و متفاوتی که هیچ اشتراک سیاسی و بازاری با یکدیگر ندارند. دایون Y5 به عنوان یک شاسی بلند سایز متوسط هفت نفره، دارای ابعاد خارجی برابر با 4771×1870×1828 میلی‌متر و فاصله‌ محورهای 2790 میلی‌متری است که در نمای جلو با چراغ‌های ادغام شده با جلوپنجره و تریم کرومی متصل کننده این دو المان، ظاهری بسیار شبیه به فیس لیفت اول تویوتا لندکروزر پرادو J150 دارد.

بیشتر بخوانید:

خودروی دایون y5

دایون Y5, خودرو دایون Y5, دایون y5 خودرو
دایون Y5, خودرو دایون Y5, دایون y5 خودرو

از دیدگاه ابعادی اما این شاسی بلند جایی میان J150 و لندکروزر J200 می‌ایستند، در حالی که فاصله محورهای آن با نسخه چهار در J150 (زاپاس داخل) یکسان است اما در طول اندکی کوتاه‌تر است. نمای خارجی Y5 با درنظر گرفتن سبک طراحی خودروسازان چینی‌ در چند سال اخیر، نشان دهنده نوعی قدمت و مینیمال گرایی است.

طراحی که چندان جدید به نظر نمی‌رسد و البته خیلی قدیمی هم جلوه نمی‌کند. جلوپنجره کرومی ترکیب شده با چراغ‌های جلو، زیرسپر افقی دربر گیرنده مه شکن‌ها، بدنه صاف و ساده فاقد خط شخصیت برجسته، گلگیرهای تقریبا هم سطح با بدنه، ریم‌های 17 اینچی آلیاژی آلومینیومی، عدم استفاده از تریم پلاستیکی مشکی رنگ بر دامن خودرو، رکاب ترکیب شده با ساختار بدنه، چراغ‌های عقب با طراحی ساده اما شکیل و در پنجم با زاویه شکست قابل توجه، تنها المان‌های شکل دهنده نمای خارجی Y5 است.

خودروی دایون y5

دایون Y5, خودرو دایون Y5, دایون y5 خودرو
دایون Y5, خودرو دایون Y5, دایون y5 خودرو

 

شرایط فروش این شرکت به دو صورت فروش فوری قطعی با موعد تحویل ۳۰ روزه و فروش فوق‌العاده قطعی با موعد تحویل ۹۰ روزه و از طریق قرعه‌کشی است که طبق اعلام سایت سامانه تخصیص خودرو، ثبت‌نام آن به صورت هماهنگ از شنبه ۲۵ تیرماه ساعت ۱۷ به مدت سه روز انجام خواهد شد.

متقاضیان می‌توانند با مراجعه به آدرس https://sale.iranecar.com نسبت به ثبت‌نام اولیه برای شرکت در قرعه‌کشی خرید این خودرو اقدام نمایند.

بیشتر بخوانید:

از همراهی شما تا انتهای نوشتار خودروی دایون y5 سپاس‌گزار هستیم. حتما ما را با نظرات خود در رابطه با این نوشتار، آگاه کنید. شما می‌توانید به عنوان نویسنده مهمان در سایت فیگار عضو شوید و علاوه بر اشتراک نظرات خود در رابطه با مقاله‌ها، نقد فیلم ، نقد سریال ، اخبار سینما و مطالب خودتان را نیز انتشار دهید. برای مطالعه فراخوان مرتبط با آن بر روی لینک نویسنده مهمان کلیک نمایید. در ضمن شما همراهان عزیز می‌توانید به اینستاگرام فیگار جهتِ شناختِ مهمترین فیلم های ژانرهای مختلف و خلاصه نقد و بررسی‌های فیلم‌های روز دنیا مراجعه کنید.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *