ببینید: عکس برادر نیکی کریمی غوغا به پا کرد! +[تصاویر جادویی نیکی کریمی بازیگر زیبای ایرانی]

عکس برادر نیکی کریمی در فضای مجازی به خصوص اینستاگرام منتشر شده است که بازتاب گسترده ای در میان کاربران داشته مجازی است.

به تازگی عکسی از برادر نیکی کریمی بازیگر خوب ایرانی در خارج منتشر شده است. در ادامه مطلب با خبر تصویر برادر نیکی کریمی همراه ما بمانید.

عکس برادر نیکی کریمی

عکس جدید برادر نیکی کریمی

به گزارش منابع خبری:

نیکی کریمی بازیگر خوب و توانمند ایرانی است. نیکی کریمی از کودکی در تئاتر و نمایش های کوچک فعالیت می کرده و در 18 سالگی در اولین فیلم خود هنرنمایی کرد. در ادامه می‌توانید جدید ترین عکس برادر نیکی کریمی را مشاهده کنید:

عکس برادر نیکی کریمی
عکس برادر نیکی کریمی

بیشتر بخوانید:

جدید ترین عکس نیکی کریمی شوکه تان می‌کند! +[عکسی از نیکی کریمی در کنار خواننده معروف]

ببینید: عکس منتشر شده از خانواده چشم رنگی نیکی کریمی

تصاویر جادویی نیکی کریمی

بیوگرافی نیکی کریمی

نیکی کریمی، بازیگر معروف و زیبای ایرانی که از هنرمندان محبوب در سینما و تلویزیون می باشد. نیکی کریمی، از تاثیرگذارترین هنرمندان سینما پس از انقلاب ایران است که با کسب جوایز متعدد از جشنواره‌های گوناگون بین‌المللی از موفق‌ترین هنرمندان سینمای ایران از لحاظ تعداد جوایز جهانی می باشد.

تصاویر جادویی نیکی کریمی
زندگی هنری نیکی کریمی

آغاز زندگی هنری نیکی کریمی

نخستین فیلمی که خانم کریمی در آن ایفای نقش کرد، فیلم عروس به کارگردانی بهروز افخمی در سال 1369 است. پس از این فیلم در دو فیلم مهم از داریوش مهرجویی به نام سارا و پری ایفای نقش کرد. بازی در فیلم سارا برایش جایزه بهترین بازیگر زن جشنواره های سن سباستین و نانت را به ارمغان آورد.
پس از بازی در چند فیلم از کارگردانانی چون ابراهیم حاتمی کیا، بهروز افخمی و داریوش فرهنگ در سال 1377 در فیلم دو زن به کارگردانی تهمینه میلانی بازی کرد. نیکی کریمی جزو نخستین ستارگان سینمای ایران بعد از انقلاب می باشد.

بعد از بازی در فیلم های کارگردانان معروف ایرانی همچون ابراهیم حاتمی کیا، بهروز افخمی و داریوش فرهنگ در سال 77 در فیلم دو زن تهمینه میلانی ایفای نقش کرد. پس از بازی در این فیلم، بازیگر ثابت فیلم های تهمینه میلانی شد و این همکاری تا فیلم واکنش پنجم ادامه پیدا کرد.

نیکی کریمی به دلیل دریافت جوایز متعدد گوناگون بین المللی از موفق ترین بازیگران زن ایرانی است و همچنین به عنوان داور هم در جشنواره های مختلف فیلم حضور داشته است

تصاویر جادویی نیکی کریمی

تصاویر جادویی نیکی کریمی
بیوگرافی نیکی کریمی

از بازیگری تا کارگردانی نیکی کریمی

در سال ۱۳۸۳ اولین فیلم بلندش به نام یک شب را کارگردانی کرد. این فیلم به خاطر شرایط ممیزی در ایران اکران نشد ولی در جشنواره‌های معتبر خارجی درخشید از جمله در جشنواره فیلم کن مورد توجه قرار گرفت. نیکی کریمی فیلم بعدی خود به نام چند روز بعد را در سال ۱۳۸۵ و در شرایطی ساخت که هنوز تکلیف اکران یک شب در هاله‌ای از ابهام قرار داشت او در فیلم دوم خود بازی هم کرد و فیلمی قابل قبول و تحسین شده کارگردانی کرد ولی باز این فیلم هم به خاطر مسائل ممیزی در ایران هنوز اکران نشده‌است.

در سال ۱۳۸۶ (۲۰۰۷) خانم کریمی به عنوان یکی از داوران بخش فیلم‌های کوتاه جشنواره کن انتخاب شد و در کنار دومینیک مال از فرانسه، دبورا نادلمن لاندیس از آمریکا و جین ماری گوستاو لوکلوزیو از فرانسه، به داوری فیلمهای این بخش از جشنواره پرداخت.

سومین فیلم نیکی کریمی با نام سوت پایان در سال ۱۳۸۹ خورشیدی ساخته شد. این فیلم در جشنواره‌های جهانی موفق ظاهر شد و در جشنواره‌های پوسان کره جنوبی، دوربان آفریقای جنوبی،وزول فرانسه، سیدنی، دبی، کلکته، چنای هند، مانهایم آلمان، پراگ جمهوری چک به نمایش درآمد. این فیلم توانست جایزه اصلی جشنواره‌مان‌هایم آلمان و سه جایزه از جشنواره وزول فرانسه کسب کند.

عکاسی حرفه ای نیکی کریمی

نیکی کریمی در زمینه عکاسی هم فعال است. او تا کنون چندین نمایشگاه عکس از کارهایش را برگزار کرده است. همچنین وی در سبک های مختلف عکاسی کرده است ولی عکاسی از طبیعت در آثار او چشمگیرتر است.

بیوگرافی نیکی کریمی

تصاویر جادویی نیکی کریمی
کارگردانی نیکی کریمی

 

مترجمی کتاب نیکی کریمی

خانم کریمی به مترجمی کتاب نیز علاقه دارد. او کتاب های  عشق زمان غم (بر اساس 10 داستان کوتاه از حنیف قریشی)، مجموعه اشعار یکصد شاعر زن چینی، نور ماه بر درختان کاج (ذن هایکو، اثر جاناتان کلمنتس)، در سال 1385، نزدیکی (رمان، اثر حنیف قریشی)، در سال 1384، بار دیگر، تولدی دیگر (اشعار برگزیده فروغ فرخزاد همراه با برگردان اشعار به انگلیسی و لوح فشرده ای محتوی دکلمه اشعار توسط نیکی کریمی) و آوازهایی که مادرم به من آموخت (زندگی نامه مارلون براندو اثر رابرت لینزی) ترجمه کرده است.

تصاویر جادویی نیکی کریمی

تصاویر جادویی نیکی کریمی
عکاسی حرفه ای نیکی کریمی

بیشتر بخوانید:

دیدگاه شما در خصوص عکس برادر نیکی کریمی چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با فیگار در میان بگذارید.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *