مارتین اسکورسیزی: بعضی بداهه‌ پردازی‌ های دیکاپریو خسته‌کننده است

مارتین اسکورسیزی در محاصبه با وال استریت ژورنال در مورد بداهه‌ پردازی‌ های دیکاپریو اظهار نظر کرد. گویا از نظر اسکورسیزی، دیکاپریو در این کار استعدادی ندارد.

مارتین اسکورسیزی و لئوناردو دیکاپریو همکاری‌های متعددی در صنعت فیلم داشته‌اند. از سال ۲۰۰۲ به بعد، دی‌کاپریو در پنج فیلم بلند و یک فیلم کوتاه به کارگردانی اسکورسیزی حضور داشته است. این فیلم‌ها در ژانرهای مختلفی از جمله حماسی تاریخی، جنایی، تریلر، زندگی‌نامه‌ای، کمدی و وسترن ساخته شده‌اند. گویا اسکورسیزی بداهه گویی دیکاپریو را قبول ندارد زیرا برای او بسیار خسته کننده به نظر می‌رسد.

بیشتر بخوانید:

دی‌کاپریو در فیلم بعدی اسکورسیزی نیز حضور خواهد داشت

بداهه‌ پردازی‌ های دیکاپریو خسته‌کننده است

در یک مصاحبه با “وال استریت ژورنال”، مارتین اسکورسیزی اظهار نظر کرده است که در طول فیلمبرداری “قاتلین ماه گل”، بداهه‌پردازی لئوناردو دی‌کاپریو و رابرت دنیرو جالب نیست. اسکورسیزی اشاره کرده که این فیلم دربارهٔ قتل‌های قبیله اوسیج در دهه ۱۹۲۰ است. او توضیح می‌دهد که بداهه‌پردازی دی‌کاپریو واقعاً بی‌پایان بوده و دنیرو تمایلی به راه رفتن در همان مسیر نداشته است.

در “قاتلین ماه گل”، رابرت دنیرو نقش مردی به نام “ویلیام هیل” را ایفا می‌کند و لئوناردو دی‌کاپریو نقش خویشاوند او، “ارنست برکهارت” را به عهده داشت. آن‌ها دست به دسیسه می‌زنند تا زمین‌های نفت‌خیز قبیله اوسیج را استثمار کنند.

دی‌کاپریو قبلاً هم بداهه‌پردازی را تجربه کرده و جملاتی را در فیلم‌هایی مانند “تایتانیک”، “گرگ وال استریت” و “روزی روزگاری در هالیوود” خلق کرده است.

بداهه‌ پردازی‌ های دیکاپریو
بداهه‌ پردازی‌ های دیکاپریو

اسکورسیزی پیش‌تر در یک مصاحبه با “آیریش تایمز” گفته بود که پیشنهاد دی‌کاپریو باعث تغییر نقش او شده. وقتی لئو از وی پرسید: “قلب داستان کجاست؟”، اسکورسیزی جلساتی با اعضای قبیله اوسیج داشته و به نظرش “داستان این است”. او احساس کرده که داستان واقعی نیازمندی‌ها و اداره‌های بیرونی ندارد، بلکه از درون می‌آید، از اوکلاهوما

مارتین اسکورسیزی دربارهٔ نگرشش با شخصیت‌های فیلم‌هایش صحبت می‌کند و اعلام می‌کند که تمایلی ندارد به مخاطبان خود حس خاصی دربارهٔ شخصیت‌ها تحمیل کند. به عنوان مثال، دربارهٔ فیلم “گرگ وال استریت”، او در یک مصاحبه اخیر از تجربه‌ای که با یک گزارشگر داشته، گفت:

«شما از جنگی که برای ‘گرگ وال استریت’ شکل گرفته آگاهی ندارید؟ وقتی پرسش شد که دربارهٔ چه موضوعی صحبت می‌کند، گفت: “ظاهراً فیلم را در استودیوی پارامونت برای منتقدین نیویورک اکران کرده‌اند.»

وی در ادامه گفت که شنیده دو طرف دربارهٔ فیلم نظرات متفاوتی دارند؛ یک طرف عاشق فیلم شده‌اند و طرف دیگر ناراحت هستند و می‌گویند که او دربارهٔ جردن بلفورت نگرش اخلاقی نگرفته است. اما یکی از منتقدانی که از گروه دیگری هستند و فیلم را دوست داشته‌اند، می‌گوید: «آیا فقط مارتین اسکورسیزی باید بگوید که اشتباه بوده؟ آیا واقعاً او باید به شما بگوید که اشتباه بوده؟ خودش می‌داند که اشتباه است.»

در این گفت‌وگو، اسکورسیزی اعلام می‌کند که او تمایلی ندارد دیدگاه خود را به مخاطبان تحمیل کند و می‌پذیرد که نظرات متفاوتی دربارهٔ فیلم‌هایش وجود دارد. او به منتقدان و مخاطبان اجازه می‌دهد نظرات خود را دربارهٔ شخصیت‌ها و ارزیابی اخلاقی فیلم بیان کنند، و در نهایت، به همهٔ این نظرات احترام می‌گذارد.

بیشتر بخوانید:


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *