ابرقهرمان هایی که قبل از سوپر من خلق شده اند از نگاه سایت فیگار

شاید برایتان سوال پیش آمده باشد که قبل از سوپرمن چه ابرقهرمانانی وجود داشتند؟ در ادامه می خواهیم ابرقهرمان هایی که قبل از سوپر من خلق شده اند مغرفی کنیم.

سوپرمن همانطور که ما آن‌ها را می‌شناسیم قدیمی‌ترین ابرقهرمانان در نظر گرفته می‌شود؛ اما چند تا از ابرقهرمان هایی که قبل از سوپر من خلق شده اند ، وجود داشتند. دکتر Occult و Rose Psychic جزء قهرمان هایی که قبل از سوپر من آفریده شده اند . آنها فقط دو قهرمان از بسیاری از قهرمانانی بودند که قبل از اولین بازی سوپرمن در اSuperman in Action Comics #1 in 1938 خلق شدند. قهرمانان از رسانه‌های نوظهور مختلفی از جمله رمان‌ها، رادیو، کمیک استریپ‌ها و کمیک‌بوک‌های تازه شروع شده بودند.

همه‌ی مقاله‌های دی سی را یکجا از طریق لینک زیر در اختیار داشته باشید:

مقاله های دی سی

ابرقهرمان هایی که قبل از سوپر من خلق شده اند

  • شخصیت هایی که قبل از سوپر من خلق شده اند

در ادامه قرار است ابرقهرمان هایی که قبل از سوپر من خلق شده اند را به شما معرفی کنیم:

مقالات مکمل:

ابرقهرمان هایی که قبل از سوپر من خلق شده اند
ابرقهرمان هایی که قبل از سوپر من خلق شده اند

بسیاری از این قهرمانان همچنین الهام‌بخش و الگوی تعداد زیادی از ابرقهرمانان حال حاضر خواهند بود. کمیک‌های ابرقهرمان هایی که قبل از سوپر من خلق شده اند که امروز از خواندن و تماشای آنها در تلویزیون و فیلم‌های خود لذت می‌بریم.

بیشتر بخوانید:

Tarzan

1912

ابرقهرمان هایی که قبل از سوپر من خلق شده اند
قهرمانانی که قبل از سوپر من ساخته شده اند

اولین حضور تارزان که توسط ادگار رایس باروز خلق شد، در اکتبر 1912 مجله All Story بود که این کاراکتر جزء شخصیت هایی که قبل از سوپر من خلق شده اند ، قرار گرفته است. تارزان متولد جان کلایتون دوم، خوش بیان، ورزشکار، شجاع، وفادار و کاملاً فداکار به جین پورتر بود. جری سیگل زمانی اظهار داشت که تارزان الهام‌ بخشی مستقیم برای سوپرمن بوده است. تارزان، کودک وحشی بود که توسط کالا، یک میمون ماده و میمون بزرگ کرچاک بزرگ شد. زندگی در جنگل او را به طور غیرعادی قوی و چابک کرد. تارزان یاد گرفت که با حیوانات مختلف ارتباط برقرار کند؛ اما تا زمانی که با اولین انسان خود روبرو شد، او تاحالا انگلیسی صحبت نکرده بود، علیرغم اینکه قادر به خواندن بود. تارزان به دور دنیا سفر کرد، اما بی‌اعتنایی او به تله‌های تمدن جدید او و جین را برای همیشه به آفریقا بازگرداند.

Zorro

1919

ابرقهرمان هایی که قبل از سوپر من خلق شده اند
ابرقهرمانانی که قبل از سوپرمن محبوب بودند

زورو که به عنوان یک شخصیت الهام‌بخش سوپرمن، کلارک کنت و بتمن ذکر شد، توسط جانستون مک‌کالی خلق شد و اولین بار در هفته‌نامه All Story در اوت 1919 ظاهر شد و جزء قهرمانانی که قبل از سوپر من ساخته شده اند ، می‌باشد. زورو الگوی دو ابرقهرمان بود: قهرمان انسانی نقاب‌دار که بیشتر به مهارت‌های خود متکی است و از قدرت‌ها و هویت مخفی به ظاهر  عملکرد ضعیفی داشت. دون دیگو د لا وگا مخفیانه قهرمان نقابدار، زورو بود. او با شلاق، شمشیر و اسب سیاه‌اش تورنادو، علیه بارون‌های فاسد زمین، سیاستمداران و سربازان ظالمی که در اوایل قرن نوزدهم به مردم کالیفرنیای اسپانیا آسیب رساندند و سرکوب کردند، جنگید. زورو اغلب به عنوان یک جنگجو و سوارکار ماهر و توانا به تصویر کشیده می‌شد که در هنگام مبارزه با سربازان در حال مبارزه می‌خندید.

Buck Rogers

1929

ابرقهرمان هایی که قبل از سوپر من خلق شده اند
شخصیت های قدیمی که قبل از سوپر من طرفداران بسیاری داشته اند

فیلیپ فرانسیس نولان آنتونی «Buck» راجرز را برای داستان‌های شگفت‌انگیز در آگوست 1928 خلق کرد. راجرز کهنه کار جنگ جهانی اول به عنوان محقق یک پدیده غیرعادی برای شرکت گاز رادیواکتیو آمریکا کار می‌کرد. او در یک غاری که گاز رادیواکتیو درونش منتشر شد گیر کرد که او را به مدت 492 سال بعد در انیمیشن معلق کرد. راجرز که در سال 2419 از خواب بیدار شد، زنی با لباس عجیب را از حمله گروهی نجات داد. زن، ویلما دیرینگ، او را به اردوگاه خود بازگرداند، جایی که رهبران او امیدوار بودند که راجرز بتواند گروه‌های دیگر را شکست دهد. باک راجرز یکی از اولین سریال‌هایی بود که آینده را تصور کرد و خوانندگان آمریکایی را به فضای بیرونی به عنوان پس زمینه‌ای برای ماجراجویی معرفی کرد. این مجموعه الهام بخش ماجراجویان فضایی آینده فلش گوردون و جان کارتر از مریخ در میان دیگران بود.

The Shadow

1930

ابرقهرمان هایی که قبل از سوپر من خلق شده اند
قهرمان هایی که قبل از سوپر من آفریده شده اند

یکی از  ابرقهرمانانی که قبل از سوپرمن محبوب بودند که معروف‌ترین عبارات فرهنگ پاپ قرن بیستم این بود: «چه کسی می‌داند چه بدی در قلب مردان نهفته است؟ The Shadow می‌داند!». شخصیت سایه به عنوان راوی ساعت کارآگاهی در 31 ژوئیه 1930 در رادیو شروع شد. یک سال بعد با عنوان “The Living Shadow” در 1 آوریل 1931 چاپ شد. The Shadow یکی از اولین شخصیت‌های فوق العاده قدرتمند است. قدرت او این بود که ذهن مردان را تیره کند. یکی از موارد جدید، دستیار زن و عشق او بود که هویت قهرمان را می‌دانست. برای Shadow، آن مارگو لین بود. Shadow تیره پوش در ساخت بتمن و V for Vendetta الهام بخش بود.

بهترین کمیک های بتمن

Doc Savage

1933

ابرقهرمان هایی که قبل از سوپر من خلق شده اند
ابرقهرمان هایی که قبل از سوپر من خلق شده اند

کلارک ساویج جونیور جزء شخصیت های قدیمی که قبل از سوپر من طرفداران بسیاری داشته اند ، است که توسط هنری دبلیو، رالستون، جان ال، نانوویک و لستر دنت خلق شده بود، با نام مستعار Doc Savage، نسخه اولیه چندگانه بود. ساویج یک پزشک، دانشمند، کارآگاه و ماجراجو از جمله مهارت‌های دیگر بود. پدر ساویج تقریباً از بدو تولد افرادی را برای آموزش پسرش جمع کرد و به او تسلط بر مبدل و هنرهای رزمی، حافظه عکاسی و قدرت استثنایی داد. Doc Savage که در سال 1933 منتشر شد، به سرعت به سریالی تبدیل شد که ژانر را به چالش می‌کشید. فرقی نمی‌کند موقعیت، اعم از عمیق‌ترین جنگل یا آینده دوردست، ساویج همیشه مهارت‌های موفقیت را داشت یا به سرعت کسب می‌کرد. The Man of Bronze یکی از اولین قهرمانان اکشن بود. استن لی معتقد بود که داک ساویج یکی از پیشگامان ابرقهرمان مدرن است.

The Lone Ranger And Tonto

1933

ابرقهرمان هایی که قبل از سوپر من خلق شده اند
شخصیت هایی که قبل از سوپر من خلق شده اند

The Lone Ranger اولین بار در یک برنامه رادیویی در WXYZ در سال 1933 ظاهر شد و بعداً در یک سریال تلویزیونی نمادین با بازی کلیتون مور و جی سیلورهیلز ظاهر شد. تکاور تنها عضو بازمانده یک حزب تکزاس رنجرز بود. شش رنجر توسط راهنمای خود در تعقیب قانون شکنان به رهبری بوچ کاوندیش مورد خیانت قرار گرفتند. جان رید که به سختی زنده بود، توسط تونتو کشف شد و با The Man of Bronze او دوباره به سلامتی خود دست پیدا کرد.

او از جلیقه برادرش ماسکی درست کرد و نام تکاور تنها را گرفت. خالقان رنجر، جورج دبلیو ترندل و به ویژه نویسنده، فرن استریکر، تکاور تنها را بر اساس ملاک‌های رفتاری بسیار خاصی نگه داشتند. او هرگز سیگار نمی‌کشید و مشروب نمی‌نوشید، فقط برای خلع سلاح مخالفانش شلیک می‌کرد و با دستورات کلامی کامل صحبت می‌کرد. نویسندگان همچنین مراقب بودند که به هیچ گروه قومی تهمت نزنند و هیچ گاه جنایتکاران را زرق و برق دار و حسادت آمیز جلوه ندهند.

Mandrake The Magician

1934

ابرقهرمان هایی که قبل از سوپر من خلق شده اند
قهرمانانی که قبل از سوپر من ساخته شده اند

الگوی قهرمان جادویی پیچیده Mandrake the Magician توسط لی فالک برای روزنامه خودش در 11 ژوئن 1934 ایجاد شد و تا 6 ژوئیه 2013 ادامه داشت و جزء قهرمان هایی که قبل از سوپر من آفریده شده اند ، قرار داشت. برخی از مورخان کمیک وجود دارند که Mandrake را سوپرمن در نظر می‌گیرند. ماندراک در ابتدا از یک ژست هیپنوتیزمی بسیار سریع برای گیج کردن دشمنانش استفاده کرد، اما بعدها، توانایی‌های جادویی دیگری مانند شناور کردن، انتقال از راه دور و تغییر شکل را به نمایش گذاشت. او شنل، کلاه و عصای جادویی پدرش ترون را به ارث برد. Mandrake حرفه قهرمان خود را در پشت نمای عمومی یک شعبده باز صحنه پنهان کرد. ماندریک با همراهی شریک آسیب ناپذیرش شاهزاده آفریقایی لوتار و دیگران، بیشتر وقت خود را صرف مبارزه با گانگسترها، دانشمندان دیوانه و مهاجمان فضایی کرد.

The Green Hornet And Kato

1936

ابرقهرمان هایی که قبل از سوپر من خلق شده اند

جرج دبلیو ترندل و فرن استریکر برنامه رادیویی هورنت سبز را در 31 ژانویه 1936 ایجاد کردند که جزء شخصیت هایی که قبل از سوپر من خلق شده اند ، قرار گرفته‌اند. گرین هورنت برت رید است که در طول روز ناشر روزنامه پرشور بود. در شب، او یک کت سبز رنگ، فدورا سبز و ماسک می‌پوشید و در کنار شریک زندگی خود، استاد هنرهای رزمی، کاتو، با وسیله نقلیه شیک و با فناوری پیشرفته، بلک بیوتی، با جنایت کاران مبارزه می‌کرد. گرین هورنت برادرزاده ی Lone Ranger است. هیچ بحثی در مورد هورنت سبز بدون نگاهی به سریال تلویزیونی و ون ویلیامز در نقش هورنت سبز و بروس لی در نقش کاتو کامل نمی‌شود. این یک افسانه (and myth) هالیوود بود که آن‌ها مجبور شدند سرعت فیلم را کاهش دهند تا حرکت بروس لی را در صحنه‌های مبارزه ببینند. یک فصل طول کشید.

The Phantom

1936

ابرقهرمان هایی که قبل از سوپر من خلق شده اند
شخصیت های قدیمی که قبل از سوپر من طرفداران بسیاری داشته اند

کمیک استریپ فانتوم در 17 فوریه 1936 که در جنگل‌های تخیلی Bangalla ساخته شده بود و در 17 فوریه 1936 عرضه شد. برای جهان، فانتوم The Ghost Who Walks است، یک جنگجوی جاودانه علیه بی‌عدالتی در همه اشکال آن و محافظ بی‌گناهان می‌باشد. در حقیقت، فانتوم مانتویی بود که در قرن شانزدهم از پدر به پسر منتقل شده است. برخلاف اکثر قهرمانان جنگل، فانتوم فعلی، کیت واکر، لباس بدن بنفش تنگ، چکمه‌های مشکی و کمربندی با سگک جمجمه، دو حلقه و یک ماسک دومینوی مشکی داشت. این باعث می شود The Phantom اولین نفری باشد که لباس سنتی ابرقهرمانان را پوشیده است.

Sheena, Queen Of The Jungle

1937

ابرقهرمان هایی که قبل از سوپر من خلق شده اند
ابرقهرمان هایی که قبل از سوپر من خلق شده اند

شینا توسط ویل آیزنر و جری ایگر ساخته شد. شینا اولین شخصیت زنی بود که کتاب کمیک خود را داشت و الهام‌بخش دهه‌ها «ملکه‌های جنگل» در آینده بود که جزء شخصیت های قدیمی که قبل از سوپر من طرفداران بسیاری داشته اند ، قرار گرفته‌اند. شینا ریوینگتون در آفریقای مرکزی یتیم شد، برقراری ارتباط با حیوانات را آموخت و به یک مبارز ماهر با چاقو، نیزه و کمان تبدیل شد. شینا که در سال 1937 در مجله بریتانیایی Wags شماره 1 شروع به کار کرد، تا سال 1938 در Jumbo Comics شماره 1 به آمریکا نیامد، اما تا سال 1953 در هر شماره‌ای بازی کرد. شینا، ملکه جنگل بود. شینا در یک فیلم دهه 80 با بازی تانیا رابرتز و دو سریال تلویزیونی ظاهر شد.

بیشتر بخوانید:

از همراهی شما تا انتهای نوشتار ابرقهرمان هایی که قبل از سوپر من خلق شده اند سپاس‌گزار هستیم. حتما ما را با نظرات خود در رابطه با این نوشتار، آگاه کنید. شما می‌توانید به عنوان نویسنده مهمان در سایت فیگار عضو شوید و علاوه بر اشتراک نظرات خود در رابطه با مقاله‌ها، نقد فیلم ، نقد سریال ، اخبار سینما و مطالب خودتان را نیز انتشار دهید. برای مطالعه فراخوان مرتبط با آن بر روی لینک نویسنده مهمان کلیک نمایید. در ضمن شما همراهان عزیز می‌توانید به اینستاگرام فیگار جهتِ شناختِ مهمترین فیلم های ژانرهای مختلف و خلاصه نقد و بررسی‌های فیلم‌های روز دنیا مراجعه کنید.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *