معماهایی که در فیلم های دی سی حل نشده اند از نگاه سایت فیگار

کمپانی دی سی پایان داستان برخی از فیلم هایش مانند یک معما برای مخاطبین شد. در ادامه معماهایی که در فیلم های دی سی حل نشده اند را معرفی خواهیم کرد.

از پس‌زمینه بتمن مایکل کیتون گرفته تا جدول زمانی پیچیده DCEU، در اینجا فهرستی از معماهایی که در فیلم های دی سی حل نشده اند ، بررسی خواهد شد. از فیلم‌های سوپرمن و بتمن گرفته تا DCEU، تاریخ سینمای دی‌سی شامل معما هایی که در سینمای DC حل نشده اند . در حالی که اکثر فیلم‌های لایو اکشن DC که در دهه گذشته منتشر شده‌اند، بخشی از همان جهان بودند، DCEU، DC سابقه طولانی در فرانچایزهای مستقل دارد. به این ترتیب، پیگیری اطلاعات گسترده تر فیلم های DC می‌تواند دشوار باشد، به خصوص به این دلیل که فیلم‌هایی مانند شوالیه تاریکی یا فانوس سبز هرگز دنباله‌ای نداشتند.

همه‌ی مقاله‌های دی سی را یکجا از طریق لینک زیر در اختیار داشته باشید:

مقاله های دی سی

معماهایی که در فیلم های دی سی حل نشده اند

  • 10 راز بزرگ فیلم دی سی که هنوز حل نشده است

در ادامه قرار است معماهایی که در فیلم های دی سی حل نشده اند را به شما معرفی کنیم:

مقالات مکمل:

معماهایی که در فیلم های دی سی حل نشده اند
معماهایی که در فیلم های دی سی حل نشده اند

تاریخچه سینمای دی سی قبل از اینکه جهان‌های مشترک و ارتباط متقابل محور فیلم‌های ابرقهرمانی شود، آغاز شد. در نتیجه، چیزهایی مانند گاه‌شماری فیلم بتمن برتون یا چرخش رابین در شوالیه تاریکی برمی‌خیزد هرگز پاسخ یا نتیجه‌گیری درستی دریافت نکردند. در اینجا معماهایی که در فیلم های دی سی حل نشده اند ، آورده شده است.

بیشتر بخوانید:

چه کسی بتمن مایکل کیتون را آموزش داد؟

معماهایی که در فیلم های دی سی حل نشده اند
راز های عجیب در فیلم های دی سی که هنوز حل مشخص نشده است

بتمن تیم برتون (1989) داستان اصلی بتمن را نادیده گرفت و نسخه‌ای از شوالیه تاریکی را معرفی کرد که حداقل برای چند هفته در گاتهام گشت می‌زد. در حالی که برتون در ابتدا در نظر داشت داستان منشأ بتمن را بازگو کند، فیلم چیزهای متفاوتی پیش رفت که 10 راز بزرگ فیلم دی سی که هنوز حل نشده است . به همین ترتیب، مایکل کیتون می‌خواست که بتمن 3 به بررسی داستان پس زمینه بتمن بپردازد که هرگز اتفاق نیفتاد. جدای از این واقعیت شناخته شده که والدین بروس وین در یک کوچه کشته شدند، هیچ اطلاعاتی در مورد تاریخچه بتمن در دنیای تیم برتون بتمن وجود ندارد. به عبارت دیگر، اینکه چه کسی بروس وین مایکل کیتون را برای تبدیل شدن به یک مبارز هوشیار آموزش داده  که خود یک راز است.

بهترین کمیک های بتمن

آیا بتمن و کت وومن پس از بازگشت بتمن دوباره با هم متحد شدند؟

معماهایی که در فیلم های دی سی حل نشده اند
جالب ترین راز هایی که هنوز در فیلم های دی سی حل نشده اند

بازگشت بتمن با فاش شدن زنده بودن زن گربه‌ای به پایان می‌رسد که همین یکی از جالب ترین راز هایی که هنوز در فیلم های دی سی حل نشده اند. بازگشت سلینا کایل در شات پایانی بتمن بازگشت هرگز در فیلم‌ها نتیجه نداد؛ زیرا میشل فایفر برای بتمن برای همیشه لطفا برای بازگشت. مجموعه کتاب‌های کمیک The Batman 89 توسط سام هام و جو کوئینونز که بر اساس برنامه‌های برتون برای بتمن 3 ساخته شده بود، بروس وین متوجه زنده بودن سلینا کایل شد. با این حال، گفتن اینکه آیا کمیک‌های The Batman 89 را باید به عنوان «کانون فیلم برتون» در نظر گرفت، دشوار است، به خصوص به این دلیل که بتمن مایکل کیتون در فلش بازمی‌گردد. فیلم فلش می‌تواند مشخص کند که آیا بتمن و زن گربه ای بعد از بازگشت بتمن دوباره به هم می‌رسند یا خیر.

بهترین کمیک های کت وومن

آیا فیلم‌های بتمن جوئل شوماخر برای فیلم‌ های تیم برتون هستند؟

معماهایی که در فیلم های دی سی حل نشده اند
10 معما بزرگ در فیلم های دی سی که حال نشده است

یکی از قدیمی‌ترین معماهای دنیای دی سی این است که آیا فیلم‌های بتمن جوئل شوماخر برای فیلم‌های تیم برتون هستند یا خیر؟ جدا از کانن و علم، ایده صرفاً ادامه سری فیلم‌های بتمن با وجود عدم بازگشت تیم برتون کارگردان و مایکل کیتون برای فیلم سوم بود. Batman Forever و Batman & Robin از نظر لحن بسیار متفاوت با Batman and Batman بازگشته بودند؛ اما این به تنهایی برای تعیین وضعیت آن‌ها کافی نیست. از یک طرف، Batman Forever بازسازی بتمن با وال کیلمر و هاروی دنت با تامی لی جونز، ناگفته نماند که گاتهام و غار خفاش بسیار متفاوت به نظر می‌رسند.

سوپرمن در کدام فیلم بتمن و رابین وجود دارد؟

معماهایی که در فیلم های دی سی حل نشده اند
معما هایی که در سینمای DC حل نشده اند

یک شوخی عجیب در ابتدای فیلم Batman & Robin تایید کرد که سوپرمن در آن جهان وجود داشته است که خود جزء 10 معما بزرگ در فیلم های دی سی که حال نشده است . پس از اینکه رابین از نداشتن ماشین شخصی خود شکایت کرد، بتمن اظهار داشت که “به همین دلیل است که سوپرمن به تنهایی کار می‌کند.” البته، این به احتمال زیاد فقط یک سرگرمی برای شفاف کردن رابطه بین بتمن و بود است. با این حال، از منظر درون کیهانی، سؤالات زیادی در مورد وجود سوپرمن در جهان «آنتولوژی بتمن» ایجاد کرد. در طول اکران فیلم‌های برتون و شوماخر بتمن، تنها سوپرمن سینمایی کریستوفر ریو بود.

آیا فیلم The Catwoman در دنیای بتمن برتون می گذرد؟

معماهایی که در فیلم های دی سی حل نشده اند
معماهایی که در فیلم های دی سی حل نشده اند

فیلم زن گربه‌ای هالی بری در سال 2004 اکران شد، اما برنامه‌هایی برای یک فیلم انفرادی زن گربه‌ای وجود داشت که به سال 1993 برمی‌گردد. پس از بازگشت بتمن و موفقیت کت وومن میشل فایفر، پیش بینی اینکه استودیو فیلم زن گربه‌ای را در نظر بگیرد آسان بود. برنامه‌هایی برای یک فیلم اسپین آف Catwoman به تهیه کنندگی تیم برتون با بازی میشل فایفر وجود داشت که هرگز اتفاق نیفتاد و جزء معما هایی که در سینمای DC حل نشده اند ، قرار گرفت. پروژه انفرادی فیلم Catwoman اساساً مرده بود تا اینکه به یک داستان غیر مرتبط با بازگشت بتمن با بازی هلی بری در نقش صبر فیلیپس، شخصیتی اصلی که برای فیلم خلق شده بود، تغییر شکل داد. همه چیز حاکی از آن بود که Catwoman (2004) یک پروژه مستقل است.

10 کمیک برتر بتمن و کت وومن

منشا داستان جوکر شوالیه تاریکی چیست؟

معماهایی که در فیلم های دی سی حل نشده اند
10 راز بزرگ فیلم دی سی که هنوز حل نشده است

در حالی که بتمن (1989) داستان منشأ جوکر را با استفاده از جوک کشتار به عنوان الهام‌بخش روایت کرد، شوالیه تاریکی مطلقاً چیزی در مورد چگونگی پیدایش جوکر فاش نکرد. البته جوکر در فیلم شوالیه تاریکی دو داستان متفاوت در مورد گذشته خود تعریف کرد و تقریباً در پایان فیلم سومی را تعریف کرد. با این حال، با توجه به اینکه داستان جوکر همیشه در حال تغییر بود، هیچ یک از آن نسخه‌ها را نمی‌توانذ واقعی باشد. کریستوفر نولان عمداً داستان جوکر شوالیه تاریکی را رمز و راز نگه داشت و به این فکر افتاد که جوکر یک شرور بوده که به تازگی ظهور پیدا کرده است.

بیشتر بخوانید:

بهترین کمیک های جوکر ؛ به همراه دانلود کمیک های جوکر به زبان فارسی

10 تا از بهترین سلاح های جوکر از نگاه سایت فیگار

بعد از برخاستن شوالیه تاریکی چه اتفاقی برای جان «رابین» بلیک افتاد؟

معماهایی که در فیلم های دی سی حل نشده اند
راز های عجیب در فیلم های دی سی که هنوز حل مشخص نشده است

شوالیه تاریکی برمی‌خیزد جان بلیک، رابین کریستوفر نولان را معرفی کرد. در حالی که دستیار کلاسیک بتمن هرگز بخشی از سه گانه شوالیه تاریکی نولان نبود، شوالیه تاریکی برمی‌خیزد به حداقل سه رابین مختلف با شخصیت جان بلیک، که نام اصلی او «رابین» بود، ادای احترام کرد. داستان جان بلیک به موضوع سه گانه شوالیه تاریکی گره خورده که بتمن یک نماد است و هر کسی می‌تواند بتمن باشد. بروس وین مرگ خود را صحنه سازی کرد و غار خفاش را برای جان بلیک ترک کرد و بدین ترتیب مسئولیت راه خود را به رابین داد. با این حال، شوالیه تاریکی برمی خیزد مشخض نمی‌کند که جان بلیک بتمن می‌شود یا قهرمان دیگری، شاید چیزی شبیه نایت وینگ شود به همین دلیل این سوال جزء 10 راز بزرگ فیلم دی سی که هنوز حل نشده است قرار گرفت.

بهترین سایدکیک های دی سی که اندازه رابین قدرت دارند

آیا Man Of Steel’s Open Pod راز اصلی DCEU است؟

معماهایی که در فیلم های دی سی حل نشده اند
جالب ترین راز هایی که هنوز در فیلم های دی سی حل نشده اند

فیلم Man of Steel جزء بهترین تبدیل فیلم شد؛ اما برخی از عناصر موجود در فیلم زک اسنایدر، سوپرمن هرگز مورد بازبینی قرار نگرفتند. بزرگترین محافظ در کشتی پیشاهنگ کریپتونی کلارک در قطب شمال است. یک محافظ کریپتونی به این معنی بود که کریپتون دیگری به زمین رسید و قبل از اینکه کلارک کنت میراث خود را کشف کند، کشتی پیشاهنگ را ترک کرد. ساده ترین نتیجه این است که کارا زور ال، سوپرگرل، در کشتی پیشاهنگی کریپتونین بود و قبل از اینکه کلارک بتواند آن را پیدا کند که از خواب بیدار شد. با این حال، این جالب ترین راز هایی که هنوز در فیلم های دی سی حل نشده اند ، یعنی این واقعیت که سوپرگرل حتی قبل از اینکه سوپرمن وجود داشته باشد، وارد شده است. حتی اگر قرار بود فیلم Supergirl باشد، آن خط داستانی هرگز مورد بازبینی قرار نمی‌گرفت.

بیشتر بخوانید:

سوپرمن کیست ؟ معرفی سوپرمن شخصیت محبوب دی سی

بهترین کمیک های سوپرمن

چه اتفاقی برای Legion Of Doom Lex Luthor افتاد؟

معماهایی که در فیلم های دی سی حل نشده اند
معما بزرگ در فیلم های دی سی که حال نشده است

DCEU اصلی قبل از DC Universe جدید به پایان می‌رسد. در نتیجه، چند خط داستانی که در فیلم‌های قبلی DCEU تنظیم شده‌اند، هرگز به نتیجه نخواهند رسید. بزرگترین آن‌ها Legion of Doom از Lex Luthor است که در صحنه پس از اعتبارات لیگ عدالت به نمایش درآمد. صحنه Lex Luthor از لیگ عدالت زک اسنایدر بیشتر برای فیلم کنسل شده بتمن بن افلک با بازی Deathstroke بود. حتی اگر قطع تئاتری Justice League به عنوان نسخه اصلی در نظر گرفته شود، تیم ابرشرور Luthor دیگر هرگز ذکر یا ارجاع نخواهد شد.

بهترین کمیک های لیگ عدالت

آیا تا به حال یک فانوس سبز انسان در DCEU وجود داشت؟

معماهایی که در فیلم های دی سی حل نشده اند
معما هایی که در سینمای DC حل نشده اند

سپاه فانوس سبز در DCEU وجود دارد؛ زیرا یک Green Lantern بیگانه هم در لیگ عدالت و هم در لیگ عدالت زک اسنایدر ظاهر شد. با این حال، هیچ فانوس سبز انسانی هرگز در DCEU ظاهر نشد و این معما بزرگ در فیلم های دی سی که حال نشده است . پروژه Green Lantern در طول ده سال اول DCEU اشکال مختلفی داشت، از فیلم Green Lantern Corps تا نمایش HBO Max Green Lanterns که هیچ کدام از آن پروژه‌ها به نتیجه نرسیدند. زک اسنایدر می‌خواست جان استوارت در لیگ عدالت ظاهر شود و صحنه‌ای را با گرین لنترن فیلمبرداری کرد؛ اما این باعث نشد که وارد لیگ عدالت زک اسنایدر شود. DCEU بدون پاسخ به اینکه آیا یک فانوس سبز انسانی در DC این جهان وجود داشته است پایان خواهد یافت.

بهترین کمیک های گرین لنترن

بیشتر بخوانید:

از همراهی شما تا انتهای نوشتار معماهایی که در فیلم های دی سی حل نشده اند سپاس‌گزار هستیم. حتما ما را با نظرات خود در رابطه با این نوشتار، آگاه کنید. شما می‌توانید به عنوان نویسنده مهمان در سایت فیگار عضو شوید و علاوه بر اشتراک نظرات خود در رابطه با مقاله‌ها، نقد فیلم ، نقد سریال ، اخبار سینما و مطالب خودتان را نیز انتشار دهید. برای مطالعه فراخوان مرتبط با آن بر روی لینک نویسنده مهمان کلیک نمایید. در ضمن شما همراهان عزیز می‌توانید به اینستاگرام فیگار جهتِ شناختِ مهمترین فیلم های ژانرهای مختلف و خلاصه نقد و بررسی‌های فیلم‌های روز دنیا مراجعه کنید.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *