15 مسابقه جذاب بین شخصیت های مارول و دی سی

مسابقه بین شخصیت‌های مارول و دی سی آغاز شده است. با صحنه‌های هیجان‌انگیز و نبردهای نفس‌گیر، این رقابت‌ها، علاقه‌مندان هر دو جهان را شگفت‌زده می‌کند.

از حیاط مدارس تا اتاق‌های استراحت محل کار، بحث داغ بر سر مارول بهتره یا دی سی بوده است. با ظهور فیلم‌های ابرقهرمانی و محبوبیت روزافزون آن‌ها، این جدال‌ها به اوج خود می‌رسند. دیگر فرقی نمی‌کند که در حال تماشای تلویزیون باشید یا در دنیای مجازی گشت‌وگذار کنید، ردپای بحث‌های داغ مارول در برابر دی‌ سی در همه جا به چشم می‌خورد.


ادامه مطلب در ادامه

بیشتر بخوانید:

برای اطلاع از آخرین اخبار سینمای جهان، می‌توانید به بخش اخبار سینما و تلویزیون و کانال تلگرامی فیگار مراجعه کنید.


در دنیای شخصیت های مارول و دی سی ، مقایسه‌ی تعدادی از قوی‌ترین کاراکترها از طریق کارهای قهرمانانه‌ی آن‌ها، راهی ساده برای انتخاب یک برنده‌ی قطعی به نظر می‌رسد؛ اما این نبردها همیشه عادلانه یا متعادل نیستند و در همین لحظات است که قهرمانانی مانند «مرد عنکبوتی» و «بتمن» با شجاعت و خلاقیت خود، درخششی بی‌نظیری در این جنگ‌ها دارند.

رویارویی افسانه‌های مارول و دی سی

در ادامه لیست مارول و دی سی را مشاهده خواهید کرد. این لیست به انتخاب CBR نوشته شده است.

مارول و دی سی
مارول و دی سی

در دنیای پرشور طرفداران کمیک دی سی یا مارول ، بحث بر سر اینکه کدام ابرقهرمان، چه از دنیای «مارول» و چه از دنیای «دی‌سی»، در نبرد نهایی پیروز خواهد شد، سابقه‌ای طولانی دارد. با ظهور فیلم‌های ابرقهرمانی و محبوبیت روزافزون آن‌ها، این بحث‌ها داغ‌تر از همیشه بوده و به یکی از موضوعات مورد علاقه‌ی طرفداران در فضای مجازی و دنیای واقعی تبدیل شده است.

گامورا علیه مارشن من‌هانتر (Gamora vs. Martian Manhunter)

مارول و دی سی
مارول بهتر است یا دی سی

«گامورا» و «مارشن من‌هانتر» قوی ترین شخصیت های مارول و دی سی ، شباهت‌های زیادی با هم دارند. این دو شخصیت از نژادی تقریبا منقرض شده می‌آیند؛ اما هر دوی آن‌ها قلبی پاک برای کمک به بشریت دارند و در کنار تیم‌های قدرتمندی به عنوان محافظ کهکشان، جایگاهی پیدا کرده‌اند.

در حالی که «مارشن من‌هانتر»، شکارچی انسان نما ممکن است برای نیروی پلیس کار کند و «گامورا» به فرار از آن شهرت دارد، هر دو توانایی‌های قابل توجهی از خود نشان می‌دهند که به آن‌ها در نبرد کمک می‌کند. «گامورا» به عنوان خطرناک‌ترین زن کهکشان شناخته نمی‌شود؛ اما قدرت‌های تله‌پاتیک و توانایی تغییر شکل «مارشن من‌هانتر» به او در نبرد برتری می‌بخشد.

بلک کنیری علیه بیوه سیاه (Black Widow vs. Black Canary)

مارول و دی سی

در مقایسه شخصیت های مارول و دی سی ، دنیای «بلک کنیری» و «بیوه سیاه» زمین تا آسمان با هم فرق دارد. «بلک کنیری» یک مبارز فوق‌العاده آموزش‌دیده محسوب می‌شود که میراث قهرمانی خانواده‌اش را ادامه داده است؛ اما «بیوه سیاه» در اتاق سرخ بزرگ شد و از سن کم برای تبدیل شدن به یک قاتل مرگبار آموزش دید. هر دو مبارزانی ماهر هستند و بارها ارزش خود را در نبردهای حماسی ثابت کرده‌اند.

«بیوه سیاه» و «بلک کنیری» قدرت خود را به عنوان یکی از مهم‌ترین اعضای قدرتمند برای گروه‌های ابرقهرمانی به اثبات رسانده‌اند. «بیوه سیاه» سال‌های زیادی را در کنار انتقام‌جویان گذراند، در حالی که «بلک کنیری» یکی از اعضای founding member (عضو موسس) در اولین «لیگ عدالت» (JLA) بود. شوکرهای الکتریکی «بیوه سیاه» سلاح قدرتمندی هستند؛ اما آن‌ها نمی‌توانند با فریاد سرسام‌آور و مخرب «بلک کنیری» رقابت کنند.

بهترین کمیک های بیوه سیاه

مرد مورچه ای علیه اتم (Ant-Man vs. The Atom)

مارول و دی سی
نظرسنجی مارول یا دی سی

«مرد مورچه‌ای» و «اتم»، با استفاده از تکنولوژی کوچک‌سازی خود، با جرم مبارزه می‌کنند. آن‌ها به ترتیب عضو «انتقام‌جویان» و «لیگ عدالت» هستند .همچنین،  هر دو نفر می‌توانند اندازه‌ای خود را بزرگ کنند و حتی به قلمروهای زیر اتمی سفر نمایند.

«ری پالمر» و «هنک پیم» اولین قهرمان‌هایی بودند که در نقش «مرد مورچه‌ای» و «اتم» ظاهر شدند، هرچند که هر دوی آن‌ها جانشین‌هایی نیز داشتند که راه آن‌ها را ادامه دادند؛ اما «مرد مورچه‌ای» با توسعه‌ی فناوری خود، توانست حتی با مورچه‌ها ارتباط برقرار کند.

در مقابل، «اتم» در سفر به دنیای زیر اتمی استاد شد. با توجه به توانایی‌های اضافی «مرد مورچه‌ای»، به احتمال زیاد او برنده‌ی نبرد باشد. همچنبن ترکیب شخصیت‌های مارول و دی سی از جمله «مرد مورچه‌ای» و «اتم» می‌تواند دنیایی از قهرمانان و ماجراجویی‌های بی‌نظیر را به وجود آورد.

قوی ترین نسخه های مرد مورچه ای

مرد عنکبوتی علیه دکتر منهتن (Spider-Man & Dr. Manhattan)

مارول و دی سی

«مرد عنکبوتی» و «دکتر منهتن»، بدون شک از محبوب ترین شخصیت های دی سی و مارول هستند. علاقه‌ی مشترک به علم، هر دوی آن‌ها را با جهش‌های قابل توجهی در DNA روبرو کرد.

«پیتر پارکر» توسط یک عنکبوت رادیواکتیو نیش زده شد و یکی از بزرگ‌ترین قهرمانان «مارول» لقب گرفت. دکتر «جاناتان اوسترمن» در طی یک حادثه، به یکی از قدرتمندترین موجوداتِ خداگونه‌ی «دی‌سی» تبدیل شد.

با اینکه به وضوح مشخص است «دکتر منهتن» قدرت بیشتری دارد؛ اما نباید انعطاف‌پذیری و مقاومت بالای «پیتر پارکر» را نادیده گرفت. «مرد عنکبوتی» حتی در برابر دشمنانی به مراتب قوی‌تر، با اراده‌ی قوی خود پیروز می‌شود، اما تعداد شخصیت‌هایی که می‌توانند «دکتر منهتن» را شکست دهند بسیار کم هستند و او بدون هیچ مشکلی در این نبرد به پیروزی می‌رسد.

بهترین کمیک های مرد عنکبوتی

10 قهرمان دی سی که دنیا را نابود کردند

کاپتان آمریکا علیه فانوس سبز (Captain America & Green Lantern)

مارول و دی سی
طرفداران مارول بیشتر است یا دی سی

«استیو راجرز» و «هال جوردن» کاراترهای محبوب مارول و دی سی ، هرچند در میدان‌های نبرد متفاوتی برای کشورشان جنگیدند، اما مسیرهای مشابهی را طی کردند. هیچ‌کدام از آن‌ها نمی‌توانستند حدس بزنند که روزی به نماد امید تبدیل می‌شوند. «استیو راجرز» با دریافت سرم سوپر‌سرباز، به «کاپیتان آمریکا» تبدیل شد. «هال جوردن» هم به عنوان «فانوس سبز»، قدرت حلقه‌ای جادویی را به دست آورد.

انتخاب هر دوی آن‌ها به خاطر قدرت شخصیت‌شان بود. «استیو» به خاطر انسانیت و خوبی‌اش انتخاب شد و «جوردن» با غلبه بر ترس‌های بزرگش، لیاقت خود را به اثبات رساند. هرچند «کاپیتان آمریکا» از نظر اخلاق و رهبری برتری دارد؛ اما «فانوس سبز» می‌تواند هر چیزی را به معنای واقعی کلمه با ذهنش خلق کند. حتی سپر «کاپیتان آمریکا» هم نمی‌تواند در مقابل قدرتمندترین اعضای سپاه «فانوس سبز» دوام بیاورد.

بهترین کراس اور های کمیکی در جهان

بهترین کمیک های کاپیتان آمریکا

هالک علیه آتروسیتوس (Hulk & Atrocitus)

مارول و دی سی

مقایسه مارول و دی سی برای دو موجود خشمگین، «هالک» و «اتروسایتوس»، بسیار جنجال‌برانگیز است. «بروس بنر» با خشم به «هالک» تبدیل می‌شود و هرچه عصبانی‌تر شود، قدرتش بیشتر خواهد شد. «اتروسایتوس» رهبر «فانوس‌های سرخ»، گروهی که خشم ویرانگر، نیروی محرکه‌ی آن‌ها محسوب می‌شود، است.

«اتروسایتوس» تلاش می‌کند با انرژی سرخ رنگ، «هالک» را بسوزاند و محدودش کند؛ اما فایده‌ای ندارد. خشم «هالک» با هر حمله بیشتر می‌شود تا جایی که می‌تواند از محدودیت‌ها فرار کند.

«اتروسایتوس» نمی‌تواند «هالک» را برای همیشه از پا در بیاورد. در حالی که «هالک» تنها با یک ضربه که تمرکز «اتروسایتوس» را به هم بریزد، می‌تواند حلقه‌ی او را از انگشتش جدا کند.

بهترین کمیک های هالک

جین گری علیه ریون (Jean Grey & Raven)

مارول و دی سی
جنگ مارول و دی سی

در نظرسنجی مارول یا دی سی ، تعداد قهرمانان تله‌پاتیک قدرتمندی که بتوانند در برابر توانایی‌های جهش یافته‌ی «امگا-لول ژان گری» از «مارول» قد علم کنند، بسیار کم است. قدرت‌های او با پیوند با نیروی «ققنوس»، موجودی کیهانی، حتی بیشتر هم شد. یکی از قوی‌ترین شخصیت‌های تله‌پاتیک دی‌سی، «ریون»، دختر شیطانی «تریگون» است که میراث شیطانی او باعث تقویت توانایی‌هایش می‌شود.

با وجود کمک‌های «تریگون»، «ریون» در مقابل «جین گری» شکست می‌خورد. «ریون»، تحت قدرت «تریگون»، به تهدیدی برای زمین تبدیل می‌شود؛ اما «جین گری» با نیروی خود، کل جهان هستی را می‌تواند به خطر بیندازد. «ریچل سامرز»، دختر «جین»، قبلا با نیروی «ققنوس»، ارتشی از شیاطین را به طور کامل تسخیرزدایی کرد. «ژان گری» هم می‌تواند از این تکنیک برای ضعیف کردن «ریون» استفاده کند و پیروز شود.

کوئیک سیلور علیه فلش (Quicksilver & Flash)

مارول و دی سی

مارول بهتر است یا دی سی ؟ «ولید وست» با لقب سریع‌ترین مرد زنده شناخته می‌شود، هرچند «بری آلن» اولین کسی بود که از این لقب استفاده کرد. «پیتر ماکسیموف»، ملقب به «کوئیک‌سیلور» (Quicksilver)، به عنوان سریع‌ترین مرد دنیای «مارول» شناخته می‌شود.

عضویت او در گروه «انتقام‌جویان» نیز گواه مهارت‌ها و توانایی‌های فوق‌العاده‌ی او در نبرد است. «کوئیک‌سیلور» توانسته در کسری از ثانیه بمب‌ها را خنثی کند و از بسیاری از موجودات پرسرعت دیگر هم سبقت بگیرد؛ اما متأسفانه برای «پیترو»، با تمام این افتخارات در برابر سرعت بالای «آلن» ناچیز به نظر می‌رسد.

«فلش» با نیروی سرعت (Speed Force) ارتباط دارد که به او امکان می‌دهد از انرژی تقریبا نامحدودی برای تبدیل شدن به یکی از سریع‌ترین شخصیت‌های کل دنیاهای موازی، استفاده کند. سرعت «کوئیک سیلور» یک مقدار ثابت دارد و حتی بدون در نظر گرفتنِ پتانسیل نیروی سرعت، بسیار پایین‌تر از حداکثر سرعت «فلش» است.

بهترین کمیک های فلش

ثور علیه واندر وومن (Thor vs. Wonder Woman)

مارول و دی سی
مقایسه مارول و دی سی

با اینکه کمیک‌بوک‌ها ریشه در داستان‌های علمی تخیلی عامه‌پسند دارند؛ اما به مرور زمان، افسانه‌ها و اساطیر هم جایگاه ویژه‌ای در آن‌ها پیدا کرده‌اند. همین امر باعث شده تا شخصیت‌های اساطیری مثل «اودین» و «زئوس» نیز در داستان‌های مارول علیه دی سی حضور داشته باشند.

همان‌طور که می‌دانیم، «ثور» و «واندر وومن» فرزندان خدایان آسمانی هستند. قدرت «ثور» و «دایانا»، شبیه به تصویر آن‌ها در سینما، باورنکردنی است. هر دوی آن‌ها در طول سال‌ها با شخصیت‌های قدرتمندی مثل «هالک» و «سوپرمن» مبارزه کرده‌اند، اما «واندر وومن» به مقداری جادو و سلاح‌های افسون‌شده‌ی خودش دسترسی دارد و تسلط «ثور» بر طوفان و چکش جادویی‌اش است و می‌تواند به او در نبرد افسانه‌ها برتری ببخشد.

بهترین کمیک های ثور

بهترین کمیک های واندر وومن

گرین ارو علیه هاکای (Hawkeye vs. Green Arrow)

مارول و دی سی

با اینکه «کلینت کلارک» (هاکای) و «الیور کوئین» (گیرین اروو) از لحاظ ریشه تفاوت‌هایی با هم خواهند داشت؛ اما نقاط اشتراک زیادی نیز دارند. هر دو به عنوان کمان‌‌دارانی ماهر، جایگاه ویژه‌ای در گروه‌های ابرقهرمانی و جنگ مارول و دی سی دنیای خود کسب کرده‌اند. آن‌ها به مرور زمان از انواع تیرهای غیرمعمول استفاده کرده‌اند و همین تسلیحات می‌تواند برنده‌ی نبرد را مشخص کند.

«گرین ارو» انواع سلاح‌های غیرمعمول از جمله تیرهای تور، تیرهای چندشاخه و تیر مشهور بوکسوری‌اش را در اختیار دارد. این‌ها همگی سلاح‌های محبوب طرفداران هستند؛ اما در نهایت باید برتری را به «هاکای» داد.

تیرهای او با تکنولوژی پیشرفته و مواد قدرتمندی مثل آدامانتیم و ویبرانیوم تقویت شده‌اند. علاوه بر این، او به معنای واقعی هرگز خطا نمی‌کند و این می‌تواند برای کماندار زمردپوش «دی‌سی»، چالش بزرگی باشد.

بهترین کمیک های گرین ارو

رامی نگهبان علیه هنک پیم (Hank Pym & Rami the Guardian)

مارول و دی سی
مارول علیه دی سی

مارول بهتره یا دی سی ؟ «هنک پیم» و «رامی نگهبان»، در رویکرد علمی خود افرادی غیرقابل‌پیش‌بینی و بی‌ملاحظه به شمار می‌روند. «هنک پیم» به عنوان دانشمند برتر زمین شناخته می‌شود و اختراعات او شامل ذرات پیم، لباس «مرد مورچه‌ای» و البته «اولتران» (ربات نابودگر) است.

در مقابل، «رامی» یک مالتوسی (طرفدار کنترل جمعیت) بود که با مهار و تبدیل جادوی فضایی به سلاح، حلقه‌های «فانوس سبز» و حلقه‌ی «شبح» را خلق کرد. هر دو دانشمند در نهایت توسط اختراعات خود، نابود شدند؛ اما تأثیر حلقه‌های قدرت ساخته‌ی «رامی» بر کل جهان هستی، بسیار بیشتر از هر چیزی است که «پیم» خلق کرده باشد.

آکوامن علیه بلک پانتر (Black Panther vs. Aquaman)

مارول و دی سی

«چادر» (T’Challa)، پادشاه واکاندا، با لباس «بلک پانتر» به گروه «انتقام‌جویان» پیوست. او با استفاده از ویبرانیوم قدرتمند، لباس‌ها و سلاح‌های پیشرفته‌ای ساخته و نیروی بدنی او با گیاه اسرارآمیز به شکل قلب تقویت شده است.

«آرتور کری» (Arthur Curry)، پادشاه آتلانتیس، به عنوان «آکوامن» شناخته می‌شود و حامل نیزه‌ی پوزئیدون است. او در کمیک‌های «دی سی»، به «لیگ عدالت» پیوست و عضو ثابت این گروه بود.

در نبرد مارول در برابر دی سی ، «بلک پانتر» نمی‌تواند با قدرت «آکوامن» رقابت کند. پادشاه آتلانتیس با نیروی خام خود، خیابان‌های شهر را بلند کرده و با شخصیت‌های قدرتمندی مانند «سوپرمن» و «مارشن من‌هانتر»، مبارزه می‌کند. «آکوامن» همچنین سرعت بالایی دارد. او حتی یک بار توانست «فلش» را غافلگیر کند. «بلک پانتر» قدرت، مهارت، تکنولوژی و هوش دارد؛ اما در نهایت در برابر قدرت «آکوامن» شکست می‌خورد.

بهترین کمیک های آکوامن

مردآهنی علیه بتمن (Iron Man & Batman)

مارول و دی سی
مارول یا دی سی

ثروتمند و خوش‌گذران تمام دنیای مارول و دی سی ، «بروس وین»، پیش از اینکه با لباس «بتمن» به مبارزه با جرم و جنایت روی بیاورد، بدن خود را به نهایت آمادگی جسمانی رساند. «تونی استارک»، سرمایه‌دار موفق، برای نجات جان خود و کمک به دیگران به عنوان عضو «انتقام‌جویان»، زره‌ «مرد آهنی» را خلق کرد.

هر دو قهرمان برای مبارزه با جرم، تکنولوژی پیشرفته‌ای ساخته‌اند، اما «استارک» قطعاً در زمینه‌ی اختراع از «شوالیه‌ی تاریکی» برتر خواهد بود. قوی‌ترین زره‌های «مرد آهنی»، اکثر اختراعات «بتمن» را تحت‌الشعاع قرار می‌دهند. «بروس وین» هم زره‌های مخصوص به خودش را ساخته، اما «مرد آهنی» آنقدر سلاح‌های مینیاتوری درون زره‌اش جا داده که می‌تواند کل غار «بتمن» را نابود کند.

بهترین فیلم های بتمن در تاریخ دنیای سینمایی دی سی

بهترین کمیک های مرد آهنی

دکتر استرنچ علیه زتانا (Doctor Strange & Zatanna)

مارول و دی سی

«دکتر استرنج» جادوگری است که به عنوان ساحر اعظم «مارول»، با حرکات دست و وردهای خود، سحر و جادو انجام می‌دهد. «زاتانا»، یک جادوگر توانمند در دنیای «دی سی» که میراث پدرش را به عنوان قهرمانی که در جادوی معکوس تخصص دارد، ادامه داده است. او یکی از قدرتمندترین جادوگران «دی‌سی» به شمار می‌رود و تقریباً قدرت او نامحدود است؛ اما به اندازه‌ی کافی تجربه ندارد.

«دکتر استرنج» به عنوان یک ساحره اعظم در دنیای «مارول»، لقب محافظ عرفانی قلمرو خود را به دست آورده است. او استاد هنرهای عرفانی بوده و هر روز با موجودات اهریمنی و خدایان شرور مبارزه می‌کند.

توانایی جادویی ذاتی «زاتانا» از قدرت «دکتر استرنج» قوی‌تر است؛ اما «استرنج» از آموزش بیشتری برخوردار بوده و به اشیاء و سلاح‌های قدرتمندتری دسترسی دارد که به او برتری می‌بخشد. هردوی آنها جزء قوی ترین شخصیت های مارول و دی سی هستند.

سوپرمن علیه کاپتان مارول (Captain Marvel & Superman)

مارول و دی سی
شخصیت های دی سی و مارول

نبرد «کاپیتان مارول» و «سوپرمن» شخصیت های مارول و دی سی جنگی باورنکردنی و به شدت مخرب برای هردو دنیا خواهد بود. «کال‌ال»، یک کریپتونی است که با حضور در زمین، به عنوان «سوپرمن» قدرت‌های خارق‌العاده‌ای کسب کرد. «کارول دنورز»، دورگه‌ی کری/انسان، با قدرت‌های باورنکردنی خود، از جهان هستی به عنوان «کاپیتان مارول» محافظت می‌کند.

«کاپیتان مارول» و «سوپرمن» به هیچ عنوان درنبرد تسلیم نمی‌شوند. قدرت باورنکردنی و توانایی «کاپیتان مارول» در جذب و بازتاب انرژی، او را به رقیبی قدرتمند برای «بروس بنر» تبدیل می‌کند؛ اما «سوپرمن» با مجموعه‌ای از ابرقدرت‌های خارق‌العاده، همچنان در نبرد برتری دارد.

بهترین ابرقهرمانانی که از سوپرمن قوی تر هستند

سوالات متداول

در تقابل بتمن و کاپیتان آمریکا، کدام یک پیروز می‌شود؟

هوش و استراتژی بتمن، کاپیتان آمریکا را مغلوب می‌کند.

هالک در مقابل سوپرگرل چه کسی پیروز می‌شود؟

خشم هالک، سوپرگرل را در نبردی سخت شکست می‌دهد.

در نبرد ولورین و ددپول، کدام یک پیروز می‌شود؟

قدرت التیام ولورین، ددپول را در نبردی خونین از پا در می‌آورد.

در تقابل اسپایدرمن و ددپول، چه کسی پیروز می‌شود؟

چابکی و شوخ‌طبعی اسپایدرمن، ددپول را غافلگیر می‌کند.

بیشتر بخوانید:

نظر شما درباره‌ی مطلب 15 مسابقه جذاب بین شخصیت های مارول و دی سی چه بود؟ لطفا نظرات خود را در بخش کامنت با فیگار و دیگر کاربران به اشتراک بگذارید.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *