بهترین کمیک های مرد آهنی ؛ میلیاردر خوشگذرانی که به ابرقهرمان تبدیل شد

امروزه مرد آهنی به لطف دنیای سینمایی مارول بسیار شناخته است. اما تاریخچه بهترین کمیک های مرد آهنی به سال‌ها پیش باز می‌گردد.

دنیای سینمایی مارول به مرد آهنی کمک کرد تا به یک نام شناخته شده تبدیل شود. مرد آهنی نیز قلب دنیای سینمایی مارول است اما این شخصیت تاریخچه‌ای بسیار غنی دارد. اکنونم که زمان حضور مرد آهنی در فیلم‌های مارول به سر آمده است، شاید برخی طرفداران به دنبال داستان‌های بیشتری از این شخصیت باشند. لیست بهترین کمیک بوک های مرد آهنی برای همین طرفداران است.

بهترین کمیک های مرد آهنی

میلیاردر خوشگذرانی که به ابرقهرمان تبدیل شد

شما می‌توانید فهرست بهترین کمیک های مرد آهنی را در یک نگاه در لیست زیر مشاهده کنید:

بهترین کمیک های مرد آهنی
بهترین کمیک های مرد آهنی

داستان‌های مرد آهنی به شما کمک می‌کنند تا پیچیدگی‌های این شخصیت را کشف کنید. همچنین شما می‌توانید شاهد تارک‌ترین و روشن‌ترین لحظات این شخصیت در دنیای کمیک باشید. در ادامه با فیگار همراه باشید تا به معرفی بهترین کمیک بوک های Iron Man بپردازیم.

Extremis

بهترین کمیک های مرد آهنی
بهترین کمیک های مرد آهنی

طرفداران دنیای سینمایی مارول، به لطف قسمت سوم فیلم مرد آهنی با کمیک Extremis آشنا هستند. شاید خط داستانی اصلی متفاوت باشد، اما جزئیات زیادی از کمیک Extremis در فیلم مرد آهنی 3 وجود دارند. داستان کلی این داستان، در رابطه با یک آزمایش ابرسرباز است که خوب پیش نمی‌رود.

Extremis نه تنها الهام بخش سومین و آخرین فیلم مرد آهنی در دنیای سینمایی مارول است، بلکه به طور کلی تاثیر بزرگی بر آینده مرد آهنی داشت. طرفداران اعتقاد دارند که کمیک Extremis پایه‌های مرد آهنی مدرن را ایجاد کرد. به همین دلیل است که بخشی از بهترین کمیک های Iron Man محسوب می‌شود.

بیشتر بخوانید:

Invincible Iron Man (2015)‌

بهترین کمیک های مرد آهنی
ریری ویلیامز، قلب آهنی، در کنار زرهی که از مرد آهنی ساخته است

جالب است که چگونه میراث مرد آهنی حتی با مرگ تونی استارک نیز همچنان بخشی از دنیای سینمایی مارول است. چندین پروژه در دنیای سینمایی مارول وجود دارد که یکی از مهم‌ترین آن‌ها، قلب آهنی با شخصیت محبوب ریری ویلیامز است. البته که این شخصیت پیش از سریال خود، در تحلیل تریلر اول فیلم Black Panther Wakanda For Ever نیز دیده شده است.

کمیک Invincible Iron Man در سال 2015، ریری ویلیامز را به عنوان زیر دست تونی استارک وارد دنیای مارول کرد. شاید ریری ویلیامز به اندازه تونی استارک محبوب نباشد، اما همچنان شخصیت بسیار مهمی محسوب می‌شود. همچنین لازم به ذکر است که این کمیک علاوه بر مرد آهنی، می‌تواند در لیست بهترین کمیک های قلب آهنی نیز جای بگیرد.

بیشتر بخوانید:

Iron Man: The Inevitable

بهترین کمیک های مرد آهنی
بهترین کمیک های مرد آهنی

مرد آهنی برخلاف دیگر قهرمانان مارول، تعداد زیادی  از شروران بسیار مشهور و محبوب را در کارنامه‌اش ندارد. با این حال، هنوز هم مشاهده بازگشت برخی از شروران کمتر شناخته شده یا حتی فراموش شده در بهترین کمیک های آیرون من بسیار هیجان انگیز است.

کمیک Iron Man: The Inevitable داستان ادامه وقایع Extremis را روایت می‌کند. اگرچه این کمیک به قدری که باید مورد تحسین قرار نگرفت، اما بدون شک یک داستان واقعاً خوب و کمتر شناخته شده از مرد آهنی است.

بیشتر بخوانید:

Superior Iron Man

بهترین کمیک های مرد آهنی
تصویری از مرد آهنی برتر در کمیک

درحالی که اکثر نسخه‌های تونی استارک تبدیل به قهرمانی فداکار می‌شوند، اما برخی از بهترین کمیک بوک های آیرون من مسیر متفاوتی را برای او پیش گرفتند. تونی استارک شخصیت پیشچیده‌ای است و نسخه مرد آهنی برتر، هرکاری برای برای تضمین صلح در جهان انجام می‌دهد. این وسواس شدید برای به صلح رسیدن، او را تبدیل به یک ابرقهرمان ظالم کرده است که به دنبال کنترل همه چیز است.

اگرچه مرد آهنی برتر آن شخصیتی نیست که طرفداران می‌شناسند، اما همچنان بخشی از بهترین کمیک بوک های آیرون من است. با وجود شایعات فراوان و در نهایت غیاب مرد آهنی برتر در فیلم دکتر استرنج در جهان‌های موازی جنون، همچنان احتمال مشاهده چنین شخصیتی در آینده دنیای سینمایی مارول و از یک جهان موازی دیگر وجود دارد.

بیشتر بخوانید:

Armor Wars

بهترین کمیک های مرد آهنی
مرد آهنی در کمیک کلاسیک جنگ‌های زرهی

برخلاف اکثر اعضای انتقام جویان، تونی استارک قدرتش را با هوش خودش به دست آورد. او شخصاً زره مشهورش را ساخت اما استارک می‌دانست که ساخت چنین زرهی، یک سلاح بزرگ را به جهان معرفی کرده است که اگر در دستان اشتباه بیافتاد، می‌تواند بسیار خطرناک باشد. یکی از بهترین کمیک بوک های مرد آهنی نیز به همین موضوع می‌پردازد.

جنگ‌های زرهی، بدترین کابوس تونی استارک را به تصویر می‌کشد. در این کمیک، استارک باید با شرورانی رو به رو شود که به فناوری خودش دست یافته‌اند. لازم به ذکر است که جنگ‌های زرهی، یکی از تاریخ انتشار سریال های جدید مارول خواهد بود که با محوریت شخصیت ماشین جنگ، به این رویداد خواهد پرداخت.

بیشتر بخوانید:

Iron Man: Director Of Shield

بهترین کمیک های مرد آهنی
تصویر مرد آهنی در کمیک Iron Man: Director Of Shield

پیش از دنیای سینمایی مارول، مرد آهنی به اندازه مرد عنکبوتی و ولورین ابرقهرمان شناخته شده‌ای نبود. با این حال، او همیشه نقشی بسیار مهم در کمیک‌ها داشته و در یک بازه زمانی نیز حتی تبدیل به رئیس شیلد شد.

کمیک Iron Man: Director Of Shield پس از وقایع جنگ داخلی قرار دارد. تونی استارک در این کمیک به عنوان رئیس جدید سازمان جاسوسی شیلد شناخته شده و در عین حال به مرد آهنی بودن فکر می‌کند. این مورد یکی از بهترین کمیک های آیرون من است و هرآنچه که از این شخصیت می‌خواهید را به شما ارائه می‌دهد.

بیشتر بخوانید:

The Invincible Iron Man (1982)

بهترین کمیک های مرد آهنی
بهترین کمیک های مرد آهنی

اگرچه مرد آهنی در طول سال‌ها دستخوش تغییرات زیادی شده است، اما نگاه کردن به برخی از بهترین کمیک های Iron Man در سال‌های قدیم، می‌تواند جنبه‌های جالبی از این شخصیت را به طرفداران نشان دهد. کمیک The Invincible Iron Man ساخته دنی اونیل در سال 1982 نیز در همین دسته قرار می‌گیرد.

داستان دنی اونیل بین دو اثر مهم این شخصیت، یعنی پیش از شیطان در بطری و جنگ‌های زرهی جریان دارد. این کمیک به داستان تبدیل تونی استارک به مرد آهنی و سپس تصاحب صانیع استارک از دستان ابدیا استن می‌پردازد.

بیشتر بخوانید:

Invincible Iron Man (2008)

بهترین کمیک های مرد آهنی
ازکیل استن درحال مبارزه با تونی استارک

کمیک Invincible Iron Man در سال 2008 و همزمان با ورود مرد آهنی به دنیای سینما شکل گرفت. حتی با وجود چنین رقابت دشواری، Invincible Iron Man توانست نام خود را به عنوان یکی از بهترین کمیک بوک های Iron Man ثبت کند.

داستان این کمیک نشان می‌دهد که تونی استارک در مبارزه با تهدیدات جدید پس از وقایع جنگ داخلی سختی‌های زیادی را تحمل می‌کند. یکی از مهم‌ترین این تهدیدات نیز ازکیل استن، پسر ابدیا استن بود که به دنبال انتقام از تونی استارک می‌گشت.

بیشتر بخوانید:

Demon In A Bottle

بهترین کمیک های مرد آهنی
تونی استارک درحال نگاه کردن به آینه در کمیک شیطان در بطری

شیطان در بطری، رتبه اول بهترین کمیک های مرد آهنی است. به همان اندازه که دیدن قهرمانان مارول که تهدیدات بین کهکشانی را تهدید می‌کنند و جهان را نجات می‌دهند سرگرم کننده است، گاهی اوقات مشاهده آن‌ها که با مسائل انسانی دست و پنجه نرم می‌کنند نیز ممبه همان اندازه جذاب است. کمیک شیطان در بطری که به نبرد بین تونی استارک و الکل می‌پردازد نیز از همین جذابیت برخوردارد است.

تنها شرور این داستان الکل بود. این یک داستان تاریک و تاثیرگذار بود که باعث شد تونی استارک سال‌ها به عنوان یک ابرقهرمان با مشکلات شخصی شناخته شود. این کمیک وارد لیست بهترین کمیک های مرد آهنی می‌شود زیرا تونی را با مسائل انسانی رو به رو می‌کند. همچنین او برای اولین بار، با شرور مواجه است که نمی‌تواند با کمیک زره قدرتمندش او را نابود کند. بلکه به چیزی بیش از تکنولوژی زره آهنی نیاز دارد.

بیشتر بخوانید:

از همراهی شما تا انتهای نوشتار بهترین کمیک های مرد آهنی سپاس‌گزار هستیم. حتما ما را با نظرات خود در رابطه با این نوشتار، آگاه کنید. شما می‌توانید به عنوان نویسنده مهمان در سایت فیگار عضو شوید و علاوه بر اشتراک نظرات خود در رابطه با مقاله‌ها، نقد فیلم ، نقد سریال ، اخبار سینما و مطالب خودتان را نیز انتشار دهید. برای مطالعه فراخوان مرتبط با آن بر روی لینک نویسنده مهمان کلیک نمایید. در ضمن شما همراهان عزیز می‌توانید به اینستاگرام فیگار جهتِ شناختِ مهمترین فیلم های ژانرهای مختلف و خلاصه نقد و بررسی‌های فیلم‌های روز دنیا مراجعه کنید.

پرسش های متداول در رابطه با بهترین کمیک های مرد آهنی

خالق مرد آهنی کیست؟

استن لی مرد آهنی را در سال 1963 و در شماره 39 کمیک Tales of Suspense خلق کرد.

شرور کمیک Demon In A Bottle کیست؟

داستان شیطان در بطری، تنها یک شرور دارد: الکل. داستان این کمیک تماماً مربوط به درگیری تونی استارک و اعتیاد به الکل است.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *