بهترین فیلم های شبیه مانی هیست (Money Heist)

آیا شما طرفدار سریال مانی هیست نتفلیکس هستید؟ پس عاشق این فیلم‌های دزدی خواهید شد. همراه فیگار باشید تا به بررسی بهترین فیلم های شبیه مانی هیست بپردازیم.

تا به حال به برنامه ریزی یک دزدی توسط خودتان فکر کرده اید؟ این کار کمی غیر معمول و خطرناک است و ممکن است شما را به دردسر بیاندازد؛ اماً با این حال، دزدی از بانک نیز ایده بدی نیست. ما قبلاً شاهد دزدی‌های جذاب و شگفت انگیز از بانک توسط یک گروه از دزدان در سریال محبوب دزدی پول یا خانه کاغذی بودیم.

با اینکه دزدی پول واقعی و سرقت از بانک به هیچ وجه کار عاقلانه و درستی نیست، اماً شاید تصور ذهنی یک نقشه برای سرقت به همراه دوستانتان کاری مفرح و سرگرم کننده باشد که می‌تواند کمی هیجان را برای شما به ارمغان بیاورد. پس شاید تماشای سریال مانی هیست بتواند به شما برای ایجاد نقشه‌هایتان کمک بزرگی کند!

بهترین فیلم های شبیه مانی هیست

(Money Heist)

می‌توانید فهرست بهترین فیلم های شبیه مانی هیست را در یک نگاه در لیست زیر مشاهده کنید:

در سایت فیگار می‌توانید به لینک دانلود پارت 2 فصل 5 سریال مانی هیست دسترسی داشته باشید. پس از تماشای سریال نقد فصل پنجم Money Heist را که با نام “خانه کاغذی” نیز شناخته می‌شود مطالعه نمایید. با کلیک بر روی عبارت “سریال اسپانیایی La Casa De Papel“، به لیستی از مقاله‌های مرتبط با این سریال در سایت فیگار دسترسی خواهید داشت.

مقاله‌هایی که در ادامه برای شما لیست شده‌اند، فهرستی از جستارهای فیگار، در رابطه با سریال بی‌نظیر Money Heist هستند،‌ که توسط تیم تحریریه فیگار برای شما تهیه شده‌اند:

بهترین فیلم های شبیه مانی هیست
بهترین فیلم های شبیه مانی هیست

سریال مانی هیست یکی از پرطرفدار ترین سریال‌های غیر انگلیسی زبان در نتفلیکس است. همچنین می‌توان مانی هیست را به عنوان یکی از بهترین سریال‌های تاریخ در زمینه دزدی نیز به حساب آورد. اکنون پس از سال‌ها فصل آخر سریال مانی هیست پخش شده است و سفری را که سال 2017 آغاز کرده بود به پایان رساند.

اکنون زمان آن رسیده است که طرفداران این سریال، با شخصیت‌هایی که این سال‌ها را به تماشای آن‌ها گذرانده‌اند، خداحافظی کنند. در همین حین، افراد زیادی هستند که نیاز به آثاری همچون مانی هیست دارند تا بتواند در دوران پس از مانی هیست همراه آن‌ها باشند. اگر شما نیز به سریال مانی هیست (بهترین سریال های اسپانیایی و بهترین فیلم های اسپانیایی) و ژانر سرقت علاقه زیادی دارید، همراه با فیگار باشید تا به بررسی بهترین فیلم های شبیه مانی هیست بپردازیم.

Jackie Brown

بهترین فیلم های شبیه مانی هیست
بهترین فیلم های شبیه مانی هیست, بهترین فیلم های مشابه Money Heist
  • نام فارسی: جکی براون
  • کارگردان: کوئینتین تارانتینو
  • ستاره ها: پم گریر، ساموئل ال جکسون، رابرت فورستر
  • ژانر: درام، جنایی، دلهره آور

در سال 1997 بود که تارانتینو فیلم خود درباره دزدی را ساخت. همانند اکثر فیلم‌های تارانتینو در آن زمان، فیلم جکی براون نیز تعدادی از بازیگران نمادین کهنه کار را که تقریاً به فراموشی سپرده شده بودند، با این فیلم به باری دیگر به مردم نمایش داد و نام آن‌ها را باری دیگر بر سر زبان‌ها آورد. داستان فیلم جکی براون درباره یک مهماندار هواپیما است که به صورت قاچاقی مقداری پول و مواد مخدر را با هواپیما جابه جا کرد و دستگیر شد؛ پس از آن، او تبدیل به یک خبرچین برای کشور شد تا بتواند آزاد شود. فیلم جکی براون یکی از بهترین فیلم‌های دزدی و بهترین فیلم شبیه مانی هیست است که توسط تارانتینو ساخته شده است.

The Usual Suspects

بهترین فیلم های شبیه مانی هیست
بهترین فیلم های شبیه مانی هیست, بهترین فیلم های مشابه Money Heist
  • نام فارسی: مظنونین همیشگی
  • کارگردان: برایان سینگر
  • ستاره ها: کوین اسپیسی، گابریل بیرن، چز پالمینتری
  • ژانر: جنایی، درام، رازآلود

برایان سینگر در سال 1995 فیلم مظنونین همیشگی را در هالییود ساخت و نام خود را به عنوان کارگردانی بزرگ ثبت کرد. این فیلم یکی از بهترین فیلم های مثل مانی هایست است که به شکل معمایی و پازلی ساخته شده است. معمایی که هرکس آن‌ را به نحوه خودش حل می‌کند تا به نتیجه برسد و با این وجود هیچکس نمی‌تواند تا لحظه نهایی فیلم راز واقعی را کشف کند و خبرچین واقعی را پیدا کند. درنهایت نیز فیلم مظنونین همیشگی یکی از بهترین پیچش‌های داستانی را دارد و با پایان بندی فوق‌العاده‌اش، هر کسی را به وجد می‌آورد. بازیگران بزرگی در این فیلم به ایفای نقش پرداختند و یکی از بهترین نام‌هایی در لیست بازیگران این فیلم دیده می‌شود، کوین اسپیسی است.

The Killing

بهترین فیلم های شبیه مانی هیست
بهترین فیلم های شبیه مانی هیست, بهترین فیلم های مشابه Money Heist
  • نام فارسی: کشتن
  • کارگردان: استنلی کوبریک
  • ستاره ها: استرلینگ هایدن، جیم تامسون، لیونل وایت
  • ژانر: جنایی، درام

زمانی که کوئنتین تارانتیو درباره یکی از بهترین فیلم‌های خودش به نام سگ های انباری صحبت می‌کرد، او اعلام کرد که فیلم کشتن تاثیر زیادی بر او گذاشته است و یکی از منابع الهامش برای فیلم سگ های انباری بوده است. با این تفاسیر جای تعجبی ندارد که فیلم کشتن را جزو بهترین فیلم های مشابه Money Heist حساب کنیم. این فیلم کلاسیک، درباره یک گروه از دزدان است که یک پلیس فاسد نیز در میان آن‌ها دیده می‌شود و داستان را به شکل جذابی به بینندگان ارائه می‌دهد.

بیشتر بخوانید: بهترین فیلم های شبیه Dune

Mission: Impossible

بهترین فیلم های شبیه مانی هیست
بهترین فیلم های شبیه مانی هیست, بهترین فیلم های شبیه Money Heist
  • نام فارسی: ماموریت غیرممکن
  • کارگردان: کریستوفر مک کواری
  • ستاره ها: تام کروز، ربکا فرگوسن، کری الوز
  • ژانر: اکشن، ماجراجویی، دلهره آور

امروزه کمتری کسی وجود دارد که نام فیلم های ماموریت غیرممکن را نشنیده باشد و با این فرنچایز مشهور آشنا نباشد. فیلم‌های ماموریت غیرممکن یکی از مشهورترین و محبوب‌ترین فرنچایز های فیلم جاسوسی در جهان هستند که تقریباً دو دهه از اکران اولین فیلم آن می‌گذرد. با این حال از سال 2015 که کریستوفر مک کواری به این مجموعه اضافه شد، تغییرات زیادی در آن به وجود آورد و کاری کرد که بتوان برخی از فیلم‌های ماموریت غیرممکن را به غیر از جاسوسی، جزو فیلم‌های دزدی نیز به حساب آورد. با این وجود کاملاً عادی است که فیلم‌های ماموریت غیرممکن جزو بهترین فیلم های شبیه مانی هیست باشند!

بیشتر بخوانید:

Heat

بهترین فیلم های شبیه مانی هیست
بهترین فیلم های شبیه مانی هیست, بهترین فیلم های شبیه Money Heist
  • نام فارسی: مخمصه
  • کارگردان: مایکل مان
  • ستاره ها: آل پاچینو، رابرت دنیرو، وال کیلمر
  • ژانر: درام، جنایی، اکشن

در سال 1995 بود که مایکل مان شاهکار خود به نام مخمصه را منتشر کرد. فیلم مخمصه اولین فیلمی بود که آل پاچینو و رابرت دنیرو را در یک قاب به نمایش گذاشت. آل پاچینو و رابرت دنیرو هردو در قسمت دوم فیلم پدرخوانده به ایفای نقش پرداختند اماً در هیچ سکانسی به طور همزمان حضور نداشتند. فیلم مخمصه هردوی آن‌ها را در نقش دو پلیس قرار می‌دهد که به دنبال یک دزد هستند. همچنین این فیلم یکی از بهترین صحنه‌های اکشن را در میان فیلم‌های دزدی دارد و جزو بهترین فیلم های مثل مانی هایست است.

بیشتر بخوانید:

Now You See Me

بهترین فیلم های شبیه مانی هیست
بهترین فیلم های شبیه مانی هیست, بهترین فیلم های مثل مانی هایست
  • نام فارسی: اکنون مرا میبینی
  • کارگردان: لوئیس لتریر
  • ستاره ها: مورگان فریمن، مارک رافالو، جسی آیزنبرگ
  • ژانر: اکشن، ماجراجویی، دلهره آور

آیا تا به حال به این فکر کرده اید که بتوانید بدون حتی یک سانتی متر حرکت کردن از بانک سرقت کنید؟ شاید غیرممکن بنظر برسد اما این چهار سوارکار از پس این کار بر آمدند. آن‌ها سرقت خود را در قامت یک نمایش شعبده بازی به شکلی نشان دادند که بنظر برسد درحال انجام یک دزدی واقعی نیستند و کسی به آن‌ها مشکوک نشود اما خب اینطور نیست!

قسمت دوم فیلم اکنون مرا میبینی نیز در سال 2016 اکران شد. مورگان فریمن همانند همیشه، نقش خود را به شکلی شاهکار در این فیلم ایفا کرد و به آشکار کردن راز گروه سوارکاران پرداخت. او نقش شعبده بازی را ایفا می‌کند که برنامه خودش را دارد و در آن به آشکار سازی راز شعبده بازان بزرگ می‌پردازد.

بیشتر بخوانید:

Ocean’s 11

بهترین فیلم های شبیه مانی هیست
بهترین فیلم های شبیه مانی هیست, بهترین فیلم های مثل مانی هایست
  • نام فارسی: 11 یار اوشن
  • کارگردان: لویس مایل استون
  • ستاره ها: دین مارتین، سامی دیویس جونیور، فرانک سیناترا
  • ژانر: کمدی، جنایی، موزیکال

طراحی نقشه سرقت اصلاً کار آسانی نیست؛ ماه ها سعی و تلاش نیاز دارد و باید نقشه الف، ب، و تا آخر را از پیش برنامه ریزی کرد تا با توجه به هر موقعیتی که پیش می‌آید بتوان راهی را به سرعت جایگزین کرد. اما برای گروه 11 یار اوشن، همه چیز متفاوت است.

گروه 11 یار اوشن متشکل از تیمی کارشناس است که بدون یک نقشه کامل شروع به سرقت می‌کنند اما می‌دانند که چطور بداهه پردازی کنند. همه چیز به خوبی پیش نمی‌رود اما هر بار که آن‌ها به مشکلی برمی‌خورند و همه چیز از کنترلشان خارج می‌شود، از نحوه مدیریت وضعیت آن‌ها شگفت زده خواهید شد. همین دلایل عجیب است که آن را به یکی از بهترین فیلم های مثل مانی هایست تبدیل می‌کند. فیلم 11 یار اوشن یکی از مجموعه فیلم‌های اوشن است که تماشای همه آن‌ها به شدت توصیه می‌شود.

بیشتر بخوانید:

Ocean’s 8

بهترین فیلم های شبیه مانی هیست
بهترین فیلم های شبیه مانی هیست, بهترین فیلم های مشابه Money Heist
  • نام فارسی: 8 یار اوشن
  • کارگردان: گری راس
  • ستاره ها: ان هتوی، ساندرا بولاک، کیت بلانشت
  • ژانر: اکشن، کمدی، جنایی

گروهی از زنان باهوش، حیله گر و ماهر با هم متحد می شوند تا امن ترین و گرانبهاترین جواهرات روی زمین را بدزدند و بین خود تقسیم کنند. فیلم 8 یار اوشن ترکیبی عالی از هیجان، کمدی و جذابیت هالیوودی است که قطعاً بینندگان، در هر سن و سالی از تماشای آن لذت خواهند برد.

ساندرا بولاک، کیت بلانشت و ان هتوی از بازیگران اصلی فیلم 8 یار اوشن به حساب می‌آیند که با سکانس‌های کمدی جذاب و استراتژی‌های بینظیر دزدی، فیلمی را به وجود می‌آورند که می‌تواند حتی بهترین فیلم شبیه مانی هیست نام بگیرد.

بیشتر بخوانید:

Baby Driver

بهترین فیلم های شبیه مانی هیست
بهترین فیلم های شبیه مانی هیست, بهترین فیلم Money Heist
  • نام فارسی: بچه راننده
  • کارگردان: ادگار رایت
  • ستاره ها: انسل الگورت، جان برنتال، جان هام
  • ژانر: اکشن، جنایی، درام

فیلم بچه راننده نه تنها یک فیلم دزدی قدرتمند است، بلکه یک اکشن شاهکار نیز به شمار می‌رود. نقش شخصیت اصلی این فیلم را انسل انگورت بازی می‌کند. او نقش یک راننده را ایفا می‌کند که به تمام گوشه‌ خیابان‌های شهر آشناست و به صورت اجاره‌ای برای دزدان و خلافکاران رانندگی می‌کند؛ آن‌هم در صورتی که هیچکس به صورت معصوم یک بچه، مشکوک نمی‌شود.

علاوه بر این، شما عاشق موسیقی این فیلم خواهید شد. شخصیت اصلی فیلم از مشکل شنوایی رنج می‌برد و به همین دلیل برای ایجاد تمرکز، نیاز دارد که همیشه به موسیقی گوش فرا دهد و ما را نیز با موسیقی‌های خود همراه می‌کند.

بیشتر بخوانید:

Fast and Furious 5

بهترین فیلم های شبیه مانی هیست
بهترین فیلم های شبیه مانی هیست, بهترین فیلم های شبیه Money Heist
  • نام فارسی: سریع و خشمگین 5
  • کارگردان: راب کوهن
  • ستاره ها: وین دیزل، دیوان جانسون، پل واکر
  • ژانر: اکشن، جنایی

فرنچایز سریع و خشمگین، با وجود تعداد فیلم‌های بسیار زیادش، نیازمند موضوعاتی جدید برای هر قسمت از آن می‌باشد. اگر برخی از فیلم‌های سریع و خشمگین در مورد سرقت اتومبیل، نجات عزیزان و مقاومت در برابر دولت باشند، فیلم سریع و خشمگین 5 کاملاً درباره دزدی است و همچنین یکی از بهترین فیلم‌های این مجموعه. به همین دلیل است که آن را در لیست بهترین فیلم های شبیه Money Heist آورده ایم.

بیشتر بخوانید:

21

بهترین فیلم های شبیه مانی هیست
بهترین فیلم های شبیه مانی هیست, بهترین فیلم شبیه مانی هیست
  • نام فارسی: 21
  • کارگردان: رابرت لوکتیچ
  • ستاره ها: جیم استرجس، کیت باسورث، کیت باسورث
  • ژانر: جنایی، درام، تاریخی

اگر فیلم‌هایی که در بالا ذکر شد در مورد دزدی پول بودند، فیلم 21 در مورد شمارش کارت ها است. آیا تا به حال درمورد باززی بلک جک شنیده اید؟ هدف اصلی آن بازی، به دست آوردن کارت‌هایی است که مجموع اعداد آن‌ها عدد 21 باشند؛ نه بیشتر و نه کمتر. هرچه در شمارش کارت‌ها بهتر عمل کنید، شانس بهتری برای برنده شدن دارید.

هنگامی که شما بدانید چگونه بازی را دستکاری کنید، می‌توانید همانند یک برنده واقعی، پول زیادی را به خانه ببرید. شاید دستکاری بازی یک دزدی کامل به حساب نیاید اما این کار نیز دزدی محسوب می‌شود و به همین دلیل در میان بهترین فیلم های شبیه Money Heist جای دارد.

بیشتر بخوانید:

Inception

بهترین فیلم های شبیه مانی هیست
بهترین فیلم های شبیه مانی هیست, بهترین فیلم شبیه مانی هیست
  • نام فارسی: تلقین
  • کارگردان: کریستوفر نولان
  • ستاره ها: لئوناردو دی کاپریو، تام هاردی، جوزف گوردون لویت
  • ژانر: اکشن، ماجراجویی، علی-تخیلی

شاید بتوان از فیلم تلقین به عنوان متفاوت‌ترین و خاص‌ترین فیلم به عنوان بهترین فیلم Money Heist نام برد. فیلم تلقین با پیچیدگی‌های فراوان شما را به دنیای جذاب و شگفت‌انگیز خواب می‌برد تا به سرقت حافظه افراد مشغول شوید.

فیلم تلقین داستان شخصی به نام دام کاب را روایت می‌کند که با استفاده از دستگاهی فوق پیشرفته، می‌تواند به خواب افراد مختلف نفوذ کند. کاب به همراه تیمش به خواب افراد مختلف نفوذ می‌کنند و سعی در دزدی اطلاعات از آن‌ها می‌کنند. اما حالا، توسط شخصی استخدام می‌شوند تا این بار به جای دزدی خواب، چیزی را در خواب به یک شخص تلقین کنند و ذهنیت او را برای همیشه تغییر دهند.

بیشتر بخوانید:

The Italian Job

بهترین فیلم های شبیه مانی هیست
بهترین فیلم های شبیه مانی هیست, بهترین فیلم های مشابه Money Heist
  • نام فارسی: کسب و کار ایتالیایی
  • کارگردان: اف گری
  • ستاره ها: دونالد ساترلند، مارک والبرگ، دونالد ساترلند
  • ژانر: اکشن، جنایی

وقتی یک دزدی بزرگ در شرف انجام شدن است چه اتفاقی میافتد؟ خب همیشه در دزدی‌های گروهی، یک نفر وجود دارد که قصد دارد به گروه خیانت کند و تمام پول را برای خودش نگه دارد. هیچوقت نمی‌شود به تک تک افراد حاضر در یک گروه از دزدان اعتماد کرد. یا حداقل این اتفاقی است که در فیلم کسب و کار ایتالیایی رخ می‌دهد.

فیلم کسب و کار ایتالیایی، یک بازسازی آمریکایی از فیلمی به همین نام و محصول سال 1969 در بریتینیا است. فیلم کسب و کار ایتالیایی حاوی صحنه‌های اکشن فوق‌العاده‌ای است که به لطف حضور جیسون استاتهام در بازیگران، به خوبی به تصویر کشیده شده‌اند.

بیشتر بخوانید:

Ronin

بهترین فیلم های شبیه مانی هیست
بهترین فیلم های شبیه مانی هیست, بهترین فیلم های مثل مانی هایست
  • نام فارسی: رونین
  • کارگردان: جان فرانکنهایمر
  • ستاره ها: رابرت دنیرو، ژان رنو، ناتاشا مک الهون
  • ژانر: اکشن، جنایی

گروهی از مزدوران طرد شده دور هم جمع می‌شوند تا با کمک یکدیگر، یک سرقت بزرگ انجام دهند و یک کیف مهم را پس بگیرند. رابرت دنیرو نقش اصلی فیلم رونین را بازی خواهد کرد؛ او به همراه تیمش، باید با خطرات شغلی که با آن موافقت کرده‌اند روبه رو شوند اما مسئله واقعی این است که آن‌ها باید با کسانی که تا به حال ندیدند، کنار بیایند!

درست همانند سریال مانی هیست، اعضای گروه فیلم رونین حق ندارند از نام واقعی خود در سرقت استفاده کنند تا اگر اوضاع به خوبی پیش نرفت و نقشه با شکست مواجه شد، کسی نتواند هویت دیگران را لو دهد.

بیشتر بخوانید:

Inside Man

بهترین فیلم های شبیه مانی هیست
بهترین فیلم های شبیه مانی هیست, بهترین فیلم های مشابه Money Heist
  • نام فارسی: نفوذی
  • کارگردان: اسپایک لی
  • ستاره ها: دنزل واشنگتن، کلایو اوون، جودی فاستر
  • ژانر: جنایی، درام، رازآلود

یک دزدی از بانک واقعی بدون حضور یک مغز متفکر، مذاکره کننده، صاحب بانک و بازرس پلیس که در پرونده حضور دارد کامل نمی‌شود. فیلم نفوذی یکی از بارز ترین فیلم‌ها در این ژانر است و همچنین یکی از بهترین فیلم های شبیه Money Heist. اگر قبلاً فیلم‌های مشباهی دیده باشید، احتمالاً از اکثر اتفاقاتی که در فیلم رخ خواهد داد اطلاع خواهید داشت و به سادگی آن‌ها را پیشبینی خواهید کرد.

اگر به دنبال یک فیلم دزدی ساده برای تماشا در زمان بی‌حوصلگی هستید، احتمالاً فیلم نفوذی بهترین گزینه برای شما خواهد بود. اما اگر اهل پیدا کردن سرنخ و حل معما هستید، احتمالاً فیلم‌هایی که در بالا معرفی کردیم گزینه‌های خیلی بهتری برای شما خواهند بود.

بیشتر بخوانید:

از همراهی شما تا انتهای نوشتار بهترین فیلم های شبیه مانی هیست سپاس‌گزار هستیم. حتما ما را با نظرات خود در رابطه با این نوشتار آگاه کنید. شما می‌توانید به عنوان نویسنده مهمان در سایت فیگار عضو شوید و علاوه بر اشتراک نظرات خود در رابطه با مقاله‌ها، نقد‌ها و مطالب خودتان را نیز انتشار دهید. برای مطالعه فراخوان مرتبط با آن بر روی لینک نویسندگی مهمان کلیک نمایید.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *