بهترین کمیک ها بر اساس فیلم های ترسناک ؛ از Alien تا Evil Dead’s

اگر به فیلم‌های ترسناک علاقه داشته باشید، احتمالاً بهترین کمیک ها بر اساس فیلم های ترسناک می‌توانند باری دیگر شما را وارد جهان فیلم‌های ترسناک کنند.

اغلب کمیک‌ها الهام بخش فیلمهای ترسناک زیادی هستند. اما گاهاً ورق برگشته و فیلم‌های ترسناک باعث به وجود آمدن کمیک‌های بسیار زیادی می‌شوند. لیست بهترین کمیک های فیلم ترسناک نیز برای همین موارد ساخته شده است و شامل کمیک‌هایی می‌شود که براساس فیلم‌های سینمایی ترسناک ساخته شده‌اند.

بهترین کمیک ها بر اساس فیلم های ترسناک

از Alien تا Evil Dead’s

شما می‌توانید فهرست بهترین کمیک ها بر اساس فیلم های ترسناک را در یک نگاه در لیست زیر مشاهده کنید:

بهترین کمیک ها بر اساس فیلم های ترسناک
بهترین کمیک ها بر اساس فیلم های ترسناک

از فیلم‌های کلاسیم اسلشر همانند یک کابوس در خیابان الم گرفته تا فیلم‌های ترسناک و هیجان انگیز فضایی همانند بیگانه؛ در تمام این موارد، نویسندگان زیادی تلاش کرده‌اند تا حس ترس و هیجان فیلم‌ها را گرفته و در داستان جدیدی که به صورت کمیک روایت می‌شود بازگو کنند. در ادامه با فیگار همراه باشید تا به بهترین کمیک ها بر اساس فیلم ترسناک بپردازیم.

Clive Barker’s Nightbreed

بهترین کمیک ها بر اساس فیلم های ترسناک
بهترین کمیک ها بر اساس فیلم های ترسناک, بهترین کمیک بر اساس فیلم های ترسناک

فیلم Nightbreed یکی از فیلم‌های ترسناکی بود که در اوایل دهه 1990 میلادی ساخته شده بود. این فیلم توسط  کلایو بارکر و براساس کتابی به نام Cabal ساخته شده بود. متاسفانه این فیلم موفقیت بزرگی نداشت و جزو بهترین فیلم‌های ترسناک محسوب نمی‌شد؛ با این حال، این فیلم باعث به وجود آمدن بهترین کمیک بر اساس فیلم های ترسناک شد.

کلایو بارکر با کمیک‌ها بیگانه نبود و تصمیم گرفت تا در اواخر دهه 1990 با ساخت یک سری کمیک 4 شماره‌ای از این فیلم، جهان آن را گسترش دهد. اما خیلی زود او متوجه شد که کمیک‌های او بسیار محبوب شده‌اند و حتی از فیلم موفق‌تر بوده‌اند. پس او ساخت کمیک‌ها را ادامه داد و به جای 4 شماره، یک سری کامل ساخت.

بیشتر بخوانید:

Pumpkinhead

بهترین کمیک ها بر اساس فیلم های ترسناک
بهترین کمیک ها بر اساس فیلم های ترسناک, بهترین کمیک بر اساس فیلم ترسناک

Pumpkinhead نام یکی دیگر از فیلم‌های ترسناک است که در دهه 1990 میلادی منتشر شد. کمی بعد نیز Dynamite Comics تصمیم گرفت تا بهترین کمیک فیلم های ترسناک را براساس این فیلم بسازد. داستان این کمیک در رابطه با راننده‌ای است که به طور اتفاقی، چند کودک را به قتل می‌رساند. اکنون زمان آن رسیده است تا Pumpkinhead شخصاً حاضر شده و انتقام بگیرد.

Pumpkinhead همچنان یک شرور است. با این حال، همچنان او در تلاش است تا با برادزان اهزیمنی خود یجنگد و آ‌ن‌ها را نابود کند. این کمیکح توانسته مضامین فیلم اصلی را حفظ کرده و آن را با تراژدی داستان آمیخته کند. این ترکیب، دلیل تبدیل شدن این کمیک بخه یکی از بهترین کمیک های فیلم های ترسناک است.

بیشتر بخوانید:

Alien 3: The Unproduced Screenplay

بهترین کمیک ها بر اساس فیلم های ترسناک
بهترین کمیک ها بر اساس فیلم های ترسناک, بهترین کمیک بر اساس فیلم های ترسناک

گاهی اوقات کمیک بوک به عنوان یک رسانه متفاوت، این امکان را به سازندگان می‌دهد تا برخی از اشکالات فیلم‌های خود را برطرف کنند. فیلم Alien 3 نسخه‌های زیادی داشت و در نسخه اصلی منتشر شده، بخش‌های زیادی وجود داشتند که مورد پسند مخاطبان واقع نشدند. با این حال، کمیک Alien 3: The Unproduced Screenplay ساخته شد تا با جبران اشکالات فیلم Alien 3، تبدیل به بهترین کمیک فیلم های ترسناک شود.

کمیک Alien 3: The Unproduced Screenplay داستان نسخه‌ای متفاوت از فیلم Alien 3 روایت می‌کند. با این حال، این کمیک تفاوت‌های فاحشی با فیلم دارد و تلاش‌ کرده است تا تمامی ایرادات فیلم را برطرف کند. برخلاف فیلم، شخصیت‌های نیوت و بیشاپ در طول داستان حضور داشته و نقش پررنگی دارند. لازم به ذکر است که داستان این فیلم مستقیماً از خط داستانی نسخه پیشنویس فیلمنامه اولیه فیلم اقتباس شده است. بدون شک این کمیک نیز می‌تواند بهترین کمیک بر اساس فیلم ترسناک نام بگیرد.

بیشتر بخوانید:

Jason Vs. Leatherface

بهترین کمیک ها بر اساس فیلم های ترسناک
بهترین کمیک ها بر اساس فیلم های ترسناک, بهترین کمیک بر اساس فیلم ترسناک

Topps Comics یک ناشر کمیک بوک بود که اوایل دهه 1990 میلادی کار خود را آغاز کرد. در ابتدا این ناشر شهرت زیادی نداشت اما در اواسط دهه 1990 بود که Topps Comics تبدیل به یکی از مهم‌ترین ناشران کمیک بوک شد. رویداد جیسون علیه صورت چرمی نیز یکی از مهم‌ترین و بهترین کمیک ها بر اساس فیلم ترسناک است که توسط این ناشر به چاپ رسید.

با وجود محبوبیت جیسون و صورت چرمی در سینما، یک مبارزه میان آن‌ها می‌توانست جذابیت زیادی داشته باشد. شاید این کمیک همانند فیلم‌ها ترس زیادی را به شما القا نکند و یا داستانی سطحی‌تر داشته باشد؛ با این حال، همچنان این کمیک سرگرم کننده است و می‌تواند هترین کمیک فیلم های ترسناک نام بگیرد.

بیشتر بخوانید:

Trick ‘R Treat: Days Of The Dead

بهترین کمیک ها بر اساس فیلم های ترسناک
بهترین کمیک ها بر اساس فیلم های ترسناک, بهترین کمیک های فیلم های ترسناک

فیلم Trick ‘R Treat یکی دیگر از فیلم‌هایی است که دنباله آن به صورت کمیک بوک منتشر شده است. این فیلم در سال 2009 منتشر شد و در حینی که مردم در انتظار ساخت دنباله‌ای برای این فیلم بودند، ساخت Trick ‘R Treat: Days Of The Dead به عنوان یک رمان گرافیکی رسماً تایید شد.

مایکل دوگرتی که نویسنده فیلم Trick ‘R Treat بوده است، برای نویسندگی کمیک بازگشت. با وجود Trick ‘R Treat بدون شک داستان کمیک Trick ‘R Treat: Days Of The Dead داستانی تکمیل خواهد داشت و در میان بهترین کمیک های فیلم ترسناک قرار می‌گیرد. همچنین این کمیک ثابت کرد که اگر روزی قرار باشد تا دنباله‌ای برای Trick ‘R Treat ساخته شود، می‌تواند بسیار جذاب و حتی بهتر از قسمت پیشین عمل کند.

بیشتر بخوانید:

Freddy Krueger’s A Nightmare On Elm Street

بهترین کمیک ها بر اساس فیلم های ترسناک
بهترین کمیک ها بر اساس فیلم های ترسناک, بهترین کمیک های فیلم ترسناک

اگرچه معمولاً ساخت بهترین کمیک های فیلم های ترسناک به ناشران کوچک‌تر سپرده می‌شود، با این حال مارول نیز سهم بزرگی در ساخت برخی از این کمیک‌ها داشته است. A Nightmare on Elm Street نام فیلمی است که کمیک Freddy Krueger’s A Nightmare On Elm Street براساس آن ساخته شده است. همچنین لازم به ذکر است که مارول کمپانی ناشر این کمیک بوده است.

اگرچه این سری کمیک تنها در دو شماره ساخته شد، اما همچنان یک گام موثر برای کمیک‌های ترسناک بود. این کمیک به شکلی بود که شامل دو بخش می‌شد؛ بخش اول بر خط اصلی داستان تمرکز داشت. با این حال، یک پلات B کوتاه‌تر وجود داشت که به خواننده اجازه می‌داد تا به گذشته تاریک‌تر فردی بپردازد.

بیشتر بخوانید:

Friday The 13th: Abuser And The Abused

بهترین کمیک ها بر اساس فیلم های ترسناک
بهترین کمیک ها بر اساس فیلم های ترسناک, بهترین کمیک فیلم های ترسناک

کمیک Friday The 13th: Abuser And The Abused یکی دیگر از بهترین کمیک ها بر اساس فیلم ترسناک Friday است که براساس شخصیت جیسون ساخته شده است. این بار و در این سری کمیک، یک دختر نوجوان قصد دارد تا با کمک جیسون، از نامزد سابقش انتقام بگیرد. او جیسون را قهرمان خود می‌بیند اما خیلی زود متوجه می‌شود که مرتکب اشتباه بزرگی شده است.

برخلاف اکثر داستان‌های جیسون که او را همانند یک هیولای واقعی و ساده نشان می‌دهند، این بار جیسون تنها یک قاتل نیست. این کمیک داستانی اخلاقی و بسیار پیچیده را از جیسون روایت می‌کند که ارزش مطالعه را دارد. مضامین موجود در این کمیک، در کمتر کمیک ترسناکی دیده می‌شود.

بیشتر بخوانید:

The Thing From Another World

بهترین کمیک ها بر اساس فیلم های ترسناک
بهترین کمیک ها بر اساس فیلم های ترسناک, بهترین کمیک بر اساس فیلم ترسناک

ده سال پس از اکران فیلم کلاسیک ترسناک و روانشناختی Dark Horse، سرانجام نشر The Thing دنباله‌ای که طرفداران درخواست داشتند را به صورت کمیک بوک منتشر کرد. داستان کمیک The Thing From Another World همزمان با پایان فیلم آغاز می‌شود.

در این کمیک می‌توانید باری دیگر مک ریدی را مشاهده کنید که وقایع ترسناکی را تجربه می‌کند. لازم به ذکر است که سطح اکشن در این کمیک دقیقاً همانند خواسته مخاطبان بسیار بالا است. تماشای اتفاقاتی که برای شخصیت‌های Dark Horse پس از وقایع فیلم رخ می‌دهد دلیل تشکیل بهترین کمیک بر اساس فیلم های ترسناک است.

بیشتر بخوانید:

Freddy Vs. Jason Vs. Ash

بهترین کمیک ها بر اساس فیلم های ترسناک
بهترین کمیک ها بر اساس فیلم های ترسناک, بهترین کمیک های فیلم های ترسناک

فردی علیه جیسون رویدادی است که پیش‌تر در سینما رخ داده است. اما فردی علیه جیسون علیه اش، رویدادی است که پا را فراتر گذاشته و چیزی را تشکیل داده است که هر طرفداری عاشق آن خواهد شد. در این کمیک ما شاهد جیسون هستیم که در جنگل سرگردان است و روح فردی را به دام انداخته است. در همین حال، اش ویلیامز به دریاچه کریستال فراخوانده می‌شود و در همان جا است که او با جیسون درگیر می‌شود.

این کمیک به طور کاملاً یک پارچه هر سه فرنچایز را با یکدیگر آمیخته می‌کند. این اتفاق به شکلی صورت می‌گیرد که شما هیچ‌گاه احساس نمی‌کنید که هر یک از شخصیت‌ها در داستان‌ اضافی هستند. بدون شک نبرد سه شخصیت ترسناک محبوب، اکشن بسیار بالایی دارد و می‌تواند به سادگی تبدیل به بهترین کمیک فیلم ترسناک شود.

بیشتر بخوانید:

Clive Barker’s Hellraiser

بهترین کمیک ها بر اساس فیلم های ترسناک
بهترین کمیک ها بر اساس فیلم های ترسناک, بهترین کمیک های فیلم ترسناک

Hellraiser یک فرنچایز بسیار با اهمیت در میان دیگر فرنچایز‌های ترسناک سینمایی است. اما هنگام ورود این فرنچایز به دنیای کمیک، بهترین کمیک فیلم ترسناک به وجود آمد و باعث موفقیت بسیار زیادی شد. Clive Barker’s Hellraiser نام مجموعه کمیکی است که براساس این فیلم ساخته شده است و در هر شماره به سراغ داستانی جدید می‌رود.

نحوه شکل گیری کمیک Clive Barker’s Hellraiser به طوری است که هر شماره، داستانی جدید از افسانه‌های مجموعه Hellraiser روایت می‌شود. تنوع داستانی نیز مهم‌ترین نقطه قوت این کمیک است و باعث می‌شود تا هیچ‌گاه احساس خستگی نکنید. همچنین لازم به ذکر است که از نظر طرفداران کمیک‌های ترسناک، Clive Barker’s Hellraiser بهترین کمیک فیلم ترسناک است.

بیشتر بخوانید:

از همراهی شما تا انتهای نوشتار بهترین کمیک ها بر اساس فیلم های ترسناک  سپاس‌گزار هستیم. حتما ما را با نظرات خود در رابطه با این نوشتار آگاه کنید. شما می‌توانید به عنوان نویسنده مهمان در سایت فیگار عضو شوید و علاوه بر اشتراک نظرات خود در رابطه با مقاله‌ها، نقد‌ها و مطالب خودتان را نیز انتشار دهید. برای مطالعه فراخوان مرتبط با آن بر روی لینک نویسندگی آنلاین مهمان کلیک نمایید. در ضمن شما همراهان عزیز می‌توانید از طریق اینستاگرام فیگار جهتِ شناختِ مهمترین فیلم های ژانرهای مختلف و خلاصه نقد و بررسی‌های فیلم‌های روز دنیا مراجعه کنید.

پرسش های متداول در رابطه با بهترین کمیک ها بر اساس فیلم های ترسناک

بهترین کمیک فیلم های ترسناک کدام کمیک است؟

از نظر طرفداران کمیک‌های ترسناک، Clive Barker’s Hellraiser بهترین کمیک فیلم ترسناک است. این کمیک مجموعه‌‌ای است که براساس فرنچایز محبوب Hellraiser ساخته شده است.

کمیک Alien 3: The Unproduced Screenplay چیست؟

با وجود نسخه‌های متفاوت از فیلم Alien 3، کمیک Alien 3: The Unproduced Screenplay ساخته شد تا نسخه‌ای متفاوت از داستان این فیلم را روایت کرده و تمامی مشکلات آن را بهبود بخشد.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *