بهترین کمیک بوک های ایران ؛ مهم‌ ترین و جذاب ترین کمیک های ایرانی را بشناسید

با وجود کمیک‌های خارچی مشهور و محبوب، همچنان شناخت بهترین کمیک بوک های ایران می‌تواند شما را با داستان‌هایی از فرهنگ ایران آشنا کند.

امروزه مارول و دی‌سی دو ناشر بسیار بزرگ کمیک بوک در آمریکا هستند. مردم ایران نیز با کمیک‌های این دو ناشر آشنا هستند و کمیک‌های آن‌ها را می‌خوانند. با این حال، مانگا‌ها نیز حکم کمیک را در ژاپن دارند و آن‌ها نیز در ایران شهرت زیادی دارند. با این حال، کمتر کسی خالقان کمیک ایرانی را می‌شناسد و اثرهای مهم آن‌ها را خوانده است. به همین دلیل، امروز قصد داریم تا بهترین کمیک های ایران را به شما معرفی کنیم.

بهترین کمیک بوک های ایران

مهم‌ ترین و جذاب ترین کمیک های ایرانی را بشناسید

شما می‌توانید فهرست بهترین کمیک بوک های ایران را در یک نگاه در لیست زیر مشاهده کنید:

بهترین کمیک بوک های ایران
بهترین کمیک بوک های ایران

برخی از بهترین کمیک بوک های ایرانی داستان‌های کهن را روایت می‌کنند. داستان‌هایی همانند شاهنامه همواره پتانسیل بالایی برای تولید اثرهای هنری داشته‌اند که دست کم گرفته شدند. اما کنون برخی از بهترین کمیک بوک های ایرانی بالاخر این پتانسیل کشف نشده را استفاده کرده‌اند.

درحال حاضر حتی جذاب ترین کمیک های ایرانی نیز طرفداران زیادی در ایران ندارند. با این حال، اکنون قصد داریم تا بهترین کمیک بوک های ایرانی را به شما معرفی کنیم تا شما نیز بتوانید از مطالعه آن‌ها لذت ببرید.

ایلیا

بهترین کمیک بوک های ایران
بهترین کمیک بوک های ایران, بهترین کمیک بوک ایران

کمیک ایلیا جزو مهم‌ترین و بهترین کمیک های ایران به شمار می‌رود. خالقان کمیک ایرانی ایلیا مجموعه کمیکا هستند و با وجود طرفداران بسیار محدود کمیک بوک در ایران، این مجموعه با قدرت زیادی راه خود را ادامه می‌دهد. همچنین لازم به ذکر است که تاکنون دوازده شماره از کمیک‌های ایلیا ساخته و منتشر شده است.

داستان کمیک ایلیا، در رابطه با پسری با نام امیر علی به همراه دوستانش است. مادر امیر علی مریض است و او به همراه دوستانش تصمیم می‌گیرد تا به دنبال دارو، به یک گلخانه بروند. در ادامه آن‌ها متوجه می‌شوند که این گلخانه یک گلخانه عادی نیست و فعالیتی غیر قانونی است. از همان لحظه است که زندگی امیر علی تغییر کرده و او، نام خود را به ایلیا تغییر می‌دهد. درحال حاضر ایلیا بهترین کمیک بوک ایران است که همچنان چاپ و نشر شماره‌های بعدی آن ادامه دارد.

بیشتر بخوانید:

مرز

بهترین کمیک بوک های ایران
بهترین کمیک بوک های ایران, بهترین کمیک بوک ایران

کمیک مرز نیز جزو جذاب ترین کمیک های ایران است و توانسته در مسابقه بین‌المللی مانگا و در کنار 400 کمیک دیگر، رتبه سوم را کسب کند. این کمیک داستان شخصیتی خیالی به نام مزدک را روایت می‌کند که از درباریان صفوی محسوب می‌شود.

این کمیک داستانی عاشقانه و ماجراجویی دارد. در زمانی که تقریباً تمامی سرزمین پارس در خون و جنگ فرو رفته است، مزدک تمام تلاش خود را می‌کند تا پیام صلح را نقاط مختلف ایران برساند. ماهور پورقدیم و صدف فقیهی خالقان کمیک ایرانی مرز هستند. همچنین لازم به ذکر است که به دلیل شرکت در مسابقه جهانی، دو نسخه فارسی و انگلیسی از کمیک مرز وجود دارد. بی‌شک کمیک مرز بهترین کمیک ایران از نگاه مردم دیگر کشورها است. زیرا که این کمیک بهترین کمیک ایران در مسابقه مانگا شد و اکنون تمام جهان آن را می‌شناسند.

بیشتر بخوانید:

آخرین داستان

بهترین کمیک بوک های ایران
بهترین کمیک بوک های ایران, جذاب ترین کمیک های ایران

آخرین داستان نام یکی از بهترین انیمیشن‌های ایرانی تاکنون است که اکنون بهترین کمیک ایران از روی آن ساخته شده است. این انیمیشن از سال 1387 تا 1396 درحال ساخت بوده است که مدت زیادی محسوب می‌شود. البته که این زحمات طولانی، حاصر نامزد شدن انیمیشن آخرین داستان در شاخه بهترین انیمیشن‌های آکادمی اسکار سال 2020 شد.

انیمیشن آخرین داستان یک اقتباس آزاد از شاهنامه بود و اکنون دارای کمیک‌هایی است که حکم یک پیش درآمد را برای شخصیت‌های این انیمیشن دارند. تاکنون سه آرک مهم از کمیک‌های آخرین داستان ساخته شده‌اند که جمشید: طلوع، ارشیا و جمشید: غروب نام دارند. این کمیک‌ها جزو بهترین کتاب های مصور ایرانی محسوب می‌شوند که داستان‌های شاهنامه را برای نسل‌های جدید بازگو کرده‌اند. همچنین لازم به ذکر است که این کمیک، بهترین کمیک بوک ایران محسوب می‌شود که حکم یک پیش‌ درآمد را برای یک انیمیشن یا هر اثر دیگری دارد. کمیک آخرین داستان جزو مهم‌ترین کتاب های کمیک در ایران محسوب می‌شود و تاثیر بزرگی بر این عرصه گذاشته است.

بیشتر بخوانید:

رستم در هفت‌خوان

بهترین کمیک بوک های ایران
بهترین کمیک بوک های ایران, بهترین کمیک ایرانی

رستم در هفت‌خوان نام یکی دیگر از بهترین کتاب های مصور ایرانی است که از شاهنامه فردوسی اقتباس شده‌اند. همانطور که از نام این کمیک واضح است، داستان رستم و هفت‌خوان را روایت می‌کند که در ابتدا توسط ابوالقاسم فردوسی و در شاهنامه نوشته شده است.

باری دیگر اهریمن بر ایران غلبه کرده و قدرت زیادی پیدا کرده است. اکنون رستم باید به ماجراجویی جدیدی رفته و بر علیه اهریمن مبارزه کند. البته که این ماجراجویی می‌تواند آخرین ماجراجویی او باشد. همچنین لازم به ذکر است که این کمیک در سه شماره تهیه شده است.

بیشتر بخوانید:

زال و رودابه

بهترین کمیک بوک های ایران
بهترین کمیک بوک های ایران, بهترین کمیک بوک ایران

زال و رودابه بهترین کمیک بوک ایرانی است که براساس داستان زال نوشته شده است. همچنان این کمیک بوک نیز یک اقتباس از شاهنامه فردوسی محسوب می‌شود. زال که یکی از مهم‌ترین شخصیت‌های شاهنامه است، این بار در بهترین کمیک بوک ایرانی قابل مشاهده است.

در این کمیک، می‌توانیم شاهد داستان زندگی زال و آشنایی او با رودابه باشیم. همچنین لازم به ذکر است که سید مصطفی حسینی وظیفه نویسندگی این کمیک را برعهده داشته است. بی‌شک این کمیک جزو جذاب ترین کمیک های ایران است. عده زیادی کمیک زال و رودابه را بهترین کمیک ایرانی معرفی می‌کنند.

بیشتر بخوانید:

زال و سیمرغ

بهترین کمیک بوک های ایران
بهترین کمیک بوک های ایران, کتاب های کمیک در ایران

زال و سیمرغ یکی دیگر از بهترین کمیک های ایرانی است که در مجموعه زال قرار می‌گیرد. این کمیک نیز توسط سید مصطفی حسینی نوشته شده است و داستان زال، پسر اول سام را روایت می‌کند. برخلاف کمیک زال و رودابه، تمرکز کمیک زال و سیمرغ بر نحوه رویایی زال و سیمرغ است. این کمیک نیز گاهاً با عنوان بهترین کمیک ایرانی شناخته می‌شود.

بیشتر بخوانید:

اهورا

بهترین کمیک بوک های ایران
بهترین کمیک بوک های ایران, بهترین کمیک های ایران

اهورا نام یکی دیگر از کتاب های کمیک در ایران است که آن را جذاب ترین کمیک های ایران خطاب می‌کنند. اهورا نام یک شاهزاده اهل پاسارگاد است. داستان‌های زیاد و جذابی در طی کمیک‌های اهورا برای او رخ می‌دهد که می‌توانند شما را سرگرم کنند. همچنین لازم به ذکر است که تیم کمیک ماورا خالقان کمیک ایرانی اهورا هستند.

بیشتر بخوانید:

سرداران نامی ایران

بهترین کمیک بوک های ایران
بهترین کمیک بوک های ایران, بهترین کتاب های مصور ایرانی

سرداران نامی ایران نام یک مجموعه کمیک بسیار ارزشمند از داستان‌های تاریخی ایران است. این مجموعه متشکل از چهار کمیک متفاوت است. هر کمیک داستان یک سردار بزرگ ایرانی را روایت می‌کند و هرکدام از این کمیک‌ها می‌توانند به تنهایی بهترین کمیک بوک ایرانی نام بگیرند.

کمیک اول طاهر ذوالیمینین نام دارد. همانطور که از نام این کمیک واضح است، به داستان زندگی طاهر ذوالیمینین می‌پردازد. کمیک دوم آریوبرزن نام دارد و به زندگی‌ آریوبرزن، سردار بزرگ دوران هخامنشی می‌پردازد. و کمیک سوم نیز با عنوان سورنا، به داستان زندگی سورنا که از سرداران نامدار دوره اشکانیان بود می‌پردازد. در نهایت و کمیک چهارم نیز داستان بهرام چوبین را روایت می‌کند. لازم به ذکر است که محدود برآبادی نویسنده تمام مجموعه سرداران نامی ایران است و توانسته آن را تبدیل به یکی از بهترین کتاب های مصور ایرانی کند.

بیشتر بخوانید:

از همراهی شما تا انتهای نوشتار بهترین کمیک بوک های ایران سپاس‌گزار هستیم. حتما ما را با نظرات خود در رابطه با این نوشتار آگاه کنید. شما می‌توانید به عنوان نویسنده مهمان در سایت فیگار عضو شوید و علاوه بر اشتراک نظرات خود در رابطه با مقاله‌ها، نقد‌ها و مطالب خودتان را نیز انتشار دهید. برای مطالعه فراخوان مرتبط با آن بر روی لینک نویسندگی مهمان کلیک نمایید.

پرسش های متداول در رابطه با بهترین کمیک بوک های ایران

خالقان کمیک ایرانی مرز چه کسانی هستند؟

ماهور پورقدیم و صدف فقیهی خالقان کمیک ایرانی مرز هستند و طراحی و نویسندگی آن را انجام داده‌اند.

بهترین کمیک های ایرانی کدام کمیک‌ ها هستند؟

به دلیل استقبال کم از کمیک بوک در ایران، کمیک‌های کمی وجود دارند که می‌توانند در لیست بهترین کمیک های ایرانی نام بگیرند. با این حال، اکثر کمیک‌های لیست بهترین کمیک های ایران متشکل از اقتباس‌های شاهنامه فردوسی و دیگر داستان‌های تاریخی هستند.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *