معرفی سریال 50 متر مربع (50m2) ؛ داستان، بازیگران و نمرات

اگر به دنبال یک سریال ترکی درام و دلهره‌آور جدید هستید، در این مطلب به معرفی سریال 50 متر مربع (50m2) می‌پردازیم که داستان جذابی را روایت می‌کند.

50 متر مربع یک مجموعه تلویزیونی با ژانر درام و هیجان‌انگیز است که در سال 2021 منتشر شد. «سلچوک آیدمیر» کارگردانی این سریال ترکیه‌ای را بر عهده داشته و فیلمنامه آن توسط «بوراک آکساک» نوشته شد.  27 ژانویه 2021 (8 بهمن 1399) تاریخ انتشار سریال 50m2 بود و در شبکه «نتفلیکس» (Netflix) به انتشار رسید.


ادامه مطلب در ادامه

بیشتر بخوانید:

برای اطلاع از آخرین اخبار سینمای جهان، می‌توانید به بخش اخبار سینما و تلویزیون و کانال تلگرامی فیگار مراجعه کنید.


«انگین اوزتورک»، «آیبوکه پوسات» و «چنگیز بوزکورت» از بازیگران این سریال هستند. این مجموعه شامل یک فصل و در مجموع هشت قسمت است.

معرفی سریال 50 متر مربع

با استفاده از لیست زیر می‌توانید به بخش مورد نظر خود مراجعه کنید:

معرفی سریال 50 متر مربع
معرفی سریال 50 متر مربع

اخیراً اعلام شده که این سریال قرار است در تلویزیون ایران پخش شود. برای اطلاعات بیشتر می‌توانید مطلب ساعت پخش سریال ترکیه‎‌ای 50 متر مربع از شبکه تهران را مطالعه کنید. در ادامه به معرفی سریال 50m2 می‌پردازیم.

داستان سریال 50 متر مربع

معرفی سریال 50 متر مربع

داستان سریال 50 متر مربع در مورد فردی به نام «گولگه»، یک قاتل جوان است که درمورد گذشته و والدینش چیز زیادی نمی‌داند. او توسط مرد ثروتمندی به نام «سروت»، به دنیای پرماجرای جرم و جنایت وارد شده و درگیر فعالیت‌های غیرقانونی می‌شود. «گولگه» که هویت واقعی‌اش را نمی‌داند، به تلاش برای کشف حقایقی عجیب درباره خانواده‌اش و «سروت»، می‌پردازد.

تریلر سریال 50 متر مربع

بازیگران سریال 50m2

معرفی سریال 50 متر مربع
معرفی سریال 50 متر مربع

تیم بازیگران مجموعه 50 متر مربع بسیار با تجربه هستند و در آثار مشهوری از سینما و تلویزیون ترکیه حضور داشته‌اند. از بازیگران این سریال می‌توان به «انگین اوزتورک»، «آیبوکه پوسات»، «چنگیز بوزکورت»، «تولگا تکین»، «اوزگور امره ییلدیریم»، «حسن یالنیز اوغلو» و… اشاره کرد. در ادامه به معرفی برخی از بازیگران سریال 50m2 می‌پردازیم.

انگین اوزتورک در نقش آدم/سایه

معرفی سریال 50 متر مربع

«انگین اوزترک» متولد 28 سپتامبر 1986 (6 مهر 1365)، یک بازیگر ترکیه‌ای است. او مدرک فارغ‌التحصیلی رشته هنر و تئاتر از دانشگاه حاجی‌تپه آنکارا دارد. پدر او اهل بلغارستان و اصلیت ترکی دارد، در حالی که مادر او اصلیت ترک و از نژاد روم‌ایلی است.

«انگین» در سال 2010 با بازی در سریال گناه فاطما گل به عنوان بازیگر شروع به کار کرد و بعداً در سریال سده باشکوه نیز نقش‌هایی را ایفا نمود و با این نقش‌ها، او به سرعت معروف شد. «انگین اوزترک» در فیلم‌ها و سریال‌های متعددی نقش‌های متنوعی را بازی کرده است.

آیبوکه پوسات در نقش دیلارا

معرفی سریال 50 متر مربع
معرفی سریال 50 متر مربع

«آیبوکه پوسات» یک بازیگر، رقاص باله، مدل و متحصل رتبه سوم دختر شایسته سال 2014 در ترکیه است. او در تاریخ 25 فوریه 1995 (6 اسفند 1373) در آنکارا به دنیا آمد.

«آیبوکه پوسات» فرزند «نامیک» (پدر) و «آسمان» (مادر) است. هر دو والدین «آیبوکه» کارمند هستند. او دارای دو برادر است و خانواده مادری‌اش اصلیت تاتاری دارند. «آیبوکه» فارغ‌التحصیل رشته رقص باله از دانشگاه حاجی تپه آنکارا بوده و هم اکنون در حال تحصیل در رشته بیزینس در دانشگاه آنادولو به صورت دوره‌ای مشغول است.

چنگیز بوزکورت در نقش مختار

معرفی سریال 50 متر مربع

«چنگیز بوزکورت» متولد 24 دسامبر 1964 (3 دی 1343)، یک بازیگر ترکیه‌ای است. او از سال 1990 میلادی تاکنون در صنعت فیلم و سریال فعالیت دارد. «چنگیز بوزکورت» در فیلم‌ها و برنامه‌های تلویزیونی متعددی ایفای نقش کرده است. از آثاری که در آن‌ها حضور داشته می‌توان به برای یک لحظه آزادی، ربوده شده 2، تخم مرغ، باشگاه بازندگان و ای داد از جوانی اشاره کرد.

تولگا تکین در نقش مسوت

معرفی سریال 50 متر مربع
معرفی سریال 50 متر مربع

تولگا تکین متولد 19 مارس 1973 (29 اسفند 1374)، یک بازیگر ترکیه‌ای است. او از سال 1996 میلادی تاکنون در صنعت فیلم و سریال فعالیت دارد. «تولگا تکین» در فیلم‌ها و برنامه‌های تلویزیونی متعددی نقش داشته و از این آثار می‌توان به حریم سلطان، همه چیز در مورد مصطفی، ظهور امپراتوری‌ها: عثمانی و پرنسس بدون تاج اشاره کرد.

نقدها و نمرات سریال 50m2

معرفی سریال 50 متر مربع

نقد سریال 50 متر مربع توسط کاربران و منتقدان با نمرات بالایی همراه بوده است. این سریال از وب‌سایت Imdb نمره 6.9 از 10، از وب‌سایت Rotten Tomatoes نمره 90 از 100 را دریافت کرد. بسیاری از کاربران واکنش‌های مثبتی به این مجموعه داشتند و به نظر می‌رسد که 50 متر مربع در کار خود موفق بوده است.

جمع بندی

معرفی سریال 50 متر مربع
معرفی سریال 50 متر مربع

در این مقاله از فیگار به معرفی سریال 50m2 پرداختیم. این مجموعه ژانر اکشن، کمدی و درام دارد و لحظات هیجان انگیزی در آن شاهد خواهید بود. سریال 50 متر مربع به زودی در تلویزیون ایران پخش می‌شود و شما می‌توانید با دوبله قارسی آن را تماشا کنید.

بیشتر بخوانید:


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *