بازی محبوب رزیدنت اویل چگونه ساخته شده است؟

به تازگی شرکت کپ کام (Capcom) قرار است سری بازی رزیدنت اویل چهار را از نو بسازد. حال میخواهیم برای شما مراحل به وجود آمدن بازی رزیدنت اویل شرح دهیم.

میکامی بازی را طوری طراحی کرد تا در محیطی مشابه فیلم «طلوع مردگان»، بازیکنان بتوانند با استفاده از ابزارهای محدود خود را نجات دهند. بیش از ربع قرن از ظهور بازی کامپیوتری جریان‌ساز و بسیار محبوب «رزیدنت ایول» می‌گذرد. شینجی میکامی، خالق این بازی اخیرا مصاحبه مفصلی با وبسایت تخصصی «رادار بازی» کرده و در آن مراحل مختلف خلق این بازی را توضیح داده است، که در ادامه بخش‌های جالب آن را می‌خوانیم.

بیشتر بخوانید:

تریلر جدید از نسخه واقعیت مجازی Resident Evil Village

روند ساخت سری بازی رزیدنت اویل

  • روند ساخت سری بازی رزیدنت اویل
مراحل به وجود آمدن بازی رزیدنت اویل
نحوه ساخته شدن سری بازی های رزیدنت اویل

به گفته میکامی، او در ابتدا می‌خواسته با الهام از هراس‌های دوران کودکی خود، هیولاهای بازی را أرواح بگذارد، اما متوجه می‌شود که أرواح آن ترسی که او می‌خواهد را ایجاد نمی‌کنند. بعد از آنکه فیلم وحشت کلاسیک «طلوع مردگان» (1978) جرج رومرو را می‌بیند، به این باور می‌رسد که هیولاها باید زامبی باشند، انسان‌های نیمه‌مُرده‌ای که دارای ابتدایی‌ترین نشانه حیات، یعنی میل به تغذیه مداوم هستند، و به انسان‌های سالم حمله می‌کنند. چنانکه سینمادوستان می‌دانند، در آخر فیلم رومرو هیچ‌کدام از قهرمانان قصه زنده نمی‌مانند.

میکامی می‌گوید او با این پیش‌زمینه طراحی بازی را آغاز کرد که در محیطی مشابه طلوع مردگان، ابزارهایی محدود در اختیار بازیکنان بگذارد تا آنها بتوانند با هوش و استراتژی خود از دست زامبی‌ها نجات پیدا کنند. اینگونه بود که بازی رزیدنت ایول و مفهوم اکنون کلاسیک «جان بدر بردن از وحشت» (horror survival) پا به عرصه وجود گذاشت.

به گفته میکامی، طراحان ابتدا قصد داشتند بازی را با سیستم «دوربین روی شانه» بسازند، اما در آن زمان، یعنی أواسط دهه 1990، فناوری دیجیتالی هنوز آنقدری پیشرفت نکرده بود که بتواند از پس تامین مقتضیات گرافیکی چنان انتخابی برآید. به همین خاطر هم سازندگان تصمیم گرفتند رزیدنت ایول را با دوربین ثابت در مکان‌های از پیش طراحی‌شده بسازند.

مراحل به وجود آمدن بازی رزیدنت اویل

مراحل به وجود آمدن بازی رزیدنت اویل
روند ساخت سری بازی رزیدنت اویل

این مدل که در دوران خود به خاطر جزئیات بالایی که برای محیط بازی ایجاد می‌کرد بسیار محبوب شد، تا سال‌ها الگوی اصلی مجموعه بازی‌های رزیدنت ایول بود، تا آنکه سرانجام شماره چهارم بازی امکان قرار گرفتن دوربین روی شانه بازیکن و دیدن محیط از چشم او را تحقق بخشید و انقلابی در بازی‌های کامپیوتری اکشن رقم زد.

میکامی می‌گوید نه خودش و نه دیگر کسانی که در پروژه رزیدنت ایول دخیل بودند، در ابتدا تصور نمی‌کردند که محصول چندان درخشانی تولید کنند. با این حال، هنگامی که رزیدنت ایول به عنوان یکی از عنوان‌های اصلی برای کنسول «پلی‌استیشن» به بازار رفت، بلافاصله تبدیل به یکی از محبوب‌ترین بازی‌های آن کنسول و کل تاریخ بازی‌های کامپیوتری شد.

میکامی تا سال 2007 که بالاخره «کپ‌کام» (Capcom) یعنی شرکت سازنده رژیدنت ایول را ترک کرد، در تولید چندین شماره از این بازی نقش داشت، و آخرین باری که سکان کارگردانی را به دست گرفت، در جریان تولید رزیدنت ایول 4 بود، که به عنوان یکی از بزرگترین عنوان‌های تاریخ بازی‌های کامپیوتری شناخته می‌شود.

نحوه ساخته شدن سری بازی های رزیدنت اویل

بیشتر بخوانید:

بازنشر محتوای شبکه های اجتماعی تنها به منظور آگاهی رسانی منتشر شده و نظرات بیان شده در آن الزماً بازتاب دیدگاه رسانه فیگار نیست.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *