10 تکنولوژی خلق شده برای بازی که شکست خوردند از نگاه سایت فیگار

برخی از گجت‌ های اختراع شده مورد توجه کابران قرار نگرفت. در ادامه می‌ خواهیم 10 تکنولوژی خلق شده برای بازی که شکست خوردند معرفی کنیم.

صعنت گیم فناوری شگفت انگیزی را توسعه داده است و همچنان به توسعه آن ادامه می‌دهد. متأسفانه، هر نوآوری برای سازندگانش پولساز نیست که در اینجا 10 تکنولوژی خلق شده برای بازی که شکست خوردند بررسی خواهیم کرد. آخرین پیشنهاد Valve، Steam Deck، بار دیگر ثابت کرد که صنعت بازی چقدر می‌تواند نوآورانه باشد. با این حال، Steam Deck یکی از موفقیت‌های بسیاری در مقایسه با چند دهه گذشته است.

همه‌ی مقاله‌های تکنولوژی را یکجا از طریق لینک زیر در اختیار داشته باشید:

مقاله های تکنولوژی

10 تکنولوژی خلق شده برای بازی که شکست خوردند

  • تکنولوژی های اختراع شده برای بازی که شکست خوردند

در ادامه قرار است چند تا از 10 تکنولوژی خلق شده برای بازی که شکست خوردند را به شما معرفی کنیم:

 مقالات مکمل:

10 تکنولوژی خلق شده برای بازی که شکست خوردند
10 تکنولوژی خلق شده برای بازی که شکست خوردند

مواقعی وجود دارد که یک سیستم دارای تکنولوژی واقعاً نوآورانه‌ای است؛ اما این فناوری‌ها با تبلیغات که از آن‌ها می‌شد کاملا مطابق نداشت. برخی عوامل مانند بازاریابی بد، مهندسی ضعیف، یا صرفاً زمان بندی بد، باعث شکست برخی از تکنولوژی ها در صنعت گیم شد است که در ادامه می‌خواهیم 10 تکنولوژی خلق شده برای بازی که شکست خوردند معرفی کنیم.

Ouya

10 تکنولوژی خلق شده برای بازی که شکست خوردند
فناوری های ارائه شده برای گیم که مورد استفاده قرار نگرفتند

Ouya به‌عنوان یک کنسول «عزیز مستقل» معرفی می‌شد که به برنامه‌نویسان مستقل اجازه می‌داد بازی‌هایی بسازند که به راحتی در تلویزیون اجرا شوند؛ اما این کنسول جزء تکنولوژی های اختراع شده برای بازی که شکست خوردند ، قرار گرفته است. این کنسول یک دستگاه روباتیک است که قابل تنظیم می‌باشد. در حالی که این دستگاه فناوری جدیدی در دوزرزه خود بود اما از نظر بیشتر مردم نوآورانه نبود و چیزی جدیدی را نمیتوان با این کنسول تجربه کرد.

پس از انتشار Ouya به سرعت خود را نشان داد که چیزی بیش از یک شبیه‌ساز تحسین‌برانگیز برای بازی‌های موبایلی است که روی صفحه‌نمایش‌های بزرگ‌تر اجرا می‌شوند. اما امروزه از آن به عنوان یکی از بزرگترین اشتباهات در صنعت بازی یاد می‌شود.

Kinect

10 تکنولوژی خلق شده برای بازی که شکست خوردند
فناوری های شکست خورده در صنعت گیم

انتقاد از کینکت بسیار دردناک است؛ زیرا تا آنجایی که فیلم برداری حرکتی انجام می‌شود، واقعاً پیشرفته بود؛ اما این گجت جزء فناوری های ارائه شده برای گیم که مورد استفاده قرار نگرفتند به حساب می‌آید. Kinect واقعاً سخت‌افزار فوق‌العاده‌ای بود و توسط بسیاری از متخصصان برای پروژه‌های خلاقانه در بازی‌ها، فیلم‌ها و برنامه‌های تلویزیونی استفاده می‌شود.

متأسفانه، به‌عنوان یک لوازم جانبی بازی و عناوین «AAA» در استفاده از کاربرد به مشکل مواجه شد. بازی‌های بزرگ کینکت مانند Dance Central و Fru قابلیت‌های چشمگیر کینکت را به نمایش گذاشتند. با این حال، این واقعیت که کینکت مجبور به ورود به جامعه‌ای شد که هیچ علاقه‌ای به بازی‌های متحرک نداشت، سرنوشت کینکت را تا آنجا که بازی پیش می‌رفت، رقم زد. اگر هر یک از لوازم جانبی بازی مستحق یک شانس مجدد است، Kinect در رتبه بالاتر قرار خواهد گرفت، به خصوص با پیشرفت‌هایی در ضبط حرکت دارد میتواند به عنوان یک گجت دوباره راهی صنعت گیم شود. اما این بار باید جداگانه به فروش برسد.

Stadia

10 تکنولوژی خلق شده برای بازی که شکست خوردند
10 تکنولوژی خلق شده برای بازی که شکست خوردند

Google Stadia به عنوان مرحله بعدی بازی توسط سازندگان و تیم بازاریابی آن تبلیغ شد. با مشاهده اینکه آن‌ها در اوایل سال جاری اعلام ورشکستگی کردند، واضح است که نتیجه‌ای حاصل نشد. برای افراد ناآشنا، Google Stadia قرار بود یک سرویس بازی ابری باشد که به اتصال به اینترنت و سرویس اشتراکی مانند «Netflix» و همچنین «کنسول» اختصاصی خود نیاز دارد. در حالی که یک پروژه جاه طلبانه بود، انبوهی از مشکلات سخت افزاری و نرم افزاری پروژه را قبل از شروع آن فلج کرد. این مدل همچنین بسیار حریص بود و درخواست بازی‌های با قیمت تمام شده را در کنار یک سرویس اشتراک روی کنسولی که به سختی کار می‌کرد، داشت. این فناوری در ژانویه 2023، به صف طولانی محصولات شکست خورده Google پیوست.

3D Gaming

10 تکنولوژی خلق شده برای بازی که شکست خوردند
تکنولوژی های اختراع شده برای بازی که شکست خوردند

در اوایل دهه 2010 بود که به نظر می‌رسید همه چیز قابلیت‌ تبدیل به سه بعدی را دارد. هیاهوی پرفروش‌ترین فیلم تاریخ، آواتار، مطمئناً در این امر نقش داشته است. بازی نیز از این قاعده مستثنی نبود؛ زیرا کنسول‌های دستی مانند 3DS با ترفند جدید خود موفق شدند. با این حال، این کنسول جزء فناوری های شکست خورده در صنعت گیم قرار گرفته است. تلاش‌ها برای ساخت بازی‌های سه‌بعدی زمانی که مردم را از بازی خسته می‌کند، کارساز نیستند. این یکی از آن تجربیاتی بود که برای چند دقیقه جالب است؛ اما به ناچار استقبال آن‌ها را از بین می‌برد.

Wii U

10 تکنولوژی خلق شده برای بازی که شکست خوردند
فناوری های ارائه شده برای گیم که مورد استفاده قرار نگرفتند

Wii U دارای هزاران نسخه کلاسیک بود، از The Wonderful 101 تا Bayonetta 2 .Wii U اولین کنسول نینتندو بود که از گرافیک HD پشتیبانی می‌کرد و یک وسیله جانبی جدید جالب را در قالب گیم پد Wii U ارائه می‌داد. حتی با اولین Wii سازگار بود، بنابراین به نظر می‌رسید که یک اسلم دانک باشد. اگر فقط آن را به بازار عرضه کرده بودند. Wii U نتوانست انتظارات بالایی را که توسط سلف رکوردشکن تعیین شده بود برآورده کند. ترفند مرکزی Gamepad به ندرت مورد استفاده قرار گرفت. بازی‌های کمی از آن به عنوان چیزی غیر از صفحه نمایش موجودی استفاده می‌کنند. بازاریابی نینتندو برای آن به قدری ضعیف بود که بسیاری از مشتریان Wii U را به عنوان یک لوازم جانبی اشتباه گرفتند، که کمکی به برخی از مسائل نکرد.

Virtual Boy

10 تکنولوژی خلق شده برای بازی که شکست خوردند
فناوری های شکست خورده در صنعت گیم

Virtual Boy توسط کسی جز پدر بازی‌های موبایل، Gunpei Yokoi طراحی نشده است، با کنسول‌هایی مانند Game & Watch، Gameboy و Gameboy Pocket تحت کمربند چشمگیر خود، به نظر می‌رسید که Virtual Boy پیشزفت عظیمی را در صنعت گیم خواهد داشت؛ اما جزء تکنولوژی های اختراع شده برای بازی که شکست خوردند ، قرار گرفت. Virtual Boy خود را به عنوان اولین کنسولی که قادر به گرافیک سه بعدی استریوسکوپی بود معرفی کرد و حتی با رویای هر بچه دهه 90 عرضه شد.

بهترین بازی‌های Virtual Boy می‌توانستند trailblazers باشند. متأسفانه، مدیران به جای اینکه به یوکوی اجازه دهند سیستم را به بهترین شکل ممکن توسعه دهد، به دنبال کسب درآمد سریع بودند. به لطف مداخله اجرایی، Virtual Boy برای اولین بار با شکست تجاری کامل روبرو شد. این فناوری پتانسیل‌های زیادی داشت؛ اما زمان یا بازی‌هایی به آن داده نشد تا به تبلیغات خود ادامه دهد. متأسفانه، خود یوکوی یک سال بعد از دنیا رفت و یوکوی نتوانست رویای خود را برای یک کنسول واقعیت مجازی بازی سه بعدی موبایل محقق کند.

 

Miitomo

10 تکنولوژی خلق شده برای بازی که شکست خوردند
10 تکنولوژی خلق شده برای بازی که شکست خوردند

Miitomo اولین حمله نینتندو به بازار رسانه‌های اجتماعی بود. Miitomo یک راه سرگرم کننده (و رایگان) برای برقراری ارتباط با دوستان در دنیای آنلاین با استفاده از Miis زیبا بود. سیستم سوالات به طور خاص خنده دار بسیاری از طرفداران نینتندو را برانگیخت. متأسفانه، پس از چند ماه اول، پایه بازیکنان Miitomo به سرعت از بین رفت؛ زیرا به نظر می‌رسید که نینتندو نمی‌دانست با این مفهوم چه کار دیگری انجام دهد که این نوآوری در لیست فناوری های ارائه شده برای گیم که مورد استفاده قرار نگرفتند ، جای گرفت. کمبود به‌روزرسانی وجود داشت و مردم واقعاً آن را برای پاداش‌های سریع بازی می‌کردند. این موارد درهای عرضه شدن Miitomo را پس از تقریباً دو سال در بازار بست و به نظر نمی‌رسد نینتندو به این زودی‌ها دوباره به این مفهوم نگاه کند.

PS Vita

10 تکنولوژی خلق شده برای بازی که شکست خوردند
تکنولوژی های اختراع شده برای بازی که شکست خوردند

PS Vita رقیب بعدی PSP در بازی‌های موبایلی بود. همه نگاه‌ها به ویتا بود تا حداقل انتظارات را برآورده کند. متأسفانه، به نظر می‌رسید که خود سونی علاقه‌ای به پشتیبانی از آن را نداشت. علی‌رغم پیشرفت‌های فراوان، ویتا ثابت کرد که هم برای توسعه‌دهندگان و هم برای گیمرها خیلی خوب است. برای مثال، سیستم آنقدر قدرتمند بود که به کارت‌های حافظه گران‌تری نیاز داشت.

شرکت‌های بزرگ‌تر نمی‌دانستند با این همه قدرت چه کنند و ظاهراً نمی‌خواستند بر روی این پروژه سرمایه‌گذاری کنند. در آن زمان، بازی‌های موبایلی در حال تبدیل شدن به یک «صنعت در حال مرگ» بودند و بسیاری از گیمرها و ناشران از قیمت استاندارد 40 دلاری آن خودداری کردند. در گذشته بازی‌های موبایل بیش از نیمی از درآمد بازی‌های ویدیویی را تشکیل می‌دادند، با این حال میتوانست فناوری خوبی در این زمینه باشد.

 

Sega Saturn

10 تکنولوژی خلق شده برای بازی که شکست خوردند
فناوری های ارائه شده برای گیم که مورد استفاده قرار نگرفتند

Sega Saturn کنسول بعدی سگا بود که برای سگا جنسیس نسبتاً موفق بود. Saturn به دنبال ادامه تبلیغات برای کنسول‌های خود، اولین کنسول سگا را که می‌تواند گرافیک‌های سه بعدی چند ضلعی را اجرا کند، به رخ می‌کشد. این گرافیک‌های پیشرفته به کلاسیک‌هایی مانند Virtua Fighter و Panzer Dragoon اجازه شکوفایی دادند. متأسفانه، موفقیت اولیه آن به سرعت از بین رفت، به خصوص که لغو Sonic X-treme باعث از بین رفتن کنسول شد. هنگامی که یک کنسول وعده یک بازی از نوع “Sonic 64” را می‌دهد و آن را اجرا نمی‌کند، باعث شده است تا انتظارات مردم را برآورده نکند که باعث شکست خوردن این پروژه شرکت شد. بسیاری از ایرادات کنسول مربوط به تصمیمات ضعیف مدیریت ارشد سگا در مورد توسعه آن شد.

Dreamcast

10 تکنولوژی خلق شده برای بازی که شکست خوردند
فناوری های شکست خورده در صنعت گیم

Dreamcast پاسخ سگا به رقابت با رشد کنسول‌های PS2، GameCube و Xbox بود. این کنسول پیشنهادات واقعاً خلاقانه‌ای داشت و حال و هوای تازه‌ای در بازاری که به طور فزاینده‌ای شرکتی شده بود ، داشت. این اولین کنسولی بود که حالت آنلاین داشت و شامل نوآوری‌های دیگری مانند سنسورهای حرکتی، عملکرد صفحه نمایش دوم، چت ویدیویی، وضوح 480p و حتی دستورات صوتی بود. متأسفانه کنسول Dreamcast در هیاهوی غول صنعت گیم PS2، دیده نشد و جزء فناوری های شکست خورده در صنعت گیم قرار گرفت.

گیمرها نیز پس از شکست Sega CD، Saturn و 32x اعتماد خود را به سگا از دست داده بودند. همچنین در هنگام راه‌اندازی هیچ برنامه‎‌ای نداشت؛ زیرا شرکت‌هایی مانند Ocarina of Time، Final Fantasy VII، Resident Evil 2 و Starcraft برای اولین بار در کنسول‌های رقیب ظاهر شدند. به عبارت ساده، Dreamcast یک مطالعه موردی درباره چگونگی عدم انتشار یک کنسول است.

بیشتر بخوانید:

از همراهی شما تا انتهای نوشتار 10 تکنولوژی خلق شده برای بازی که شکست خوردند سپاس‌گزار هستیم. حتما ما را با نظرات خود در رابطه با این نوشتار، آگاه کنید. شما می‌توانید به عنوان نویسنده مهمان در سایت فیگار عضو شوید و علاوه بر اشتراک نظرات خود در رابطه با مقاله‌ها، نقد فیلم ، نقد سریال ، اخبار سینما و مطالب خودتان را نیز انتشار دهید. برای مطالعه فراخوان مرتبط با آن بر روی لینک نویسنده مهمان کلیک نمایید. در ضمن شما همراهان عزیز می‌توانید به اینستاگرام فیگار جهتِ شناختِ مهمترین فیلم های ژانرهای مختلف و خلاصه نقد و بررسی‌های فیلم‌های روز دنیا مراجعه کنید.

سوالات متداول

کدام یک از تکنولوژی های خلق شده باعث نابودی شرکت آن شد؟

Dreamcast باعث شد تا به کلی در صنعت گیم ورود نکند زیرا در مقابل رغیب سر سختی با نام ps2 قرار گرفت.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *