آموزش بازی مافیا ؛ هر آنچه که باید از نحوه بازی مافیا بدانید

هنگام انتخاب راهی برای سرگرمی در جمع‌های دوستانه و یا حتی خانوادگی، بازی مافیا گزینه بسیار مناسبی است. با فیگار همراه باشید تا به آموزش بازی مافیا بپردازیم.

بازی‌های زیادی وجود دارند که شما می‌توانید به صورت جمعی انجام داده و ساعات خوشی را برای خود بسازید. یکی از این بازی‌ها، مافیا است. مافیا که با عنوان بازی مافیا و شهروند نیز شناخته می‌شود، یک بازی گروهی است که می‌تواند کمک زیادی در تقویت روابط اجتماعی افراد کند.

آموزش بازی مافیا

هر آنچه که باید از نحوه بازی مافیا بدانید

شما می‌توانید فهرست آموزش بازی مافیا را در یک نگاه در لیست زیر مشاهده کنید:

آموزش بازی مافیا
آموزش بازی مافیا, معرفی بازی مافیا

نحوه بازی مافیا به این صورت است که شما به دو گروه تقسیم شده و بازی را آغاز می‌کنید. در ادامه به این دو گروه و گروه‌های فرعی دیگر خواهیم پرداخت. لازم به ذکر است که در سناریو‌های مختلف مافیا، این دو گروه می‌توانند بیشتر باشند و برای مثال، دو گروه اصلی و یک گروه از افراد مستقل وجود داشته باشد.

تیم‌های مافیا

بازی مافیا کلاسیک، به دو تیم یا گروه تقسیم می‌شود. گروه اول شهروند و گروه دوم مافیا نامیده می‌شود و هر دو گروه، در تلاش برای نابودی گروه دیگر خواهند بود. اما نکته قابل توجه در این بازی آن است که شهروند یکدیگر را نمی‌شناسند و تمام بازی بر این مبنا است که شهروندان بتوانند اعضای مافیا را شناسایی و نابود کنند. در ادامه بیشتر به این موضوع خواهیم پرداخت.

تیم مافیا در بازی حدود 25 الی 30 درصد بازیکنان را شامل می‌شود. با توجه به تعداد بازیکنان، نمی‌توانیم عدد دقیقی را برای تعداد مافیا در نظر بگیریم اما برای مثال،‌ 3 عدد مافیا برای یک جمع 9 نفره معقول است.

در تیم مافیا تمام افراد ملزم به پیروی از فردی به نام رئیس مافیا (که پدرخوانده یا گادفادر نیز نامیده می‌شود) پیروی می‌کنند. دروافع او رهبر این تیم است. در تیم شهروندان اما هیچ رهبری وجود ندارد و در ساده‌ترین حالت، تمام شهروندان بدون هیچ قدرت خاصی با یکدیگر برابرند. هرچند که در سناریوهای مختلف، نقش‌های بسیار گوناگونی برای شهروندان وجود دارد که باعث متنوع‌تر شدن بازی می‌شود.

بیشتر بخوانید:

گرداننده

بدون شک گرداننده که گاه خدا پ یا لرد نیز نامیده می‌شود، مهم‌ترین شخص در بازی مافیا و شهروند است. گرداننده شخصاً در بازی شرکت نمی‌کند اما وظیفه دارد تا تمام اعضا را راهبری کرده و بازی را پیش ببرد؛ کاری که بدون وجود او ممکن است. در آموزش بازی مافیا به صورت مرحله به مرحله، به نقش کلیدی گرداننده بیشتر خواهیم پرداخت.

کارت بازی مافیا

آموزش بازی مافیا
آموزش بازی مافیا, بازی مافیا چگونه است

برای انجام بازی مافیا، شما می‌توانید از کارت بازی مافیا که در اکثر فروشگاه‌ها موجود است استفاده کنید. با این حال، شما می‌توانید به سادگی محتوای کارت‌ها را بر یک کاغذ نوشته و بدون هیچ هزینه‌ای بین بازیکنان پخش کنید. اکنون، با ما همراه باشید تا یک بازی مافیا را به صورت مرحله به مرحله پیش ببریم.

آغاز بازی

در آغاز بازی،‌ گرداننده کارت‌ها را به صورت شانسی میان بازیکنان پخش می‌کند. هر بازیکن با توجه به متن کارت دارای یک نقش شده و تا پایان بازی، آن را مخفی نگه می‌دارد. در اینجا فرش می‌کنیم که 9 بازیکن وجود داشته و از بین آن‌ها، 3 مافیا وجود دارد. یکی از اعضای مافیا نیز طبق روال پدرخوانده است.

شب اول

هنگامی که کارت‌ها تقسیم شده و هرکس از نقش خود مطلع شد، به فرمان گرداننده بازی شب می‌شود. اکنون تمام بازیکنان باید چشمان خود را بسته و یا از ماسک مخصوصی که تهیه شده است برای پوشش چشم استفاده نمایند.

در شب اول، گرداننده وظیفه دارد تا شخصیت‌ها را بشناسد. برای مثال، او در ابتدا می‌گوید که پدرخوانده بیدار شوند. سپس پدر خوانده چشمان خود را باز کرده و بیدار می‌شود. اکنون او می‌تواند بگوید که تمام اعضای مافیا بیدار شوند و این گونه، گرداننده با اعضای مافیا آشنا می‌شود. اگر در سناریو متفاوتی باشید، گرداننده باید تمام شخصیت‌های غیر از شهروند معمولی را نیز به نوبت بیدار کرده و آن‌ها را بشناسد. سپس به همه فرمان خواب داده و در نهایت روز را اعلام کند.

روز اول

هنگامی که گرداننده بازی روز را اعلام می‌کند، تمامی بازیکنان چشمان خود را باز کرده و به ترتیب، هر بازیکن زمانی را برای گفتگو دارد. هدف از این مرحله، آشنایی بازیکنان با یکدیگر و حدس مافیا است. شهروندان باید مافیا را پیدا کنند و مافیا نیز باید خود را شهروندی معرفی کند که به دنبال مافیا است.

هنگامی که شخصی درحال صحبت است، دیگران وظیفه دارند تا سکوت کنند. با این حال، آن‌ها می‌توانند درخواست پاسخ داده و در صورت موافقت صحبت کننده و گرداننده بازی، نظر خود را همان لحظه بیان کنند.

پس از اتمام گفتگوی اولیه، رای گیری آغاز می‌شود. گرداننده به نوبت هر یک از بازیکنان را نام برده و از دیگران می‌خواهد تا در صورتی که گمان می‌کنند او مافیا است، دست خود را بالا گیرند. افرادی که بیشترین رای را داشته باشند، مجبور می‌شوند به مرحله دفاعیه برای بازی مافیا بروند.

در اینجا فرض می‌کنیم که دو شخص وجود دارند که 4 رای مبنی بر مافیا بودن دارند. هردوی آن‌ها باید دفاعیه برای بازی مافیا را انجام دهند. درواقع فرصتی به آن‌ها داده می‌شود تا با گفتگو بیگناهی خود را اثبات کنند. سپس مجدد رای گیری می‌شود و اگر همچنان اکثریت به حذف بازیکن رای دهند، این بازیکن پس از ذکر حرف آخر از بازی حذف و به اصطلاح اعدام می‌شود. از این لحظه به بعد، این بازیکن موظف است تا در تمام لحظات بازی سکوت کرده و هیچ مشارکتی در بازی نداشته باشد. لازم به ذکر است که در این مثال، دو بازیکن به طور همزمان به مرحله دفاعیه رسیدند اما اغلب تنها یک شخص به عنوان مشکوک انتخاب می‌شود. در نهایت نیز در هر روز تنها یک نفر می‌تواند اعدام شود.

شب دوم به بعد

پس از اعدام شخص اول، گرداننده مجدداً شب را اعلام می‌کند. از شب دوم،‌ مافیا می‌تواند یک نفر را به انتخاب خود به قتل برساند. در شب گرداننده بازی از اعضای مافیا درخواست می‌کند تا بیدار شوند. سپس، از پدرخوانده می‌خواهد تا یک نفر را انتخاب کرده و به قتل برساند.

روز دوم به بعد

از روز دوم،‌ ابتدا گرداننده بازی اعلام می‌کند که برای مثال، شخص شماره 1 در شب گذشته به دست مافیا کشته شد. سپس روال روز اول تکرار شده و بازیکنان باید یک نفر را اعدام کنند. هر روز که می‌گذرد، بازیکنان شناخت بیشتری از یکدیگر به دست می‌آورند و با تحلیل فرد مقتول، می‌توانند تصمیم بهتری برای اعدام بگیرند.

پایان بازی

هنگامی که یکی از دو تیم اصلی برنده شود، بازی به پایان می‌رسد. برنده شدن شهروندان، زمانی است که تمام اعضای مافیا کشته شوند. این وظیفه گرداننده بازی است که به آن‌ها شکست مافیا را اعلام کند.

در سوی دیگر، اگر اعضای مافیا از تعداد شهروندان بیشتر شود، مافیا برنده می‌شود. این بدین دلیل است که برای مثال اگر 3 مافیا و 2 شهروند وجود داشته باشد،‌ اعضای مافیا می‌توانند حتی بدون پنهان‌کاری در روز روشن از آرای خود استفاده کرده و شهروندان را به قتل برسانند. پس نیازی به کشته شدن تمام شهروندان نیست و کم شدن آن‌ها به معنای شکست است.

نکات بازی مافیا

در ادامه قصد داریم تا برخی از نکات بازی مافیا که می‌تواند به شما در آموزش بازی مافیا به شما کمک کند را شرح دهیم. با فیگار در ادامه نوشتار آموزش بازی مافیا همراه باشید تا بتوانید به عنوان یک حرفه‌ای بازی مافیا را انجام دهید.

چگونه در بازی مافیا صحبت کنیم ؟

آداب صحبت در بازی مافیا، اهمیت بسیار زیادی دارد. هیچ‌گاه از یاد نبرید که شما نباید در زمانی غیر از نوبت خود صحبت کنید. درواقع برهم زدن نظم در گفتگو، می‌تواند لذت بازی را از بین برده و منجر به ایجاد اختلاف میان شما و دیگر بازیکنان شود.

همانطور که بالاتر ذکر کردیم، گرداننده بازی در هر روز زمانی کافی برای صحبت کردن را به شما می‌دهد. پس بهتر است تا حرف خود را برای این زمان نگه دارید. همچنین اگر پاسخ به صحبت‌های فرد دیگری را واجب می‌دانید، کافی است تا اجازه بگیرید و به احتمال زیادی می‌توانید همان لحظه به او پاسخ دهید.

چگونه در بازی مافیا حرفه ای شویم ؟

حرفه‌ای شدن در بازی مافیا امری نیست که بتوانیم با یک توضیح کوتاه آن را آموزش دهیم. اما به طور کلی، تکرار بازی می‌تواند به شما درس دهد. به یاد داشته باشید که مافیا تنها یه بازی است و شاید بهتر باشد تا گاهی اوقات، به جای تمرکز بر برنده شدن، تمرکز خود را بر یادگیری بگذارید.

برای مثال، شما احتمالاً از یک تاکتیک یکسان برای طفره رفتن از مافیا بودن استفاده می‌کنید. شاید این تاکتیک قابل قبول باشد اما گاهی می‌توانید با کمی ریسک، یک تاکتیک جدید را استفاده کرده و بازخورد آن را مشاهده کنید. بدین صورت، شما می‌توانید از هر بازی نکاتی جدید بیاموزید و خود را حرفه‌ای‌تر کنید.

چگونه در بازی مافیا مافیا را تشخیص دهیم ؟

تشخیص مافیا نیز همانند نحوه حرفه‌ای شدن در این بازی،‌ چیزی نیست که بتوانیم آن را به سادگی توصیف کنیم. همچنین هرکس با شیوه خود بازی می‌کند و باعث می‌شود که نتوانیم از یک راهبرد یکسان برای کشف اعضای مافیا استفاده کنیم. با این حال، همچنان نکاتی وجود دارند که به تشخیص مافیا کمک می‌کنند.

در مرحله اول، شما باید به دنبال افرادی باشید که بدون دلیلی کاملاً منطقی با یکدیگر هم‌عقیده هستند. سپس باید کشته‌های مافیا را زیر نظر گرفته و تحلیل کنید. اکثر اعضای مافیا،‌ تصمیم می‌گیرند تا کسی که بیشترین دردسر را برای آن‌ها می‌سازد بکشند. پس اگر کسی به یک شخص دیگر مشکوک بود و همان شب کشته شد، بدانید که احتمالاً اعضای مافیا برای فرار از باخت او را کشته‌اند.

بیشتر بخوانید:

از همراهی شما تا انتهای نوشتار آموزش بازی مافیا سپاس‌گزار هستیم. حتما ما را با نظرات خود در رابطه با این نوشتار، آگاه کنید. شما می‌توانید به عنوان نویسنده مهمان در سایت فیگار عضو شوید و علاوه بر اشتراک نظرات خود در رابطه با مقاله‌ها، نقد فیلم ، نقد سریال ، اخبار سینما و مطالب خودتان را نیز انتشار دهید. برای مطالعه فراخوان مرتبط با آن بر روی لینک نویسنده مهمان کلیک نمایید. در ضمن شما همراهان عزیز می‌توانید به اینستاگرام فیگار جهتِ شناختِ مهمترین فیلم های ژانرهای مختلف و خلاصه نقد و بررسی‌های فیلم‌های روز دنیا مراجعه کنید.

پرسش های متداول در رابطه با آموزش بازی مافیا

بازی مافیا چگونه است ؟

معرفی بازی مافیا به صورت خلاصه را می‌توان اینگونه بیان کرد: در بازی مافیا، دو گروه از شهروندان و اعضای مافیا وجود دارند که اعضای مافیا باید شهروندان را به قتل رسانده و همزمان شهروندان باید اعضای مافیا را کشف کنند.

دفاعیه برای بازی مافیا به چه صورت است؟

هنگامی که شخصی با رای عموم برای حذف از بازی انتخاب می‌شود،‌ بای جملاتی را به کار ببرد تا بیگناهی او ثابت شده و در رای گیری مجدد تبرئه شود. به این جملات دفاعیه می‌گویند.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *