بیوگرافی خشایار فرمانبر ؛ هر آنچه که باید بدانید !

خشایار فرمانبر (Khashayar Farmanbar) با نام کامل خشایار کارل فرمانبر متولد ۳۰ شهریور ۱۳۵۵ ،(۲۱ سپتامبر ۱۹۷۶) در بوکان در آذربایجان غربی است. با نوشتار بیوگرافی خشایار فرمانبر همراه فیگار بمانید تا هر آنچه که باید بدانید را برای شما بگوییم.

او از کودکی به همراه خانواده‌اش به سوئد مهاجرت کرد و در دسامبر ۲۰۲۱ به سمت وزیر انرژی و توسعه دیجیتال این کشور منصوب شد. فهرست مطالبی که در ادامه نوشتار بیوگرافی خشایار فرمانبر خواهید خواند به شرح زیر است:

بیوگرافی خشایار فرمانبر

هر آنچه که باید بدانید !

بیوگرافی خشایار کارل فرمانبر
بیوگرافی خشایار کارل فرمانبر, زندگینامه خشایار فرمانبر, خشایار فرمانبر کیست

بیوگرافی و سوابق خشایار فرمانبر سیاستمدار ایرانی سوئدی از مهاجرت تا وزیر انرژی سوئد و همسر و فرزندانش را در ادامه نوشتار زندگینامه خشایار فرمانبر بخوانید.

بیوگرافی خشایار کارل فرمانبر

بیوگرافی خشایار فرمانبر
بیوگرافی خشایار کارل فرمانبر, زندگینامه خشایار فرمانبر, خشایار فرمانبر کیست

عشایر فراوان در سیاست نداره ایرانی توانست سوئدی به سمت وزیر انرژی و توسعه دیجیتال در کابینه جدید دولت سوئد منصوب شد خشایار فرمانبر ۴۵ ساله و متولد شهر بوکان در آذربایجان غربی می‌باشد.

بیشتر بخوانید:

در کابینه جدید یک ایرانی دیگر وجود دارد اردلان شکرآبی ۴۳ ساله است و در منچستر انگلستان به دنیا آمده است پدر و مادر و هر دو ایرانی هستند و به عنوان وزیر پیشین تامین اجتماعی در همان سمت به فعالیتش ادامه خواهد داد.

بیشتر بخوانید:

وزیر انرژی سوئد

خشایار فرمانبر کیست
زندگینامه خشایار فرمانبر, خشایار فرمانبر کیست

نخست وزیر زن سوئد در انتخاب کابینه جدیدش 2 ایرانی را انتخاب کرده است اردلان شکرآبی که قبلا وزیر تامین اجتماعی این کشور بود در همان سمت ابقا شده است و خشایار فرمانبر از دیگر ایرانی‌های مقیم سوئد به عنوان وزیر انرژی و توسعه دیجیتال در کابینه انتخاب شده است.

بیشتر بخوانید:

ازدواج و همسرش

بیوگرافی خشایار فرمانبر
بیوگرافی خشایار کارل فرمانبر, بیوگرافی خشایار فرمانبر, زندگینامه خشایار فرمانبر, خشایار فرمانبر کیست

ایشان سال‌ها با خانمی سوئدی ازدواج کرده و صاحب دو دختر است که هم اکنون در حال تحصیل می‌باشند. اوقات فراغت آقای فرمانبر بیشار با خانواده می‌گذرد و به ارکان خانواده و فرزنداش بسیار اهمیت می‌دهد.

سوابق

بیوگرافی خشایار فرمانبر
بیوگرافی خشایار کارل فرمانبر, بیوگرافی خشایار فرمانبر, زندگینامه خشایار فرمانبر, خشایار فرمانبر کیست

کارل فرمانبر عضو حزب سوسیال دمکرات و سیاستمدار سوئدی حزب سوسیال دموکرات است. از ۳۰ نوامبر ۲۰۲۱ او وزیر انرژی و وزیر توسعه دیجیتال در کابینه ماگدالنا اندرسون است و جایگزین آندرس یگمن می شود. او سالهاست در سمت های مختلف در سوئد به عنوان سیاستمدار فعالیت کرده است.

بیشتر بخوانید:

ماگدالنا اندرسون نخست‌وزیر جدید سوئد اعضای کابینه جدید این کشور را منصوب کرده است. در کابینه نخستین نخست‌وزیر زن سوئد، دو سیاستمدار ایرانی‌تبار هم به چشم می‌خورند. اردلان شکرابی وزیر پیشین تامین اجتماعی که در این سمت ابقا شده است، و خشایار فرمانبر که به سمت وزیر انرژی و توسعه دیجیتال در کابینه جدید منصوب شده است.

بیشتر بخوانید:

ماگدالنا اندرسون رهبر حزب سوسیال دمکرات پس از آن که هفته گذشته ساعاتی بعد از رسیدن به نخست‌وزیری ناچار به استعفا شد، روز دوشنبه بار دیگر به این سمت منصوب شد.

دوشنبه پارلمان سوئد در یک رای‌گیری تازه، با اختلافی اندک ماگدالنا اندرسون، رهبر حزب سوسیال دموکرات را به عنوان نخست‌وزیر برگزید. در پی این رای‌گیری، خانم اندرسون ۵۴ ساله تا برگزاری انتخابات بعدی در ماه سپتامبر سال آینده هدایت دولت تک‌حزبی سوئد را برعهده خواهد داشت. او چهارشنبه هفته گذشته پس از خروج حزب سبز از دولت ائتلافی در پی اختلاف‌نظر بر سر بودجه از سمت خود استعفا کرد.

بیشتر بخوانید:

از همراهی شما تا انتهای نوشتار بیوگرافی خشایار فرمانبر سپاس‌گزار هستیم. حتما ما را با نظرات خود در رابطه با این نوشتار آگاه کنید. شما می‌توانید به عنوان نویسنده مهمان در سایت فیگار عضو شوید و علاوه بر اشتراک نظرات خود در رابطه با مقاله‌ها، نقد‌ها و مطالب خودتان را نیز انتشار دهید. برای مطالعه فراخوان مرتبط با آن بر روی لینک نویسندگی مهمان کلیک نمایید.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *