تخریب سنگ مزار استاد شجریان ؛ قبر شجریان امروز به چه شکل است؟

در تاریخ 17 مهر سال 1399 بود که استاد شجریان دار فانی را وداع گفت. اما اکنون گفته‌هایی از تخریب سنگ مزار استاد شجریان به گوش می‌رسد.

در روز گذشته رایان شجریان فرزند استاد محمدرضا شجریان در صفحه اینستاگرام خود از سعی چند شخص جهت شکاندن و یا تخریب سنگ قبر استاد شجریان در آرامگاه فردوسی خبر داده بود و جهت صحت و سقم این خبر درخواست مراجعه عموم بر سر مزار پدرش و تهیه فیلم و عکس سنگ قبر استاد شجریان داشت.

تخریب سنگ مزار استاد شجریان

قبر شجریان امروز به چه شکل است؟

تخریب سنگ مزار استاد شجریان
عکس سنگ قبر استاد شجریان, قبر شجریان امروز

وضعیت قبر شجریان امروز در ابهام زیادی قرار داشت.  مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان رضوی در رابطه با تخریب سنگ قبر استاد شجریان نظر خود را بیان کرد.

ین موضوع از اساس کذب بوده و تاکنون هیچ موردی در خصوص این موارد مشاهده نشده است. شهر تاریخی توس و مجموعه تاریخی فرهنگی آرامگاه فردوسی ‌به ‌همراه مزار استاد شجریان، ‌استاد اخوان ثالث، مقبره‌الشعرای خراسان و سایر فضاهای  فرهنگی و تاریخی که وسعتی قریب به بیش از ۱۰۰ هکتار را شامل می‌شود به ‌صورت شبانه‌روزی و در سخت‌ترین شرایط چه در سرما و چه در گرما توسط حافظان میراث‌ فرهنگی حفظ و ‌صیانت می‌شود.

در بالا صحبت‌های مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان رضوی را در خصوص عکس سنگ قبر استاد شجریان مشاهده کردید. وی در ادامه تاکید داشت که به هیچ عنوان نباید به اخبار کذب و شایعات در فضای مجازی دامن داد. این کار باعث می‌شود تا افکار غلطی وارد اذهان عمومی شود.

بیشتر بخوانید:

تخریب سنگ مزار استاد شجریان
تخریب سنگ قبر استاد شجریان, قبر شجریان امروز

با توجه به گفته‌های مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان رضوی، می‌توانیم اطمینان داشته باشیم که قبر شجریان امروز همواره سالم بوده و تخریب سنگ قبر استاد شجریان تنها یک شایعه در فضای مجازی است.

بیشتر بخوانید:

از همراهی شما تا انتهای نوشتار تخریب سنگ مزار استاد شجریان سپاس‌گزار هستیم. حتما ما را با نظرات خود در رابطه با این نوشتار آگاه کنید. شما می‌توانید به عنوان نویسنده مهمان در سایت فیگار عضو شوید و علاوه بر اشتراک نظرات خود در رابطه با مقاله‌ها، نقد‌ها و مطالب خودتان را نیز انتشار دهید. برای مطالعه فراخوان مرتبط با آن بر روی لینک نویسندگی مهمان کلیک نمایید.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *