کارخانه لاستیک کیان تایر ؛ تعطیل شدن کارخانه کیان تایر با 1200 کارگر!

کارخانه لاستیک کیان تایر ، کارخانه تایرسازی کیان‌تایر به دلیل خصوصی‌سازی نادرست دهه ۷۰ تعطیل شد و همه کارگران که حدود 1200 نفر بودند بیکار شدند.

کارخانه لاستیک سازی کیان تایر به دلیل نبود نقدینگی و مواد اولیه از ابتدای سال جاری تعطیل شده است. در ادامه با خبر کارخانه لاستیک سازی کیان تایر همراه فیگار بمانید.

کارخانه لاستیک کیان تایر

تعطیل شدن کارخانه کیان تایر با 1200 کارگر!

کارخانه لاستیک کیان تایر
کارخانه لاستیک سازی کیان تایر, کیان تایر تعطیل شد

کارخانه لاستیک کیان تایر تعطیل شد

کارخانه لاستیک سازی کیان تایر که به نوعی بزرگترین تولیدکننده تایرهای معدنی و دامپتراک کشور محسوب می‌شد و تایرهای خودروهای نظامی و با اندازه‌های بزرگ و خاص نیز تولید می‌کرد، به دلیل بلاتکلیفی مالکیت کارخانه و مشکلات مالی و مواد اولیه، از چند روز پیش تعطیل و درب کارخانه روی کارگران بسته شده تا حدود یک‌هزار و ۲۰۰ خانواده با معضل بیکاری مواجه شوند.

بیشتر بخوانید :

در این سال‌ها مدیران زیادی برای اداره این کارخانه وارد گود شده اند و در نهایت خروجی همه این تغییرات، بدهی‌های کلان بانکی بوده و روز به روز بر تولید و کار کارگران تاثیر گذاشته است.

از دو سال پیش این کارخانه اعلام ورشکستگی کرده در حالی که به اذعان کارگران روزانه حدود ۷۰ تن تولید لاستیک داشته است. با اعلام ورشکستگی، اداره تصفیه و ورشکستگی مدیریت این کارخانه را به دست گرفته و در این مدت روز به روز میزان تولید این کارخانه کاهش یافته است.

بیشتر بخوانید :

به دلیل عدم بازپرداخت بدهی تسهیلات بانکی از جمله به بانک سپه و بانک کشاورزی، این کارخانه از مالک خصوصی آن خلع ید شده بود و از چند سال پیش با مدیریت دولتی اداره می‌شد و حتی شنیده شده که مالک خصوصی آن در بازداشت به سر می‌برد.

‌ظرفیت اسمی این شرکت سالیانه ۱۵ هزار تن است و تا همین بهمن‌ماه پارسال هرچند به صورت محدود، تولید می‌کرد و فعال بود. شنیده شده در روزهای گذشته کارگران این مجموعه تجمعاتی داشته اند و مطالبه اصلی آنان تعیین تکلیف مالکیت مجموعه و بازگشت آن به دولت است.

بیشتر بخوانید :

از همراهی شما تا انتهای نوشتار کارخانه لاستیک کیان تایر سپاس‌گزار هستیم. حتما ما را با نظرات خود در رابطه با این نوشتار، آگاه کنید. شما می‌توانید به عنوان نویسنده مهمان در سایت فیگار عضو شوید و علاوه بر اشتراک نظرات خود در رابطه با مقاله‌ها، نقد فیلم ، نقد سریال ، اخبار سینما و مطالب خودتان را نیز انتشار دهید. برای مطالعه فراخوان مرتبط با آن بر روی لینک نویسنده مهمان کلیک نمایید. در ضمن شما همراهان عزیز می‌توانید به اینستاگرام فیگار جهتِ شناختِ مهمترین فیلم های ژانرهای مختلف و خلاصه نقد و بررسی‌های فیلم‌های روز دنیا مراجعه کنید.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *