هشدار جدی درباره ویروس جدید کبدی ؛ بیماری خطرناک جدید چیست ؟!

رئیس مرکز تحقیقات ویروس‌شناسی می‌گوید: حدود 300 کودک مبتلا به ویروس جدید کبدی گزارش شد و با التهاب کبد تاکنون منجر به 18 پیوند کبد در مبتلایان شده است.

سازمان جهانی بهداشت در خصوص یک ویروس خطرناک که کبد انسان را هدف قرار می‌دهد هشدار داد. در ادامه با خبر ویروس کبدی همراه فیگار بمانید.

ویروس جدید کبدی

ویروس خطرناک کبد

ویروس جدید کبدی
ویروس کبد, ویروس کبدی

ویروس جدید آمریکایی

چند روزی است که متخصصان از شناسایی یک ویروس جدید در برخی از کشورها می‌دهند. شناسایی ویروس جدید کبدی در حالی است که هنوز پرونده کرونا بسته نشده است.

مرکز اروپایی کنترل و پیشگیری بیماری (ECDC) بیش از ده مورد از وجود این ویروس را در چهار کشور مختلف رصد کرده که افرادی که دچار آن شده بودند، از التهاب حاد کبد رنج می‌بردند؛ تا جایی که قادر به انجام وظایف ضروری خود نبودند

هپاتیت سی» از بیماری‌های خطرناک و پیچیده است. این بیماری در شماری از کشور‌ها مشاهده شده است. علی رغم مشاهده این ویروس، مرکز اروپایی کنترل و پیشگیری بیماری که در زمینه مبارزه با بیماری‌های خطرناک تخصص دارد، نتوانسته است علل مستقیم پیدایش این ویروس خطرناک را که در زمانی ظهور یافته که همچنان کرونا در جهان به پایان نرسیده، مشخص کند.

اما چه کسانی در خطر ابتلا به این ویروس هستند؟ علیرضا ناجی می‌گوید: «از چند ماه قبل مواردی از هپاتیت که در واقع التهاب کبد است به طور غیرمنتظره و با نمای عجیب در کودکان یک تا ۱۶ سال مشاهده شد.» او ادامه می‌دهد: «حدود 300 کودک مبتلا به ویروس جدید کبدی تاکنون گزارش شده است. آخرین گزارشات نشان می‌دهد که التهاب کبد منجر به 18 پیوند کبد در مبتلایان شده است.»

عوارض بیماری کبدی

عوارض فراوان و خطرناکی وجود دارد که کودک به هنگام ابتلا به این بیماری، دچار آن می‌شود. از این عوارض می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

اسهال مزمنی که می‌تواند سه روز متوالی طول بکشد ، صورت کاملا رنگ پریده همراه با زرد شدن پوست در قسمت‌های مختلف بدن ، درد شدید در ناحیه شکم ، افزایش قابل توجه دمای بدن ، درد شدید در عضلات و مفاصل بدن ، بیماری‌های ناشی از کمبود ویتامین

بیشتر بخوانید :

از همراهی شما تا انتهای نوشتار ویروس جدید کبدی سپاس‌گزار هستیم. حتما ما را با نظرات خود در رابطه با این نوشتار، آگاه کنید. شما می‌توانید به عنوان نویسنده مهمان در سایت فیگار عضو شوید و علاوه بر اشتراک نظرات خود در رابطه با مقاله‌ها، نقد فیلم ، نقد سریال ، اخبار سینما و مطالب خودتان را نیز انتشار دهید. برای مطالعه فراخوان مرتبط با آن بر روی لینک نویسنده مهمان کلیک نمایید. در ضمن شما همراهان عزیز می‌توانید به اینستاگرام فیگار جهتِ شناختِ مهمترین فیلم های ژانرهای مختلف و خلاصه نقد و بررسی‌های فیلم‌های روز دنیا مراجعه کنید.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *