خلاصه داستان فصل ۱۰ سریال American Horror Story ؛ (بررسی قسمت ۱ و ۲)

ما در خلاصه داستان فصل ۱۰ سریال American Horror Story به جنبه‌هایی خاص از سریال داستان ترسناک آمریکایی خواهیم پرداخت. در ادامه با فیگار همراه ما باشید.

دوریس گاردنر (لیلی راب)، دکوراتور داخلی و همسرش با عنوان یک فیلمنامه نویس هری (فین ویتروک)، به همراه دخترش آلما (رایان کیرا آرمسترانگ) به محل جدید خود در شهر جدیدی می‌روند. آلما مشغول شمارش در طول مسیر در جاده است، و این شمارش ادامه دار می‌شود. مطمئناً یک مسئله‌ای پشت این شمارش و تاکیدی که از طریق دوربین روی آلما اتفاق می‌افتد وجود دارد. کاملا مقدمه ای شارپ با تمپوی بسیار بالا را برای فصل دهم سریال داستان ترسناک آمریکایی خواهید دید.

خلاصه داستان فصل ۱۰ سریال American Horror Story

شروعی شارپ

بررسی قسمت اول و دوم فصل ۱۰ سریال American Horror Story , بررسی قسمت اول فصل 10 سریال American Horror Story , بررسی قسمت دوم فصل دهم سریال داستان ترسناک آمریکایی ,
خلاصه داستان فصل ۱۰ سریال American Horror Story , بررسی قسمت اول فصل 10 سریال American Horror Story , بررسی قسمت دوم فصل دهم سریال داستان ترسناک آمریکایی

گاردنرها به خانه خود در Provincetown می‌رسند. آنها در آنجا مارتا (رابین ویگرت) را ملاقات می‌کنند که طبق اکثر داستان های کلاسیک ترسناک آمریکایی به عنوان یک املاکی ظاهر می‌شود.

او همه چیزهایی که باید درباره خانه بدانند به گاردنرها میگوید و سپس کلیدها را به آنها میسپارد. دوریس برای تغییر دکوراسیون خانه در حالی که هری روی فیلمنامه تمرکز میکند. آنها امیدوارند که همه چیز خوب پیش برود و مکان جدیدشان منبعی الهام‌آمیز برای هری جهت نوشتن فیلم‌نامه‌اش باشد.. شرط می‌بندیم که بیشتر یک کابوس خواهد بود.


بیشتر بخوانید:


در مغازه خواربارفروشی، هری با کارن (سارا پولسون) برخورد میکند، که در محل با نام سل شناخته میشود. قبل از اینکه مایکی (جان لیسی)، مردی که فروشگاه را اداره میکند، او را بیرون کند، او چیزهای عجیبی را در رابططه با این مکان جدید می‌گوید.

اما به زودی نویسنده به خانه بازمیگردد و سعی می‌کند روی فیلمنامه خود کار کند. آلما نیز ظاهراً هنرمند است. وی در حال یادگیری ویولن است. او در ادامه ساختار روایی قسمت اول فصل ده سریال داستان ترسناک آمریکایی توسط پدرش متوقف میشود.

دوریس و دخترش برای قدم زدن از گورستان محلی رد می‌شوند. و مردی هراس انگیز ظاهر میشود، انگار درست از قبر بیرون آمده و با مادر و دختر نزاع میکند. دوریس و آلما به خانه برمیگردند. هری با عجله مطمئن می‌شود درها قفل شده اند.

هری نگاهی اجمالی به مرد می اندازد و دندان هایی شبیه به کوسه او را می‌بیند. گاردنرها این را به رئیس برلسون (آدینا پورتر) گزارش میدهند و به او میگویند که این مرد شبیه یک شکارچی وحشی بوده است. در ادامه با نوشتار خلاصه داستان فصل ۱۰ سریال American Horror Story همراه ما باشید.

بررسی قسمت اول فصل 10 سریال American Horror Story

بررسی قسمت اول و دوم فصل ۱۰ سریال American Horror Story , بررسی قسمت اول فصل 10 سریال American Horror Story , بررسی قسمت دوم فصل دهم سریال داستان ترسناک آمریکایی ,
خلاصه داستان فصل ۱۰ سریال American Horror Story , بررسی قسمت اول فصل 10 سریال American Horror Story , بررسی قسمت دوم فصل دهم سریال داستان ترسناک آمریکایی ,

اما بیشتر جنایات در این منطقه مربوط به مواد مخدر است. بنابراین احتمالاً فقط یک معتاد بوده است. اما دوریس در این مورد چندان مطمئن نیست. رئیس Burleson برای همه چیز پاسخ دارد، همه چیز مأیوس کننده است برای اطمینان از این که این زوج در پروینستاون در امنیت هستند.

آن شب، هری با مطالعه قتل های ظاهراً حیوانی عمیق تر به آن می پردازد. مطمئناً چیزهایی نیست که مردم محلی میخواهند گردشگران بخوانند. آلما ناگهان فریاد میزند و به والدین خود هشدار میدهد. او چندین نفر را میبیند، از جمله مرد وحشتناکی که قبل تر آنها را تعقیب کرد.

مادر و پدر  فکر نمیکنند این اتفاق بعد از دانستن اینکه همه چیز به مواد مخدر مربوط است، ارزش دوباره تماس گرفتن با رئیس برلسون را داشته باشند. اگرچه قطعاً اتفاق وحشتناکی در راه است. هیچ چیز دراین مکان هیچ کمکی به هری در نوشتن نمیکند. صبح روز بعد، هری برای دویدن میرود و به ساحل ختم میشود، جایی که اجسادی را میبیند که در ساحل تیکه پاره شده اند.

به پلیس هشدار داده میشود. هری کنجکاو است که چه چیزی میتواند چنین زخم هایی را در بدن ایجاد کند. پزشک قانونی می‌گوید که ممکن است یک کوسه سفید بزرگ این کار را کرده باشد.

در آن شب با دوریس در شهر قرار ملاقات می‌گذارد درواقع پیشنهاد می‌دهد تا کمی خوش بگذرانند و حال و هوایی عوض کنند. این مسئله همچنین بدان معنی است که آنها به پرستار بچه و مارتا نیاز دارند. در نهایت دوریس به علت حال بدش با هری همراه نمی‌شود و هری تنهایی به بار می‌رود. او به مکانی به نام The Muse میرود و مشروب میخورد.

در بار دو نفر، آستین سامرز (ایوان پیترز) و بل نوآر (فرانسیس کانروی) به خوانندگی مشغول هستند: آستین نقش کنی راجرز را بازی میکند، بل نقش دالی پارتون را بازی میکند و “جزایر در جریان” را میخوانند.

پس از اجرا، بل و آستین برای هری نوشیدنی میفرستند. او به نوعی از آنها تشکر میکند. آنها هر دو نویسنده نیز هستند. آستین نمایشنامه نویس، برنده تونی و پیبادی است. بل در واقع سارا کانینگهام است، نویسنده رمان مشهور که هری کمی با او صحبت میکند.


بیشتر بخوانید:


بل و آستین با خوشحالی هری را در آغوش میگیرند و به او در مورد فضای الهام بخش پروینستاون بینش میدهند. در حالی که آنها باهم حرف می‌زنند، کارن سل از راه می‌رسد و باز هشدارهای خاصی را در مورد مادران خونخوار به هری می‌دهد. آیا خون آشام ها در Provincetown وجود دارند؟ یا این فقط کارن دیوانه وار است که غر میزند و هیجان را بالا می‌برد؟

در ادامه آستین قرص‌هایی را به هری پیشنهاد می‌دهد که  اطلاعات زیادی در مورد آن‌ها ندارد، فقط به دوست نویسنده جدید خود میگوید که آنها کلید تهیه یک فیلم‌نامه جدی و قوی هستند.

استفاده جالب از کلمه تغذیه هنگامی که آستین در مورد نحوه کار نویسندگان صحبت میکند، شباهت های بالقوه ای بین خون آشام ها و نویسندگان ایجاد میکند. هری از پیشنهاد مواد مخدر خودداری میکند، بنابراین آستین او را متهم میکند که یک نویسنده واقعی نیست، زیرا او به هیچ وجه هزینه نکرده است تا کلید موفقیت را بدست آورد.

او با مواد مخدر میرود. وقتی به خانه میرسد با رییس خود اورسولا (لزلی گروسمن) تماس میگیرد و از او میخواهد در پروینستاون بماند و فیلمنامه  را تمام کند. او در حال شکست خوردن است. بنابراین حالا هری فکر میکند که این قرص ها میتوانند جواب دهند. و یکی را قورت میدهد. در ادامه نوشتار خلاصه داستان فصل ۱۰ سریال American Horror Story به بررسی قسمت فصل ۱۰ سریال داستان های ترسناک آمریکایی با ما باشید.

بررسی قسمت اول و دوم فصل ۱۰ سریال American Horror Story , بررسی قسمت اول فصل 10 سریال American Horror Story , بررسی قسمت دوم فصل دهم سریال داستان ترسناک آمریکایی ,
خلاصه داستان فصل ۱۰ سریال American Horror Story , بررسی قسمت اول فصل 10 سریال American Horror Story , بررسی قسمت دوم فصل دهم سریال داستان ترسناک آمریکایی

بررسی قسمت دوم فصل دهم سریال داستان ترسناک آمریکایی

بعد از مصرف قرص، او با عصبانیت ادعا میکند “میتواند همه چیز را ببیند”. او همسر و دخترش را ناراحت میکند. هری پشت میز کارش مینشیند و با عصبانیت شروع به تایپ میکند، انگشتانش از سرعت مغزش به ناتوانی می‌رسند. آلما به دوریس اشاره میکند که او پدرش را در حال خوردن قرص مشاهده کرده است که این امر مادرش را کنجکاو میکند. دوریس از هری در این باره میپرسد. این قضیه منجر به یک بحث میشود.

در ادامه هری برای خوردن غذا به بیرون می‌رود که با آن کچل‌های هراس آلود مواجه می‌شود بعد از نزدیک شدن آن‌ها به هری و بو کردن وی، احتمالا هری را یکی از خود می‌دانند و پی کار خودشان می‌روند و او را رها می‌کنند. در مغازه او متوجه میشود که به سمت گوشت قرمز کشیده شده است.


بیشتر بخوانید:


مادر سعی میکند به دخترش توضیح دهد که هری الهام گرفته است، بنابراین آنها باید از خلاقیت او حمایت کنند. اما آلما از رفتار پدر بسیار ناراحت است. با این حال، مادر اصرار میکند که آنها به هری وقت بدهند. اگرچه او باید بیشتر مطمئن شود که دختر کوچکش فکر نمی‌کند این الهام بزرگ ناشی از مصرف مواد است. یک موضوع عالی در این فصل وجود دارد که مربوط به خلاقیت از طریق مصرف مواد مخدر و الکل است و از این مفهوم برای کشف وحشت گوتیک استفاده می‌شود.

صبح وقتی دوریس سبزیجات را خرد میکند و انگشت خود را میبرد، هری به شدت خون او را می‌مکد. در نتیجه به سرعت سراغ آستین می‌رود تا جریان قرص‌ها را از او بپرسد که او باز اظهار بی اطلاعی می‌کند. اما این را متوجه می‌شود که اگر کسی این قرص‌ها را بخورد و استعدادی نداشته باشد تبدیل به یک موجود بی مصرف و وحشی می‌شود.

بعد از برگشت به خانه او با اورسولا تماس میگیرد، او میگوید که خواکین فینیکس فیلم‌نامه وی را که به واسطه قرص نوشته است، پذیرفته و Netflix پیشنهاد جدی برای ساخت آن فیلم‌نامه را داده است. اما هری برای گرفتن الهام بیشتر وسوسه می‌شود…

موضوع مهمی که در این قسمت از سریال داستان های ترسناک آمریکایی مطرح می‌شود، بسیار عالی در ساختار می‌نشیند. در این سریال ما با هیولاهای بورژوایی در حال شکار افراد آسیب پذیر در جامعه مواجه می‌شویم که درحال تغذیه از آنها هستند.

در نهایت این قسمت با خوردن قرص توسط آلما و نواختن ویلون به پایان می‌رسد. آلمایی که در سمانس آخر با خوردن یک موش مرده و تکه شده جلوی مادرش در قبرستان نمایان می‌شود.

مشخصات ؛ خلاصه داستان فصل ۱۰ سریال American Horror Story

  • ژانر: وحشت، تریلر
  • سازنده: رایان مورفی و برد فالچوک
  • بازیگران: لیدی گاگا، ایوان پیترز، تیسا فارمیگا، دنیس اوهیر، جسیکا لنگ، زاکاری کوئینتو، جوزف فینز، سارا پلسن، لیلی ریب، لیزی بروشر، جیمز کرامول، فرانسس کونری، اما رابرتز و کتی بیتس
  • سازنده موسیقی متن: Cesar Davila-Irizarry و Charlie Clouser
  • آهنگساز: جیمز اس. لوین
  • کشور سازنده: ایالات متحده آمریکا
  • زبان اصلی: زبان انگلیسی
  • تهیه‌کننده‌های اجرایی: دانته دی لورتو، بردد فالچوک، رایان مورفی و تیم ماینیر
  • تهیه‌کننده‌ها: Alexis Martin Woodall و Patrick McKee
  • مکان‌های تولید: پارامونت پیکچرز، لس آنجلس و کالیفرنیا
  • فیلم‌برداری: Christopher Baffa
  • تدوین‌گران: Bradley Buecker و Doc Crotzer
  • دوربین: Single camera
  • مدت: ۳۹–۶۰ دقیقه (هر قسمت)
  • تولیدکننده‌ها: کمپانی فاکس قرن بیستم تلویزیون
  • تولیدی: رایان مورفی

بیشتر بخوانید:

از همراهی شما تا انتهای نوشتار خلاصه داستان فصل ۱۰ سریال American Horror Story سپاس‌گزار هستیم. حتما ما را با نظرات خود در رابطه با این نوشتار آگاه کنید. شما می‌توانید به عنوان نویسنده مهمان در سایت فیگار عضو شوید و علاوه بر اشتراک نظرات خود در رابطه با مقاله‌ها، نقد‌ها و مطالب خودتان را نیز انتشار دهید. برای مطالعه فراخوان مرتبط با آن بر روی لینک نویسندگی مهمان کلیک نمایید.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *