تحلیل فلسفی سریال Squid Game (بازی مرکب) ؛ فلسفه امیدوار کننده بازی SQUID

Squid Game جدیدترین موفقیت Netflix است. این امر معنای کلی آن را از بین می‌برد. با نوشتار تحلیل فلسفی سریال Squid Game همراه فیگار بمانید.

سریال Squid Game روایتی تحریک آمیز از نظر فلسفی ارائه می‌دهد که توسط شخصیت‌های متناقض اخلاقی آن پیش می‌رود. بتل رویال به معنای واقعی کلمه ژانر هیجان انگیزی را در اختیار گرفته است و در حالی که سایر رسانه ها از قبل فرض کرده‌اند، Squid Game تصویری عمیق و کاملاً منحصر به فرد ارائه می‌دهد.

بر خلاف Hunger Games یا فیلم Kinji Fukasaku Battle Royale ، که می‌توانید نام‌های بیشتری را در مقاله بهترین فیلم ها و سریال های شبیه سریال Squid GAME ببینید، شرکت کنندگان در Squid Game به میل خود به این کشتارگاه می‌آیند.

بشر در آخرین مرحله خود با حجم عظیمی از بدهی‌های اجتناب ناپذیر همه شرکت کنندگان مسابقه را هدایت می‌کند، زیرا جایزه 45 میلیارد وونی (38 میلیون دلار) در انتظار همه است. Squid Game روایتی تامل برانگیز است که توسط شخصیت های پیچیده آن هدایت می‌شود. بنابراین بیایید از طریق لنزهای این شخصیت ها به فلسفه سریال بازی ماهی مرکب Squid Game از نتفلیکس بپردازیم.

تحلیل فلسفی سریال Squid Game (بازی مرکب)

فلسفه امیدوار کننده بازی SQUID

فهرست مطالبی که در ادامه نوشتار بررسی فلسفی سریال بازی مرکب یا فلسفه سریال Squid Game خواهید خواند به شرح زیر است:

فلسفه سریال Squid Game, برخورد فلسفی سریال بازی مرکب
فلسفه سریال Squid Game, برخورد فلسفی سریال بازی مرکب

پرواز یک گرسنه در اوج یک رهایی مصنوعی

داستان درباره گی-هون، مرد میانسالی است که حضانت دخترش را به دلیل ناتوانی در زندگی مشترک از دست داده و هنوز با مادرش زندگی می‌کند. با یک کارت ویزیت منحصر به فرد و آنچه که گی گون فکر می‌کند فرصتی آسان برای کسب درآمد خوب، در دام می‌افتد و ربوده می‌شود.

او با دوست دوران کودکی خود سانگ وو و بیش از 400 نفر دیگر در یک جزیره متروک از خواب بیدار می‌شود و به آنها گفته می‌شود که همه آنها باید در بازی های کودکان بازی کنند تا تنها یک نفر باقی بماند. اما وقتی حذف می‌شوید، می‌میرید.

پس از اولین بازی، بازیکنان رای می‌دهند که بازی را کنار بگذارند و به خانه بروند. اما بعد از مدتی وقتی دوباره به زندگی قبلی خود در زندانی که به شکل مصنوعی حس رهایی را به آن‌ها می‌دهد قرار می‌گیرند، شرکت کنندگان دعوت دیگری برای بازی در Squid Game پیدا می‌کنند.

تقریباً همه بازیکنان برمی‌گردند، متقاعد شده اند که هرگز نمی‌توانند زندگی خود را مانند گذشته اصلاح کنند. در بازگشت به خانه، گی هون می‌فهمد که مادرش مبتلا به دیابت است و نیاز به جراحی دارد و دخترش با مادرش به ایالات متحده نقل مکان می‌کند مگر اینکه بتواند ثابت کند که می‌تواند از او حمایت مالی کند. این دو دلیل انگیزه‌های اصلی بازگشت گی-هون به بازی است، حتی با دانستن احتمال مرگ او. در ادامه با نوشتار نقد فلسفی سریال اسکویید گیم همراه فیگار بمانید.

تصادف بین دوستان ؛ تحلیل فلسفی سریال Squid Game

نقد فلسفی سریال اسکویید گیم, فلسفه سریال بازی ماهی مرکب, فلسفه سریال Squid Game, برخورد فلسفی سریال بازی مرکب
نقد فلسفی سریال اسکویید گیم, فلسفه سریال بازی ماهی مرکب

در ساختار روایی سریال، ما در همان ابتدا اولین برخورد فلسفی سریال بازی مرکب را بین سانگ وو و گی هون می‌بینیم. این دو دوست دوران کودکی عملاً از هر نظر با هم مخالف هستند، زیرا سانگ وو در رده برتر خود بود و در بهترین مدرسه در کره جنوبی پذیرفته شد و در یک شرکت سرمایه گذاری کار می‌کرد.

از طرف دیگر، گی هون به عنوان راننده کار می‌کرد و عدم هوش او در مقایسه با دوستش در بازی هایی که انجام می‌دهند حتی بیشتر نشان داده می‌شود. در گذشته در بازی لانه زنبوری، گی-هون هنگام انجام بازی ها هیچ استراتژی هوشمندانه ای ارائه نمی‌کرد، در حالی که از اولین بازی، “چراغ سبز چراغ قرمز”، سانگ وو تفکر منحصر به فرد خود را در هر دور نشان می‌دهد.

انگیزه سانگ وو برای پیوستن به بازی Squid از کار او ناشی می‌شود، زیرا او میلیاردها وون را از مشتریان خود دزدیده است و اکنون حکمی بر سر او وجود دارد. و اگر قبل از دستگیری آن را پرداخت نکند، تمام دارایی مادرش به عنوان وثیقه گرفته می‌شود. بنابراین دلایل سانگ وو همه به انتخاب او برمی‌گردد، در حالی که گی هون هیچ کنترلی بر بیماری مادرش یا انتقال فرزندش به ایالات متحده ندارد.

مهمترین تفاوت این دو در نحوه انجام بازی ها در Squid Game است. پس از دعوت دوم، سانگ وو به طور مداوم در راستای منافع شخصی عمل می‌کند، حتی اگر به معنای کشتن یا رها کردن گی-هون در شرایط نامناسب باشد. مانند عدم اطلاع از بازی بعدی، باعث شد Gi-Hun چالش برانگیزترین الگو را برای بازی لانه زنبوری انتخاب کند.

گی-هون برای پیروزی مانند هر شرکت کننده دیگری بازی می‌کند، اما او مهربانی خاص و ثابتی را نشان می‌دهد، به ویژه برای کسانی که با او متحد شده است، مانند سائ بیوک. بنابراین در حالی که سانگ وو کاملاً از حرص و آز تا حد قتل مستقیم استفاده می‌کند، گی هون فقط مهربانی از خود نشان می‌دهد و حتی در آخرین بازی از کشتن سر باز می‌زند و خواستار رای به تعلیق بازی می‌شود. با بررسی فلسفی سریال squid game همراه ما بمانید.

هزینه پیروزی ؛ تحلیل فلسفی سریال Squid Game

بررسی فلسفی سریال squid game, بررسی فلسفی سریال بازی ماهی مرکب, نقد فلسفی سریال اسکویید گیم, فلسفه سریال بازی ماهی مرکب, فلسفه سریال Squid Game, برخورد فلسفی سریال بازی مرکب
بررسی فلسفی سریال squid game, بررسی فلسفی سریال بازی ماهی مرکب

پس از برنده شدن در بازی، Gi-Hun در حالت شوک قرار دارد، دوست دوران کودکی خود، همه کسانی را که در Squid Games ملاقات کرد، از دست می‌دهد و مادرش که در حالی که او برای بازی رفته بود، جان باخت.

یک سال نادیده گرفته می‌شود و می‌بینیم که او به مادر سنگ وو یا برادر سائ بیوک کمک نکرده است. در حقیقت، او به هیچ وجه به دستاوردهای خود دست نزده است و به شیوه زندگی قبلی خود بازگشته است.

او به طرز مرموزی کارت ویزیت Squid Game دیگری را دریافت می‌کند که زمان و مکان آن را مشخص می‌کند. وقتی گی هون از راه می‌رسد، پیرمرد ایل نام در انتظار او است، که گی هون تصور می‌کرد در هنگام بازی او را کشته است. در عوض، ایل نام فاش می‌کند که او مغز متفکر پشت بازی Squid بوده است. و اینکه او و دوستان ثروتمندش زندگی را یکنواخت می‌دانند، بنابراین به بازی Squid Game فکر کردند که “سرگرم کننده” است.

بشتر بخوانید: حقایق پنهان سریال Squid Game ؛ 001 یا محوریت ؟!

پیرمرد از گی هون می‌خواهد تا آخرین بازی خود را انجام دهد در حالی که مشاهده می‌کند مردی مست در پیاده رو در سرما جان خود را در حال از دست دادن است. شرایط این است که اگر کسی تا نیمه شب به مرد مست کمک کند، گی هون برنده می‌شود، و اگر کسی کمک نکند، ایل نام برنده می‌شود. این بازی نهایی استعاره ای برای برخورد فلسفی دیگر است. با نوشتار بررسی فلسفی سریال بازی ماهی مرکب همراه ما بمانید.

بشتر بخوانید: در پایان سریال Squid Game چه اتفاقی افتاد ؛ پاسخ به پرسش‌های احتمالی

ایده های متضاد ؛ تحلیل فلسفی سریال Squid Game

تحلیل فلسفی سریال Squid Game, نقد فلسفی سریال بازی مرکب, بررسی فلسفی سریال squid game, بررسی فلسفی سریال بازی ماهی مرکب, نقد فلسفی سریال اسکویید گیم, فلسفه سریال بازی ماهی مرکب, فلسفه سریال Squid Game, برخورد فلسفی سریال بازی مرکب
تحلیل فلسفی سریال Squid Game, نقد فلسفی سریال بازی مرکب

ایل نام معتقد است همه مردم خودخواه و حریص هستند، در حالی که گی هون معتقد است دلسوزی برای دیگران ضروری است، همانطور که در طول سریال با بیشتر اقدامات او نشان داده شد. اکنون آنچه ایدئولوژی ایل نام را شکل می‌دهد این است که او بسیار ثروتمند بود و به جای استفاده از این پول برای کمک به دیگران، یک سلطنت نبرد پیچیده را برای لذت بردن خود ساخت.

این رویداد گی-هون را از حالت غم و اندوه خارج می‌کند و او به وعده های خواسته شده از وی در هنگام بازی ها عمل می‌کند. او برادر سائ بیوک را پیدا می‌کند و او را تحت مراقبت مادر سنگ وو قرار می‌دهد در حالی که یک چمدان پر از پول برای این دو نفر می‌گذارد.

هنگامی که در فرودگاه برای دیدن دخترش می‌رود، گی-هون به طور معجزه آسایی با مردی که نقشش را گونگ یو بازی می‌کرد برخورد می‌کند. گی-هون می‌رود تا با مرد روبرو شود، اما افسوس که خیلی دیر شده است، اما گی-هون موفق می‌شود کارت را از مردی که با شخصیت گونگ یو بازی می‌کرد، بدزدد. او با شماره تماس می‌گیرد و تأیید می‌کند که بازی هنوز ادامه دارد، حتی پس از مرگ ایل نام، و متعهد می‌شود که برگردد و بازی را متوقف کند تا دسته جدیدی از شرکت کنندگان را نجات دهد.

حرص و طعم برخی از فضاهای تاریک و خشن هرکسی را هویدا می‌کند، اما تحقق وعده های داده شده به دوستانش و بازگشت به بازی، ایدئولوژی جی هون را نسبت به حرص و طمع تقویت می‌کند. باخت Il-Nam در بازی نهایی نشان می‌دهد که Squid Game نیز این اعتقاد را دارد. با نقد فلسفی سریال بازی مرکب همراه ما باشید.

تفاوتی بین مرده و زنده نیست

بازی Squid Game از تروپ های خاص و جذاب استفاده می‌کند، اما ذاتاً هیچ مشکلی وجود ندارد. مخصوصاً وقتی قالب داستان همچنان دارای ارزش تمثیلی است و هنگامی که سریال آن‌ها را به خوبی بیان می‌کند.

حداقل در دو قسمت ابتدایی خود، Squid Game از پیروی از فرض خود تا نتیجه گیری های اجتناب ناپذیر و بی رحم خود نمی‌ترسد. شرکت کنندگان در مسابقه تنها زمانی وحشت بازی را تشخیص می‌دهند که یک بازی مرگبار از چراغ قرمز، چراغ سبز را آغاز کنند، در زیر نور آفتابی که تحت آن شخصیت ها – و بینندگان – جایی برای پنهان شدن ندارند. بعداً، ما تدارکات پس از آن را مشاهده می‌کنیم، زیرا کارگران گمنامی که در این مرکز کار می‌کنند، اجساد بازندگان را می‌سوزانند و هیچ تفاوتی بین مرده و زنده قائل نمی‌شوند. با نوشتار تحلیل فلسفی سریال Squid Game و بخش نهایی این مقاله با فیگار بمانید.

یک تمایز حیاتی روایی ؛ تحلیل فلسفی سریال Squid Game

گاهی اوقات شخصیت ها تصمیم جدی می‌گیرند. در مواقع دیگر، شخصی دست خود را برای کمک به یک غریبه دراز می‌کند. معمولاً مردم با عشق و علاقه ای که به خانواده خود دارند هدایت می‌شوند – و ما در واقع آن عشق را در این سریال دراماتیک شده می‌بینیم، زیرا در زندگی خود خارج از رقابت با این شخصیت ها وقت می‌گذرانیم.

این داستانی نیست که بشریت بخاطر حرص ذاتی یا خودخواهی آن محکوم به فنا باشد، اگرچه این ویژگی ها قطعاً می‌توانند نقش آفرین باشند. این یک واقعیت است که مردم کارهای ناامید کننده ای را انجام می‌دهند زیرا در شرایط ناامید کننده قرار دارند و سیستم برای سود و در تظاهرات نفرت انگیز قدرت این آسیب پذیری را طعمه می‌کند. در حالی که بازی سازان برای زندگی انسان ها ارزش قائل نیستند، واضح است که این داستان به خودی خود اهمیت دارد – یک تمایز حیاتی روایی.

جالب اینجاست که Squid Game به شخصیت های خود سطحی از نمایندگی می‌دهد که معمولاً در زیر ژانر اجتناب می‌شود. بر خلاف Hunger Games یا Battle Royale ، رقبای این بازی آن را انتخاب می‌کنند – ابتدا بدون اطلاع کامل از شرط ها و سپس با چشمان باز.

بشتر بخوانید:

از همراهی شما تا انتهای نوشتار تحلیل فلسفی سریال Squid Game سپاس‌گزار هستیم. حتما ما را با نظرات خود در رابطه با این نوشتار آگاه کنید. شما می‌توانید به عنوان نویسنده مهمان در سایت فیگار عضو شوید و علاوه بر اشتراک نظرات خود در رابطه با مقاله‌ها، نقد‌ها و مطالب خودتان را نیز انتشار دهید. برای مطالعه فراخوان مرتبط با آن بر روی لینک نویسندگی مهمان کلیک نمایید.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *