نقد فصل اول سریال Hellbound ؛ بررسی فلسفی و روانشناختی + پاسخ به پرسش های احتمالی

این دنیا متعلق به انسان‌هاست و آنها باید خودشان بدون دخالت خدا بتوانند مسائل خود را حل و فصل کنند. با نوشتار نقد فصل اول سریال Hellbound با فیگار بمانید تا در رابطه با اراده انسان‌ها در گیر و دار ساختار روایی این سریال برای شما بگوییم.

Hellbound از وبتونی به همین نام توسط نویسنده‌ای با نام یون سانگ هو و تصویرگری چوی گیو سوک اقتباس شده است. نتفلیکس پس از موفقیت و تأثیر فوق‌العاده‌ای که با سریال بازی ماهی مرکب ایجاد کرده است، همچنان روی تولیدات کره جنوبی تمرکز کرده است. اگرچه این بار، بازی‌های کودکانه و خشونت‌بار را کنار گذاشته، تا ماوراءالطبیعه ( بهترین فیلم های ماورالطبیعه 2022 ) را سرلوحه کار خود قرار دهد و طرح خود را حول یک پرسش ساختارمند کند: اگر تاریخ دقیق مرگ خود را می‌دانستید، چه می‌کردید؟ این پرسش در طول ساختار روایی سریال، شما را به سمت جهنم سوق می‌دهد.

نقد فصل اول سریال Hellbound

تعصب در رفت و آمد بین مذهب و ماورالطبیعه !

فهرست مطالبی که در ادامه نوشتار نقد فصل اول سریال Hellbound خواهید خواند به شرح زیر است:

نقد فصل اول سریال Hellbound, داستان سریال Hellbound
نقد فصل اول سریال Hellbound, داستان سریال Hellbound

سریال Hellbound به کارگردانی یون سانگ هو، همان مردی که فیلم تحسین شده قطار به بوسان را برای ما به ارمغان آورد، ساخته شده است. رفتن به جهنم پیشنهاد بسیار جالبی است برای شکل دادن به یک ساختار روایی کره‌ای که بین تعصب مذهبی و ماوراء الطبیعه در رفت و آمد است.

حقایق پنهان سریال عازم جهنم (Hellbound) ؛ توجیه رویدادهای ماورالطبیعه !

تحلیل ساختاری – زمان مرگ

اگر بخواهیم در یک خط سریال را برای شما توضیح دهیم، می‌شود گفت که این سریال، ظهور موجودات ماوراء‌طبیعی را به ما نشان می‌دهد که انسان‌ها را به جهنم محکوم می‌کنند… در ادامه همزمان با ورود یک گروه مذهبی است که همه چیز در بطن ساختار روایی از ایده عدالت الهی سرشار می‌شود.

اپیزود اول با یک سکانس هیجان‌انگیز در یک کافی شاپی غرق در سکوت شروع می‌شود. مردی میانسال تنها نشسته، به شدت عرق کرده و مدام زمان را چک می‌کند. وقتی ساعت 2 بعدازظهر می‌شود، سه چهره اهریمنی ظاهر می‌شوند. آنچه پیش می‌رود یک سکانس تعقیب و گریز حماسی ( بهترین فیلم های حماسی 2022 ) با فضاسازی غریبانه است. باید بدانید که ریشه و اساس طرح سریال Hellbound در دنیای ترسناک ( بهترین فیلم های ترسناک 2022 نتفلیکس و بهترین فیلم های ترسناک کره ای و بهترین فیلم های ترسناک 2022 ) قرار دارد.

همانطور که گفته شد در این سریال، به جای مرگ معمولی، ابتدا تاریخ و زمان مرگ توسط یک فرشته – یک سر غول پیکر و بی‌جسم – اعلام می‌شود… سپس، وقتی زمان مرگ فرا می‌رسد، سه دیو شبیه هالک می‌آیند تا شخص را در حرارت خشونت‌بار خود بسوزانند.

رفتن به جهنم (Hellbound) پرسشی اساسی و بسیار جالب را مطرح می‌کند، دنیایی را شکل می‌دهد که به دلیل حوادث ماوراء‌الطبیعه، مردم می‌توانند روز و ساعت مرگ خود را بدانند. و البته مرگ خوشایندی نیست.

بررسی فصل اول سریال Hellbound, تحلیل فصل اول سریال Hellbound
بررسی فصل اول سریال Hellbound, تحلیل فصل اول سریال Hellbound

شخص منتخب ملاقات آزاردهنده‌ای را با موجودی به نام فرشته پیام‌رسان دارد که تاریخ وقوع مرگ را آشکار می‌کند. هنگامی که لحظه انتها فرا می‌رسد، سه موجود تنومند و بد ترکیب ظاهر می‌شوند که قبل از اینکه او را سوزانده و به جهنم بفرستند، به طرز وحشیانه‌ای سوژه مورد نظر را مورد ضرب و شتم (مورد عنایت!) قرار می‌دهند. اگرچه جلوه‌های رایانه‌ای شگفت‌انگیز نیستند، اما این موجودات با نشان دادن حس درماندگی و رنج قربانیان خود، به طور مؤثر بر بیننده تاثیر می‌گذارند.

تعداد زیادی از مردم در سراسر جهان به یک قدرت برتر اعتقاد دارند. تصور خدا بین ادیان و فرهنگ‌ها بسیار متفاوت است، اما، به طور کلی، آن موجود آسمانی هر چه باشد، قادر به انجام کارهای باورنکردنی است.

چنین معجزات و اقدامات همه‌جانبه معمولاً به زمان‌های کتاب مقدس و داستان‌های افسانه‌ای ربط داده می‌شوند، و تجلی فیزیکی آنها در عصر حاضر منظره و تصویرسازی شگفت‌انگیزی را به همراه خواهد داشت. در سریال کره‌ای نتفلیکس ( بهترین سریال های کره ای 2022 ) جدید Helbound ( بهترین سریال های کره ای نتفلیکس 2022 )، حضور غیرقابل انکار نیروهای ماوراءالطبیعی زندگی روزمره را برای کسانی که ظاهراً جهنمی شده‌اند و مجریان قانون علم‌اندیش، به هم می‌زند. در ادامه با نوشتار نقد سریال عازم جهنم همراه فیگار بمانید تا به بررسی تکنیکی این سریال جدید کره ای بپردازیم.

بیشتر بخوانید:

تحلیل تکنیکی – جلوه بصری کم

نقد فصل اول سریال Hellbound, داستان سریال Hellbound
نقد فصل اول سریال Hellbound, داستان سریال Hellbound

در نقد سریال Hellbound قطعا باید از به تصویر کشیده شدن مناظر کره جنوبی به شکل منحصر به فردی سخن به میان بیاوریم. این سریال حین تماشا بسیار زیبا به نظر میرسد، تمام تصاویر از مناظر کره جنوبی همه مفاهیم و مضامین موجود در ساختار روایی سریال را در خود غرق می‌کند و آن را با شور و اشتیاق نشان می‌دهد.

جلوه‌های بصری به زیبایی با موسیقی دونگ ووک کیم درهم آمیخته شده اند. سکانس تیتراژ آغازین سریال دارای یک تم غریب اما آشنایی است که ریتم و تمپوی سریال را زیاد می‌کند. اگر یک نقص احتمالی در Hellbound وجود داشته باشد، این است که این مجموعه از جلوه‌های بصری کم استفاده کرده است. شمایل فرشتگان، قانع کننده به نظر نمی‌رسند.

و اما فیزیک و بیان بازیگران به شدت در خدمت ساختار روایی و مفهومی سریال است. در لابلای عناصر ترسناک سریال Helbound، کاوشی عمیقاً تأثیرگذار از وضعیت انسانی وجود دارد. بازیگران این سریال از مرز زبان فراتر می‌روند تا مخاطبان جایگاه خود را در جهان زیر سوال ببرند. در ادامه با نوشتار نقد فصل اول سریال Hellbound همراه فیگار بمانید تا شما را با ابعاد دیگری از مفاهیمی که در این سریال به آن پرداخته شده آشنا کنیم.

بیشتر بخوانید:

تحلیل فلسفی – ترس اجتماعی و ظلم انسانی

ایده قدرت برتر الهی برای میلیون‌ها نفر در سراسر جهان بسیار جالب است. آیا خدا وجود دارد؟ آیا بهشتی وجود دارد؟ آیا جهنم وجود دارد؟ اینها همه سؤالاتی است که ما در طول زندگی با آنها دست و پنجه نرم می‌کنیم. کارگردان یئون سانگ هو (قطار به بوسان) با سریال Hellbound از نتفلیکس، به روش‌های غیرمنتظره و عمیقاً تأثیرگذار با این سؤالات کلنجار می‌رود.

جالب‌ترین مسئله در سریال Hellbound دنیای ماورایی نیست، بلکه راه‌هایی است که مردم در رابطه با چیزی که نمی‌توانند توضیح دهند به دنبال معنا می‌گردند. روشی که مردم بر اساس محدودیت‌ها و عدم درک خود به عمل می‌پردازند، واقعاً شگفت‌انگیز است، و این نکته نمونه دیگری است که هر چیزی که بر توده‌ها تأثیر می‌گذارد، همچنان می‌تواند به جای وحدت، واکنش‌های عمیقاً از هم گسیخته و متضاد را برانگیزد.

اما اساسی‌ترین نکته در مورد این سریال بدون شک بحث اخلاقی است که در جامعه ای ایجاد می‌شود که اکنون با واقعیت ظالمانه‌ای روبرو است که با اتفاقاتی مشخص شده است که نمی‌توانند توضیح دهند. این امر باعث ایجاد نظرات گوناگون و رویارویی‌های اجتناب‌ناپذیر در بین خود انسان‌ها می‌شود و آن‌ها را به عبور از مرزهای غیر قابل تصور سوق می‌دهد.

در طول تاریخ، ادیان و اسطوره‌ها به عنوان راهی برای درک آنچه که انسان نمی‌فهمید و راهی برای توضیح نداشت، پدیدار شد. بسیاری از افراد این باورها را به حد افراط رسانده و از عقل فراتر رفته و حقیقت خود را بر بقیه تحمیل کرده‌اند. حتی رسیدن به پرخاشگری در برابر هرکسی که یکسان فکر نمی‌کند، نتیجه همین تحمیل‌ها بوده است. طرح داستان سریال Hellbound بیشتر بر روی آن تعصب مذهبی، ترس اجتماعی و ظلم انسانی متمرکز است.

بررسی فصل اول سریال Hellbound, تحلیل فصل اول سریال Hellbound
بررسی فصل اول سریال Hellbound, تحلیل فصل اول سریال Hellbound

پس از اولین رویداد سفر به سوی جهنم، دو سازمان متمایز تشکیل می‌شوند. هر چند با هدف مشترک: اجرای نقشه خدا. مردم می‌ترسند و متعجبند که آیا گناهان بشریت دلیل این فاجعه است یا واقعاً منطقی پشت این سفر الهی است؟

در این محیط آشفته، سازمانی به نام حقیقت جدید ظاهر می‌شود که به عنوان پاسخ به شبهات پیروانش خود را معرفی می‌کند و سیل پیروان وفادار را در صفوف خود برمی‌انگیزد. این موجودیت نفوذ بیشتری در سرتاسر سیاره به دست آورده است و به یکی از قدرتمندترین‌ها تبدیل شده است.

اما حقیقت جدید تنها سازمانی نیست که ادعا می‌کند کلام واقعی خداوند را در اختیار دارد، زیرا سازمان تندروی دیگری بنام تیغه پیکان وجود دارد. تهاجمی تر و افراطی‌تر در اعمال خود. فالوورهای هر دو گروه، نمونه خوبی از خطرات تعصب مذهبی افراطی هستند که در آن فقط یک ایده مهم است و بقیه خاموش یا نابود می‌شوند.

بیشتر بخوانید:

ما در طول داستان سریال hellbound در مورد عواقب انسان‌ها نمایش خوبی می‌بینیم که در بسیاری از موارد می‌تواند منجر به تناقض شود. سریال رفتن به جهنم می‌داند که چگونه از این ایده‌ها به شیوه‌ای عالی بهره‌برداری کند و می‌داند چگونه باید آنها با مضامین فراطبیعی‌طور خود ترکیب شوند تا شدت و اضطراب بیشتری به طرح اضافه کند.

Hellbound دارای شخصیت و رویکردی بسیار جذاب است. داستانی تکان دهنده، مملو از ظلم و جنجال‌های اخلاقی وسوسه‌انگیز دارد که جایی برای بی‌تفاوتی باقی نمی‌گذارد. اما همه چیز در فصل اول کامل نمی‌شود و برای ساخت فصل دوم سریال Hellbound پر واضح است که باید انتظار شدیدی را بکشیم.

در حقیقت، Hellbound به این مسئله می‌پردازد که چه اتفاقی می‌افتد وقتی خدایی که شما به آن اعتقاد دارید اجازه آزادی اراده را مشخصا از شما سلب می‌کند و در عوض از فرشته‌ها برای رسیدگی به مسائل اخلاقی شما در زیستتان استفاده می‌کند؟! با نگاهی خاص به دین، Hellbound نشان می‌دهد که چه اتفاقی می‌افتد وقتی این عملکرد به واسطه مداخله الهی مختل شود و ترس را القا کند.

روشی که برای اجرای عدالت در این سریال ما می‌بینیم جامعه را با ترس و شادی از این تجلی انتقام‌جویانه خدا محور در خود فرو میپاشد. اما چیزی که باعث درخشش آن می‌شود، داستان‌های فرعی است که شخصیت‌ها را در لابلای مفاهیم انسانی شکل میدهد.


جالب‌ترین مسئله در سریال Hellbound دنیای ماورایی نیست، بلکه راه‌هایی است که مردم در رابطه با چیزی که نمی‌توانند توضیح دهند به دنبال معنا می‌گردند.


در ادامه با نوشتار نقد سریال عازم جهنم همراه فیگار بمانید تا به آنچه که در انتهای سریال ترسناک عازم جهنم با آن مواجه شدیم بپردازیم و کمی شما را از سردرگمی در بیاوریم.

بیشتر بخوانید:

فصل 2 – زنی که در انتها زنده شد

نقد فصل اول سریال Hellbound, داستان سریال Hellbound, بررسی فصل اول سریال Hellbound, تحلیل فصل اول سریال Hellbound
نقد فصل اول سریال Hellbound, داستان سریال Hellbound, نقد سریال سریال عازم جهنم

فرشته‌ها جانی را که برای آن آمده بودند نگرفتند. از این رو توفی جان سالم به در برد. در عوض، آنها پدر و مادرش، Bae و Sohyun Song را کشتند. اگر قوانین بهشت ​​و جهنم مطلق است، پس این موجودات روند عذاب الهی را خراب کردند. در اثر اشتباه آنها زنی زنده شد.

دلایل زیادی می‌تواند پشت رستاخیز او باشد. شاید احیای او عمل کفاره مین بود. اگر فلسفه خودمختاری انسان درست باشد، پس فقط انسان‌ها قادر به نجات انسان‌ها هستند. عمل انسان بودن می‌تواند پدیده‌های ماوراء طبیعی را متوقف یا از آن جلوگیری کند.

اگر نجات یک زندگی به معنای نجات کل بشریت است، پس اقدام مین برای نجات نوزاد و فداکاری والدین منجر به رستاخیز پارک جونگجا شد. با این وجود، اینها فقط تئوری هستند، و احتمالاً فصل 2 سریال Hellbound، منشأ این شیاطین و رستاخیز پارک جونگجا را روشن خواهد کرد.

مشخصات فیلم

  • بازیگران یو آه این (جونگ جین سو)، کیم هیون جو (مین هی جین)، پارک جئونگ مین (بائه یانگ جائه)، چیس یی (کارآگاه) و جین آه وون (سو هیون)
  • سال: 2021
  • مدت زمان: 50 دقیقه
  • کشور: کره جنوبی
  • کارگردان: یون سانگ هو
  • فیلمنامه: کیو سوک چوی و یون سانگ هو
  • موسیقی: کیم دونگ اوک ؛ نقد سریال سریال عازم جهنم
  • فیلمبردار: Byeong Bong-seon ؛ نقد سریال سریال عازم جهنم
  • ژانر فانتزی ؛ نقد فصل اول سریال Hellbound
  • توزیع: نتفلیکس ؛ نقد فصل اول سریال Hellbound

بیشتر بخوانید:

از همراهی شما تا انتهای نوشتار نقد فصل اول سریال Hellbound سپاس‌گزار هستیم. حتما ما را با نظرات خود در رابطه با این نوشتار آگاه کنید. شما می‌توانید به عنوان نویسنده مهمان در سایت فیگار عضو شوید و علاوه بر اشتراک نظرات خود در رابطه با مقاله‌ها، نقد‌ها و مطالب خودتان را نیز انتشار دهید. برای مطالعه فراخوان مرتبط با آن بر روی لینک نویسندگی مهمان کلیک نمایید.


14 thoughts on “نقد فصل اول سریال Hellbound ؛ بررسی فلسفی و روانشناختی + پاسخ به پرسش های احتمالی

  1. متاسفانه شما عمدا یا سهوا از توهینی که به حاج قاسم سلیمانی در ابتدای سریال میشه به راحتی گذشتین
    فیلم این گونه شروع می‌شود که دوربین موبایل فردی که گناهکار هست را نشان میدهد و ساعت ۱:۲۰ دقیقه می‌رسد و ناگهان نگهبانان جهنم می‌آیند و آن فرد را بعد از تعقیب می‌کُشند و بعد دوربین روی جنازه سوخته آن فرد می‌آید

    ساعت ۱:۲۰ ، واقعا چرا 1:20 ؟
    جنازه سوخته
    سه نگهبان جهنم و سه موشکی که به خودروی حاج قاسم شلیک شد!

    آیا این‌ها اتفاقی است؟ شماها نشستین از فیلمی تعریف و تمجید میکنید که به راحتی و وضوح داره قهرمان ملیتونو گناهکار جلوه میده و به تمسخر میگیره

  2. حق با آقای امین است ، هدف ساخت این سریال مسخره چیزی جز خراب کردن وجهه شهید سلیمانی واعتقادات او نیست ،وقتی یک منتقد ایرانی به عمد یا سهو متوجه منظور شیطانی فیلم نمیشود،وای به حال بقیه

  3. من نمیدونم چرا بعضیا فکر میکنن داریم تو یه دنیای گل وبلبل زندگی می‌کنیم وتمام فیلمایی که ساخته میشه از سیاست به دوره ،درحالی که وقتی ما در ساخت فیلم‌های قوی کم کاری داریم،اونها از امام دوازدهم هم فیلم می‌سازند و روی افکار مردم دنیا دارن کار میکنن

  4. چطور میتونید بر اساس سه تا تشابه اینقد راحت نتیجه گیری کنین و اینقد راحت بیانش کنین ؟
    درسته ازادی بیان دارین ولی درمورد حرفایی ک میزنیم باید دقیق تر باشیم ما نسبت ب حرفامون و کارمون مسئولیم
    این میتونه در حد ی تئوری براتون باشه ولی اینکه محکم و مطمئن محکوم میکنین بحثش جداس
    همونجور ک سه تا تشابه رو دیدین تفاوتا رو هم ببینین و اینقد سری برداشت نکنیم
    و توهین…متوجه نمیشم توهین دقیقا کجاس
    تا الان از سریال مشخص شده ک این به جهنم رفتن و کشتنشون بی عدالتیه و اشتباهه
    بی احترامی این وسط چیه؟؟
    لطفا تعصبی برخورد نکنید و سعی کنین ابعاد دیگه رو هم ببینین و در نظر بگیرین همیشه کلی احتمال وجود داره چطور اینقد سریع میشه ب نتیجه رسید
    این حرف شما هم ی احتماله مث بقیه احتمالا ولی چطور میتونیم بگیم کدوم درسته وقتی اطلاعات کافی نداریم؟

  5. ممکنه ربط داشته باشه، ممکنم هس که نه! آخه از قاسم سلیمانی یه دست موند، اما از جنازه سوخته اون افراد چیز خاصی نموند! درضمن خود ما هم تقریبا 97 درصد فیلمامون سیاسیه، و با اهداف ضد آمریکایی و ضد اسراییلی پخش میشه، اگه حساب کنیم، ما خیلی تندرو تر و ضد مردمی تر عمل میکنیم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *