نقد قسمت 1 Dexter New Blood ؛ هیولای عاشق و در حال تکامل

بازگشت Dexter نشان دهنده بازگشتی آشنا به شکل گیری بدنام ترین شخصیت های قاتل سریالی است. با نوشتار نقد قسمت 1 Dexter New Blood همراه فیگار بمانید.

Dexter New Blood نشان دهنده بازگشت بزرگ یکی از بدنام ترین قاتلان سریالیست که تا به حال در تلویزیون به تصویر کشیده شده است، دکستر مورگان. پس از پایان سریال دکستر در سال 2013، طرفداران این سریال جنایی هیجان انگیز انگشت در دهان ماندند و متعجب بودند که چرا قاتل سریالی همه چیز را تغییر می‌دهد و به مکانی دور می‌رود و پسر و زن خود را رها می‌کند.

او عاشق بود. حالا پس از گذشت نزدیک به یک دهه، دکستر در یک مینی سریال جدید بازگشته است که قصد دارد نه تنها پایان سری اصلی را جبران کند، بلکه به سفر شخصیت ادامه دهد و شاید نتیجه بهتری برای داستانش پیدا کند.

نقد قسمت 1 Dexter New Blood

هیولای عاشق و در حال تکامل

نقد قسمت 1 Dexter New Blood, تحلیل قسمت 1 Dexter New Blood
نقد قسمت 1 Dexter New Blood, تحلیل قسمت 1 Dexter New Blood

این سریال جدید ده سال پس از مرگ خواهر دکستر، دبرا، اتفاق می‌افتد، در حالی که تصور می‌شد قاتل سریالی/کارشناس پزشکی قانونی در یک طوفان در میامی مرده است. روزهای گرم و آفتابی در میامی که دکستر به عنوان بازپرس پزشکی قانونی کار می‌کرد و می‌توانست الگوهای خون را تجزیه و تحلیل کند و به پلیس در حل قتل‌های گریزلی کمک کند، گذشته است. او اکنون در شهری کوچک، سرد و برفی به نام Iron Lake در نیویورک زندگی می‌کند، جایی که نام دیگری دارد: جیم لیندسی (یک اشاره به جف لیندسی، نویسنده رمان‌های دکستر).

درست مانند میامی، دکستر به دنبال کردن یک روال روزانه عادت دارد. او صبح برای شکار آهو می‌رود، کمی چوب خرد می‌کند، قهوه و صبحانه می‌خورد، با اعضای جامعه (از جمله افسران پلیس و یک قصاب) احوالپرسی می‌کند، برای همکارش شیرینی های خوشمزه می‌خرد، کارش را انجام می‌دهد و بیشتر خودش را یا جلوی خودش را نگه می‌دارد. درواقع او توانسته ده سال کسی را نکشد.

این بار دوست دختر دکستر یک افسر پلیس به نام آنجلا بیشاپ (با بازی جولیا جونز) است که به نظر می‌رسد دکستر را به خاطر صمیمیت خیلی خیلی بالایش با پتانسیل منحصر به فردش دوست دارد، حتی اگر چیزی از گذشته او نداند.

بیشتر بخوانید:

آنها از گذراندن اوقات صمیمی با هم لذت می‌برند و در رویدادهای عمومی مانند یک شب رقص محور در میخانه شهر شرکت می‌کنند. دکستر به جای کارشناس پزشکی قانونی، اکنون در یک فروشگاه ساده اما شیک کار می‌کند که اسلحه، از جمله اسلحه و چاقو، و لوازم شکار می‌فروشد. در ادامه با نوشتار نقد قسمت 1 Dexter New Blood همراه سایت فیگار بمانید:

نقد قسمت 1 Dexter New Blood

تنش زمانی ایجاد می‌شود که دکستر با مشتری بی حوصله ای به نام مت کالدول (پسر یک مرد بسیار مهم) برخورد می‌کند، که می‌خواهد فوراً یک اسلحه خودکار برای شکار بخرد، اما نمی‌تواند… زیرا ابتدا باید بررسی پیشینه او پاک شود.

نقد قسمت 1 Dexter New Blood, تحلیل قسمت 1 Dexter New Blood
نقد قسمت 1 Dexter New Blood, تحلیل قسمت 1 Dexter New Blood

مت دکستر را عصبانی می‌کند که چگونه او برای پیروی از قوانین سخت‌گیر است، و دکس تمام تلاشش را می‌کند تا رفتار زشت و زننده او را نادیده بگیرد. دکستر همیشه خواهرش را دوست داشته و دبرا با او صحبت می‌کند که چگونه در مقایسه با میامی گرم و آفتابی جای سردتری برای اقامت انتخاب کرده است و چقدر خوشحال است که او قبل از او مرده است تا بتواند مراقب برادرش باشد. حتی زمانی که کابوس‌ها همچنان دکستر را تحت الشعاع قرار می‌دهند، دبرا به او آرامش می‌دهد.

دکستر همچنین متوجه می‌شود که شخصی دائماً او را در شهر تعقیب می‌کند، و معلوم می‌شود که هریسون، پسر دکستر (که از ریتا، همسر عزیزش از سریال اصلی داشت) است. در ابتدا، دکستر به هریسون، پس از اینکه دبرا به برادرش افرادی را که در زندگی خود از دست داده است، یادآوری می‌کند، می‌گوید که او مرد اشتباهی را پیدا کرده است. با این حال، دکستر پس از شکستن قانون ذهنی خود با انجام اولین قتل در ده سال گذشته (خداحافظ مت کالدول)، تصمیم می‌گیرد به هریسون بگوید که او در واقع پدر اوست و قصد دارد همان طور که هری از دکستر مراقبت کرد، از پسرش نیز مراقبت کند.

بیشتر بخوانید:

این مینی سریال جدید ممکن است منحصر به فرد نباشد، یا چیز جدیدی ارائه ندهد، اما برای طرفداران ژانر جنایی با محوریت قاتلان سریالی و دکستر مورگان، این سریال (تا کنون) بازگشتی به شکل گیری یکی از ارزشمندترین و پیچیده ترین شخصیت های تلویزیون است.

همانطور که دکستر و دبرا، مایکل سی هال و جنیفر کارپنتر به ترتیب با چنان پتانسیل بالایی به نقش های خود باز می‌گردند، گویی هرگز آن ها را ترک نکرده اند. شخصیت‌های جدیدی مانند آنجلا بیشاپ و مت کالدول نیز در نوع خود جذاب هستند.

نقد قسمت 1 Dexter New Blood, تحلیل قسمت 1 Dexter New Blood
نقد قسمت 1 Dexter New Blood, تحلیل قسمت 1 Dexter New Blood

آنجلا یادآور دبرا است به این معنا که او یک افسر پلیس باهوش و دلسوز است که به نظر می‌رسد کارش را بسیار دوست دارد، حتی اگر در شهری زندگی می‌کند که به نظر می‌رسد جنایت زیادی در آن رخ نمی‌دهد.

او همچنین هنگام کمک به پرداخت هزینه شام ​​یک زن جوان که به تازگی به شهرشان آمده است، انسانیت خود را نشان می‌دهد و به او در جستجوی مکانی برای اقامت کمک می‌کند. همچنین نگاهی اجمالی به تحقیقاتی وجود دارد که آنجلا در مورد زنان جوان مفقود شده یا کشته شده (به دلیل عکس های ارسال شده در ایستگاه پلیس) روی آن کار می‌کند. آنجلا همچنین یک دختر دارد که در اعتراض به تغییرات آب و هوایی نشان داده می‌شود و از خوردن کاکائو داغ خودداری می‌کند.

بهترین (و احساسی‌ترین لحظات) این اپیزود زمانی است که دکستر هر روز صبح یک گوزن سفید را پیدا می‌کند، فقط برای اینکه تردید و اراده‌اش را تحت سلطه خود بگیرد و آن را نکشد. یک روز صبح، دکستر نیز به آهو نزدیک می‌شود و آن را لمس می‌کند و زیبایی آن را تشخیص می‌دهد، و زیبایی زندگی در فضای قاتل نبودن را حس می‌کند، تا اینکه مت کالدول با حضوری خشونت بار به تصویر کشیده می‌شود.

مت کالدول، همانطور که دکستر قبل از زدن چاقو به قفسه سینه به او می‌گوید، اولین فرد خودخواه و بی عاطفه ای نیست که او را تهدید می‌کند. مت نه تنها آهویی را که دکستر نوازش می‌کرد کشت، بلکه مسئول کشتن یک نفر در حالت دلهره‌اور و خاصی نیز بود.

مشکل اینجاست که دکستر در آن شهر کوچک، آرامش و سکوت پیدا کرده بود تا اینکه فردی آزاردهنده و بی اخلاقی مانند مت وارد زندگی او شد. پس از کشتن و منهدم کردن مت، روایت دکستر دوباره شروع می‌شود و نشان می‌دهد که طرف تاریک شخصیت او هر لحظه که تهدید یا موظف به کشتن است می‌تواند بازگردد.

نقد قسمت 1 Dexter New Blood, تحلیل قسمت 1 Dexter New Blood
نقد قسمت 1 Dexter New Blood, تحلیل قسمت 1 Dexter New Blood

بعد از قسمت اول، سؤالات زیادی باقی می‌ماند، مثلاً برای دوست دختر قبلی دکستر، هانا، که در پایان سریال اصلی با هریسون رفت، چه اتفاقی افتاد؟ آیا دکستر در مکان جدیدش در خطر خواهد بود و به طور بالقوه با دیگر دشمنان مرتبط با کالدول روبرو خواهد شد؟

دکستر ادعا می‌کند که او ممکن است یک هیولا نباشد اما یک هیولای در حال تکامل است، که منجر به بزرگ ترین سوالی می‌شود که در طول این مجموعه وجود دارد: آیا دکستر واقعاً یک مرد تغییر یافته است یا همیشه قاتل هوشیاری است که قادر به کنترل خود و زندگی نیست.

بیشتر بخوانید:

از همراهی شما تا انتهای نوشتار تحلیل قسمت 1 Dexter New Blood سپاس‌گزار هستیم. حتما ما را با نظرات خود در رابطه با این نوشتار آگاه کنید. شما می‌توانید به عنوان نویسنده مهمان در سایت فیگار عضو شوید و علاوه بر اشتراک نظرات خود در رابطه با مقاله‌ها، نقد‌ها و مطالب خودتان را نیز انتشار دهید. برای مطالعه فراخوان مرتبط با آن بر روی لینک نویسندگی مهمان کلیک نمایید.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *