نقد سریال لوکی (قسمت دوم) ؛ لیدی لوکی عامل اصلی شر در سریال

[yasr_overall_rating]در این نوشتار سراغ نقد سریال لوکی (قسمت دوم) رفته‌ایم. با فیگار باشید تا با این سریال متفاوت از دنیای مارول بیشتر بدانید.

پس از تمام شدن دو سریال WandaVision و The Falcon and the Winter Soldier که اساساً در ماه‌های اخیر پشت سر هم به نمایش درآمده بودند، گویا سلطه ادامه دار مارول بر سینمای سریالیک روی کره زمین با Loki، یک سری جدید 6 اپیزودی دیگر، در جریان است و این چریان قصد کناره‌گیری را هم ندارد و نخواهد داشت.

لوکی را تام هیدلستون جذاب در نقش خدای شیطنت و فریب، برادر ناتنی ثور بازی می‌کند که برنامه هایش برای سلطه بر جهان (جهان؟) ریشه همه آنچه که اسمش را هرج و مرج می‌گذاریم است که ابرقهرمانان MCU را در طول سالیان آزار داده و حالا شاید این سریال قرار است ما را در هر قسمت با جذابیت و ساختار روایت خودش آزار دهد.

نقد سریال لوکی (قسمت دوم)

مغایرتی آشکار کننده

در ادامه نوشتار نقد سریال لوکی (قسمت اول) می‌توانید با خواندن مطالب زیر به این سریال بیشتر علاقه‌مند شوید:

  • مغایرتی آشکار کننده
  • لوکی متفاوت‌تر از بقیه
  • قسمت اول چه شد؟
  • ظرفیت‌های لوکی
  • برتری
  • لوکی واقعی کیست؟
  • لیدی لوکی عامل اصلی شر در لوکی
  • دو اپیزود اول
  • عوامل سریال
نقد سریال لوکی, سریال لوکی, لوکی, دانلود سریال لوکی, نقد قسمت دوم سریال لوکی, نقد سریال loki, نقد قسمت دوم سریال loki
نقد سریال لوکی, سریال لوکی, لوکی, دانلود سریال لوکی, نقد قسمت دوم سریال لوکی, نقد سریال loki, نقد قسمت دوم سریال loki

مفهوم سریال در واقع نسبتاً ساده است. لوکی با تمام قدرت بی حد و حصر خود، توسط سازمان جلوگیری از مغایرت زمان (TVA) دستگیر شده است. همانطور که در مطلب قبلی خود در رابطه با قسمت اول سریال لوکی و خود لوکی گفتیم که TVA یک سازمان بوروکراتیک است که خارج از زمان و مکان وجود دارد و سیر زمانی را کنترل می‌کند. کسانی که از این خط زمانی مشخص خارج می‌شوند را اصلاح می‌کند و آنها را به راهی که قرار است طی کنند بازمی‌گرداند. بگذارید خیالتان را راحت کنمٰ این سازمان روشی را پیش گرفته که یک روش بسیار هوشمندانه و زیرکانه است. پاک کردن زمان‌های دلخواه خودشان را در راستای کار خود قرار داده‌اند.

در حقیقت، در اولین قسمت سریال، میبینیم که لوکی با راهی که قرار بود طی کند روبرو می‌شود و صحنه ای بینظیر از احساس رشد، اندوه و از دست دادن 9 سال گذشته در یک لحظه به تصویر کشیده می‌شود. این کار به طرز ماهرانه ای انجام شده و نوید و قول یک داستان پویا برای روایت شخصیتی را میدهد که اغلب اوقات او را به شمایل یک مرد (یا زن؟!) شرور کمدی آلود می‌شناختیم.

به نظر میرسد انگیزه برای این فصل این است که آیا لوکی میتواند به یک فرد خوب تبدیل شود یا به زیست خیانت‌گرانه و شرور خود مقید است.

لوکی متفاوت‌تر از بقیه ؛ نقد سریال لوکی (قسمت دوم)

لوکی سومین سری MCU Phase 4 می‌باشد. فاز 4 خوب و متعادل و متفاوت به زیست خود را ادامه داده است و من فکر می‌کنم این زیست جریانی غیر قابل انکار را در دنیای سینمایی سریالیک عصر تکنولوژی خواهد داشت.

هر مجموعه مخاطبان مختلفی را به خود جلب میکند و تا حدی ژانر و لحن کمی متفاوت است. WandaVision برای ساختن یک جهان عجیب و غریب از نوع Smallville به عشق جهانی به شبکه های تلویزیونی آمریکایی و سوالات مربوط به واقعیت فرو می‌رود.

The Falcon and the Winter Soldier با استفاده از یک فرمول خاص و دوست ‌داشتنی برای بررسی زندگی پس از کاپیتان آمریکا، همچنین در مورد مضامین نژادپرستی با آگاهی اجتماعی اظهار نظر میکند.


بیشتر بخوانید: 

نقد فیلم (بادیگارد همسر آدمکش 2021) Hitmans Wifes Bodyguard

نقد فیلم Summer of 85 (تابستان ۸۵ 2020)


اما لوکی کاری کاملاً متفاوت انجام میدهد و به سفر در زمان، اراده آزاد و جبر، فلسفه و اخلاق میپردازد. در حالی که به تصاویری که لوکی در مقابل شما در این دنیای آشنا ولی ناآشنا به جریان می‌اندازد میخندید، تماشای این تصاویر شما را به هرج و مرج مغزی نزدیک خواهد کرد. کافیست ده دقیقه ابتدایی قسمت اول این سریال را ببینید، همه چیز در عین آشنا بودن نوعی آشنایی‌زدایی خاصی را در نظر دارد.

نقد سریال لوکی, سریال لوکی, لوکی, دانلود سریال لوکی, نقد قسمت دوم سریال لوکی, نقد سریال loki, نقد قسمت دوم سریال loki
نقد سریال لوکی, سریال لوکی, لوکی, دانلود سریال لوکی, نقد قسمت دوم سریال لوکی, نقد سریال loki, نقد قسمت دوم سریال loki

قسمت اول چه شد؟ ؛ نقد سریال لوکی (قسمت دوم)

این سریال با قلمرو آشنا آغاز می‌شود. همان‌طور که می‌دانیم لوکی (تام هیدلستون) از اولین فیلم انتقام جویان Tesseract را می‌دزدد و ناپدید می‌شود. او بیدار میشود و بلافاصله توسط هانتر B-15 (وونمی موساکو)، از سازمان جلوگیری از مغایرت زمان (TVA)، که وظیفه اصلاح جرایم خلاف زمان را دارد، دستگیر میشود.

لوکی البته در برابر دستگیری مقاومت میکند، اما سرانجام در TVA همه آنچه که می‌توانست داشته باشد، پایان میابد و در مقابل راونا رنسلایر (Gugu Mbatha-Raw ؛ Motherless Brooklyn)، آن قاضی محترم و جذاب، محاکمه میشود.

موبیوس (اوون ویلسون)، کارآگاهی که برای TVA کار میکند و ادعا میکند که برای کمک به تحقیقات جهت جلوگیری از ویرانگری که دارد اتفاق می‌افتد، به نوع لوکی احتیاج دارد. نوع دیگری که شخصیت اصلی لوکی به گرفتن آن کمک خواهد کرد، لوکی دیگر است.

دو مرد کنار هم ایستاده اند، یکی با کت و شلوار، دیگری با لباس زندان.

ظرفیت‌های لوکی ؛ نقد سریال لوکی (قسمت دوم)

لوکی از دنیای خود حذف شده و با نظم جدیدی به دنیای جدید می‌پردازد. این نقش و نمایش در واقع به هیدلستون فرصتی میدهد تا تفاوت های ظریف شخصیت لوکی را کشف کند. لوکی قدرت می‌خواهد و معتقد است که خودش از همه باهوش تر است.

با این حال، در TVA، اطلاعات او در مورد چگونگی کارها محدود است و او را در معرض آسیب قرار میدهد. لوکی کار را بر عهده میگیرد، اما پایان بازی او چیست؟ به احتمال زیاد، لوکی میخواهد به دنیای خود برگردد تا بتواند تصاحب جهان را از سر بگیرد، اما انجام این کار به معنای جذب مخاطب در مقابل نگهبانان زمان است.

و اما موبیوس. موبیوس با فروتنی خود متوجه هست که برای گرفتن مجرم خطرناکی که از هر لحظه از او سبقت گرفته است، به کمک احتیاج دارد. او تصمیم میگیرد این تئوری را امتحان کند که می‌شود هرچیزی را بواسطه‌ی خودش از بین برد ولاغیر.


بیشتر بخوانید:

بهترین فیلم ها و سریال های ترکی 2021 ؛ بهترین های نتفلیکس

بهترین کانال های تلگرام فیلم : 10 کانال تلگرام برای عاشقان فیلم و سریال


او ترجیح میدهد با لوکی کار کند و از او به عنوان یک ابزار استفاده کند. اگر او این نوع لوکی را بشناسد، شاید بتواند لوکی دیگر را نیز درک کند. موبیوس میداند که بازی بی خطر در این مورد امکان پذیر نیست، بنابراین ریسک را انتخاب میکند، با اینکه میداند به نظر میرسد لوکی وفاداری را نگه نخواهد داشت. موبیوس برای تأثیرگذاری بر او، باید چیزی را که لوکی میخواهد به او بدهد.

نقد سریال لوکی, سریال لوکی, لوکی, دانلود سریال لوکی, نقد قسمت دوم سریال لوکی, نقد سریال loki, نقد قسمت دوم سریال loki
نقد سریال لوکی, سریال لوکی, لوکی, دانلود سریال لوکی, نقد قسمت دوم سریال لوکی, نقد سریال loki, نقد قسمت دوم سریال loki

برتری ؛ نقد سریال لوکی (قسمت دوم)

روابط، ریتم، تمپو و بازی های قدرتمند بین لوکی و موبیوس یک پویایی واقعی موش و گربه ای خاصی را ایجاد میکند. واقعاً چه کسی برتری دارد؟ به نظر میرسد که موبیوس واقعاً از غرق شدن لوکی لذت میبرد، اما این مسئله میتواند یک بازی روانشناختی برای تملق لوکی و اطمینان از پیروی از آن باشد.

امکانات تلاقی دو یا حتی سه گانه بی پایان است. فقط زمان نشان خواهد داد که چه کسی واقعاً برتری را دارد، چه کسی اعتماد بیشتری را نشان میدهد و چه کسی در یک بازی پیچیده می‌تواند نقش مهم‌تری را داشته باشد.

برخی نمایش را به عنوان یک داستان رستگاری برای لوکی دسته بندی میکنند و این میتواند از این طریق پیش برود، اما اینطور که مشخص استی داستان، داستانی ضد رستگاری است. موبیوس لوکی را بالا پایین می‌کند و به او میگوید که او خدای هرج و مرج است. هیچ دنیایی وجود ندارد که لوکی را پسر خوبی کند.

اما لوکی به هدف نیاز دارد. از دنیای خود و افرادی که برای شکست آنها تلاش کرده است، به جز پوسیدگی در زندان TVA چه کاری باید انجام دهد؟ شاید به عنوان نشان دادن خود و حتی باز فریب، لوکی دوست داشته باشد قهرمان شود. اما او آنتاگونیست است. شما باور می‌کنید که لوکی چیزی جز ویرانگری را انتخاب کند؟ او فردی است که هرگز راضی نیست.

نقد سریال لوکی, سریال لوکی, لوکی, دانلود سریال لوکی, نقد قسمت دوم سریال لوکی, نقد سریال loki, نقد قسمت دوم سریال loki
نقد سریال لوکی, سریال لوکی, لوکی, نقد سریال لوکی (قسمت دوم), نقد قسمت دوم سریال لوکی, نقد سریال loki, نقد قسمت دوم سریال loki

لوکی واقعی کیست؟ ؛ نقد سریال لوکی (قسمت دوم)

گر او یک لوکی است، این لوکی از چه زمانی می آید؟ “لوکی شرور” چه می‌خواهد؟

آیا لوکی از این خط زمانی از انتخاب خود پشیمان است؟ لوکی که میشناسیم رابطه پیچیده ای با برادرش داشت و همین امر باعث میشد که او گاهاً با ثور برای “نجات جهان” به نیروهای خود ملحق شود. این لوکی آن ساختار را طی نکرده است. اگر لوکی قادر به فرار از TVA باشد، کجا می رود؟

در هر یک از مجموعه ها، شخصیت های شگفت آور از سراسر MCU در این نمایش ادغام شده اند. چه کسی در این مجموعه ظاهر میشود؟ هر مجموعه همچنین اشاره به ارتباط با یک فیلم MCU در آینده دارد. آیا در مورد لوکی نیز چنین خواهد شد؟

بعد از اپیزود هفته گذشته که میتوانستیم Loki تام هیدلستون را در TVA ببینیم و توسط مامور موبیوس (اوون ویلسون) و قاضی رنسلایر (Gugu Mbatha-Raw) مورد بازخواست قرار گرفت، متوجه شدیم که چه کسی مسئول ایجاد ناهنجاری در خط زمانی است. لوکی. تاکید می‌کنم که آیا این لوکی بود، خود لوکی؟ یا لوکی دیگر از خط زمانی دیگر؟ در قسمت دوم Loki شاید قرار است پاسخ را بفهمیم.

هدف نویسندگان از آنچه برای سریال برنامه ریزی کرده اند، روشن است. آن دختربچه در کلیسا که بود؟ خود لوکی؟ لوکی زن است یا مرد؟ لوکی چیست؟ لوکی کیست؟ اگر کسی که در TVA هست لوکی می‌باشد پس آن لوکی چگونه لوکی است که الان در ذهن این لوکی نیست!


بیشتر بخوانید: نقد سریال لوسیفر Lucifer : فصل پنجم و هر آنچه که باید بدانید


شاید قرار است نسخه کودک Loki، را بوجود بیاورند. بگذارید آن را Kid Loki بنامیم، که قرار است بعداً ظاهر شود. فقط در انتهای اپیزود است که میبینیم شخصیت مسئول وقایع کیست و چیست! زنی با ظاهر لوکی و همان فشار شخصیت آشفته ما. اجازه دهید او را بانوی لوکی (سوفیا دی مارتینو) صدا کنیم.

اما چرا من میخواستم بلافاصله سو ظن هایم را بگویم و افشاگری قسمت را برای شما در نظر بگیرم؟ زیرا این واقعیت که در قسمت دوم با این بانوی لوکی آشنا میشویم، گویای بسیاری از چگونگی برنامه ریزی سریال برای روایت این داستان است.

نقد سریال لوکی, سریال لوکی, لوکی, دانلود سریال لوکی, نقد قسمت دوم سریال لوکی, نقد سریال loki, نقد قسمت دوم سریال loki
نقد سریال لوکی, سریال لوکی, لوکی, نقد سریال لوکی (قسمت دوم), نقد قسمت دوم سریال لوکی, نقد سریال loki, نقد قسمت دوم سریال loki

لیدی لوکی عامل اصلی شر در لوکی ؛ نقد سریال لوکی (قسمت دوم)

در علم روانشناسی یونگ، ما دو عنصر بنام های عنصر نرینه و عنصر مادینه داریم. دو عنصری که باید به شکل متعادل در هر انسان وجود داشته باشد تا آن شخص رفتار معقول، انسانی تر و با پایداری بالاتری را داشته باشد.

عنصر نرینه به فیزیک گرایش دارد. به قدرتی که عملا باعث برتری طلبی و پیروزی شخصیت در انسان می‌شود. اما عنصر مادینه، از راه دیگه‌ای به پیروزی فکر می‌کند. بگذارید این طور بگویم که زن در تاریخ بشر حیله‌گر نامیده شده است! چرا؟ چون درصد بالای این عنصر مادینه در زن باعث می‌شود که او با حیله، نیرنگ و فریب‌های اغواگرانه به پیروزی دست پیدا کند.

عنصر نرینه به عنوان ابزاری برای عنصر مادینه قرار می‌گیرد. فیزیک شکت می‌خورد، فرسوده می‌شود و در نهایت بازنشستگی دارد. اما ذهن و نیرنگ و فریب همیشه می‌تواند کارساز شود. لوکی از عنصر مادینه بالایی برخوردار است. او از فیزیکش برای پیروزی و تسخیر جهان استفاده نمی‌کند. او از فریب و نیرنگ و حیله بازی قصد فرمانروایی را دارد. لوکی به علت درصد بالای این عنصر مادینه در درون خودش به زن بیشتر شباهت دارد تا مرد. لوکی را باید لیدی لوکی نامید نه لوکی خالی.

اپیزود اول خیلی تلاش می‌کند که به لوکی پیدا شده توسط سازمان جلو گیری از مغایرت زمانی یادآور شود که کیست، و اینکه چگونه شخصیت لوکی روی کره زمین عمل میکند. یعنی، احتمالاً قرار است در طول سریال لوکی ما با لوکی های اصلی با دیگر چهره های لوکی ارتباط مواجه شویم. اما با توجه به توضیحی که داده شد، لیدی لوکی باید و باید شخصیت اصلی باشد.

به همین دلیل لازم بود که در قسمت اول آن دختربچه را در کلیسا می‌دیدیم که در زیست گذشته عمیق این شخصیت هم زمانی را سپری کرده باشیم، حتی چند ثانیه. تا انگیزه ها و کنجکاوی های او و نحوه تفکر، عمل و آنچه را که واقعاً میخواهد بشناسیم، بشناسیم.

سریال کاری را می‌خواهد با ما بکند که با شخصیت‌های درون سریال دارد می‌کند. قرار است با دیدن این سریال ما هم از خط زمانی مستقیم خود خارج شویم.

آیا لوکی اصلی در کنار آنها خواهد بود، یا در برابر آنها می ایستد؟ ما نمیدانیم. آنچه ما میدانیم این است که به نظر میرسد یک بار دیگر لوکی هیدلستون در مسیر خودش است، پس از همه، او به شخصیت لوکی میگوید که برنامه وی جلب اعتماد عوامل و گفتگو با نگهبانان زمان و تصاحب کنترل TVA است.

دو اپیزود اول ؛ نقد سریال لوکی (قسمت دوم)

دو اپیزود اول باعث میشود که بیننده ذات لوکی و اینکه یک لوکی چیست را عمیقا درک کند. اپیزود دوم در طرح خود بسیار پویاتر از اپیزود اول است، بالاخره ما از قبل در ذهن خود داریم که شخصیت لوکی کیست، که به فیلمنامه نویسان این فرصت را میدهد تا لوکی اصلی و مأمور موبیوس را در پرونده ای قرار دهند که این سریال قرار است تمرکز کند.

اینکه شخصیت لوکی پس از عبور از پورتال با لیدی لوکی چه کاری انجام خواهد داد، چیزی است که فقط هفته آینده خواهیم فهمید. با ایجاد هرج و مرج، و تنظیم مجدد خط زمانی بسیاری از مشکلات ممکن است رخ دهد.

لوکی نه تنها یک نمایش کارآگاهی در زمان است بلکه حتی بیشتر از WandaVision، در حال ایجاد زمینه ای برای ایجاد پتانسیل بسیار بالا است. با این حال، این سریال داستانی در مورد هویت، تعلق، و اینکه چگونه برخی اوقات مقابله با حقایق زشت در مورد خودمان تنها راه پیشرفت است.

تام هیدلستون مثل همیشه بسیار گیرا است و باعث میشود لوکی را بیش از پیش دوست داشته باشم. اگر شما میپرسیدید که آیا قبل از این امکان وجود دارد، من میگفتم نه. او با تمام حیله گری و جذابیتی که از خدای شیطنت انتظار داریم، کاملاً به دنیای لوکی 2012 قدم برمی دارد. دیدن او در این دنیای جدید که کنترل او از او گرفته می‌شود تماشای او بسیار راضی کننده است. این مسئله به تام فضای بیشتری میدهد تا با شخصیت بازی کند و دامنه باورنکردنی او را به نمایش بگذارد.


بیشتر بخوانید: نقد فیلم Awake (بیدار 2021) ؛ شیوع ویروسی از جنس بیداری


از نظر بصری لوکی خیره کننده است. جلوه های ویژه، انتخاب نور و همه چیز متناسب اتفاق افتاده است. بگذارید این طور بگویم که مارول متوقف نمیشود، مارول قرار است دنیای واقعی انسان‌ها باشد.

TVA بسیار عجیب و غریب است، چیزی جذاب درباره مکانی که دنیای دیگری را تداعی میکند، دنیایی خارج از زمان، اما هنوز هم خودش را محکم در دنیای ما جا داده است. لوکی آن زیبایی شناسی را که از زمان پایان WandaVision از دست داده ایم به ارمغان می آورد.

نقد سریال لوکی, سریال لوکی, لوکی, دانلود سریال لوکی, نقد قسمت دوم سریال لوکی, نقد سریال loki, نقد قسمت دوم سریال loki
نقد سریال لوکی, سریال لوکی, نقد سریال لوکی (قسمت دوم), نقد قسمت دوم سریال لوکی, نقد سریال loki, نقد قسمت دوم سریال loki

به طور کلی، لوکی یک ورود کمدی، جذاب، تخیلی و هیجان انگیز در جهان سینمایی سریالیک مارول است. لوکی اینجاست و هدفی باشکوه دارد. برای همه زمان ها و همیشه.

ویلسون و هیدلستون سکانس‌های خارق العاده دارند که با یکدیگر صادقانه صحبت می‌کنند و ما آن‌ها را خواه یا ناخواه باور می‌کنیم. در مورد انگیزه ها و اهداف یکدیگر در کمک به یکدیگر. او به لوکی مأموریت میدهد تا تمام پرونده های نسخه های گذشته را جستجو کند تا به دنبال الگوها باشد. او سرانجام پرونده ای را در مورد رگناروک (این رویداد شامل نبرد بزرگی بود که در نهایت منجر به مرگ تعدادی از چهره‌های اصلی اساطیر شمال از جمله اودین، ثور، لوکی، تیر، فریر و هایمدال می‌شد و همچنین وقوع بلاهای طبیعی مختلف سرانجام جهان را در آب غوطه‌ور می‌ساخت.) میخواند و متوجه میشود که Variant در آخرالزمان پنهان شده است.

با استفاده از این تئوری، این دو قبل از انفجار آتشفشان به پمپی می روند. آنها تئوری خود را آزمایش میکنند و به نظر میرسد… خودتان ببینید…

عوامل سریال ؛ نقد سریال لوکی (قسمت دوم)

  • کارگردان: کیت هرون
  • بازیگران: تام هیدلستون، اوون ویلسون، گوگو مباتا را، سوفیا دی مارتینو، ریچارد گرنت
  • نویسندگان: تام کافمن، جک کربی، مایکل والدرون، استن لی، لری لیبر
  • تهیه کنندگان: استفن بروسارد، مایکل والدرون
  • فیلمبرداری: آتمن دورالد
  • انتخاب بازیگران: سارا فین، کریستا هوسر
  • کارگردانی هنری: ناتاشا گراسیمووا
  • اهنگساز: ناتالی هالت

بیشتر بخوانید:

نظر خود را در خصوص بررسی و نقد سریال لوکی (قسمت دوم) با فیگار در بخش کامنت‌ها به اشتراک بگذارید. نظرات شما موجب خرسندی و بهبود نوشتار ما خواهد شد.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *