بهترین سریال های شبیه Stranger Things ؛ از ترسناک تا راز آلود

سریال Stranger Things، از بهترین سریال‌های ترسناکی بود که در دهه‌ی اخیر منتشر شد. با ما همراه باشید تا به بهترین سریال های شبیه Stranger Things بپردازیم.

سریال چیز‌های عجیب، در سال 2016، و توسط شبکه‌ی نتفلیکس منشتر شد و توانست انقلابی در صنعت سریال‌های علمی تخیلی (بهترین سریال های علمی تخیلی 2021) با چاشنی ترس (بهترین فیلم های ترسناک نتفلیکس 2022) و با بازیگران کودک و نوجوان (بهترین فیلم ها و سریال های تینیجری 2022) راه بیاندارد. چیزی که ما تا به امروز کمتر با آن مواجه شده بودیم.

پس از موفقیت زیادی که این سریال در بین هواداران شبکه‌ی نتفلیکس (بهترین سریال های ترسناک 2022) کسب کرد، کارگردانان و شبکه‌های متعددی دست به ساخت سریال‌هایی شبیه به سریال Stranger Things افتادند.

این ژانر توانست روز به روز در دل مردم جای خوش کند و طرفداران خاص خودش را پیدا کند. اتفاقات ماوراءالطبیعه (بهترین فیلم های ماوراءالطبیعه 2022)، ترس از موجودات عجیب و غریب، به همراه دغدغه‌های نوجوانی عنوانینی است که این سریال بر روی آنها تمرکز دارد.

بهترین سریال های شبیه Stranger Things

از ترسناک تا راز آلود

شما می‌توانید فهرست بهترین سریال های شبیه Stranger Things را در یک نگاه در لیست زیر مشاهده کنید:

بهترین سریال های شبیه Stranger Things
بهترین سریال های شبیه Stranger Things

بخش اول فصل چهارم چیز‌های عجیب به تازگی منتشر شد، و توانست سروصدای زیادی بر پا کند. به همین علت با وبسایت فیگار همراه باشید تا به معرفی و تحلیل بهترین سریال های شبیه Stranger Things بپردازیم.

Twin Peaks

بهترین سریال های شبیه Stranger Things
بهترین سریال شبیه Stranger Things
  • کارگردانان : دیوید لینچ، لزلی لینکا گلتر
  • بازیگران : کایل مک‌لاکلان، شرلین فین، پگی لیپتون
  • سال انتشار : 2017-1991
  • امتیاز : 8.8
  • شبکه : Showtime
  • ژانر : جنایی، درام، راز آلود
  • خلاصه داستان : داستان با قتل دختری به نام لاورا پالمر که در شهر آرام توین پیکس زندگی می‌کند آغاز می‌شود. اهالی شهر، از این قتل شگفت‌زده می‌شوند و کلانتر شهر به دنبال کشف این اتفاق عجیب می‌افتد.

تحلیل سریال قله‌های دو قلو

بهترین سریال های شبیه Stranger Things
برترین سریال های شبیه Stranger Things

سریال قله‌های دو قلو نه تنها سریالی قوی در ژانر راز آلود و جنایی (بهترین سریال های جنایی نتفلیکس) است بلکه یکی از سریال های برتر شبیه Stranger Things می‌باشد، که فضای عمیقی را در طول سریال برای بیننده تداعی می‌کند.

این سریال تنها مجموعه تلویزیونی ساخته شده توسط کارگردان بزرگ، دیوید لینچ می‌باشد، که خودش نیز در نقش مأمور FBI در این سریال بازی می‌کند. این نمایش پس از گذشت 25 سال، توسط شبکه دوباره احیا شد، اما نتوانست نظر بینندگان را به خودش جلب کند و به یک شکست بزرگ تبدیل شد، تا تولید فصل چهارمش در حاله‌ای از ابهام قرار بگیرد.

تماشای سریال Twin Peaks نه تنها برای طرفداران Stranger Things، بلکه برای کسانی عاشق معما‌های (بهترین فیلم های جنایی و معمایی 2022) پیچیده نیز هستند جذاب است. نزدیک‌ترین خصوصیت بین این سریال و مجموعه‌ی چیز‌های عجیب، شهر‌های آرامی است که با افتادن اتفاقات شگفت‌انگیز باعث سلب آرامش مردم شهر می‌شود و مردم در حال تلاش برای به دست آوردن آرامش شهر هستند.

I Am Not Okay With This

بهترین سریال های شبیه Stranger Things
بهترین سریال های شبیه چیزهای عجیب
  • کارگردان : جاناتان انتویسل
  • بازیگران : سوفیا لیلیز، وایات اولاف، سوفی برایانت
  • سال انتشار : -2020
  • امتیاز : 7.5
  • شبکه : Netflix
  • ژانر : عاشقانه، کمدی سیاه
  • خلاصه داستان : داستان سریال درباره‌ی یک دختر نوجوان به نام سیدنی است، که تازه به دوران بلوغ رسیده، و فضای اطرافش را آشفته می‌بیند. وقتی قدرت‌های فراطبیعی او خود را نشان می‌دهند و سیدنی نمی‌تواند آنها را کنترل کند، اوضاع پبچبده‌تر می‌شود.

تحلیل سریال من با این وضعیت خوب نیستم

بهترین سریال های شبیه Stranger Things
سریال های شبیه چیزهای عجیب

سریالی رمانتیک و عاشقانه (بهترین سریال های عاشقانه 2022) که از شبکه‌ی نتفلیکس (بهترین فیلم ها و سریال های تینیجری) پخش شده و برای فصل دوم نیز تمدید شده است. فضای مشکلات نوجوانانه‌ای که برای سیدنی اتفاق می‌افتد، بسیار شبیه الون در سریال چیز‌های عحیب می‌باشد. اما یک تفاوت عمده در بین این مجموعه و سریال Stranger Things می‌باشد و آن هم کمدی سیاهی (معرفی و تحلیل بهترین انیمیشن های کمدی سیاه) می‌باشد که وارد این سریال شده است.

نگاهی سرگرم کننده به مشکلات روزمره‌ی دختری که در زندگی‌اش مشکلات متعددی را پیش رویش می‌بیند. همچنین این سریال بر اساس رمانی مصور (بهترین سریال هایی که از روی رمان ساخته شده اند) به همین اسم، ساخته شده است.

Locke & Key

بهترین سریال های شبیه Stranger Things
بهترین سریال های شبیه Stranger Things
  • کارگردان : مردیث اوریل
  • بازیگران : امیلیا جونز، کانر جساپ، دربی استنفیلد
  • سال انتشار : 2022-2020
  • امتیاز : 7.4
  • شبکه : Netflix
  • ژانر : درام، ترسناک، فانتزی
  • خلاصه داستان : داستان خانواده‌ لاک را دنبال می‌کند که در خانه‌ی جدیدشان کلیدی جادویی پیدا می‌کنند که به آن‌ها قدرت‌های فراوانی می‌دهد. خانواده لاک خیلی زود با موجودی اهریمنی مواجه می‌شوند که به هر قیمتی که شده خواهان به‌‌دست آوردن کلید جادویی است.

تحلیل سریال قفل و کلید

بهترین سریال های شبیه Stranger Things
بهترین سریال شبیه Stranger Things

قفل و کلید نیز مانند سریال من با این وضعیت خوب نیستم، بر اساس رمانی فانتزی (معرفی و تحلیل بهترین رمان های فانتزی) ساخته شده است. شاید این سریال بسیار جادویی‌تر (بهترین انیمه های جادویی) از مجموعه‌ی چیز‌های عجیب باشد اما بزرگ‌ترین وجه شباهت این دو اثر هیولا‌ها و موجودات عجیب‌الخقه‌ای هستند که کودکان یک خانواده را درگیر می‌کند.

یکی از برترین سریال های شبیه Stranger Things که پس از دو فصل به اتمام رسید و از سمت شبکه‌ی نتفلیکس تمدید نشد، اما همچنان گزینه‌ی مناسبی برای عاشقان دنیای فانتزی (بهترین فیلم های فانتزی 2022) می‌باشد.

Dark

بهترین سریال های شبیه Stranger Things
سریال های برتر شبیه Stranger Things
  • کارگردان : باران بو اودار
  • بازیگران : لوئیس هافمن، لیزا ویساری، اُلیور ماسیوچی
  • سال انتشار : 2020-2017
  • امتیاز : 8.7
  • شبکه : Netflix
  • ژانر : علمی تخیلی، رازآلود، دلهره آور
  • خلاصه داستان : داستان سریال روایت گم شدن مرموز دو کودک است که شخصیت‌های دیگر را وارد چالش می‌کند. سریال درباره یک خانواده تاریخی با قدرت‌های فرا‌طبیعی ساکن یکی از شهر های آلمان است. جایی که گم شدن دو نوجوان روابط میان چهار خانواده را آشکار می‌کند.

تحلیل سریال تاریک

بهترین سریال های شبیه Stranger Things
بهترین سریال های شبیه چیزهای عجیب

یک شاهکار تمام عیار از سازندگان آلمانی و کشور آلمان، که از شبکه‌ی نتفلیکس پخش شد و توانست یکی از سریال های شبیه چیزهای عجیب و یک پازل هنری در صنعت فیلم‌سازی اروپایی باشد که توانست دهان منتقدان را باز بگذارد.

حس ترس و وحشت (بهترین فیلم های ترسناک 2022) و معماهای عجیبی که برای چند خانواده برای همدیگر اتفاق می‌افتد، از جمله خصوصیات مشابه این مجموعه، با سریال چیز‌های عجیب است. اتفاقات علمی تخیلی (بهترین فیلم های علمی تخیلی 2022) مانند سفر در زمان و نظریه‌ها و مضامین پیچیده‌ی فیزیک در این سریال رخ می‌دهد که جهان هستی را زیر سوال می‌برد. روایتی قدرتمند با جلوه‌های ویژه چشم‌نواز که باعث تحریک روانی بیننده می‌شود و سعی بر این دارد که تنش را به جان شما بیاندازد.

The OA

بهترین سریال های شبیه Stranger Things
بهترین سریال های شبیه Stranger Things
  • کارگردان : بریت مارلینگ
  • بازیگران : بریت مارلینگ، جیسون ایزاک، یان الکساندر
  • سال انتشار : 2019-2019
  • امتیاز : 7.8
  • شبکه : Netflix
  • ژانر : درام، فانتزی، رازآلود، معمایی
  • خلاصه داستان : سریال داستانی مرموز و پر پیچ و خم را دنبال میکند. پریری جانسون که در زمان کودکی نابینا شده بود به مدت 7 سال گم می‌شود و پس از گذشت این زمان، در سن 20 سالگی با چشم‌هایی سالم و بینا به خانه باز می‌گردد. برخی از مردم تصور می‌کنند معجزه ای برای او رخ داده است و برخی نیز فکر می‌کنند هرجایی که پریری در این 7 سال بوده، او را تبدیل به فردی خطرناک کرده است.

تحلیل سریال اُ ای

بهترین سریال های شبیه Stranger Things
بهترین سریال های شبیه Stranger Things

داستانی دیگر از دختری مرموز که مانند الون، در سریال Stranger Things می‌باشد. سریال اُ ای که یک فضای درام معمایی دارد، و مملو از عناصر علمی تخیلی، فانتزی و ماوراءالطبیعه (بهترین سریال های ماوراءالطبیعه 2022 و 2021) است، که نوید یک تجربه‌ی هیجان‌انگیز و مهیج را می‌دهد. اما این سریال عجیب تر از هر چیزی است که تا به امروز از نتفلیکس (بهترین مینی سریال های نتفلیکس 2021) مشاهده کرده‌اید.

داستانی از ابعاد چندین جهان مختلف، و با موضعی فلسفی (بهترین فیلم های فلسفی 2021) از یک ماجراجویی علمی تخیلی که به بهترین سریال شبیه Stranger Things تبدیل شده است. این مجموعه از سال 2016 تا 2019 ادامه داشت و متاسفانه پس از 2 فصل کنسل شد.

بیشتر بخوانید:

از همراهی شما تا انتهای نوشتار بهترین سریال های شبیه Stranger Things سپاس‌گزار هستیم. حتما ما را با نظرات خود در رابطه با این نوشتار، آگاه کنید. شما می‌توانید به عنوان نویسنده مهمان در سایت فیگار عضو شوید و علاوه بر اشتراک نظرات خود در رابطه با مقاله‌ها، نقد فیلم ، نقد سریال ، اخبار سینما و مطالب خودتان را نیز انتشار دهید. برای مطالعه فراخوان مرتبط با آن بر روی لینک نویسنده مهمان کلیک نمایید. در ضمن شما همراهان عزیز می‌توانید به اینستاگرام فیگار جهتِ شناختِ مهمترین فیلم های ژانرهای مختلف و خلاصه نقد و بررسی‌های فیلم‌های روز دنیا مراجعه کنید.

پرسش های متداول

فصل دوم سریال من با این وضعیت خوب نیستم در چه تاریخی منتشر می‌شود؟

با گذشت دو سال از پخش فصل اول این سریال، نتفلیکس همچنان تاریخ دقیقی برای فصل دوم این سریال مشخص نکرده است، اما انتظار می‌رود در اواخر سال 2022 تاریخ دقیق پخش فصل دوم این سریال اعلام شود.

کدام یک از سریال‌های این فهرست جزو 250 سریال برتر IMDB هستند؟

سریال دارک با نمره‌ی 8.7 در رتبه‌ی 82 و سریال Twin Peaks با نمره‌ی 8.8 در رتبه‌ی 63 سریال‌های برتر سایت IMDB قرار دارند. همچنین خود سریال چیز‌های عجیب در رتبه‌ی 93 قرار دارد.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *