بهترین فیلم های ابرقهرمانی تمام دوران؛ برترین آثار ابرقهرمانی جهان

فیلم‌های ابرقهرمانی در دهه اخیر جزو محبوب‌ترین رسانه‌های سرگرمی بوده‌اند و کمپانی‌های مارول و دی‌سی از سازندگان بهترین فیلم های ابرقهرمانی سینما هستند.

فیلم‌های ابرقهرمانی از دهه ۲۰۰۰ به بعد از پرطرفدارترین و موفق‌ترین آثار سینمایی در سراسر جهان به شمار می‌روند. این فیلم‌ها با داستان‌های هیجان‌انگیز، اکشن فوق‌العاده، شخصیت پردازی‌های قوی و جذاب، توانسته‌اند تماشاگران را به خود جذب کنند و تجربه‌ای بی‌نظیر برای طرفداران این ژانر رقم بزنند.

بزرگ‌ترین و پرطرفدارترین فرانچایز تاریخ فیلم‌های ابرقهرمانی، MCU یا همان دنیای سینمایی مارول است که از سال 2008 شروع شد و همچنان ساخت ادامه این دنیای سینمایی ادامه دارد. در این مقاله از فیگار قصد داریم تا بهترین فیلم های ابرقهرمانی تاریخ سینمای جهان براساس امتیازات سایت Imdb را به شما معرفی کنیم.


ادامه مطلب در ادامه

بیشتر بخوانید:


بهترین فیلم های ابرقهرمانی

بهترین فیلم های ابرقهرمانی
بهترین فیلم های ابرقهرمانی

به جرعت می‌توان گفت که فیلم‌های ابرقهرمانی در حال حاضر پرطرفدارترین و محبوب‌ترین آثار در دنیای سینما هستند. این آثار با روایت داستان‌های حماسی، مبارزات خیره‌کننده و به تصویر کشیدن شخصیت‌های محبوب کمیک توانستند بینندگان را راضی نگه دارند و نمرات بالایی از منتقدان دریافت کنند.

جوخه انتحاری (The Suicide Squad)

بهترین فیلم های ابرقهرمانی

  • سال انتشار: 2021
  • کارگردان: جیمز گان
  • بازیگران: مارگو رابی، ادریس البا، جان سینا
  • نمره IMDb: نمره 7.2

«The Suicide Squad» یکی از بهترین فیلم های ابرقهرمانی تاریخ است که توسط کمپانی دی‌سی ساخته شد. در این فیلم، آماندا والر که برای نجات دنیا از یک تهدید بزرگ مشغول به کار است؛ یک تیم از زندانیان را برای انجام ماموریتی خطرناک به یک جزیره می‌فرستد. این تیم شامل شخصیت‌های مختلفی مانند هارلی کوین، بلاد اسپورت، پولکا دات من، ریک فلگ، راتچت، و پیس‌میکر است.

آنها باید با خطرات و تهدیداتی از جمله نیروهای نظامی و موجودات عجیب و غریب مواجهه شوند و ماموریت خود را به اتمام برسانند. «The Suicide Squad» یک فیلم اکشن و هیجان انگیز با خشونت زیاد است که با ترکیبی از مبارزات چشمگیر و دیالوگ‌های کمدی، تجربه‌ای سرگرم‌کننده و بی‌نظیر را برای تماشاگران به ارمغان می‌آورد. این اثر از بهترین فیلم های ابرقهرمانی است که می‌توانید تا ساعاتی از دیدن آن لذت ببرید.

بیشتر بخوانید:

بهترین فیلم های 2023 ؛ معرفی جدیدترین و برترین‌ها از نظر IMDB

بهترین فیلم های مارول تمام دوران؛ برترین آثار ابرقهرمانی از کمپانی مارول

سوپرمن (Superman)

بهترین فیلم های ابرقهرمانی
بهترین فیلم ابرقهرمانی
  • سال انتشار: 1978
  • کارگردان: ریچارد دونر
  • بازیگران: کریستوفر ریو، مارگو کیدی، مارلون براندو
  • نمره IMDb: نمره 7.4

فیلم «سوپرمن» محصول سال 1978 یکی از بهترین فیلم های ابرقهرمانی تاریخ است که از دیدن آن پشیمان نخواهید شد. سوپرمن همواره یکی از محبوب‌ترین شخصیت‌ها در کمیک و دنیای سینما بوده است و این فیلم یک داستان بسیار فوق العاده از این شخصیت را به تصویر می‌کشد. فیلم «Superman»، داستان زندگی کلارک کنت که از سیاره‌ی کریپتون به زمین فرستاده شده است را روایت می‌کند.

او با نام «کلارک کنت» در شهر متروپولیس زندگی می‌کند و با استفاده از قدرت‌های فوق‌العاده‌ای که به او داده شده، به عنوان سوپرمن به مبارزه با جرم و جنایت در شهر می‌پردازد. فیلم «سوپرمن» با اجرای فوق العاده بازیگران، جلوه‌های ویژه‌ای شگفت‌انگیز و داستان غنی و جذاب تبدیل به یکی از بهترین فیلم های ابرقهرمانی کلاسیک در تاریخ سینما شده است.

مرد عنکبوتی 2 (Spider-Man 2)

بهترین فیلم های ابرقهرمانی

  • سال انتشار: 2004
  • کارگردان: سم ریمی
  • بازیگران: توبی مگوایر، کریستن دانست، آلفرد مولینا
  • نمره IMDb: نمره 7.5

«مرد عنکبوتی 2» بهترین فیلم ابرقهرمانی است که همچنان طرفداران زیادی دارد. این فیلم دنباله‌ای بر فیلم «مرد عنکبوتی 2002» است که بسیار موفق بود و انقلابی در صنعت فیلم‌های ابرقهرمانی ایجاد کرد. در طول فیلم، پیتر با معضلاتی مانند فشارهای تحصیلی در دانشگاه، مسئولیت‌های اجتماعی و روابط شخصی مبارزه می‌کند.

پیتر همچنین با دکتر اختاپوس روبرو می‌شود که به دلیل تجربه‌ای ناموفق در یک آزمایش علمی، دست به کارهای خطرناکی می‌زند. «مرد عنکبوتی 2» با یک داستان فوق العاده، اکشن هیجان‌انگیز، جلوه‌های ویژه‌ی بی‌نظیر و شخصیت پردازی قوی به عنوان یکی از بهترین فیلم های ابرقهرمانی شناخته می‌شود. این فیلم علاوه بر نمایش صحنه‌های اکشن هیجان‌انگیز، به مسائلی مانند شجاعت و مسئولیت پذیری می‌پردازد.

بیشتر بخوانید: 

بهترین شخصیت های مارول از نگاه سایت فیگار

10 تئوری برای فصل دوم سریال لوکی ؛ مورد انتظارترین سریال مارول

کاپیتان آمریکا: سرباز زمستان (Captain America: The Winter Soldier)

بهترین فیلم های ابرقهرمانی
بهترین فیلم سینمایی ابرقهرمانی
  • سال انتشار: 2014
  • کارگردان: آنتونی و جو روسو
  • بازیگران: کریس ایوانز، اسکارلت جوهانسون، ساموئل ال جکسون
  • نمره IMDb: نمره 7.8

«کاپیتان آمریکا: سرباز زمستان» یکی از بهترین فیلم های سینمایی ابرقهرمانی است که توسط استودیو مارول ساخته شد. در این فیلم استیو راجرز به عنوان کاپیتان آمریکا، پس از اتفاقات فیلم «انتقام جویان»، در سازمان شیلد فعالیت می‌کند؛ اما او با توطئه‌هایی درون این سازمان مواجه می‌شود و باید با کمک ناتاشا رومانف و سم ویلسون، برای نجات دنیا و مقابله با دشمنان پنهانی، مبارزه کند.

در طول فیلم، کاپیتان آمریکا با شخصیتی به نام «سرباز زمستان» روبرو می‌شود که یکی از تهدیدات خطرناک برای جهان است. کاپیتان آمریکا باید فاجعه‌هایی که باعث تحول در زندگی او شده است را بررسی کند و جلوی او را بگیرد تا جان بسیاری از انسان‌ها را نجات دهد. این فیلم علاوه بر ارائه‌ی صحنه‌های اکشن هیجان‌انگیز، به مسائل اخلاقی و سیاسی نیز پرداخته است و تلاش کاپیتان آمریکا برای حفظ آزادی و عدالت را به تصویر می‌کشد.

مردان ایکس: روزهای گذشته آینده (X-Men: Days of Future Past)

بهترین فیلم های ابرقهرمانی

  • سال انتشار: 2014
  • کارگردان: برایان سینگر
  • بازیگران: هیو جکمن، جیمز مک‌آووی، جنیفر لارنس
  • نمره IMDb: نمره 7.9

«مردان ایکس: روزهای گذشته آینده» یکی از فیلم های برتر ابرقهرمانی در فرانچایز مردان ایکس است. در این فیلم آینده در برابر تهدیدی جدی قرار دارد و نبردی بین انسان‌ها و جهش یافته‌ها منجر به ایجاد روبات‌های نابودگر می‌شود که جهش یافته‌‎ها را تعقیب و نابود می‌کنند.

برای نجات آینده، یک گروه از جهش یافته‌ها تصمیم می‌گیرند با استفاده از قدرت “ارسال ذهن به گذشته”، یکی از اعضای گروه به گذشته برود و رویدادهایی که منجر به این وضعیت تلخ شده است را تغییر دهد. «مردان ایکس: روزهای گذشته آینده» با داشتن داستان پیچیده و جذاب، اکشن هیجان‌انگیز و بازگشت به دنیای قدیمی مردان ایکس، به عنوان یکی از بهترین فیلم های ابرقهرمانی سری مردان ایکس شناخته می‌شود.

بیشتر بخوانید:

10 تغییر در کمیک های مارول برای مطابقت با فیلم های MCU

برترین شخصیت های محافط در دنیای سینمایی مارول ؛ فداکارترین شخصیت‌ها

ثور: رگناروک (Thor: Ragnarok)

بهترین فیلم های ابرقهرمانی
بهترین فیلم ابرقهرمانی
  • سال انتشار: 2017
  • کارگردان: تایکا وایتیتی
  • بازیگران: کریس همسوورث، تسا تامپسون، مارک رافلو
  • نمره IMDb: نمره 7.9

«ثور رگناروک» سومین فیلم از سری فیلم‌های ثور است که توسط استودیو مارول ساخته شد. داستان این فیلم در مورد ماجراهای ثور، خدای رعد است که در مقابل تهدیدی بسیار خطرناک قرار دارد. ثور پس از مواجهه با خواهرش هلا که قصد دارد آزگارد را تسخیر کند، به سرزمینی جدید به نام ساکار تبعید می‌شود.

در طول داستان، ثور برای نجات آزگارد و جلوگیری از حوادث نابودکننده رگناروک، باید تیمی از ابرقهرمانان را جمع آوری کند. او با هالک، والکری و یک گروه غیرمعمول از آزگاردی‌ها که توسط هلا زندانی بودند، همکاری می‌کند. با تلاش ثور و یارانش برای مقابله با هلا و نجات آزگارد، داستان فیلم به اوج هیجان می‌رسد.

مرد آهنی (Iron Man)

بهترین فیلم های ابرقهرمانی

  • سال انتشار: 2008
  • کارگردان: جان فاورو
  • بازیگران: رابرت داونی جونیور، گوینت پالترو، جف بریجز
  • نمره IMDb: نمره 7.9

«مرد آهنی» اولین و بهترین فیلم ابرقهرمانی دنیای سینمایی مارول است که در سال 2008 اکران شد و شروعی حماسی برای سینمایی مارول رقم زد. نویسندگی این فیلم توسط مارک فریدمن، هاوارد آشمن و ارت لیبر کنیگ انجام شد. داستان فیلم «مرد آهنی» درباره تونی استارک، یک مخترع ثروتمند و صاحب شرکت سلاح‌سازی استارک است که در یک سفر به خاورمیانه، توسط گروهی از تروریست‌ها گروگان گرفته می‌شود.

در حین اسارت، تونی یک لباس محافظ برای خود می‌سازد. وقتی که تونی می‌تواند از دست تروریست‌ها فرار کند، به فکر تغییر در روند زندگی و استفاده از تکنولوژی خود برای مبارزه با تهدیدهای جهانی می‌افتد. تونی لباسی قدرتمندی می‌سازد که به او توانایی پرواز و مبارزه می‌دهد. «مرد آهنی» یکی از بهترین فیلم های ابرقهرمانی مارول است که با ایفای نقش درخشان رابرت داونی جونیور همراه بود.

بیشتر بخوانید:

10 واقعیت تلخ در مورد فیلم های مرد آهنی ؛ بدترین سه گانه مارول؟

10 شرور برتر در سریال های دنیای سینمایی مارول ؛ بهترین شرورها در دیزنی پلاس

نگهبانان کهکشان 3 (Guardians of the Galaxy Vol. 3)

بهترین فیلم های ابرقهرمانی
جدیدترین فیلم های ابرقهرمانی
  • سال انتشار: 2023
  • کارگردان: جیمز گان
  • بازیگران: کریس پرت، زوی سالدانا، دیو باتیستا، بردلی کوپر
  • نمره IMDb: نمره 7.9

«نگهبانان کهکشان 3» یکی از فیلم های ابرقهرمانی 2023 است که توانست نمرات بسیار فوق‌العاده‌ای از منقدان و طرفداران دریافت کند. این فیلم آخرین کارگردانی جیمز گان برای دنیای سینمایی مارول بود که موفقیت بسیار زیادی برای او به همراه داشت.  داستان «نگهبانان کهکشان 3» بر روی گذشته راکت راکون تمرکز دارد.

راکت توسط شخصی به نام آدام وارلاک زخمی می‌شود؛ استارلرد و دیگر اعضای نگهبانان کهکشان سعی دارند تا راهی برای نجات او پیدا کنند و در این راه با افراد خطرناکی مواجه خواهند شد. فیلم «نگهبانان کهکشان 3» با اکشن هیجان‌انگیز، طنز، موسیقی زیبا، شخصیت‌های جذاب و متفاوت خود به عنوان یکی از بهترین فیلم های ابرقهرمانی شناخته می‌شود.

نگهبانان کهکشان (Guardians of the Galaxy)

بهترین فیلم های ابرقهرمانی

  • سال انتشار: 2014
  • کارگردان: جیمز گان
  • بازیگران: کریس پرت، زوی سالدانا، دیو باتیستا، بردلی کوپر
  • نمره IMDb: نمره 8

«نگهبانان کهکشان 2014» یکی از فیلم های ابرقهرمانی جدید مارول بود که سبک متفاوتی از ژانر اکشن و کمدی را به تصویر می‌کشید. اولین فیلم سه گانه نگهبانان کهکشان شروعی فوق‌العاده را برای این گروه ابرقهرمانی رقم زد.

داستان فیلم در مورد پیتر کوئیل، یک دزد فضایی است که طی اتفاقات مختلفی با دوستان خود آشنا می‌شود و سعی می‌کند تا کهکشان را از نابودی نجات دهد. «نگهبانان کهکشان» داستانی هیجان انگیز و کمدی با چاشنی دوستی و شجاعت را به تصویر می‌کشد که آن را جزء فیلم های برتر ابرقهرمانی مارول و تاریخ قرار می‌دهد.

بیشتر بخوانید:

بحث برانگیزترین انتخاب شخصیت در فاز اول مارول

شخصیت هایی از دنیای سینمایی مارول که محبوب نبودند

ددپول (Deadpool)

بهترین فیلم های ابرقهرمانی
بهترین فیلم های ابرقهرمانی تاریخ
  • سال انتشار: 2016
  • کارگردان: تیم میلر
  • بازیگران: رایان رینولدز، مورینا باکارین
  • نمره IMDb: نمره 8

«ددپول» بهترین فیلم سینمایی ابرقهرمانی است که برای افراد زیر 18 سال مناسب نیست. این فیلم برای اولین بار شخصیت ددپول را در سال 2016 به صورت لایو اکشن به تصویر کشید و موفقیت بسیار زیادی به همراه داشت. داستان این فیلم درباره وید ویلسون است؛ یک سرباز سابق و قاتل حرفه‌ای که پس از تجربه‌ی یک آزمایش تبدیل به فردی با قدرت‌های شفابخش و قدرت بدنی شگفت انگیز می‌شود.

ویلسون به شخصیت “ددپول” تبدیل می‌شود و تصمیم می‌گیرد از قدرت‌های خود برای انتقام گرفتن از افرادی که زندگی او را نابود کرده‌اند، استفاده کند. «ددپول» با الهام از کمیک‌هایی با ژانر کمدی سیاه و ارائه‌ی اکشن هیجان‌انگیز به عنوان یکی از بهترین فیلم های ابرقهرمانی شناخته می‌شود. این فیلم توانست طنز متفاوت خود موفقیت بزرگی را در صنعت سینما کسب کند.

انتقام جویان (The Avengers)

بهترین فیلم های ابرقهرمانی

  • سال انتشار: 2012
  • کارگردان: جاس ویدون
  • بازیگران: رابرت داونی جونیور، کریس ایوانز، کریس همسوورث
  • نمره IMDb: نمره 8

«انتقام جویان 2012» اولین فیلم از این گروه ابرقهرمانی محبوب از کمیک است که امتیازات مثبت طرفداران و منتقدان را دریافت کرد. داستان این فیلم درباره تشکیل یک تیم از قهرمانان به نام انتقام جویان است که با هم متحد می‌شوند تا با تهدیدی جهانی مبارزه کنند. لوکی، برادر ثور، به زمین می‌آید و قصد دارد با استفاده از ارتشی از موجودات فضایی، جهان را تسخیر کند.

انتقام جویان باید با همکاری و هماهنگی خود، لوکی را متوقف کنند و جهان را از نابودی نجات دهند. این فیلم توانست با تمرکز بر شخصیت‌ها، داستان جذاب و صحنه‌های حماسی، موفقیت بزرگی در سینما به دست آورد. «انتقام جویان 2012» جزء بهترین فیلم های ابرقهرمانی است که از تماشای آن منصرف نخواهید شد.

بیشتر بخوانید: 

بهترین پایان بندی ها در فیلم های فاز چهارم مارول

10 شرور دنیای سینمایی مارول که برنده شدند ؛ قدرتمندترین شروران مارول

لوگان (Logan)

بهترین فیلم های ابرقهرمانی
بهترین فیلم سینمایی ابرقهرمانی
  • سال انتشار: 2017
  • کارگردان: جیمز منگولد
  • بازیگران: هیو جکمن، پاتریک استوارت، دافنی کین
  • نمره IMDb: نمره 8.1

«لوگان» یکی از جدیدترین فیلم های ابرقهرمانی از فرانچایز مردان ایکس است که ژانر درام و اکشن دارد. این فیلم به عنوان آخرین ماجراجویی شخصیت ولورین در دنیای سینمایی مارول شناخته می‌شود. داستان فیلم در آینده روایت می‌شود، جایی که قدرت‌های لوگان به تدریج ضعیف شده و سعی می‌کند شخصیت جوانی به نام لورا که قدرت‌هایی مشابه او دارد را آموزش دهد.

فیلم «لوگان» با سبک تاریک و خشن خود، به عنوان یکی از بهترین فیلم های ابرقهرمانی تمام دوران با ژانر درام و اکشن شناخته می‌شود. این فیلم با ایفای نقش فوق‌العاده‌ی هیو جکمن و داستان عمیق و هیجان‌انگیز خود، توانست منتقدان و طرفداران را به خود جذب کند و به عنوان یکی از بهترین فیلم های ابرقهرمانی شناخته شود.

انتقام جویان: جنگ ابدیت (Avengers: Infinity War)

بهترین فیلم های ابرقهرمانی

  • سال انتشار: 2018
  • کارگردان: آنتونی و جو روسو
  • بازیگران: رابرت داونی جونیور، کریس همسوورث، جاش برولین
  • نمره IMDb: نمره 8.4

به جرات می‌توان گفت که فیلم «انتقام جویان: جنگ ابدیت» از بهترین فیلم های ابرقهرمانی تمام دوران است. در این فیلم، تانوس به دنبال جمع آوری سنگ‌های ابدیت است که هرکدام قدرتی غیرقابل تصور دارند. هدف تانوس از این جمع‌آوری، نابودی نیمی از جهان و برقراری تعادل با جمعیت بازمانده است.

در تلاش برای مقابله با تانوس و نجات جهان، ابرقهرمانان باید از سطوح وسیعی از منابع قدرت استفاده کنند. این فیلم پر از اکشن هیجان‌انگیز و ماجراجویی است و بزرگ‌ترین نبردها در ژانر فیلم‌های ابرقهرمانی را به تصویر می‌کشد. یکی از نکاتی که «انتقام جویان: جنگ ابدیت» را جزو بهترین فیلم های ابرقهرمانی قرار می‌دهد، پایان غیرمنتظره آن است.

بیشتر بخوانید: 

بهترین فیلم های درام جهان ؛ 16 فیلم سینمایی درام

بهترین فیلم های درام 2023 ؛ جدیدترین فیلم های درام 2023

انتقام جویان: پایان بازی (Avengers: Endgame)

بهترین فیلم های ابرقهرمانی
بهترین فیلم های سینمایی ابرقهرمانی
  • سال انتشار: 2019
  • کارگردان: آنتونی و جو روسو
  • بازیگران: رابرت داونی جونیور، کریس ایوانز، کریس همسوورث
  • نمره IMDb: نمره 8.4

«انتقام جویان: پایان بازی» یکی از جدیدترین فیلم های ابرقهرمانی در گروه انتقام جویان است که بزرگ‌ترین نبرد تاریخ فیلم‌های ابرقهرمانی را به تصویر می‌کشد. پس از وقوع حادثه‌ای تلخ در فیلم “انتقام جویان: جنگ ابدیت”، دنیای ابرقهرمانان مارول به طور کامل دگرگون شده است. اکنون، ابرقهرمانان بازمانده مجبورند برای بازگرداندن جهان به حالتی عادی و مقابله با تانوس وارد ماجراجویی‌های جدیدی شوند.

این فیلم با نمایش تلاش بی‌وقفه ابرقهرمانان برای بازگشت به گذشته و جبران اشتباهات، باعث به وجود آمدن نبردها و صحنه‌های هیجان‌انگیزی خواهند شد. در این مسیر، قهرمانان با چالش‌هایی مانند نیروهای خبیث تانوس، سفر در زمان و انتخابات سختی روبرو می‌شوند. این فیلم، سرنوشت ابرقهرمانان را مشخص می‌کند و با ترکیبی از اکشن، هیجان و سکانس‌های غم انگیز یک پایان مناسب و تمام‌کننده برای فصلی بزرگ از داستان ابرقهرمانان مارول را به تصویر می‌کشد.

شوالیه تاریکی (The Dark Knight)

بهترین فیلم های ابرقهرمانی

  • سال انتشار: 2008
  • کارگردان: کریستوفر نولان
  • بازیگران: کریستین بیل، هیث لجر، آرون اکهارت
  • نمره IMDb: نمره 9

«شوالیه تاریکی» بهترین فیلم سینمایی ابرقهرمانی در سایت Imdb بوده که نمره بسیار بالایی را دریافت کرده است. این فیلم، ادامه‌ای بر فیلم “بتمن آغاز می‌کند” محسوب می‌شود و یکی از بهترین فیلم های ابرقهرمانی تمام دوران است. در این فیلم، بتمن با چالش‌های جدیدی روبرو می‌شود. جوکر، یک جنایتکار خلاق، به گاتهام حمله می‌کند و شهر را در آشوب و هرج و مرج فرو می‌برد.

در جریان فیلم، بتمن و جوکر به یک نبرد روانی و فیزیکی می‌پردازند. جوکر با قدرت نفوذ و ذکاوت خود، شهر را به چالش می‌کشد و بتمن را درگیر انتخابات سختی می‌کند. این فیلم با نمایش تضاد بین خوبی و شرارت، اخلاقیات و عواطف مختلف و در نهایت تفکری عمیق درباره جامعه و عدالت، یک اثر خلاقانه و هیجان‌انگیز را به تصویر می‌کشد.

سوالات متداول

آیا فیلم‌های دیگری از انتقام جویان ساخته می‌شود؟

بله، مارول تایید کرد که دو فیلم دیگر از انتقام جویان به نام‌های «Avengers: The Kang Dynasty» و «Avengers: Secret Wars» می‌سازد.

پرفروش‌ترین فیلم ابرقهرمانی چیست؟

«انتقام جویان: پایان بازی» با فروش بیش از 2.7 میلیارد دلار، پرفروش‌ترین فیلم ابرقهرمانی تاریخ سینما است.

آیا فیلم جدیدی از شخصیت بتمن ساخته می‌شود؟

بله، «بتمن» با بازی رابرت پتینسون از بهترین فیلم های ابرقهرمانی 2022 بود که موفقیت زیادی به دست آورد و اعلام شد که قسمت دوم آن ساخته می‌شود.

بیشتر بخوانید:

نظر شما درباره‌ی مطلب بهترین فیلم های ابرقهرمانی چه بود؟ لطفا نظرات خود را در بخش کامنت با فیگار در میان بگذارید.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *