تئوری ها و ایستراگ های قسمت اول سریال what If ؛ فکت ها

سریال What If، منتشر شد. در آن، چگونگی تغییر MCU در رویدادهای کلیدی بررسی می‌شود، با فیگار و تئوری ها و ایستراگ های قسمت اول سریال what If همراه باشید. از ابتدا گفته شد که فصل های این نمایش داستان‌های مستقل را بدون هیچ گونه ارتباطی بین آنها بیان می‌کند. اما آیا سریال وات ایف اینگونه عمل میکند؟

در نوشتار تئوری ها و ایستراگ های قسمت اول سریال what If ما به بررسی خیلی دقیق از این سریال هیجان انگیز خواهیم پرداخت. شما می‌توانید با مراجعه به صفحه قسمت اول سریال وات ایف که به شکل جداگانه ای به بررسی داستان آن پرداخته ایم اطلاعات بیشتری را به دست بیاورید.

اگر هنوز سریال وات ایف ندیده اید می‌توانید با مراجعه به لینک دانلود قسمت اول سریال چه میشود اگر آن را بدون سانسور دانلود کنید و ببینید. در ادامه با فیگار همراه باشید.

تئوری ها و ایستراگ های قسمت اول سریال what If

 فکت ها

فهرست مطالبی که در ادامه نوشتار تئوری ها و ایستراگ های قسمت اول سریال what If به آن خواهیم پرداخت به شرح زیر است:

  • واچرز
  • ترجیح پگی کارتر
  • شوما گورث

در ابتدای داستان و ساختار روایت سریال چه میشود اگر ما با کسی روبرو می‌شویم که قرار است راوی در طول این مجموعه باشد و خودش را واچر می‌نامد. که البته وی برای ما نا آشنا نیست و ما قبلا او را دیده‌ایم.

حقیقت این است که ما در فیلم گاردین او گلکسی ۲ با دیدن یک سکانس خیلی کوتاه در انتهای فیلم از نژاد واچرز ها با خبر شدیم. و آن ها قبل تر برای ما معرفی شده بودند. اما به طور کلی واچرز نژادی از موجودات هستند که از ابتدای زمان وجود داشتند و بر فضا، زمان و واقعیت نظارت می‌کردند.

the watchers در فیلم گاردین او گلکسی ۲
the watchers در فیلم گاردین او گلکسی ۲
واچرز
واچرز

در کمیک آمده است که ناطران یا همان واچرز دخالتی در وقایع دنیا نمی‌کنند مگر در مواقعی که خیلی خاص که واقعا مجبور باشند که به نظر می‌رسد در سریال چه میشود اگر یکی از همین موارد خاص رخ داده است.


بیشتر بخوانید: 5 دلیل برای دیدن سریال لوسیفر


به هنگام گشتن سکانس واچرز در فیلم گاردین او گلکسی به تصویری از یک اردک برخورد کردیم که در تیزر سریال وات ایف هم او را دیده‌ایم. می‌توانید این عکس را در تصویر زیر ببینید. این که این اردک چه ربطی می‌تواند به سریال مارول داشته باشد و اصلا قرار است چه اتفاقی برایش بیفتد هیچ ایده ای نمی‌توان داشت. اما این نکته جالب است که مارول تا به اینجای کار توانسته در فیلم ها و سریال های خودش و یا حتی در تیتراژهای محصولات خودش این نکات ریز را بگنجاند.

سمت راست اردک در فیلم گاردین او گلکسی ۲ / سمت چپ اردکی که در تیزر سریال چه میشود اگر دیده ایم
سمت راست: اردک در فیلم گاردین او گلکسی ۲ / سمت چپ: اردک در تیزر سریال چه میشود اگر

اکنون که در رباطه با راوی داستان کمی فهمیده ایم وقتش رسیده تا کمی بیشتر در رابطه با خود داستان اطلاعاتکسب کنیم. همانجور که راوی توضیح داده است اگر یک فعل در دنیای اصلی آنجور که باید رخ ندهد باعث ایجاد هزاران جهان موازی دیگر می‌شود. که ما در نوشتار تئوری ها و ایستراگ های قسمت اول سریال what If قرار است به چند مورد از آن‌ها اشاره کنیم. با فیگار و نوشتار تئوری ها و ایستراگ های سریال what If همراه باشید تا شما از نکات جذابی آگاه کنیم.

ترجیح پگی کارتر

پگی کگارتر در جایگاه ویژه در فیلم کاپیتان آمریکا ۱
پگی کگارتر در جایگاه ویژه در فیلم کاپیتان آمریکا ۱

داستان از آنجا شروع می‌شود که پگی کارتر ترجیح می‌دهد پروژه ساخت اولین ابرسرباز را از پشت شیشه و از طریق جایگاه ویژه تماشا نکند. و بجاش همراه با مهمان‌هایش وسط آزمایش قرار بگیرند و پروژه را تماشا کنند. این مسئله دقیقا برخلاف فیلم کاپیتان آمریکا ۱ دیدیم است. در آن فیلم پگی کارتر به همراه مهمان‌ها به جایگاه ویژه می‌روند و اتفاق ها را از آنجا دنبال می‌کنند.

پرفسور
پرفسور

اما همین تغییر گوچک باعث می‌شود مامور نفوذی هایدرا زودتر بمب خودش را منفجر کند و داستان کاملا شکل دیگری را به خودش بگیرد. برخلاف اتفاقات فیلم کاپیتان آمریکاع پروفسور سازنده سرم ابر سرباز با گلوله مامور هایدرا کشته نمی‌شود. بلکه توسط موج انفجار از بین می‌رود.

موج انفجار در سریال وات ایف
موج انفجار در سریال وات ایف

بر اساس فیلم کاپیتان آمریکا باید استیو راچرز که به یک ابرسرباز تبدیل شد، مدام دنبال جاسوس ها بود. اما در سریال وات ایف این پگی کارتر است که بدون دردسر این جاسوس را می‌کشد و برای اینکه ازمایش و همه هزینه ها بر باد نرود خودش اقدام به دریافت سرم می‌کند.

پگی کارتر در حال کشتن جاسوس در سریال چه میشود اگر
پگی کارتر در حال کشتن جاسوس در سریال چه میشود اگر

سرال وات ایف یکی از سریال های هیجان انگیز است که حتما باید بررسی های زیادی روی آن انجام شود. چون برخلاف اینکه داستانش برخلاف چیز که در فیلم ها دیده‌ایم متفاوت است ولی هر از چندگاهی سکانس‌هایی قدیمی و تکراری را برای ما به نمایش می‌گذارد که می‌تواند برای دوست‌داران دنیای سینمایی مارول از جذابیت بسیار بالایی برخوردار باشد.

به عنوان مثال می‌توان به سکانس تعجب استارک اشاره کرد.

سکانس تعجب استارک در فیلم کاپیتان آمریکا ۱
سکانس تعجب استارک در فیلم کاپیتان آمریکا ۱
قسمت اول سریال What if
قسمت اول سریال What if ؛ تئوری ها و ایستراگ های سریال what If

از این مسائل بگذریم با توجه به دانستن داستان دریچه های آن دستگاه عجیب باز می‌شوند و پگی کارتر با بیرون آمدن از آن تبدیل به یک ابرسرباز می‌شود. نکته جالب این است که استیو و پگی زوج غریبی شده اند. یکی از آن‌ها همچون یک شیرزن مثل یک کوه و دیگری چیزی نیست جز چوب کبریت!

از اینجای داستان به بعد می‌شود گفت که داستان کاملا متفاوت از چیزی است که درفیلم های مارول دیده بودیم. بر اساس فیلم اگر بخواهیم ساهختار روایت را پیش بگیریم باید پگی کارتر در حال اجرای نمایش باشد و به یربازها روحیه بدهد. اما در سریال چه میشود اگر این اتفاق رخ نمی‌دهد و برعکس پگی سپر خودش را برمیدارد و به سمت دشمن می‌رود تا با آن‌ها جهت گرفتن تسرکت.


بیشتر بخوانید: بهترین سریال های مارول و دی سی


برخلاف فیلم کاپیتان آمریکا یک که تسرکت در دستان هایدرا باقی می‌ماند و تا انتهای فیلم هم همانجا می‌ماند در این سریال می‌بینیم که تسرکت دست استارک می‌افتد و فرصت می‌کند تا با آن یک زره بسازد. زرهی که خیلی شباهت دارد به نمونه اولیه زره آیرون من.

تئوری ها و ایستراگ های قسمت اول سریال what If
تئوری ها و ایستراگ های قسمت اول سریال what If

نکته مهمی که وجود دارد تسرکت از تونزبرگ پیدا می‌شود و جالب است بدانید که اودین در فیلم ثور ۱ در همین محل هم پیروز می‌شود و بعدها در همین محل هم می‌میرد. و نکته دیگری که از این محجل به آن می‌شود اشاره کرد این است که در فیلم اند گیم هم نیو ازگارد در همین محل ساخته می‌شود.

تئوری ها و ایستراگ های قسمت اول سریال what If
تئوری ها و ایستراگ های قسمت اول سریال what If

به هر حال کاپیتان کارتر سعی می‌کند با حمله به یکی از قطارهای هایدرا کار این گروه را یک سره کند. اما معلوم می‌شود که یک تله بوده و راجرز گیر هایدرا می‌افتد.

بعد از آن رد اسکال را می‌بینیم که به کمک تسرکت سعی دارد یک پورتال ایجاد کند و با آن قهرمان هایدرا را احضار کند. این سکانس از چند لحاظ بسیار عجیب به نظر می‌رسد. به این علت که مگر تسرکت نز استارک نبود؟ پس اینجا چه کار می‌کند؟

اما به نظر تسرکت به عنوان منبع نیروی هایدرا استمپر استفاده می شده و وقتی راجرز موقع حمله کردن به قطار اسیر می‌شود تسرکت هم ست هایدرا می‌افتد.

نکته دیگری که باعث شده است این سکانس بسیار عجیب به نظر برسد این است که این سکانس شباهت بسیار زیادی به فیلم هل بوی ۱ دارد. اگر آن فیلم را دیده باشید کاملا متوجه منظر ما خواهید شد. چیزی که قبل تر از مارول ندیده بودیم. در ادامه با فیگار و نوشتار تئوری ها و ایستراگ های سریال what If همراه ما باشید.

شوما گورث

در سریال چه میشود اگر به نظر یک هشتپا یا اختاپوس بسیار بزرگ بود که باز هم شباهت بسیار زیادی به فیلم هل بوی دارد. اما نزدیک ترین کاراکتری که می‌شود به این موجود در کمیک پیدا کرد شوما گوراس است. این شخصیت یکی از کاراکترهای عجیب دنیای مارول است که شباهت زیادی به هشت پا دارد و سن آن هم تقریبا برابر با پیدایش جهان است.

شوما گوراث
شوما گوراث ؛ تئوری ها و ایستراگ های سریال what If

در منابع مختلف اشاره هایی شده است که این ویلن را در فیلم بعدی دکتر استرنج بیشتر ببینیم و در مورد آن اطلاعات بیشتری کسب کنیم. اگر اینم موضوع درست باشد نشان می‌دهد که چقدر سریال What if می‌تواند رد روند دنیای سینمایی مارول می‌تواند اهمیت داشته باشد.

در نهایت کاپیتان کارتر مجبور می‌شود با هول دادن این موجود عجیب آن را دوباره به جایی که ازش بیرون آمده برگرداند. و اینجوری است که او خودش هم همان جا گیر می‌کند و هفتاد سال بعد درست به همان روشی که لوکی در فیلم اونجرز یک سر از زمین درآورد، به جهان خودش برمیگردد.

تئوری ها و ایستراگ های قسمت اول سریال what If
تئوری ها و ایستراگ های قسمت اول سریال what If

بیشتر بخوانید:

به طور کلی می‌شود گفت که اپیزود اول سریال وات ایف بسیار جذاب توانسته این سبک انیمیشنی خاص خودش را متناسب با ساختار روایی خودش فرم دهد. بسیار سپاسگزاریم که ما را تا به اینجای نوشتار تئوری ها و ایستراگ های قسمت اول سریال what If در سایت فیگار همراهی نمودید.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *