بهترین پیچش های داستانی در فیلم های فاز 1 تا 4 دنیای سینمایی مارول (MCU)

از بازیگر بودن ماندارین تا تبدیل شدن بهترین دوست کاپیتان آمریکا به یک قاتل، جزو بهترین پیچش های داستانی در فیلم های فاز 2 مارول هستند.

پس از موفقیت فاز اول دنیای سینمایی مارول، حالا مارول باید ثابت می‌کرد که این دنیای سینمایی حتی چیزی فراتر از یک انتقام جویان ساده است. پس فاز دوم با فیلم‌های کم‌نظیری مثل کاپیتان آمریکا: سرباز زمستان و نگهبانان کهکشان ساخته شد. البته که آثار کوچک‌تری نظیر مرد آهنی 3 نیز بخشی از فاز دوم بودند.

فاز بعدی دنیای سینمایی مارول، یعنی فاز سوم، انتظارات را به بالاترین حالت خود رساند و توانست با ارائه پیچش های داستانی فوق العاده، بهترین فیلم‌های ابرقهرمانی و کمیکی خود را بسازد. در این مقاله قصد داریم تا بهترین پیچش های داستانی دنیای سینمایی مارول را به شما معرفی کنیم.

بیشتر بخوانید:

بهترین پیچش های داستانی در فیلم های فاز 1 مارول

بهترین پیچش های داستانی در فیلم های فاز 3 مارول

بهترین پیچش های داستانی در فیلم های فاز 4 مارول

بهترین پیچش های داستانی در فیلم های فاز 2 دنیای سینمایی مارول در ادامه خواهید خواند:

بهترین پیچش های داستانی در فیلم های فاز 1 تا 4 دنیای سینمایی مارول (MCU)

  • از سرباز زمستان تا بازیگری ماندارین

شما می‌توانید فهرست بهترین پیچش های داستانی در فیلم های فاز 2 مارول را در یک نگاه در لیست زیر مشاهده کنید:

بهترین پیچش های داستانی در فیلم های فاز 2 مارول
بهترین پیچش های داستانی در فیلم های فاز 2 مارول

مارول سنت وجود یک پیچش داستانی در هر فیلم را در فاز دوم نیز ادامه داد. برای مثال، کاپیتان آمریکا متوجه شد که بهترین دوستش هنوز زنده است و توسط هایدرا شستشوی مغزی داده شده بود تا او را به قتل برساند. برخی دیگر از این پیچش‌های داستانی نیز نظیر بازیگر بودن ماندارین، بسیار بحث برانگیز بودند. در ادامه با فیگار همراه باشید تا به رتبه بندی بهترین پیچش های داستانی در فیلم های فاز 2 دنیای سینمایی مارول بپردازیم.

ثور: دنیای تاریک – لوکی زنده است (Thor: The Dark World)

بهترین پیچش های داستانی در فیلم های فاز 2 مارول
لوکی در فیلم ثور: دنیای تاریک بر تخت پادشاهی اودین می‌نشیند

پس از محبوبیت بسیار زیاد در فیلم انتقام جویان،‌ مارول تصمیم گرفت تا نقش او را در فیلم بعدی ثور پررنگ‌تر کند. در فیلم دنیای تاریک نیز زمانی که الف‌های تاریک به آزگارد حمله کردند، ثور با اکراه از برادرش لوکی درخواست کمک کرد. در ادامه لوکی جان خود را فدا می‌کند اما متوجه می‌شویم که تمام این‌ها یک بازی بود. لوکی نه تنها زنده است، بلکه به جای اودین بر تخت پادشاهی آزگارد نشسته بود.

با توجه به اینکه لوکی بارها و بارها مرگ خود را جعل کرد‌،‌ این مورد رتبه پایینی در بهترین پیچش های داستانی در فیلم های فاز دوم دنیای سینمایی مارول کسب می‌کند. مرگ جعلی لوکی پس از یک مدت به کلیشه تبدیل شد و حتی پس از مرگ واقعی او در فیلم جنگ ابدیت،‌ مخاطبان مطمئن نبودند که او هنوز زنده است یا خیر. هرچند که او در سریال اختصاصی‌اش بازگشت.

بهترین نسخه های لوکی

مرد آهنی 3 – ماندارین تنها یک بازیگر است (Iron Man 3)

بهترین پیچش های داستانی در فیلم های فاز 2 مارول
بهترین پیچش های داستانی در فیلم های فاز 2 مارول

پس از دو فیلم اول مرد آهنی، این بار شین بلک به عنوان کارگردان انتخاب شده بود و کاملاً موفقیت آمیز یک حس وحشت بزرگ را در رابطه‌ با تروریست‌ها ایجاد کرد. با این حال در اواسط فیلم، مرد آهنی موفق می‌شود تا ماندارین را پیدا کند. اما زمانی که انتظار یک مبارزه بزرگ را می‌کشیم، متوجه می‌شویم که ماندارین تنها بازیگری است که توسط ده حلقه به او پول داده شده بود تا چهره آن‌ها باشد.

شاید این یکی از بهترین پیچش های داستانی در فیلم های فاز دوم دنیای سینمایی مارول باشد،‌ اما شانس رویارویی مرد آهنی با بزرگترین دشمنش را از بین برد. در عوض ماندارین واقعی در مقابل شانگ چی قرار گرفت.

بهترین تغییرات مرد آهنی در سینما نسبت به کمیک

انتقام جویان: عصر اولتران – تونی و بروس بزرگترین دشمن انتقام جویان را خلق کردند (Avengers: Age Of Ultron)

بهترین پیچش های داستانی در فیلم های فاز 2 مارول
بروس و تونی در آزمایشگاه انتقام جویان درحال خلق اولتران

به طور کلی فیلم انتقام جویان: عصر اولتران در استفاده کامل از پتانسیل شخصیت اولتران موفق نبود. اما داستان این فیلم موفق شد تا یکی از بهترین پیچش های داستانی در فیلم های فاز 2 دنیای سینمایی مارول را ایجاد کنند.

تونی و بروس درحالی که در تلاش برای ایجاد یک هوش مصنوعی محافظ برای زمین بودند، بزرگترین دشمن خود را خلق کردند. هدف آن‌ها ساخت یک لباس آهنی برای تمام زمین بود اما آن‌ها در نهایت یک اندروید خبیث را خلق کردند که می‌تواند هر کامپیوتری را هک کند.

برترین کارگردان برای فیلم انتقام جویان جنگ های پنهان

مرد مورچه‌ای – هنک خودش می‌خواست اسکات لباس را بدزدد (Ant-Man)

بهترین پیچش های داستانی در فیلم های فاز 2 مارول
مرد مورچه‌ای برای اولین بار لباس هنک پیم را می‌دزدد

اسکات لانگ که به تازگی به عنوان یک خلافکار سابق از زندان آزاد شده بود،‌ در تلاش بود تا شغلی سودمند پیدا کند تا بتواند باری دیگر با دخترش زندگی کند. اما او که در این امر موفق نمی‌شود، تصمیم می‌گیرد تا با اکراه باری دیگر به یک دزد تبدیل شود.

لوئیس، هم‌سلولی سابق اسکات، از دیگر خلافکاران در رابطه‌ با گاوصندوقی ارزشمند در یک خانه متروکه می‌شوند. اسکات نیز با شیوه‌ای بسیار مبتکرانه در گاوصندوق را منجمد و سپس منفجر می‌کند. اما او در نهایت تنها با یک لباس موتورسواری مواجه می‌شود.

او خیلی زود موجه می‌شود که این لباس توانایی کوچک‌ کردن کسی که آن را بر تن کرده است را دارد. همچنین اینکه هنک پیم شخصاً اسکات را به این لباس هدایت کرده بود تا او را جانشین خودش کند، یکی از بهترین پیچش های داستانی در فیلم های فاز دوم مارول محسوب می‌شود.

بهترین کمیک های مرد مورچه ای

نقد و بررسی تریلر مرد مورچه‌ای و زنبورک: شیدایی کوانتومی

نگهبانان کهکشان – فداکاری گروت (Guardians Of The Galaxy)

بهترین پیچش های داستانی در فیلم های فاز 2 مارول
گروت جان خود را در فیلم نگهبانان کهکشان فدا می‌کند

غیرمنتظره‌ترین اتفاق در فیلم نگهبانان کهکشان،‌ مربوط به پایان آن می‌شود. در اواخر فیلم، سفینه رونان درحال سقوط در سیاره زاندار است و همزمان نگهبانان کهکشان در این سفینه گیر افتاده‌اند. پس گروت نیز تصمیم می‌گیرد تا جان خودش را فدای خانواده‌ای کند که به تازگی آن‌ها را یافته بود.

نگهبانان کهکشان به عنوان اولین فیلم دنیای سینمایی مارول شناخته می‌شود که رسماً در ژانر کمدی نیز دسته بندی می‌شود. اما شامل یکی از بهترین پیچش های داستانی در فیلم های فاز دوم مارول نیز می‌شود و فداکاری گروت در کنار دیگر موارد، نشان می‌دهند که جیمز گان تعادل بین کمدی و درام را در این فیلم کاملاً حفظ کرده است.

برخلاف اکثر فیلم‌های دنیای سینمایی مارول که لحظات احساسی را با شوخی پشت سر می‌گذارند، نگهبانان کهکشان می‌گذارد سکانس‌های غمگین، واقعاً غمگین باشند. همچنین فداکاری گروت با دیالوگ “ما گروت هستیم” همراه می‌شود که بهترین دیالوگ این شخصیت محسوب می‌شود.

بی باک ترین اعضای نگهبانان کهکشان در دنیای سینمایی مارول

کاپیتان آمریکا: سرباز زمستان – باکی سرباز زمستان است (Captain America: The Winter Soldier)

بهترین پیچش های داستانی در فیلم های فاز 2 مارول
باکی در فیلم کاپیتان آمریکا: سرباز زمستان سپر کاپیتان آمریکا را در هوا می‌گیرد

فیلم‌های اولیه دنیای سینمایی مارول، اغلب بزرگترین مشکلشان شرورهایی با شخصیت‌پردازی ضعیف بود. با این حال، چندین مورد استثنا نیز در این بین وجود دارد. سرباز زمستان در قسمت دوم فیلم کاپیتان آمریکا، شروری بسیار بزرگ با رابطه‌ای شخصی با خود استیو بود.

زمانی که استیو متوجه می‌شود نه تنها بهترین دوست دوران کودکی‌اش زنده است، بلکه او تبدیل به سرباز زمستان بزرگ هایدرا شده است، یکی از بزرگترین و بهترین پیچش های داستانی در فیلم های فاز 2 مارول شکل می‌گیرد.

ذهن باکی شستشو داده شده است و او قصد دارد استیو را به قتل برساند. اما استیو که از کودکی با باکی بزرگ شده بود، نمی‌توانست دوست قدیمی خودش را به قتل برساند. پس این بار او به دوستش کمک کرد تا بتواند کمی بیشتر به خود واقعی‌اش نزدیک شود.

شخصیت های برتر در سه گانه کاپیتان آمریکا

بیشتر بخوانید:

از همراهی شما تا انتهای نوشتار بهترین پیچش های داستانی در فیلم های فاز 2 مارول سپاس‌گزار هستیم. حتما ما را با نظرات خود در رابطه با این نوشتار، آگاه کنید. شما می‌توانید به عنوان نویسنده مهمان در سایت فیگار عضو شوید و علاوه بر اشتراک نظرات خود در رابطه با مقاله‌ها، نقد فیلم ، نقد سریال ، اخبار سینما و مطالب خودتان را نیز انتشار دهید. برای مطالعه فراخوان مرتبط با آن بر روی لینک نویسنده مهمان کلیک نمایید. در ضمن شما همراهان عزیز می‌توانید به اینستاگرام فیگار جهتِ شناختِ مهمترین فیلم های ژانرهای مختلف و خلاصه نقد و بررسی‌های فیلم‌های روز دنیا مراجعه کنید.


One thought on “بهترین پیچش های داستانی در فیلم های فاز 1 تا 4 دنیای سینمایی مارول (MCU)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *