نقد انیمیشن paw patrol the movie (سگ های نگهبان ۲۰۲۱) ؛ چیس قهرمان

داستان‌های کودکانه همراه با جلوه‌های ویژه این انیمیشن را ماندگار نمی‌کند. در ادامه با جستار نقد انیمیشن نقد انیمیشن paw patrol the movie همراه فیگار باشید.

گشت پنجه ای یا سگ های نگهبان اثر کیت چاپمن (keith chapman) در سال ۲۰۱۳ اکران شد و در طی این سال‌ها توانست مخاطبانی را به خود جذب کند.

جلوه‌های ویژه‌، داستان های ساده و کودکانه، شخصیت‌های ملموس و البته جذاب این انیمیشن، توانسته کودکان زیادی را شیفته و مجذوب خود سازد. اما آیا واقعا این انیمیشن همانقدر که در نظر مخاطبان کوچکش محبوب است، جذابیت دارد؟ در ادامه با نوشتار نقد انیمیشن paw patrol the movie همراه فیگار بمانید.

نقد انیمیشن paw patrol the movie (سگ های نگهبان ۲۰۲۱)

چیس قهرمان

  • معرفی انیمیشن سگ های نگهبان
  • روایت داستان سگ های نگهبان
  • چرا سگ های نگهبان
  • همه‌ی ما چیس قهرمان هستیم
  • نقد انیمیشن paw patrol the movie
  • سخن آخر

کارتون سگ های نگهبان، مجموعه‌ی تلویزیونی کودکانه‌ای است که توسط کیت چاپمن خلق شده است. این مجموعه‌ی تلویزیونی از سال ۲۰۱۳ شروع به کار کرده و همچنان ادامه دارد.

‌‌paw patrol ، کارتون سگ های نگهبان توانسته با جذب مخاطب در سنین پایین خود را در حوزه‌ی انیمیشن سازی موفق بداند و از طریق این انیمیشن خیالی کسب درآمد کند.

این مجموعه فقط به ساخت انیمیشن بسنده نکرده و در طی این سال‌ها اقدام به ساخت اسباب بازی، لوازم التحریر، اکسسوری و وسایل کودک کرده است و با روانه کردن آن‌ها به بازار توانسته به سود زیادی برسد و این را مدیون علاقه‌مندان کوچش است.

معرفی انیمیشن سگ های نگهبان

نقد انیمیشن paw patrol the move (سگ‌های نگهبان ۲۰۲۱)
نقد انیمیشن paw patrol the movie (سگ های نگهبان ۲۰۲۱)

سال‌هاست که فیلم سازان در تلاشند تا قهرمانانی را معرفی کنند که به نجات جامعه بشری می‌پردازد. خلق بتمن، سوپرمن، اسپایدرمن، شگفت انگیزان و مواردی از این دست همه با هدف خلق قهرمانی مردم‌دار همراه است.

انیمیشن سگ های نگهبان یک مجموعه‌ی تلویزیونی است که توسط اسپین مستر اینترتینمنت تولید شده و داستان رایدر ۱۰ ساله و سگ‌های کوچکش را روایت می‌کند که هدف آن‌ها کمک به مردم در وضعیت‌های مشکل است. سگ‌هایی که برخلاف دنیای واقعی می‌توانند حرف بزنند و بیشتر از توانایی‌های طبیعی خود قهرمان بازی در بیاورند.

درست است که در دنیای واقعی ما با سگ‌های آموزش دیده و ناجی روبه‌رو شده‌ایم اما کارتون سگ های نگهبان شخصیتی فراطبیعی به این کوچولوهای دوست داشتنی داده است.


بیشتر بخوانید:


گشت پنجه ای شجاعت سگ‌های کوچکی به رهبری رایدر ۱۰ ساله را به تصویر می‌کشد. فرماندهی کردن برای آن کوچولوهای بامزه هیجانی وصف نشدنی در کودکان ایجاد می‌کند و به آن‌ها یادآوری می‌کند که اگر بخواهند می‌توانند هر کاری را انجام دهند.

ما در این انیمیشن همراه این گروه به ماجراجویی دزدان دریایی، نجات دایناسورها و نبرد با دشمنان خیالی دیگر می‌پردازیم. قدم به قدم با دوستان کوچکمان پیش می‌رویم و با آن‌ها از بروز مشکل تا نجات بشر همراه می‌شویم.

با ما در فیگار بمانید تا در ادامه به  نقد انیمیشن paw patrol the movie بپردازیم و شما را از داستان سگ های نگهبان ۲۰۲۱ و پشت پرده‌ی آن مطلع کنیم.

روایت داستان paw patrol the movie 2021

نقد انیمیشن paw patrol the move (سگ‌های نگهبان ۲۰۲۱)
نقد انیمیشن paw patrol the movie ؛ سگ های نگهبان ۲۰۲۱

سگ های نگهبان مشغول ماموریت‌های کوچک و بزرگ خود هستند و در سطح شهر به نجات مردم می‌پردازند تا با تماس لیبرتی داستان شکل تازه‌ای به خود می‌گیرد. انیمیشن سگ های نگهبان ۲۰۲۱ داستان شهر ادونچر را روایت می‌کند که با انتخاب هامدینگر به عنوان شهردار جدید دچار بحران‌هایی شده است.

لیبرتی با روی کار آمدن هامدینگر که به بدترین شهردار شهرت دارد و تصمیم گیری‌های جاهلانه‌ی او احساس خطر کرده و با گروه رایدر تماس برقرار می‌کند تا هر چه سریع‌تر به کمک ادونچر و ساکنانش بیایند.

هامدینگر شهرداری خودخواه و جاه طلب است که تا حدودی سیاست‌های بزرگ امروز دنیا را بیان می‌دارد که از روی علاقه‌ی خودشان و بی‌توجه به صلاح و مصلحت مردم و جامعه عمل می‌کنند و به همین سبب نیز بحران‌هایی را برای دیگران به وجود می‌آورند.

با روی کار آمدن هامدینگر به علت عدم علاقه‌ی او، سگ‌ها از سطح شهر به طور ناگهانی دزدیده و جمع می‌شوند و جای آن‌ها را گربه‌های از خودراضی و خودخواه می‌گیرند.

اما این پایان ماجرا نیست. هامدینگر با هدف ایجاد سرگرمی‌هایی در شهر اقدام به تخریب موزه‌ها، پارک سگ‌ها و کتابخانه می‌کند و این‌گونه بیشتر از گذشته نفرت مردم را نسبت به خود برمی‌انگیزد.


بیشتر بخوانید:


با تماس لیبرتی گروه نجات ما با شعار همیشگی خودشان مبنی بر (هیچ کاری نشد نداره و هیچ پاپی هم آنقدر ضعیف نیست ) آماده‌ی سفر به ادونچر می‌شود. نویسنده‌ی داستان دراین جا ما را متوجه گذشته‌ی تلخ یکی از قهرمان‌های دوست داشتنی کوچکمان می‌کند. چیس به سختی راضی به همراهی گروه و روبه‌رو شدن با گذشته‌اش می‌شود.

به هر حال گروه وارد عملیات می‌شود و در ادامه مردم را از باران فشفشه،  متروی پرخطر و طوفان سهمگین نجات می‌دهند. گروه کوچک ما در این بین متوجه دیگر جنایات هامدینگر می‌شوند و سرانجام با کمک لیبرتی سگ دوست داشتنی و طرفدار همیشگی گروه به مقابله با هامدینگر می‌پردازد.

اما این پایان ماموریت انیمیشن paw patrol the movie نیست. با ما در فیگار همراه باشید تا در ادامه به دیگر نکات قابل توجه این انیمیشن پرطرفدار بپردازیم.

چرا سگ های نگهبان؟

نقد انیمیشن paw patrol the move (سگ‌های نگهبان ۲۰۲۱)
نقد انیمیشن paw patrol the movie (سگ های نگهبان ۲۰۲۱)

شاید در اطراف خود کودکانی داشته باشید که کنجکاو باشند راجب چیزهایی که می‌بینند بیشتر بدانند و یا شما از خودتان بپرسید که چرا سازندگان این انیمیشن از سگ‌ها برای نشان دادن قهرمان استفاده کردند.

جواب بدیهی و ساده است. کدام حیوانی را می‌شناسید به غیر از سگ، که در وفاداری و مهربانی زبانزد باشد و تا پای جان در کنار صاحبش بماند و از او محافظت کند. به همین علت سازنده این مجموعه تصمیم گرفته از سگ‌ها برای شخصیت اصلی داستانش استفاده کند و بار دیگر کلیشه ی وفاداری و شجاعت سگ‌ها را به رخ مخاطب بکشد.

همه‌ی ما چیس قهرمان هستیم

بررسی انیمیشن سگ های نگهبان , بررسی سگ های نگهبان , نقد سگ های نگهبان , نقد انیمیشن سگ های نگهبان
بررسی انیمیشن سگ های نگهبان , بررسی سگ های نگهبان , نقد سگ های نگهبان , نقد انیمیشن سگ های نگهبان

 

در روند داستان ما به عنوان تماشاچی متوجه سرگذشت چیس، یکی از قهرمان‌های داستانمان می‌شویم. داستان چیس خود به تنهایی قابل تحلیل و بررسی است. سگی که آیینه‌ای از خودمان است، گذشته‌ای تلخ ولی غیرقابل انکار.

سگی که در گذشته توسط دیگران طرد و رها شده است در شهری بزرگ و هولناک سرگردان است تا با رایدر فرشته‌ی نجات خود رو به رو می‌شود و از آن شب برگی تازه از دفتر زندگی چیس ورق می‌خورد.

داستان چیس به ما نشان می‌دهد که مهم نیست ما اکنون در کجای زندگی قرار داریم، مهم آن است که ما در زندگی چه می‌خواهیم تا متناسب با آن به تمام نشانه‌هایی که سر راهمان قرار می‌گیرد پاسخ مثبت دهیم و به آنچه که باید برسیم.

اما این همه‌‌ی ماجرا نیست، گذشته با این که می‌گذرد و تمام می‌شود اما بخشی از ماست و خواه یا ناخواه در جایی در لحظه‌ای با آن رو به رو می‌شویم. نکته‌ی قابل بررسی در داستان چیس همین است. نباید تسلیم شد. باید ادامه داد و با ترس‌ها روبه‌رو شد. باید جنگید مقابله کرد و به صداهایی که همیشه مانع ما می‌شود بی‌توجه بود. این‌گونه ما موفق و قهرمان داستان خود می‌شویم.


بیشتر بخوانید:


چیس بازتابی از خود ماست. با آرزوهای بزرگ، پر از هیجان، شور زندگی، امید و هدف که البته گاهی ناملایمات زندگی او را سخت آزرده خاطر می‌کند و مجبور می‌شود لحظاتی را با ناامیدی سر کند.

روزی لیبرتی که نماد زندگی است ما را فرا می‌خواند، آرزوها و امید خفته‌یمان را بیدار می‌کند و ما را به زندگی برمی‌گرداند. اصل ماجرا این جاست پاسخ مثبت به هر آنچه که ما را به مسیر درست خودمان برمی‌گرداند. در ادامه با نوشتار نقد انیمیشن paw patrol the movie ( سگ های نگهبان ۲۰۲۱ ) همراه فیگار بمانید.

نقد انیمیشن paw patrol the movie (سگ های نگهبان ۲۰۲۱)

بررسی انیمیشن سگ های نگهبان , بررسی سگ های نگهبان , نقد سگ های نگهبان , نقد انیمیشن سگ های نگهبان
بررسی انیمیشن سگ های نگهبان , بررسی سگ های نگهبان , نقد سگ های نگهبان , نقد انیمیشن سگ های نگهبان

تا اینجا به معرفی انیمیشن سگ های نگهبان و روند داستان آن پرداختیم حال قرار است چند دقیقه‌ای همراه ما باشید تا نکاتی که قابل تحلیل و بررسی است را با هم مطالعه کنیم.

انیمیشن سگ های نگهبان با وجود کاراکترهای شیرینش انگار چندان هم موفق عمل نمی‌کند. کارتون سن نمی‌شناسد و گاهی برحسب اتفاق، علاقه و یا حتی برای همراهی کردن کودکتان چند دقیقه‌ای با دنیای خیال انگیز آن همراه شده‌اید.

گشت پنجه ای سال‌هاست در زمینه‌ی کودک فعالیت می‌کند اما عدم خلاقیت در نوشتن روند داستان خیلی زود مخاطب را خسته می‌کند. مشکلی به وجود می‌آید و کمتر از ۱۵ دقیقه گروه نجات ما آن را حل می‌کند.


بیشتر بخوانید:


زندگی آروم، بروز مشکل و حل آن روند خطی و یکنواخت داستان‌های انیمیشن سگ های نگهبان است. این روایت تکراری موجب خستگی مخاطب می‌شود و باعث واکنش منفی از سوی بینندگانش شده است.

این تنها نقد این انیمیشن کودکانه نیست. فرزندانمان به دیدن آن مشغول می‌شوند بدون آن که متوجه باشیم دقیقا چه لحظاتی را سپری می‌کنند. وسایل زیبا و منحصر به فردی که در اختیار قهرمان‌هایمان قرار می‌گیرد بدون آنکه بهایی برای آن بپردازند کودک را تشویق می کند که فقط بخواهد و برای او پدر و مادر نقش رایدر اسپانسر را ایفا می کنند.

رایدری که خود با نمایش دادن لباس‌هایی مزین به تصاویر سگ های نگهبان کودکان را ترغیب به تهیه و داشتن آن می‌کند. در قسمتی از فیلم رایدر قهرمان کوچکمان می‌خواهد بداند هزینه‌ی آن ساختمان مجلل چگونه پرداخت می‌شود ؛ با جوابی که رایدر به آن می‌دهد ما نیز به جواب سوال خود می‌رسیم.این هزینه توسط کالاهای رسمی دارای مجوز paw patrol که به گفته‌ی وی مانند کیک‌های داغ به سرعت فروخته می‌شوند، تامین می‌شود.

کودکانمان خیال می‌کنند، رویا می‌بافند و در دنیای شیرین خودشان سیر می‌کنند؛ نمی‌دانیم چقدراین نگرش درست است اما، انیمیشن‌هایی از این دست آن‌ها را مجبور می‌کنند از کودکانه‌هایشان فاصله بگیرند. دغدغه‌ی نجات دنیا توسط دست‌های کوچکشان را به آن‌ها تحمیل می‌کند.

گرچه برخی معتقدند که باید از همان ابتدای کودکی برای خوب ساختن خود و دنیایشان آموزش ببینند اما نجات دنیا توسط پسربچه‌ای ۱۰ ساله که رانندگی را بهتر از بزرگسالان انجام می‌دهد کمی دور از منطق است.

سخن آخر

و اما سخن آخر، امید است فرزندانمان آنگونه که باید بتوانند از قدرت تخیلشان که سازنده‌ی راه آن‌هاست استفاده کنند و در این مسیر در دام کمپانی‌های سودجو قرار نگیرند و آرزوهای شیرین خود را آلوده و قربانی تفکرات آنان نکنند.

بیشتر بخوانید:

از همراهی شما تا انتهای نوشتار نقد انیمیشن paw patrol the movie سپاس‌گزار هستیم. شما می‌توانید به عنوان نویسنده مهمان در سایت فیگار عضو شوید و علاوه بر اشتراک نظرات خود در رابطه با مقاله‌ها، نقد‌ها و مطالب خودتان را نیز انتشار دهید. برای مطالعه فراخوان مرتبط با آن بر روی لینک نویسندگی مهمان کلیک نمایید.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *