بهترین فیلم های ژانر ابرقهرمانی که ترسناک هستند از نگاه سایت فیگار

برخی از فیلم های دنیای ابرقهرمانی صحنه های دلهره آوری را داشته است. حال میخواهیم بهترین فیلم های ژانر ابرقهرمانی که ترسناک هستند را معرفی کنیم.

به ندرت پیش می‌آید که فیلم‌های ابرقهرمانی به فیلم ترسناک تبدیل شوند؛ اما با رشد ژانرها، این فقط یک مسئله در خط داستانی برخی از این آثار بود. در اینجا بهترین فیلم های ژانر ابرقهرمانی که ترسناک هستند که بسیار دلهره آور هستند. کتاب‌های کمیک به طور منحصر به فردی در رسانه‌های آمریکایی بازخورد بسیاری دارند. آن‌ها اساساً با کمیک استریپ‌های ترسناک و سرگرمی‌ کننده کوتاه شروع کردند؛ اما به‌دلیل درگیری‌هایی که با Comics Code Authority داشتند، به سرعت به ابرقهرمان‌های داستان‌های خود تبدیل شدند. به همین دلیل، بسیاری از کمیک‌ها عناصر ترسناک را به ابرقهرمانان منتقل کردند. با این حال، با گذشت زمان، ابرقهرمانانی مانند بتمن و کنستانتین با ترس همراه شدند که در بهترین فیلم ابرقهرمانی حضور داشته‌اند.

بهترین فیلم های ژانر ابرقهرمانی که ترسناک هستند

  • ترسناک ترین فیلم ها در دنیای ابرقهرمانی

شما می‌توانید فهرست بهترین فیلم های ژانر ابرقهرمانی که ترسناک هستند را در یک نگاه در لیست زیر مشاهده کنید:

مقالات مکمل:

بهترین فیلم های ژانر ابرقهرمانی که ترسناک هستند
بهترین فیلم های ژانر ابرقهرمانی که ترسناک هستند

با این حال، مدت‌ها طول کشید تا فیلم های کمیک بوک ترسناک طرفداران کمی پیدا کنند. اغلب فیلم‌های کمیک بوک، با ادغام گاهی عناصر ترسناک، در واقع بر روی داستان‌های نسبتاً سبک و آسان تمرکز داشتند. با این حال، در دهه 1980، فیلم‌های خاصی اکران شد که جزء بهترین فیلم های ژانر ابرقهرمانی که ترسناک هستند ، قرار گرفته است. در طول تقریباً ۴۰ سال از تأثیر ژانر ترسناک در آثار ابرقهرمانی، بسیاری از فیلم‌های ترسناک و جذاب ساخته شدند.

Brightburn

بهترین فیلم های ژانر ابرقهرمانی که ترسناک هستند
رسناک ترین فیلم های ابرقهرمانی در جهان

شاید یکی از بهترین فیلم های ترسناک ابرقهرمانی در این لیست، فیلم “برایتبرن” است که در ابتدا به عنوان یک داستان سوپرمن آغاز شد؛ اما تهیه‌کننده آن، جیمز گان، تصمیم گرفت به طور کامل  روایت فیلم را به سمت ترس ببرد. این فیلم نگران کننده، تاریک و معاند است و حساسیت‌های کمدی معمولی گان به طور ناگهانی به شکلی نگران‌کننده‌ای تغییر خواهد کرد. شبیه به داستان سوپرمن، یک کودک در روستاییی در آمریکا سقوط می‌کند. اما پس از به دست آوردن قدرت‌های خود، او تمایلی به خشونت و ویرانگری دارد. مقدار عظیم قدرتی که براندون نشان می‌دهد، با سادگی کودکانه‌ای که در آغاز فیلم نشان می‌دهد، در تضاد است و شرارت او خارج از تأثیر عشق و محبتی که به اطرافیانش دارد، برای تمام دنیا ضررآور است. این فیلم ترسناک، هولناک و پر از شخصیت‌های خون‌ آشام است. این فیلم مشکلات زیادی دارد که امتیاز 57 درصدی آن در روتن تومیتوز نشان دهنده ضعف آن می‌باشد؛ اما این اثر جزء ترسناک ترین فیلم ها در دنیای ابرقهرمانی قرار گرفته است. این فیلم در فروشگاه‌های دیجیتالی مانند “وودو” و “آمازون پرایم ویدئو” با قیمتی مناسب قابل دسترس است و همچنین در شبکه USA و سرویس‌های Sling و FuboTV پخش می‌شود.

بیشتر بخوانید:

بهترین کمیک های سوپرمن

بهترین ابرقهرمانانی که از سوپرمن قوی تر هستند ؛ نظر شما چیست؟

Batman

بهترین فیلم های ژانر ابرقهرمانی که ترسناک هستند
فیلم های جذاب ابرقهرمانی که در ژانر وحشت هستند

فیلم “Batman” (1989) با بازی مایکل کیتن، بتمن را به دوران مدرن می‌آورد و نسخه‌ای جدی‌تر را نسبت به یک چهارم قرن پیش، با بازی آدام وست، معرفی می‌کند. جوکر با بازی جک نیکلسون که در فیلم نقش جک تورانس را ایفا کرده بود، گاتهامی که به سبک گوتیک تیم برتون تغییر کرده بود، روشی نوین را در نمایش شهر نسبتاً عادی گاتهام در کمیک‌ها و رسانه‌ها به ارمغان آورد و باعث شد که گاتهام به یک مکانی تاریک‌تر، ترسناک‌تر تبدیل شود. این فیلم همچنین باعث آماده‌سازی زمینه برای فیلم “بتمن برمی‌گردد” شد که به‌طور مشابه اصلیتی برای عناصر ترسناک در خصومان و شهروندان بتمن قرار داد. این فیلم در حال حاضر با امتیاز 73 درصد روتن تومیتوز قرار دارد و قابل پخش در سرویس استریمینگ HBO Max است. با بازگشت بتمن کیتن در فیلم The Flash، ارزش تماشای آن از طریق استریمینگ را دارد، حتی اگر فقط به منظور آشنایی با داستان‌های قبلی بتمن باشد.

بیشتر بخوانید:

عجیب و­ غریب ترین کمیک­ های بتمن

بهترین کمیک های ترسناک بتمن

Doctor Strange in the Multiverse of Madness

بهترین فیلم های ژانر ابرقهرمانی که ترسناک هستند
بهترین فیلم های ژانر ابرقهرمانی که ترسناک هستند

فیلم “Doctor Strange in the Multiverse of Madness”، آخرین فیلم سم ریمی در این لیست نیست و قطعاً تنها فیلم ابرقهرمانی مارولی که ارزش تماشا در ژانر ترسناک را دارد، نخواهد بود. با این حال، این فیلم اولین آثار دنیای سینمایی مارول است که جزء ترسناک ترین فیلم های ابرقهرمانی در جهان قرار دارد. این فیلم یک اثر سرگرم‌کننده به دلیل داشتن چندین جهان موازی است که بر روی کانون داستانی دنیای سینمایی مارول گسترش می‌دهد و خدمات زیادی به طرفداران می‌کند و راه را برای آینده ترسناک دنیای سینمایی مارول باز می‌گذارد. با حضور شیاطین، زامبی‌ها و هر چیز دیگری از عناصر ترسناک، این فیلم که دیواره چهارم را برملا می‌کند و واقعیت عجیبی را نشان می‌دهد، یک فیلم بسیار خوش ساخت است.

بیشتر بخوانید:

12 شخصیت که می‌توانند در MCU شاگرد دکتر استرنج شوند

شرور ترین نسخه های دکتر استرنج

Blade II

بهترین فیلم های ژانر ابرقهرمانی که ترسناک هستند
ترسناک ترین فیلم ها در دنیای ابرقهرمانی

مطمئناً Blade یک فیلم خیلی ترسناک در حد مرگ و خوش ساخت است، حتی اگر تلاش برای بازسازی آن در دنیای سینمایی مارول به مشکلاتی در حین تولید برخورده است. با این حال، این فیلم در مقابل “Blade II” که تعاملات شخصیتی آن پیچیده‌تر است، اثری بدی نخواهد بود. طراحی موجودات توسط کارگردان گیلرمو دل تورو بدون شک خون‌ آشامی، ترسناک و سرگرم‌کننده است. وسلی اسنایپس با احترامی بسیار توانسته است نقش آفرینی خود را به خوبی انجام دهد و هماهنگی جذاب خود را با رون پرلمن به نمایش بگذارد. این یک فیلم خون‌آشامی و ابرقهرمانی باورنکردنی از آثار این دو بازیگر است. این فیلم در سرویس استریمینگ Hulu قابل تماشا بوده و با اینکه این فیلم نظر بسیاری از منتقدان را جلب نکرد (امتیاز روتن تومیتوز با عدد 57 درصد به طرزی عجیبی پایین است)، ارزش تماشا را دارد.

Spider-Man 2

بهترین فیلم های ژانر ابرقهرمانی که ترسناک هستند
ترسناک ترین فیلم های ابرقهرمانی در جهان

علاقه سم ریمی به ژانر ترسناک در حین ساخت فیلم‌های مرد عنکبوتی به نمایش درآمد و اثرات اصول ترسناک کلاسیک در این فیلم‌ها به وضوح قابل مشاهده است. فیلم اصلی اسپایدرمن بدون شک حس هالووینی بیشتری دارد (گابلینی که pumpkin bombs می‌اندازد)؛ اما Spider-Man 2 اثری بسیار تماشایی می‌باشد و باید دیده شود. این فیلم بسیار جذاب است و با احترامی به منبع اصلی تغییراتی در شخصیت‌ها ایجاد می‌کند که مورد احترام قرار گرفته است. مشاهده آکتاویوس پس از اتفاقات فیلم “No Way Home” به طرزی واقعی تراژدی جذاب این اثر به حساب می‌آید. Spider-Man 2 همزمان به نظر می‌رسد مثل “Evil Dead” و “Frankenstein” و همچنین مانند “Dr. Jekyll and Mr. Hyde ” باشد، اگرچه ممکن است تأثیر ژانر ترسناک این فیلم بسیار بالا باشد. این اثر کلاسیک معاصر در سرویس‌های استریمینگ Hulu و Netflix در دسترس است و با امتیاز تایید شده تومیتوز 93 درصد، یکی از بهترین فیلم های مرد عنکبوتی خواهد بود.

بیشتر بخوانید:

10 شخصیت پشتیبان مرد عنکبوتی که در MCU نیستند

10 ارتباط مرد عنکبوتی با تکنولوژی

Donnie Darko

بهترین فیلم های ژانر ابرقهرمانی که ترسناک هستند
فیلم های جذاب ابرقهرمانی که در ژانر وحشت هستند

“Donnie Darko” همانند ” Spider-Man 2″ جزء فیلم های جذاب ابرقهرمانی که در ژانر وحشت هستند ، قرار گرفت. این فیلم تقریباً به اندازه فیلم ابرقهرمانی “Spider-Man 2” ترسناک است. سکانس‌هایی از این فیلم وجود دارد که عناصر ترس دیده می‌شوند. همچنین، این فیلم از لحاظ ترسناک بودن بسیار خوب عمل کرده است؛ اما در نهایت یک اثر ساده و جذاب می‌باشد. این فیلم مجموعه‌ای از مضامین گیج‌کننده را در خود جای داده است، همانطور که هر فیلم ابرقهرمانی ترسناکی باید باشد. با امتیاز تایید شده 87 درصد از سوی تومیتوز، ارزش دیدن آن در سرویس‌های HBO Max، Kanopy یا AMC+ بسیار بالا خواهد بود.

Hellboy (2004)

بهترین فیلم های ژانر ابرقهرمانی که ترسناک هستند
بهترین فیلم های ژانر ابرقهرمانی که ترسناک هستند

ران پرلمن و گیرمو دل تورو هر دو با Hellboy، یک فیلم کلاسیک اکشن ماجراجویی که مملو از شیاطین و تاریکی در HBO Max است و رتبه دوم را کسب کردند. فیلم‌های ابرقهرمانی و ترسناک «Hellboy» آنقدرها هم ترسناک نیست، بلکه داستانی کاملاً وحشتناک دارد. این فیلم بزرگ بسیار جذاب و شورانگیز است؛ اما همچنین به طرزی شگفت‌آوری هنوز هم جزء پرمخاطب‌ترین فیلم‌های ابرقهرمانی می‌باشد. با امتیاز 81 درصدی آن از سوی تومیتوز، هنوز هم مشاهده آن بسیار ارزشمند است.

بیشتر بخوانید:

از همراهی شما تا انتهای نوشتار بهترین فیلم های ژانر ابرقهرمانی که ترسناک هستند سپاس‌گزار هستیم. حتما ما را با نظرات خود در رابطه با این نوشتار، آگاه کنید. شما می‌توانید به عنوان نویسنده مهمان در سایت فیگار عضو شوید و علاوه بر اشتراک نظرات خود در رابطه با مقاله‌ها، نقد فیلم ، نقد سریال ، اخبار سینما و مطالب خودتان را نیز انتشار دهید. برای مطالعه فراخوان مرتبط با آن بر روی لینک نویسنده مهمان کلیک نمایید. در ضمن شما همراهان عزیز می‌توانید به اینستاگرام فیگار جهتِ شناختِ مهمترین فیلم های ژانرهای مختلف و خلاصه نقد و بررسی‌های فیلم‌های روز دنیا مراجعه کنید.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *