بهترین برنامه های خواندن کمیک ؛ برای اندروید، آیفون و کامپیوتر

آیا نمی‌دانید کمیک‌های دیجیتال را با چه برنامه‌ای بخوانید؟ با فیگار همراه باشید تا به بهترین برنامه های خواندن کمیک برای اندروید، آیفون و کامپیوتر بپردازیم.

کمیک بوک‌ها بسیار سرگرم کننده هستند. اما در عصر مدرن، احتمالاً شما آن‌ها را بر صفحه کامپیوتر و یا در موبایل خود می‌خوانید تا کتاب‌های کاغذی. البته که نبود تنوع کمیک‌های فیزیکی و کاغذی در کشور ایران نیز اهمیت زیادی در این امر دارد.

بهترین برنامه های خواندن کمیک

برای اندروید، آیفون و کامپیوتر

شما می‌توانید فهرست بهترین برنامه های خواندن کمیک را در یک نگاه در لیست زیر مشاهده کنید:

بهترین برنامه های خواندن کمیکاکثر کمیک‌های دیجیتال با فرمت CBR و یا CBZ عرضه می‌شوند تا بتوانند بهترین کیفیت را با حجمی نسبتاً کم به شما ارائه دهند. اما اگر به تازگی با کمیک‌های دیجیتال آشنا شده باشید، احتمالاً متوجه شده باشید که این فرمت به سادگی اجرا نمی‌شود. پس شما به یک برنامه بخصوص برای اجرای کمیک‌های CBR احتیاج دارید.

برنامه‌های زیادی برای کامپیوتر و موبایل وجود دارند که امکان اجرای فرمت CBR را برای شما به ارمغان می‌آورند. اما هرکدام از آن‌ها، ویژگی‌های منحصر به فردی دارند که آن‌ها را متمایز می‌کند. پس در ادامه با فیگار باشید تا به معرفی و بررسی بهترین برنامه های خواندن کمیک  بپردازیم.

خواندن کمیک در کامپیوتر

کامپیوترها به دلیل وجود مانیتور بزرگ، گزینه مناسب‌تری برای خواندن کمیک هستند. پس در ابتدا به معرفی کمیک ریدر ها برای خواندن کمیک در کامپیوتر خواهیم پرداخت.

Cover

بهترین برنامه های خواندن کمیک
دانلود برنامه کمیک خوان برای کامپیوتر

Cover یکی از بهترین گزینه‌های موجود برای شما در بازار است. شما می‌توانید به دانلود برنامه کمیک خوان برای کامپیوتر به صورت کاملاً رایگان از فروشگاه ماکروسافت در ویندوز بپردازید.

این اپلیکیشن کمیک ریدر از امکانات زیادی برخوردار است. لازم به ذکر است که این برنامه برای خرید کمیک نیست و شما نیازی به پرداخت پول و یا اشتراک برای هر کمیک ندارید. بلکه شما باید فایل‌های CBR و CBZ کمیک‌های خود را به کتابخانه Cover اضافه کرده از آن برای خواندنشان استفاده کنید.

با وجود رایگان بودن Cover، این برنامه همچنان محدودیت‌هایی دارد. شما تنها می‌توانید تا 25 کمیک را به صورت همزمان در کتابخانه Cover خود استفاده کنید. در صورتی که قصد داشته باشید این محدودیت را حذف کنید، شما ملزم به پرداخت مبلغ 2 دلار هستید.

بیشتر بخوانید:

CDisplay Ex

بهترین برنامه های خواندن کمیک
بهترین برنامه های خواندن کمیک

شاید CDisplay Ex به اندازه Cover زیبا نباشد، اما امکاناتی که به شما ارائه می‌دهد آن را تبدیل به محبوب‌نرین کمیک ریدر ویندوزی تبدیل می‌کند. این برنامه به شما اجازه می‌دهد کمیک‌ها را تقریباً با هر فرمت موجودی باز کنید. از تصاویر گرفته تا PDF و CBR و CBZ.

همچنین اگر شما به کمیک‌های قدیمی علاقه دارید، احتمالاً CDisplay Ex بهترین گزینه برای شما است. این برنامه به خوبی رنگ کمیک‌های قدیمی که خیلی بد اسکن شده‌اند را به شما نمایش می‌دهد. بدون شک اگر به دنبال دانلود برنامه کمیک خوان برای کامپیوتر هستید تا کمیک‌های جدید و قدیمی‌ را با هر تنوعی بخوانید، CDisplay Ex بهترین گزینه برای شما خواهد بود.

بیشتر بخوانید:

ComicRack

بهترین برنامه های خواندن کمیک
بهترین برنامه های خواندن کمیک

ComicRack یکی دیگر از گزینه‌های بسیار محبوب برای خواندن کمیک در ویندوز است. اگرچه این اپلیکیشن برخی از ویژگی‌های رایج را ندارد، اما همچنان ویژگی‌های مثبت زیادی دارد که می‌توان به آن فکر کرد.

اولین مشکل ComicRack این است که تنها می‌تواند فایل‌های CBR و CBZ را باز کند. پس اگر شما به فایل‌های اصلی کمیک‌های اسکن شده دسترسی داشته باشید نیز همچنان باید اول آن‌ها را به CBR تبدیل کنید. همچنین لازم به ذکر است که هیچ کتاب‌ خانه‌ای در این برنامه وجود ندارد. درواقع شما نمی‌توانید فایل‌های خود را در ComicRack طبقه بندی کنید و این برنامه صرفاً فایل‌ها را برای شما باز می‌کند.

با این حال، یکی از ویژگی‌های جذاب ComicRack این است که به شما اجازه می‌دهد بیش از یک کمیک را در تب‌های مختلف باز کنید. این ویژگی در کمتر برنامه‌ای وجود دارد و به هر دلیلی اگر می‌خواهید دو کمیک را کنار هم قرار داده و یا مقایسه کنید،‌ ComicRack گزینه مناسبی برای شما است.

بیشتر بخوانید:

MComix

بهترین برنامه های خواندن کمیک
بهترین برنامه های خواندن کمیک

یکی دیگر از کمیک خوان‌های عالی برای ویندوز، MComix است. اما در مقایسه با دیگر موارد این لیست، برخی ویژگی‌ها را از دست داده و در عوض برخی ویژگی‌های دیگر را ارائه می‌دهد.

این کمیک خوان به شما اجازه ساخت کتابخانه را می‌دهد. اما کتابخانه آن یکپارچه نیست و در پنجره دیگری باز می‌شود. همچنین شما می‌توانید فایل‌های تصویری را با MComix باز کنید اما‌ آن‌ها نمی‌توانند وارد کتابخانه شما شوند.

اگر شما تنها چند کمیک بوک دارید، MComix گزینه مناسبی برای شما است. حتی خواندن یک کمیک سریالی در MComix بسیار ساده است زیرا این کمیک خوان بلافاصله پس از اتمام هر کمیک، فایل بعدی را برای شما باز می‌کند.

مهم‌ترین ویژگی‌ MComix قابل حمل بودن آن است. اگر شما از کامپیوترهای متفاوتی استفاده می‌کنید، نیازی به نصب MComix ندارید و تنها می‌توانید کتابخانه خود را در یک فلش مموری و یا کارت حافظه همراه خود داشته باشید.

بیشتر بخوانید:

MangaMeeya

بهترین برنامه های خواندن کمیک
دانلود نرم افزار خواندن مانگا برای کامپیوتر

همانطور که از عنوان MangaMeeya پیداست، این برنامه بهترین گزینه برای  دانلود نرم افزار خواندن مانگا برای کامپیوتر است. ویژگی اصلی این برنامه سیستم خواندن از راست به چپ است که مناسب‌ترین حالت برای مانگاها محسوب می‌شود.

MangaMeeya نیز همانند MComix رایگان و البته قابل حمل است. این برنامه هیچگونه عملکرد کتابخانه‌ای ندارد و شما باید کتابخانه مانگاهای خود را شخصاً مدیریت کنید.

بیشتر بخوانید:

خواندن کمیک در موبایل

بهترین برنامه های خواندن کمیک
دانلود برنامه کمیک خوان برای موبایل

موبایل‌ها با وجود صفحه نمایش به نسبت کوچک‌تر، ویژگی‌های بسیار خوبی به نسبت کامپیوتر دارند. مهم‌ترین آن‌ها نیز قابل حمل و در دسترس بودن در هر شرایط است. پس اگر شما نیز به دنبال خواندن کمیک در موبایل در موبایل هستید، در ادامه این نوشتار به معرفی و دانلود برنامه کمیک خوان برای اندروید خواهیم پرداخت.

ComicRack

بهترین برنامه های خواندن کمیک
بهترین برنامه های خواندن کمیک

اکثر برنامه‌های کمیک خوان بالاتر معرفی کردیم، نسخه‌ای را برای کاربران موبایل نیز عرضه کرده‌اند. ComicRack نیز از همین دسته است. این برنامه همانند نسخه ویندوز، با وجود ظاهری نسبتاً ساده‌تر، همچنان یکی از بهترین انتخاب‌ها برای افرادی است که به دنبال دانلود برنامه کمیک خوان برای موبایل هستند.

نرم افزار ComicRack به صورت رایگان برای موبایل عرضه شده است. با این حال، شما می‌توانید با خرید نسخه کامل، از شر تبلیغات‌های آن خلاص شده و حتی امکان دسترسی بی‌سیم به کمیک‌ها به صورت همزمان در موبایل و کامپیوترتان دست پیدا کنید.

بیشتر بخوانید:

Moon+ Reader

بهترین برنامه های خواندن کمیک
دانلود برنامه کمیک خوان برای موبایل

Moon+ Reader علاوه بر ظاهر گرافیکی و بسیار جذاب، تقریباً می‌تواند هر فرمتی که نیاز دارید و ندارید را برای شما باز کند. از CBR و CBZ گرفته، تا PDF و HTML و FP2 و چندین فرمت دیگر. درواقع Moon+ Reader را می‌تواند یک کتابخانه کامل دیجیتال محسوب کرد که می‌تواند هرگونه کتاب یا کمیک دیجیتال را برای شما اجرا کند.

همچنین این اپلیکیشن امکانات زیادی در هنگام خواندن کمیک‌ها به شما ارائه می‌دهد که می‌توانند سطح تجربه شما را تا حد زیادی گسترش دهند. البته که لازم به ذکر است تمامی این قابلیت‌ها در نسخه رایگان این برنامه وجود ندارند.

بیشتر بخوانید:

ComicScreen

بهترین برنامه های خواندن کمیک
دانلود برنامه کمیک خوان برای اندروید

ComicScreen از دیگر کمیک‌ خوا‌ن‌های محبوب موبایل است. شاید این برنامه صفحات کمیک‌ها را در هر فرمتی به بهترین شکل نشان می‌دهد. کیفیت تصویر و ظاهر کمیک‌ها در ComicScreen، بسیار مهم است.

شاید کتابخانه‌های قدرتمندی در ComicScreen وجود نداشته باشند، اما این کمیک خوان امکانات ویژه‌ای برای شما به ارمغان می‌آورد. شما در ComicScreen دسترسی کاملی به انواع تنظیمات برای تغییر شکل و رنگ صفحه دسترسی دارید که با انجام شخصی سازی، می‌توانند تجربه بسیار خوبی را از کمیک خواندن برای شما درست کنند.

بیشتر بخوانید:

CDisplay Ex

بهترین برنامه های خواندن کمیک
بهترین برنامه های خواندن کمیک

CDisplay Ex نیز همانند ComicRack، علاوه بر نسخه ویندوز در موبایل نیز عرضه شده است. این برنامه می‌تواند اکثر فرمت‌های رایج نظیر CBR و CBZ را علاوه بر PDF برای شما باز کند. پس می‌توانیم آن را گزینه مناسبی برای خواندن کمیک در موبایل محسوب کنیم.

بیشتر بخوانید:

از همراهی شما تا انتهای نوشتار بهترین برنامه های خواندن کمیک سپاس‌گزار هستیم. حتما ما را با نظرات خود در رابطه با این نوشتار، آگاه کنید. شما می‌توانید به عنوان نویسنده مهمان در سایت فیگار عضو شوید و علاوه بر اشتراک نظرات خود در رابطه با مقاله‌ها، نقد فیلم ، نقد سریال ، اخبار سینما و مطالب خودتان را نیز انتشار دهید. برای مطالعه فراخوان مرتبط با آن بر روی لینک نویسنده مهمان کلیک نمایید. در ضمن شما همراهان عزیز می‌توانید به اینستاگرام فیگار جهتِ شناختِ مهمترین فیلم های ژانرهای مختلف و خلاصه نقد و بررسی‌های فیلم‌های روز دنیا مراجعه کنید.

پرسش های متداول در رابطه با بهترین برنامه های خواندن کمیک

کمیک‌ها با چه فرمت عرضه می‌شوند؟

اکثر کمیک بوک‌های دیجیتال با دو فرمت CBR و CBZ اجرا می‌شوند که نیازمند به برنامه‌های خاصی برای اجرا هستند.

آیا در موبایل می‌توان کمیک خواند؟

بله. اکثر برنامه‌های کمیک خوان ویندوزی نسخه‌ای را برای کاربران موبایل نیز عرضه کرده‌اند. همچنین برخی برنامه‌های کمیک خوان مخصوصاً برای موبایل طراحی شده‌اند.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *