بیوگرافی شف فرانسوا حسین ؛ شف فرانسوا معروف به فرانسوا حسین سرآشپز فرانسوی

فرانسوا حسین ، سرآشپز فرانسوی داوری مسابقه دستپخت را به عهده داشت بر اثر ایست قلبی درگذشت. با نوشتار بیوگرافی شف فرانسوا حسین همراه فیگار باشید.

داور خارجی مسابقه دستپخت شف فرانسوا ، متولد ۱۹۶۰ در شهر مس فرانسه بود . فرانسوا حسین ۳ دهه از عمر خود را در هنر و حرفه آشپزی در فرانسه و چند کشور اروپایی و نیز ایران سپری کرده است.

بیوگرافی شف فرانسوا حسین

شف فرانسوا معروف به فرانسوا حسین سرآشپز فرانسوی

بیوگرافی شف فرانسوا حسین
بیوگرافی شف فرانسوا حسین

بیشتر بخوانید:

زنگ طلایی عصر جدید ژاله صامتی ؛ اولین زنگ طلایی فصل سوم عصر جدید + فیلم

اولین تجربه فرانسوا حسین ایفای نقش در سریال‌های ایرانی با مهران مدیری به عنوان سرآشپز با نقش کوتاهی در سریال «دراکولا» از سر گذراند.

بیوگرافی شف فرانسوا حسین سرآشپز فرانسوی

بیوگرافی شف فرانسوا حسین
بیوگرافی شف فرانسوا حسین

فرانسوا حسین, با نام اصلی شف فرانسوا, متولد سال ۱۹۶۰ در مس فرانسه بود که در روز ۲۵ اسفند ۱۴۰۰ به دلیل ایست قلبی درگذشت. او دارای که مدرک سرآشپزی بین‌المللی غذاهای مللی، سرآشپز فرانسوی و داور خارجی مسابقه دستپخت بود که در ایران با اجرای داوری در مسابقه دستپخت به مخاطبان معرفی شد.

بیشتر بخوانید:

اجرای شایان سخایی ؛ اجرای آهنگ باهار شیراز شایان سخایی در عصر جدید + فیلم

شف فرانسوا یکی از داوران مسابقه دستپخت در کنار نیما اخلاق نجات و مهدی مرتضوی و پژمان علیزاده و جلال زواره و کیان رنجبر دیگر داوران دستپخت بود که همه به نیکی از او یاد می کنند.

ایشان همسر سعیده رنجبریان سرآشپز معروف ایرانی است که بعد از ازدواج با خانم رنجبریان مسلمان شد.

بیشتر بخوانید:

استند آپ کمدی عصر جدید افتخاری ؛ استندآپ کمدی مهنوش افتخاری و شوهرش + فیلم

او پس از بازی در کار مهران مدیری پیشنهاد‌هایی برای بازیگری داشت، اما به خاطر مشغله کاری فرصت چندانی برای این کار نداشت،

اما به پیشنهاد برخی از دوستان کارگردان‌هایی از جمله سیروس مقدم و جواد افشار پاسخ مثبت داد و در سریال «جزیره» در نقش سرمایه‌گذار و شریک تجاری و در سریال «گاندو» در نقش ژنرال سایمون (ژنرال انگلیسی) بازی کرد.

آخرین سریالی که فرانسوا در آن ایفای نقش کرد «قصه هزار افسون» بود.

بیشتر بخوانید:

توهین احسان علیخانی به ترک ها عصر جدید ؛ ماجرای سانسور رقص ترکی در عصر جدید

سعیده رنجبریان، همسر فرانسوا حسین علت فوت او را ایست قلبی عنوان کرد و گفت: «این حادثه زمانی رخ داد که برای استراحت چند روزه به طرقبه رفته بود و همان جا دار فانی را وداع گفت.»

او همچنین با اشاره به تلاش‌های شف فرانسوا برای جامعه آشپزی و علاقه‌مندان به این هنر و نیز ایفای نقش آن مرحوم در مجموعه‌های تلویزیونی ایرانی،

گفت: «فرانسوا حسین برای ایران و جوانان این کشور در صنعت آشپزی زحمات بسیاری کشید و همواره مایل بود تجربه یک عمر هنر آشپزی را به آن‌ها منتقل کند.»

بیشتر بخوانید:

رضا موسوی خواننده عصر جدید ؛ اجرای رضا موسوی در عصر جدید + فیلم

ماجرای مسلمان شدن فرانسوا حسین

بیوگرافی شف فرانسوا حسین
بیوگرافی شف فرانسوا حسین

فرانسوا حسین» سرآشپز حرفه‌ای فرانسوی‌الاصل و داور مسابقه تلویزیونی «دست‌پخت» درباره مسلمان شدنش گفت: در ابتدا باید توضیح بدهم که من دینم را تغییر نداده‌ام بلکه تا پیش از اسلام آوردن اصلا دینی نداشته‌ام اما الان نه تنها مسلمان شده ام بلکه یک مسلمان شیعه هستم.

بیشتر بخوانید:

ماجرای ازدواج ژاله صامتی و امین حیایی ؛ همسر صیغه ای امین حیایی + فیلم

فرانسوا حسین در مورد نحوه مسلمان شدنش که به توصیه همسر ایرانی خود اتفاق افتاده گفت: همسر ایرانی‌ام به من گفت که در صورت تمایل به زندگی با یکدیگر بر اساس قوانین اسلام و کشور باید اسلام بیاورم.

من در ابتدا متعجب بودم ولی قبول کردم که این کار را انجام دهم اما به من گفتند که باید با یک روحانی مشورت کنم که در امامزاده صالح می‌توانم او را ببینم.

بیشتر بخوانید:

جوکر تایم حامد اهنگی ؛ جوکر تایم خنده‌دار حامد آهنگی بهمراه فیلم

آن روحانی پس از گفت‌وگو با من گفت که بدون تفکر و مطالعه این کار امکان‌پذیر نیست و من در ابتدا باید قرآن را بخوانم.

پس من هم ترجمه کل قرآن را به زبان فرانسه خواندم و از این همه مهربانی و احترام که در آن بود متعجب شده و مصمم به اسلام آوردن شدم و حتی نام فامیل خود را هم حسین انتخاب کرده‌ام.

بیشتر بخوانید:

از همراهی شما تا انتهای نوشتار بیوگرافی شف فرانسوا حسین سپاس‌گزار هستیم. حتما ما را با نظرات خود در رابطه با این نوشتار آگاه کنید. شما می‌توانید به عنوان نویسنده مهمان در سایت فیگار عضو شوید و علاوه بر اشتراک نظرات خود در رابطه با مقاله‌ها، نقد‌ها و مطالب خودتان را نیز انتشار دهید. برای مطالعه فراخوان مرتبط با آن بر روی لینک نویسندگی آنلاین مهمان کلیک نمایید. در ضمن شما همراهان عزیز می‌توانید از طریق اینستاگرام فیگار جهتِ شناختِ مهمترین فیلم های ژانرهای مختلف و خلاصه نقد و بررسی‌های فیلم‌های روز دنیا مراجعه کنید.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *