دستمزد کارگران ؛ حقوق کارگران کاهش یافت؟

شورای عالی کار به صورت فوق‌العاده برای بازبینی مصوبه افزایش دستمزد کارگران سال ۱۴۰۱ تشکیل جلسه داد. با جزییات خبر دستمزد کارگران همراه فیگار باشید.

تجارت‌نیوز نوشت: جلسه فوری شورای‌عالی کار که با موضوع اصلاح مصوبه مزدی امسال با هدف کم کردن افزایش مزد کارگران برگزار شده بود، بدون نتیجه خاتمه یافت.

دستمزد کارگران

حقوق کارگران کاهش یافت؟

دستمزد کارگران
دستمزد کارگران

بیشتر بخوانید:

نماینده کارگران می‌گوید هدف جلسه، کاهش حقوق کارگران بوده اما معاون وزیر کار می‌گوید حرفی از کاهش حقوق کارگران به میان نیامده و هدف جلسه شبانه چیز دیگری بوده. آیا کاهش حقوق کارگران جدی است؟

نماینده کارگران در شورای‌عالی کار شایعه تغییر مصوبه افزایش دستمزد ۱۴۰۱ را رد کرد و گفت: کارگران نگران نباشند مصوبه دستمزد به قوت خود باقی است و تغییر نمی‌کند.

وی از کارفرایانی که حقوق این برج کارگران خود را علی‌الحساب پرداخت کرده بودند، خواست تا مابقی حقوق نیروها را بپردازند و گفت:

جلسه‌ای در خصوص اصلاح یا تغییر مصوبه دستمزد برگزار نمی شود و ما به عنوان نمایندگان کارگری نه به اصلاح و تغییر مصوبه تن می‌دهیم و نه به خود اجازه می‌دهیم وارد گفت‌وگویی در این باره شویم.

بیشتر بخوانید:

روز گذشته نخستین نشست شورای عالی کار با حضور همه نمایندگان کارگری و کارفرمایی در سال ۱۴۰۱ با موضوع تقویت فرصت‌های شغلی برگزار شد.

که در این نشست وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی اعلام  کرد به دنبال اعلام شعار امسال از سوی رهبر معظم انقلاب با عنوان «تولید، دانش‌بنیان و اشتغال‌آفرین» بسته حمایتی دولت برای کارفرمایانی که ایجاد اشتغال جدید دارند، تعریف می‌شود.

به گفته «حجت الله عبدالملکی»، این نشست‌های شورای عالی کار، به شکل ماهانه و مستمر با حضور همه نمایندگان کارگری و کارفرمایی و به منظور حمایت از ایجاد مشاغل جدید برگزار می‌شود.

بیشتر بخوانید:

حداقل حقوق کارگران چقدر است؟

دستمزد کارگران
دستمزد کارگران

بر اساس توافق اعضای شورای عالی کار، حداقل دستمزد کارگران ۱۴۰۱ از دو میلیون و ۶۵۵ هزار تومان به چهار میلیون و ۱۷۹ هزار تومان افزایش یافت.

بر این اساس کمک هزینه مسکن از ۴۵۰ به ۶۵۰ هزار تومان و بن کارگری از ۶۰۰ هزار تومان به ۸۵۰ هزارتومان افزایش پیدا کرد.

حجت‌ا… عبدالملکی، وزیر تعاون، کار و رفاه احتماعی نیز درباره حداقل حقوق کارگران گفت: «حداقل حقوق یک کارگر با دو فرزند از چهار میلیون و ۳۷۶ هزار تومان به شش میلیون و ۷۲۵ هزار تومان افزایش یافت.».

آنطور که عبدالملکی گفت حقوق یک خانواده با یک فرزند نیز از چهار میلیون و ۱۱۱ هزار تومان به شش میلیون و ۳۰۷ هزار تومان رسید.

بیشتر بخوانید:

از همراهی شما تا انتهای نوشتار دستمزد کارگران سپاس‌گزار هستیم. حتما ما را با نظرات خود در رابطه با این نوشتار، آگاه کنید. شما می‌توانید به عنوان نویسنده مهمان در سایت فیگار عضو شوید و علاوه بر اشتراک نظرات خود در رابطه با مقاله‌ها، نقد فیلم ، نقد سریال ، اخبار سینما و مطالب خودتان را نیز انتشار دهید. برای مطالعه فراخوان مرتبط با آن بر روی لینک نویسنده مهمان کلیک نمایید. در ضمن شما همراهان عزیز می‌توانید به اینستاگرام فیگار جهتِ شناختِ مهمترین فیلم های ژانرهای مختلف و خلاصه نقد و بررسی‌های فیلم‌های روز دنیا مراجعه کنید.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *