گزارش رویترز ؛ فعالیت ایرانی‌ها در صرافی دیجیتال بایننس

بایننس با وجود تحریم‌های آمریکا، دسترسی کاربران ایرانی را قطع نکرد. فعالیت ایرانی‌ها در صرافی دیجیتال بایننس . در ادامه مطلب بایننس صرافی همراه فیگار باشید.

رویترز در گزارش جدیدی مدعی شده بایننس، بزرگترین صرافی رمزارز جهان از نظر حجم معاملات در بازه زمانی سال 2018 تا سپتامبر 2021 و قبل از اجباری شدن احراز هویت، با وجود تحریم‌های آمریکا علیه ایران، کماکان به ایرانیان اجازه فعالیت روی پلتفرم خود را داده بود.

صرافی دیجیتال بایننس

صرافی بایننس با وجود تحریم‌های آمریکا به مشتریان ایرانی خدمت‌رسانی می‌کند

بایننس, بایننس صرافی, ایرانی ها در بایننس
بایننس, بایننس صرافی, ایرانی ها در بایننس

رویترز می‌نویسد: در سال ۲۰۱۸ ایالات متحده تحریم‌هایی را که سه سال پیش به‌ عنوان بخشی از توافق هسته‌ای ایران با قدرت‌های بزرگ جهانی به حالت تعلیق درآمده بود، دوباره اعمال کرد. در نوامبر همان سال، بایننس به معامله‌گران در ایران اطلاع داد که دیگر به آنها خدماتی نخواهد داد و به آنها گفت که حساب‌های خود را نقد کنند. هفت تاجر در مصاحبه با رویترز گفتند که این ممنوعیت را کنار گذاشته‌اند.

معامله‌گران گفتند که تا سپتامبر سال گذشته به استفاده از حساب‌های بایننس خود ادامه دادند و تنها پس از آن که صرافی موضع ضد پولشویی خود را یک ماه قبل تشدید کرد، دسترسی خود را از دست دادند. تا آن زمان، مشتریان می‌توانستند با ثبت‌نام فقط با یک آدرس ایمیل، تجارت کنند. یکی از تاجران ارزهای دیجیتال در تهران که می‌گوید دو سال تا سپتامبر ۲۰۲۱ از صرافی استفاده می‌کرده است، گفت: «گزینه‌های جایگزین وجود داشت اما هیچ‌کدام از آنها به خوبی صرافی دیجیتال بایننس نبودند.» محبوبیت این صرافی در ایران در داخل شرکت هم مشخص بود.

بیشتر بخوانید:

صرافی دیجیتال بایننس

بایننس, بایننس صرافی, ایرانی ها در بایننس
بایننس, بایننس صرافی, ایرانی ها در بایننس

طبق ۱۰ پیامی که در سال‌های ۲۰۱۹ و ۲۰۲۰ برای یکدیگر ارسال کرده‌اند و برای اولین بار در اینجا گزارش می‌شود، کارمندان ارشد از رتبه‌های رو به رشد کاربران ایرانی صرافی اطلاع داشتند و با آن شوخی می‌کردند. یکی از آنها در پاسخ به داده‌هایی که نشان‌دهنده محبوبیت بایننس در اینستاگرام در ایران است، نوشت: «پسران ایران». (IRAN BOYS)

نکته جالب این است که این شرکت نه تنها ممنوعیتی برای کاربران ایرانی ایجاد نکرد، بلکه برخی اسناد داخلی شرکت نشان می‌دهند که بایننس از فعالیت کاربران ایرانی در پلتفرم خود مطلع بوده و در برخی گزارش‌های مربوط به کارمندان ارشد این صرافی برای سال‌های 2019 و 2020 از کاربران ایرانی تعریف و تمجید صورت گرفته و از آنها با عنوان «IRAN BOYS» یاد شده است.

بیشتر بخوانید:

از همراهی شما تا انتهای نوشتار صرافی دیجیتال بایننس سپاس‌گزار هستیم. حتما ما را با نظرات خود در رابطه با این نوشتار، آگاه کنید. شما می‌توانید به عنوان نویسنده مهمان در سایت فیگار عضو شوید و علاوه بر اشتراک نظرات خود در رابطه با مقاله‌ها، نقد فیلم ، نقد سریال ، اخبار سینما و مطالب خودتان را نیز انتشار دهید. برای مطالعه فراخوان مرتبط با آن بر روی لینک نویسنده مهمان کلیک نمایید. در ضمن شما همراهان عزیز می‌توانید به اینستاگرام فیگار جهتِ شناختِ مهمترین فیلم های ژانرهای مختلف و خلاصه نقد و بررسی‌های فیلم‌های روز دنیا مراجعه کنید.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *