نقد فیلم The Boy Behind the Door ؛ خفقان‌ در فضایی بدون دیالوگ

در سینمای ژانر وحشت، شر در اشکال و اندازه های مختلف (غالباً بسیار تخیلی) وجود دارد. در ادامه نوشتار نقد فیلم The Boy Behind the Door با فیگار بمانید.

معمولاً این شر در شکلی است که برای بیننده خوشایند است و نظرات خارج از قلمرو انسان سرزنش میشود. برای ما دشوار است که بفهمیم کسی که شبیه ماست میتواند ذاتاً شرور باشد. با این حال، متأسفانه زندگی اینطور عمل نمیکند و ما، به عنوان یک گونه، قادر به انجام وحشتناک ترین کار هستیم. این پس زمینه فیلم پسر پشت در است. فیلمی که هیچ گاه مسائل جدی را برطرف نمیکند.

چند ماه پیش، دو نفر بنام دیوید شاربونیر و جاستین پاول اولین فیلم خود را با نام The Djinn منتشر کردند که انتظارات زیادی را ایجاد کرد، اما نتوانست ما را تحت تأثیر قرار دهد. در حال حاضر دومین فیلمشان با نام پسری پشت در که قبلاً در جشنواره های فیلم مستقل به نمایش درآمد و با استقبال مثبت روبرو شد به نمایش عموم درآمده است.

در فیلم The Boy Behind the Door ما عزرا دیویی را میبینیم که در فیلم The Djinn بازی کرده و بهترین قسمت آن فیلم بود که به همراه دوستش بابی ربوده شده اند. هر دو کودک به خانه ای در وسط یک ناکجا آباد منتقل میشوند، جایی که بابی موفق به فرار میشود، اما دوست خود را رها نمی‌کند و به کمک او می‌رود. حالا هر دو کودک باید با فضایی خفقان‌آور و اسیر آلود خود روبرو شوند تا از آنجا زنده فرار کنند.

نقد فیلم The Boy Behind the Door

خفقان‌ در فضایی بدون دیالوگ

فهرست مطالبی که در ادامه نوشتار نقد فیلم پسری پشت درب خواهید خواند به شرح زیر است:

  • ایجاد تنش بدون آگاهی
  • ساختار روایت
  • شاینینگ کوبریک
نقد و بررسی فیلم پسری پشت درب , نقد فیلم پسری پشت در
نقد و بررسی فیلم پسری پشت درب , نقد فیلم پسری پشت در

ایجاد تنش بدون آگاهی

هنگامی که آدم ربایی اتفاق می‌افتد، که در اوایل فیلم است، کارگردانان دیوید شاربونیر و جاستین پاول تمام تلاش خود را بر دنبال کردن بابی متمرکز می‌کنند و تا آنجا که ممکن است در این روند تنش ایجاد میکنند. با نزدیک کردن دوربین به بابی، بدون ایجاد آگاهی مدام ما را به انتظار دلهره می‌کشانند. آنها موفق میشوند تنش را در سطوح بالایی نگه دارند که ناراحت کننده باشد.


بیشتر بخوانید:


فیلمبرداری و طراحی صدا نیز نقش مهمی در ایجاد تنش دارند. نحوه استفاده از دوربین برای نشان دادن یا عدم نمایش اتفاق‌های خاص بسیار عالی است، و شیوه ای که صداها مکمل چیزی هستند که نمیتوانیم ببینیم به همان اندازه خوب است. همراه با اجراها، که حداقل میتوان گفت متناسب با فضای ساختار روایی فیلم در جریان قرار می‌گیرد، همه چیز به اندازه کافی برای ورود ما به داستان کافی هستند.

با این حال، با پیشرفت فیلم و قرار گرفتن در معرض تعدادی از تصمیمات غیر منطقی یا غیرواقعی، به تدریج از طرح و هر کاری که از نظر فنی به خوبی انجام می‌شود، دور می‌شویم. این لحظات در هر پیچ و خم اصلی ظاهر میشوند و آنچه را که میتوانست یک فیلم عالی باشد خراب میکنند.

از نظر فنی، فیلم پسری پشت در کار فوق العاده ای انجام میدهد. فیلمبرداری، طراحی صدا و سایر جنبه های فنی به طور یکپارچه برای ایجاد تنش و فضا متناسب عمل میکنند. با این حال، میزان تصمیمات عیر منطقی و موقعیت های غیرواقعی که قهرمانان درگیر هستند به اندازه ای بد است که میتواند کل فیلم را خراب کند. ظاهرا این نقطه ضعف این کارگردانان است.

ساختار روایت

نقد فیلم The Boy Behind the Door, بررسی فیلم The Boy Behind the Door , نقد The Boy Behind the Door , نقد و بررسی فیلم پسری پشت درب , نقد فیلم پسری پشت در
نقد فیلم The Boy Behind the Door, بررسی فیلم The Boy Behind the Door , نقد فیلم The Boy Behind the Door

قهرمانان فیلم پسری پشت درب 2020، دو کودک ساکن داکوتای جنوبی هستند. در یک روز به خصوص آفتابی، این دوستان خوب رویای رفتن به مکان دیگری را دارند که آب و هوای خوب آن ثابت باشد، مانند کالیفرنیا، در حالی که در محیطی باز بیس بال بازی میکنند. کل این سکانس در واقع یک فلاش بک است. فیلم با صحنه ای شروع میشود که شش ساعت بعد اتفاق می افتد و قصد مخالفت دارد. در یک منطقه جنگلی، در بعدازظهر خاص، میبینیم که خودرویی به مقصدی میرسد: خانه ای تنها در وسط ناکجا آباد. قهرمانان کوچک ما در صندوق عقب سفری را آغاز میکنند، آنها ربوده شده اند.


بیشتر بخوانید:


پسر پشت در موضوعات وحشتناک دیگری را لمس میکند. هویت آدم ربا در بسیاری از فیلم ها یک راز باقی می‌ماند، نه به خاطر این واقعیت که وی دارای حسی مرتبط با پدوفیلیا است. بنابراین سناریو به این صورت است: آدم ربا خانه خود را برای مدت محدودی به یکی از مشتریان خود (میکا هاپتمن) می‌سپارد. قربانی احتمالی او کوین است. از سوی دیگر، بابی موفق میشود از صندوق عقب فرار کند اما با به یاد آوردن وعده دوستی برای همیشه، تصمیم میگیرد تا رفیق خود را نجات دهد.

نقد فیلم The Boy Behind the Dooنقد فیلم The Boy Behind the Door, بررسی فیلم The Boy Behind the Door , نقد The Boy Behind the Door , نقد و بررسی فیلم پسری پشت درب , نقد فیلم پسری پشت درr
نقد فیلم The Boy Behind the Door, بررسی فیلم The Boy Behind the Door

پسر پشت در یکی از آن فیلم هایی است که اجرای آن فاقد سیالیت است و ما را به تفکر در رابطه با تصمیمات شخصیت ها دعوت میکند. این مشکلات زمانی بیشتر به چشم می آیند که مجرم اولیه به صحنه بازگردد. به عنوان مثال فکر میکنید چقدر طول میکشد تا بفهمید که چیزی برنامه های شما را در خانه تغییر داده است، اجتناب ناپذیر است. بابی این شانس را دارد که خون را تمیز کند و جسد را جابجا کند، خوب، آنتاگونیست حتی به حمام میرود، در حالی که کوچولو به بررسی محل ادامه میدهد، تا اینکه، در تلاشی خاص و با چاقو در اتاقی را که دوستش در آن است می‌خواهد باز کند، او اثری از خون را به جای می‌گذارد.

پاول و شاربونیر فراتر از رویارویی قابل پیش بینی بین آنتاگونیست و پسر‌ها، آس دیگری در آستین خود دارند. در پسر پشت در، ما همیشه این را مسلم میدانیم که آدم ربای بچه ها یک مرد است. اما…

شاینینگ کوبریک

بررسی فیلم The Boy Behind the Door , نقد The Boy Behind the Door , نقد و بررسی فیلم پسری پشت درب , نقد فیلم پسری پشت در
بررسی فیلم The Boy Behind the Door , نقد فیلم The Boy Behind the Door , نقد و بررسی فیلم پسری پشت درب

فراتر از پیچ و خم که پیش فرض های ما را از بین میبرد، حضور بازیگر زن کریستین باوئر ون استراتن به عنوان یک روانگردان جک نیکلسونی با اشاره به فیلم The Shining به کارگردانی استاد کوبریک، بازی مستقیم گربه و موش واری را با تعلیق و خشونت آشکار به تصویر می‌کشد.

تقریباً همیشه به نفع عدالت سینمایی است. این بدان معناست که شرور، به طور فزاینده ای خشن و کارتونی، به لطف کودکانی که سن کم آنها را از دانستن نحوه دفاع از خود باز نمی دارد، آنچه را که شایسته آن است دریافت میکند. فیلم آمیزه ای از سینمای حمله به خانه و انتقام است. با وجود این، پسر پشت در، به هر حال، تکراری و قابل پیش بینی است. شما را بی تفاوت به حال خود رها می‌کند.

بیشتر بخوانید:

از همراهی شما تا انتهای نوشتار نقد فیلم The Boy Behind the Door سپاس‌گزار هستیم. حتما ما را با نظرات خود در رابطه با این نوشتار آگاه کنید. شما می‌توانید به عنوان نویسنده مهمان در سایت فیگار عضو شوید و علاوه بر اشتراک نظرات خود در رابطه با مقاله‌ها، نقد‌ها و مطالب خودتان را نیز انتشار دهید. برای مطالعه فراخوان مرتبط با آن بر روی لینک نویسندگی مهمان کلیک نمایید.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *