بهترین فیلم های ترسناک با کارگردان زن از نگاه سایت فیگار

زنان در تاریخ سینما، فیلم‌های شاهکار و جاودانه‌ای را کارگردانی کردند که در ادامه نوشتار، به بهترین فیلم های ترسناک با کارگردان زن خواهیم پرداخت.

زنان، همیشه نقش مؤثری در ساخت یک فیلم را داشتند و در سینمای وحشت نیز از بودن آن‌ها بی نسیب نبوده است. این زن‌ها، وحشتناک ترین فیلم ها که کارگردان آن زن است را از American Psycho تا فیلم Ravenous خلق کردند.

2022 یک سال عالی برای زنان در فیلم‌های ترسناک بود و بهترین و جنجالی‌ترین فیلم‌های ترسناک سال، توسط بازی‌های زنانه هدایت شدند که Barbarian و Nope دو نمونه عالی بودند. علاوه بر این، زنان به عنوان کارگردان در فیلم‌های هیجان‌انگیز مانند Bodies Bodies Bodies و Nanny نیز حضور داشتند و سال 2023 نیز سال عالی می‌تواند برای آن‌ها باشد و ما می‌توانیم شاهد برترین فیلم های ترسناک با کارگردانی زنان باشیم.

بهترین فیلم های ترسناک با کارگردان زن

فیلم های برتر ترسناکی که کارگردان زن دارند

شما می‌توانید فهرست بهترین فیلم های ترسناک با کارگردان زن را در یک نگاه در لیست زیر مشاهده کنید:

مقالات مکمل:

بهترین فیلم های ترسناک با کارگردان زن
بهترین فیلم ترسناک با کاگردانان زن

از داستان‌های ترسناک گیرا درباره تاریک‌ترین خواسته‌های زنانه گرفته تا فیلم‌های وسترن ترسناک، فهرست بهترین فیلم ترسناک با کاگردانان زن است که بالاترین امتیاز را به کارگردانی زنان ارائه می‌کند. با انتخاب‌هایی از جامعه فیلم که حتی ممکن است کسانی را که حتی به این ژانر علاقه ندارند، وادار به دیدن آن‌ها کند.

بیشتر بخوانید:

بهترین فیلم های 2023

بهترین سریال های 2023

Ravenous

بهترین فیلم های ترسناک با کارگردان زن
فیلم های برتر ترسناکی که کارگردان زن دارند
  • کارگردان : آنتونیا برد
  • بازیگران : گای پیرس، دیوید آرکوئت، رابرت کارلین
  • امتیاز : 6.9
  • خلاصه داستان : داستان در مورد افسری است که در جنگ‌های داخلی آمریکا از روی بزدلی، خودش رو قاطی مردگان می‌کند اما با این کار، فرصتی به دست می‌آورد که فرمانده گروه مقابل رو دستگیر کند.

داستان این فیلم، در قرن نوزدهم اتفاق می‌افتد، کاپیتان جان بوید و هنگ، پس از اینکه در کمین یک آدم‌خوار سادیست با توانایی‌های عرفانی قرار می‌گیرند، خود را در یک مبارزه هولناک برای بقا می‌بینند.

Ravenous، ترکیبی عالی از ژانر وسترن و ترسناک با صحنه‌های وحشتناکی است که شامل آدم‌خواری و زخم‌های خونین می‌باشد. این فیلم، قطعاً فیلمی برای افراد ضعیف نیست.

سبک جسورانه، ترسناک و خلاقانه این اثر، به یکی از جذاب‌ترین چرخه‌های تاریک دهه 90 تبدیل می‌شود و فیلم‌هایی مانند Bone Tomahawk و Near Dark مدیون قتل عام وسترن آنتونیا برد هستند. این فیلم، اولین فیلمی می‌باشد که به وحشیگری این ژانر پرداخته است.

The Long Walk

بهترین فیلم های ترسناک با کارگردان زن
برترین فیلم های ترسناک با کارگردانی زنان
  • کارگردان : متیو دو
  • بازیگران : ویلونا فتمونی، یاناوثی چنتالاگسی، ناتنافا سویدارا
  • امتیاز : 6.9
  • خلاصه داستان : یک گوشه نشین، متوجه می‌شود که روح یک قربانی، می‌تواند او را به پنجاه سال گذشته تا لحظه مرگ دردناک مادرش برساند.

The Long Walk، یک فیلم لائوسی است و این واقعیت که مردم آن را دوست دارد، آن را به گزینه‌ای عالی برای بینندگانی تبدیل می‌کند که می‌خواهند تجربه جهانی فیلم خود را گسترش دهند.

این فیلم داستان علمی تخیلی را با جنبه‌های ترسناک و هولناک ترکیب می‌کند. زمانی که یک گوشه نشین پیر متوجه می‌شود که روح یک قربانی تصادف جاده‌ای می‌تواند او را به 50 سال پیش در زمان منتقل کند. زمانی که پیرمرد فرصتی برای برقراری ارتباط مجدد با مادر در حال مرگش خواهد داشت.

روایت آهسته به عناصر سرد و حساس داستان غم‌انگیز می‌افزاید. این نوع فیلمی است که از خود تماشاگران می‌خواهد تکه‌های پازل را بسازند، که باعث می‌شود The Long Walk نیز فیلمی عالی برای چندین بار تماشا و درک بهتر باشد.

Celia

بهترین فیلم های ترسناک با کارگردان زن
وحشتناک ترین فیلم ها که کارگردان آن زن است
  • کارگردان : آنه تونر
  • بازیگران : ربکا اسمارت، نیکولاس ادی، ویکتوریا لونگلی
  • امتیاز : 6.8
  • خلاصه داستان : یک دختر جوان و تا حدودی آشفته، در حالی که در مناطق روستایی استرالیا بزرگ می‌شود، در مورد موجودات شیطانی و دیگر چیزهای عجیب خیال پردازی می‌کند تا ناامنی‌های خود را پنهان کند.

سلیا که در دهه 1950 استرالیا می‌گذرد، می‌تواند به دو قسمت تقسیم شود: روز و شب. در طول روز، سلیا جوان سعی می‌کند با مرگ ناگهانی مادربزرگش و دنیای گیج کننده بزرگ‌ترها کنار بیاید. در شب، سلیا با رویاهایی در مورد موجودات شیطانی و اتفاقات عجیبی که در اطراف خانه‌اش می‌گذرد تسلیم تخیل زنده خود می‌شود.

همه چیز در داستان، زمانی جالب می‌شود که فانتزی سلیا بر حس واقعیت او غلبه می‌کند و به یک داستان دلخراش دوران بلوغ جان می‌دهد. سلیا یکی از بهترین فیلم‌های استرالیایی است.

سلیا، جدا از اینکه یک فیلم ترسناک مؤثر است، همچنین زمینه تاریخی جالبی درباره استرالیا در دهه 50 از منظر یک زن را ارائه می‌دهد، اما از نگاه کودکی که هنوز در تلاش برای کشف جهان است روایت می‌شود.

Titane

بهترین فیلم های ترسناک با کارگردان زن
بهترین فیلم های ترسناک با کارگردان زن
  • کارگردان : جولیا دوکورنو
  • بازیگران : گرانس ماریلیر، الا رامپ، رابه نیت اوفلا
  • امتیاز : 7.0
  • خلاصه داستان : این فیلم داستان دانشجویی جوان به نام الا را روایت می‌کند که در یک کالج دامپزشکی مشغول به کار است. او گیاه خوار است، اما یکی از روزها و به درخواست خواهرش، گوشت خام یک خرگوش را می‌خورد و همین کافی است تا اشتیاق او برای رو آوردن به خوردن گوشت خام نمایان شود.

توضیح Titane دشوار است، اما تماشای آن بدون نگاه کردن به صفحه حتی سخت‌تر است. این فیلم، یک داستان وحشت بدنی مرتبط و در عین حال بحث برانگیز را ارائه می‌دهد که شامل انواع چیزهای عجیب و غریب، مانند باردار شدن زنان از ماشین، سرقت هویت، و گجت‌های تیتانیومی که در سر مردم گذاشته می‌شود است.

حتی با وجود صحنه‌های گرافیکی وحشیانه و عناصر ترسناکی که تماشای آن سخت است، تایتان بدون شک داستانی عالی درباره عشق و اعتماد است که به دنبال دو آدم شکسته و ناامید می‌‎باشد که در نهایت با هم، معنایی در زندگی پیدا می‌کنند.

اگرچه از آن به‌عنوان یکی از تفرقه‌انگیزترین فیلم‌های سال ۲۰۲۱ یاد می‌شود، اکثر منتقدین به این نکته اشاره می‌کنند که حتی اگر مخاطب نتواند رویکرد درونی تایتان را تحمل کند، استعاره‌های دوکورنو در مورد ارتباط به پایان می‌رسد.

Tigers Are Not Afraid

بهترین فیلم های ترسناک با کارگردان زن
بهترین فیلم های ترسناک با کارگردان زن
  • کارگردان : ایزا لوپز
  • بازیگران : پائولا لارا، تنوچ هورترا، بنی امانوئل
  • امتیاز : 6.9
  • خلاصه داستان : این فیلم افسانه‌ای ترسناک در فضای جنگ‌های بین کارتل‌های مواد مخدر در مکزیک است که داستان گروهی از بچه‌های یتیم را دنبال می‌کند که می‌توانند سه آرزوی جادویی داشته باشند، در حالی که از دست ارواحی که به دنبال آن‌ها هستند و کارتل مواد مخدری که والدین آن‌ها را به قتل رسانده فرار می‌کنند.

فیلم Tigers Are Not Afraid با استفاده از فانتزی تاریک برای افشای وحشتِ جنگ مواد مخدر در مکزیک، داستان گروهی متشکل از پنج کودک را روایت می‌کند که مجبور می‌شوند به واقعیت اجتناب ناپذیر خود فکر کنند و راهی برای سالم و زنده ماندن را بیابند. خیابان‌ها و ارواح واقعی و خیالی در گوشه‌های تاریک زندگی‌شان تسخیر می‌کنند.

مناظر شهری و کودکان ناامیدی که برای یک هدف از دست رفته می‌جنگند. عناصر اصلی این وحشت اجتماعی آگاهانه هستند. این فیلم که به همان اندازه دلهره‌آور و روشنگر است، از رئالیسم جادویی استفاده می‌کند تا داستانی شبیه به شهر معروف شهر خدا را روایت کند که به طرز عجیبی به شیوه‌ای بسیار وهم انگیزتر و خارق العاده تر توسط یک زن کارگردانی شده است.

بیشتر بخوانید:

بهترین فیلم های دلهره آور

بهترین فیلم های ترسناکی که سکانس ترسناک ندارند

Raw

بهترین فیلم های ترسناک با کارگردان زن
بهترین فیلم های ترسناک با کارگردان زن
  • کارگردان : جولیا دوکورنو
  • بازیگران : آگاتا راسل، وینسنت لیندون، گرانس ماریلیر
  • امتیاز : 6.6
  • خلاصه داستان : داستان فیلم درباره پدری است که پس از وقوع مجموعه‌‌ای از جنایت‌‌های غیر منتظره، پس از ده سال، موفق به یافتن پسر گمشده‌ خود می‌کند.

اولین فیلم بلند جولیا دوکورنائو، با عنوان Raw، به اندازه فیلم بعدی او، تایتان، بحث برانگیز بود و تأثیر خوبی بر طرفداران ترسناک گذاشت و او را تبدیل به کارگردان جدید و هیجان‌انگیزی کرد که باید منتظر کارهای بعدی او باشید.

Raw، نیمی از فیلم بلوغ و نیمی داستان آدمخواری وحشتناک را دنبال می‌کند. جاستین، دختر جوانی که پس از خوردن گوشت خام برای اولین بار در یک شوخی دانشگاهی، اشتیاق سیری ناپذیر برای گوشت انسان پیدا می‌کند. فیلم ترسناک فرانسوی تمثیلی مؤثر از این است که چگونه جامعه دارای سنت تضعیف عمیق‌ترین و صادقانه‌ترین خواسته‌های زنانه است که به شیوه‌ای خونین و غیر متعارف بیان می‌شود.

بیشتر بخوانید:

بهترین فیلم ترسناک غیر انگلیسی 2023 و تمام دوران

حال به هم زن ترین فیلم های تاریخ سینمای جهان

The Other Side Of The Underneath

بهترین فیلم های ترسناک با کارگردان زن
بهترین فیلم های ترسناک با کارگردان زن
  • کارگردان : جین آردن
  • بازیگران : شیلا آلن، جک بوند، جین آردن
  • امتیاز : 6.3
  • خلاصه داستان : برداشت سورئال جین آردن با گروهی از زنان در یک جلسه درمانی.

The Other Side Of The Underneath فیلمی است برای مواجهه با شرایط پیچیده و ظریفی مانند اسکیزوفرنی در فضایی سورئال که تقریباً از وحشت و بی اعتمادی منعکس می‌شود.

این فیلم یک جواهر پنهان واقعی است. این اثر، نزول خشونت آمیز را در ذهن گروهی از زنان در یک جلسه درمانی به تصویر می‌کشد که با یک حالت روانی مشترک که از طریق دیدهای آزاردهنده و نمونه‌های وحشت به تصویر کشیده شده، پیوند خورده است.

بسیاری از ناامنی‌ها و نگرانی‌های آردن را می‌توان در The Other Side Of The Underneath نیز یافت، که آن را به فیلمی عالی برای ورود به کارگردانی مبهم تبدیل می‌کند.

A Girl Walks Home Alone At Night

بهترین فیلم های ترسناک با کارگردان زن
بهترین فیلم های ترسناک با کارگردان زن
  • کارگردان : آنا لیلی امیرپور
  • بازیگران : آنا لیلی امیرپور، شیلا وند، آرش مرندی
  • امتیاز : 6.9
  • خلاصه داستان : این فیلم داستان چند شخصیت را در شهری تخیلی در ایران به نام شهر بدرا روایت می‌کند. آرش که پدر معتادی دارد با دختری که خون‌آشام است برخورد می‌کند و عشقی میان آنها شکل می‌گیرد.

A Girl Walks Home Alone At Night یکی از دلهره‌آور ترین فیلم‌های خون‌آشامی غیر متعارف است که فرمول سنتی خون‌آشام‌ها را رد می‌کند و به نفع فضایی دل‌انگیز پیش می‌رود که هدف آن نشان دادن نمایش‌های موجود خون‌آشامی است.

این فیلم، داستان دختری در یک شهر ارواحی خیالی در ایران است که نام آن، شهر بد می‌باشد. این دختر در خیابان‌های خالی سرگردان می‌شود و مردان ناآگاه را تعقیب می‌کند و افراد شرور را شکار می‌کند.

فیلمبرداری سیاه و سفید که به رویکرد آرام و مه آلود فیلم اضافه شده است، تجربه‌ای غوطه‌ور در مورد آنچه شبیه خون آشام بودن است، کاوش در نیازها و نگرانی‌های انسان مانند عشق و تنهایی را ارائه می‌دهد.

خون‌آشام‌ها اغلب به عنوان چهره‌های مردانه با ابهت و اغواگر به تصویر کشیده می‌شوند، در حالی که در اینجا و از دیدگاه امیرپور، او از رویکردی هوشمندانه برای ساختارشکنی معصومیت زن با روان‌شناسی یک خون‌آشام زن استفاده می‌کند.

Helter Skelter

بهترین فیلم های ترسناک با کارگردان زن
بهترین فیلم های ترسناک با کارگردان زن
  • کارگردان : میکا نیناواگا
  • بازیگران : اریکا ساواجیری، یوسوکو کوبُزوکو، شینبو تراجیما
  • امتیاز : 6.4
  • خلاصه داستان : ستاره برتر لیلیکو، جراحی‌های زیبایی زیادی را به تمام بدن وی انجام می‌دهد. همانطور که جراحی‌های او عوارض جانبی نشان می‌‎دهد، لیلیکو زندگی افراد اطراف خود را بدبخت می‌کند زیرا سعی دارد تا با حرفه و مشکلات شخصی خود کنار بیاید.

این فیلم که به وضوح از شاهکارهای ساتوشی کن مانند پرفکت بلو و پاپریکا الهام گرفته شده است، یک ستاره پاپ به نام لیلیکو را دنبال می‌کند که وسواس زیادی برای انجام جراحی‌های زیبایی روی تمام بدن خود دارد.

هلتر اسکلتر که منجر به یک تفسیر اجتماعی مرتبط در مورد خطرات وسواس برای رسیدن به کمال می‌شود، زمانی که جراحی‌های لیلیکو شروع به نشان دادن عوارض جانبی تأثیرگذار می‌کند، به یک فیلم ترسناک نگران کننده تبدیل می‌شود.

Helter Skelter، می‌تواند یک فیلم در ژانر وحشت بدنی جالب باشد، اما هیچ مسیر آسانی را در پیش نمی‌گیرد. در عوض، فیلم بیشتر در مورد پوشاندن بدن، بهره‌گیری از لباس‌های بصری خیره‌کننده و طراحی صحنه‌های هیجان‌انگیز برای انتقال پیام خود و دامن زدن به یک داستان ترسناک آهسته‌سوزی است که با روشی خشونت‌آمیز به نقطه گیرای بدون بازگشت خود می‌رسد.

American Psycho

بهترین فیلم های ترسناک با کارگردان زن
بهترین فیلم های ترسناک با کارگردان زن
  • کارگردان : مری هرون
  • بازیگران : کریستین بیل، جرد لتو، ویلیام دفو
  • امتیاز : 7.6
  • خلاصه داستان : پاتریک بیتمن جوانی اهل نیویورک است که در پشت این چهره‌ی او، یک هیولا نهفته‌ است.

در سال 2000، American Psycho تنها به عنوان یک برداشت عجیب دیگر از روان‌پریشی و یک درام ساده روان‌جنس‌گرایانه درباره میل به کشتن اشتباه گرفته شد. به نظر می‌رسد که این فیلم بیشتر درباره مردانگی سمی و فانتزی‌های نامتعارفی است که سرمایه داری مردم را به رویاپردازی در مورد آنها وادار می‌کند. American Psycho، یکی از بهترین طنزهای ترسناک زمان خود باقی می‌ماند و باید به این شاهکار احترام گذاشت.

بیشتر بخوانید:

از همراهی شما تا انتهای نوشتار بهترین فیلم های ترسناک با کارگردان زن سپاس‌گزار هستیم. حتما ما را با نظرات خود در رابطه با این نوشتار، آگاه کنید. شما می‌توانید به عنوان نویسنده مهمان در سایت فیگار عضو شوید و علاوه بر اشتراک نظرات خود در رابطه با مقاله‌ها، نقد فیلم ، نقد سریال ، اخبار سینما و مطالب خودتان را نیز انتشار دهید. برای مطالعه فراخوان مرتبط با آن بر روی لینک نویسنده مهمان کلیک نمایید. در ضمن شما همراهان عزیز می‌توانید به اینستاگرام فیگار جهتِ شناختِ مهمترین فیلم های ژانرهای مختلف و خلاصه نقد و بررسی‌های فیلم‌های روز دنیا مراجعه کنید.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *