5 دلیل که اوپنهایمر از باربی بهتر است

حالا که اوپنهایمر و باربی با همدیگر اکران شدند، رقابت شدیدی بین این دو صورت گرفته که در ادامه به 5 دلیل که اوپنهایمر از باربی بهتر است خواهیم پرداخت.

باربنهایمر، یک پدیده اینترنتی است که قبل از اکران همزمان دو فیلم پرفروش باربی و اوپنهایمر در ایالات متحده و چندین کشور دیگر در رسانه‌های اجتماعی شروع به ترند شدن کرد. عناوین، تفاوت دراماتیک بین باربی، یک کمدی فانتزی گرتا گرویگ درباره عروسک مد باربی و اوپنهایمر، یک درام در سبک بیوگرافی و حماسی توسط کریستوفر نولان درباره فیزیکدان جی رابرت اوپنهایمر، مدیر علمی پروژه منهتن  که اولین سلاح‌های هسته‌ای را در طول جنگ جهانی دوم توسعه داد، واکنش کمدی کاربران اینترنت را برانگیخت.

Polygon دو فیلم را به عنوان متضاد شدید توصیف کرد، و Variety این پدیده را رویداد سینمایی سال نامید. اکران همزمان فیلم‌ها در ابتدا نمونه‌ای از ضدبرنامه بود. با نزدیک شدن به تاریخ اکران آنها، به جای اینکه باربنهایمر رقابت ایجاد کنند، پیشنهادهای زیادی برای تماشای فیلم ها به عنوان یک ویژگی دوگانه مطرح شد و همچنین به ترتیب تماشای آنها و بازیگران هر دو با تشویق تماشاگران به تماشای فیلم ها در همان روز پاسخ دادند؛ اما باز هم بسیاری از افراد هستند که دلایلی که اثبات میکند اوپنهایمر از باربی بهتر است را می‌گویند.

5 دلیل که باربی از اوپنهایمر بهتر است

مهم ترین دلایلی که اوپنهایمر را از باربی بهتر می کند

شما می‌توانید فهرست 5 دلیل که باربی از اوپنهایمر بهتر است را در یک نگاه در لیست زیر مشاهده کنید:

مقالات مکمل:

5 دلیل که اوپنهایمر از باربی بهتر است
5 دلیل که اوپنهایمر از باربی بهتر است

در صورتی که این دو فیلم، به سختی با هم رقابت کردند، اما طرفدارانی را جمع کردند که توانستفضای مجازی را بترکاند و برخی معتقد هستند که اوپنهایمر، از فیلم باربی، فیلم بهتری است؛ با اینکه از نوع ژانر، این دو فیلم قابل قیاس با همدیگر نیستند.

بیشتر بخوانید:

دانلود رایگان فیلم جدید باربی Barbie 2023 + زیرنویس چسبیده فارسی

دانلود فیلم Oppenheimer بدون سانسور با زیرنویس فارسی چسبیده

بهترین فیلم های سینمایی 2023

اوپنهایمر برگرفته از یک رویداد واقعی است

5 دلیل که اوپنهایمر از باربی بهتر است
دلایلی که اثبات میکند اوپنهایمر از باربی بهتر است

اوپنهایمر، بر خلاف فیلم باربی، یک فیلم بیوگرافی، و برگرفته از یک اتفاق بزرگ تاریخی است که توانست جهان را تحت تأثیر خودش قرار بدهد. فیلم باربی، از لحاظ داستان، جنبه‌ی تفریحی و طنز دارد، اما فیلم اوپنهایمر، جزو فیلم‌هایی است که می‌خواهد به داستانی واقعی، از عمق تاریخ مدرن، در دوران جنگ جهانی دوم بپردازد.

وقایع فیلم در یک جدول زمانی غیرخطی اتفاق می‌افتد که متناوب بین داستان اوپنهایمر از کمبریج تا لوس آلاموس، جلسه استماع امنیتی او در سال 1954 و جلسه تأیید استراوس در سال 1959 اتفاق می‌افتد.

بیشتر بخوانید:

سوتی های فیلم اوپنهایمر کریستوفر نولان

حقایق پنهان و ایستراگ های فیلم اوپنهایمر (Oppenheimer 2023)

نولان کارگردانی قوی‌تری نسبت به گرویگ دارد

5 دلیل که اوپنهایمر از باربی بهتر است
مهم ترین دلایلی که اوپنهایمر را از باربی بهتر می کند

یکی از دلایلی که فیلم اوپنهایمر را قدرتمند‌تر می‌کند، کارگردان است. گرتا گروینگ کارگردان خوبی است، اما نسبت به نولان، کارنامه‌ی کم فروغ‌تری دارد و همین که نولان این فیلم را ساخته، یکی از دلایلی است که مردم برای دیدن این فیلم، بیشتر علاقه نشان بدهند.

نولان به تنهایی، با ساخت فیلم‌هایی همچون ممنو، پرستیژ، اینترستلار، اینسپشن، دانکرک، تنت، سه‌گانه بتمن، کارنامه‌ای درخشان از فیلم‌های عموماً علمی تخیلی ، روانشناختی ، و گیج‌کننده دارد که به خودی خود، فیلم را یک لول بالا می‌برد.

بیشتر بخوانید:

سکانس جنسی اوپنهایمر برای نولان دردسر ساز شد !

مصاحبه کیلین مورفی و نولان با گاردین

اوپنهایمر بازیگران بهتری نسبت به باربی دارد

5 دلیل که اوپنهایمر از باربی بهتر است
5 دلیل که اوپنهایمر از باربی بهتر است

فیلم باربی، با حضور رایان گاسلینگ و مارگو رابی، می‌تواند نوید بخش یک فیلم با بازیگران خوب و درجه یک را به ما بدهد، اما فیلم اوپنهایمر، با مجموعه‌ای از قدرتمند‌ترین بازیگران حال حاضر سینمای هالیوود، همراه است.

در این فیلم، کیلیان مورفی در نقش جی رابرت اوپنهایمر، امیلی بلانت در نقش کاترین، مت دیمون در نقش لزلی گرووز، رابرت داونی جونیور در نقش لوئیس اشتراوس، فلورانس پیو در نقش ژان تاتلاک، جاش هارتنت در نقش ارنست لارنس، کیسی افلک در نقش بوریس پاش، رامی مالک در نقش دیوید ال هیل، کنت برانا در نقش نیلز بور، بنی سافدی در نقش ادوارد تلر، جیسون کلارک در نقش راجر راب، دیلن آرنولد در نقش فرانک اوپنهایمر، تام کونتی در نقش آلبرت انیشتین، جیمز دارسی در نقش پاتریک بلکت، دیوید دستمالچیان در نقش ویلیام ال. بوردن، حضور دارند.

بیشتر بخوانید:

معرفی فیلم اوپنهایمر Oppenheimer نولان

بهترین فیلم های کریستوفر نولان

اوپنهایمر یک فیلم جدی و دارای عمق داستانی بیشتری است

5 دلیل که اوپنهایمر از باربی بهتر است
5 دلیل که اوپنهایمر از باربی بهتر است

اوپنهایمر، فیلم خیره‌کننده کریستوفر نولان درباره جی رابرت اوپنهایمر، مردی که به عنوان پدر بمب اتمی شناخته می‌شود، یک تغییر عظیم در آگاهی را در سه ساعت خالی از سکنه خلاصه می‌کند.

درامی درباره نبوغ، غرور و خطا، چه فردی و چه جمعی، زندگی پرتلاطم فیزیکدان نظری آمریکایی را که به تحقیق و توسعه دو بمب اتمی که در طول جنگ جهانی دوم بر روی هیروشیما و ناکازاکی انداخته شد کمک کرد. این فیلم، با همین نکاتی که در داستان خود گنجانده، می‌تواند به عنوان یک فیلمی باشد که بلوغ داستانی و فیلمنامه‌ای زیادی دارد.

بیشتر بخوانید:

ادعای بزرگ کریستوفر نولان

ببینید: پیوستن کیستوفر نولان به اعتصابات آمریکا

اوپنهایمر، از لحاظ فیلمسازی، قوی‌تر است

5 دلیل که اوپنهایمر از باربی بهتر است
5 دلیل که اوپنهایمر از باربی بهتر است

پیش تولید این فیلم، تا ژانویه 2022 در نیومکزیکو در حال انجام بود. این فیلم از ترکیبی از فیلم IMAX 65 میلی متر و 65 میلی متر با فرمت بزرگ استفاده می‌کرد و همین امر، یکی از دلایل سینمایی عالی می‌باشد که باید این فیلم را موفق دانست.

همچنین اوپنهایمر، اولین فیلمی است که بخش‌هایی را روی فیلم، فیلمبرداری سیاه و سفید IMAX، که کداک ایجاد کرده و FotoKem به طور خاص برای این فیلم ساخته است، فیلمبرداری می‌کند.

بیشتر بخوانید:

از همراهی شما تا انتهای نوشتار 5 دلیل که باربی از اوپنهایمر بهتر است سپاس‌گزار هستیم. حتما ما را با نظرات خود در رابطه با این نوشتار، آگاه کنید. شما می‌توانید به عنوان نویسنده مهمان در سایت فیگار عضو شوید و علاوه بر اشتراک نظرات خود در رابطه با مقاله‌ها، نقد فیلم ، نقد سریال ، اخبار سینما و مطالب خودتان را نیز انتشار دهید. برای مطالعه فراخوان مرتبط با آن بر روی لینک نویسنده مهمان کلیک نمایید. در ضمن شما همراهان عزیز می‌توانید به اینستاگرام فیگار جهتِ شناختِ مهمترین فیلم های ژانرهای مختلف و خلاصه نقد و بررسی‌های فیلم‌های روز دنیا مراجعه کنید.

پرسش های متداول

فیلمبرداری این فیلم، در چه تاریخی پایان یافت؟

فیلمبرداری این فیلم، تا ژانویه 2022 طول کشید.

فیلمبرداری این فیلم، با چه دوربینی گرفته شده است؟

این فیلم از ترکیبی از فیلم IMAX 65 میلی متر و 65 میلی متر است.


One thought on “5 دلیل که اوپنهایمر از باربی بهتر است

  1. میگن باربی یک داستان چرند است و فقط برای سرگرمی ساخته شده است اما در حقیقت چیزی که باربی می خواهد به ما بفهمانند اینقدر واضح است که کسی متوجه نمی شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *