واکنش منتقدان به فیلم The Devil Below (شیطان زیر 2021) ؛ معادن و یا خانه شیطان؟

[yasr_overall_rating]در این نوشتار از سایت فیگار واکنش منتقدان به فیلم The Devil Below را بررسی خواهیم نمود. فیلم شیطان زیر 2021 توسط بردلی پارکر در ژانر ترسناک تولید شده است.

فیلم شیطان زیر در کوه‌های آپالاچی در معادن ذغال‌سنگ تپه‌های Shookum شروع می‌شود. ما با شخصیت Schuttmann با بازی ویل پاتون آشنا می‌‌شویم. در صحنه‌ای پسر او به طور ناگهانی به دورن معدن کشیده می‌شود. و احتمالا توسط یک موجود ناشناخته و مرموز کشته می‌شود. این یک شروع عالی و جذاب برای یک فیلم است.

بردلی پارکر به‌عنوان سرپرست جلوه های بصری در فیلم‌هایی همچون: Jingle Jangle: A Christmas Journey ،Godzilla: King of the Monster و Ad Astra نقش بسزایی داشته است. او به‌عنوان کارگردان، اولین فیلم خود یعنی Chernobyl Diaries را در سال ۲۰۱۲ کارگردانی کرد. متاسفانه آنطور که انتظار می‌رفت این فیلم فراموش نشدنی نبود و سکاندار رزومه او نیست. 

چرنوبیل یک تجربه وحشتناک برای پارکر به‌حساب می‌آید. و این تجربه را با یک فیلم ضعیف دیگر در ژانر ترسناک ادامه می‌دهد. فیلم The Devil Below از بسیاری جهات ضعیف عمل کرده است. بازیگران در حال راه رفتن در یک جنگل تاریک،‌ بدون بیان دیالوگی جذاب، نور و تصویر زیبا دیده نمی‌شود. و درصد ایجاد ترس و تنش آن بسیار کم است.

فقط صحنه اول فیلم مخاطب را با یک درد و یک شوک غیرمنتظرانه جذب می‌کند. اما فقط در لحظات اول،‌ و بعد از آن انرژی فیلم پایین می‌آید. بیشتر از اینکه یک فیلم ترسناک باشد، به یک فیلم درباره هیولا تبدیل شده است.

در ادامه مقاله واکنش منتقدان به فیلم The Devil Below همراه ما باشید. در این نوشتار علاوه بر بررسی طرح اصلی فیلم،‌ برخی از نظرات منتقدان در رابطه با آن برای شما جمع آوری شده است.

واکنش منتقدان به فیلم The Devil Below (شیطان زیر 2021)

معادن و یا خانه شیطان؟

واکنش منتقدان به فیلم The Devil Below ؛ نقد فیلم شیطان زیر
پوستر فیلم The Devil Below ؛ نقد فیلم The Devil Below

فیلم به این صورت شروع می‌شود که شاتمن (Schuttmann) به همراه پسرش و یک تیم در معدن ذغال‌سنگ کار می‌کنند. در پی اتفاقی مرموز تمام معدن آتش می‌گیرد. همه در حال فرار هستند ولی پسر شاتمن توسط موجودی مرموز به درون زمین کشیده می‌شود. او بدون اینکه بتواند کمکی کند،‌ مرگ پسرش را تماشا می‌کند.

صحنه دوم فیلم از سال‌ها بعد آغاز می‌شود. تیمی از دانشمندان به همراه دختری با توانایی‌های خاص به نام آریانا، برای یافتن راز این معدن راهی می‌شوند. نقشه این معدن در هیچ نقشه‌ای وجود ندارد. اما آریانا آنجا را پیدا می‌کند.

شاتمن و تیم او اکنون به‌عنوان نگهبان آن منطقه فعالیت دارند. اما چرا؟ از چه چیزی و یا از چه کسی در برابر چه چیزی محافظت می‌کنند؟ در زیر این معدن ذغال‌سنگ چه اتفاقی افتاده است؟


بیشتر بخوانید:

نقد فیلم Fatherhood

واکنش منتقدان به انیمیشن اژدهای آرزوها


درن با بازی Adan Canto، لیدر این تیم تحقیقاتی است. او دارای کاراکتری منطقی است، که به همه مسائل از دید علمی نگاه می‌کند. هدف او از این جست‌وجو یافتن جوابی علمی برای این فاجعه است.

شاون با بازی Chinaza Uche، اعضای این تیم جست‌وجوگر درست نقطه مقابل درن است. او کاملا خرافاتی است و باور دارد در زیر این معدن شیطان و یا موجودی شیطانی زندگی می‌کند. و به نظر او رفتن به این سفر ماجراجویانه کار درستی نیست.

شاتمن مدت زیادی در این معدن کار کرده، پسرش و بسیاری از کارگران تحت سرپرستی‌اش را در این مکان از دست داده است. او اکنون از آنجا محافظت می‌کند بر این باور است که، این مکان یک جایی مانند برزخ است. می‌گوید انسان‌هایی که به آنجا می‌روند‌، عواقب نتایج خود را پس می‌دهند.

در ادامه مقاله واکنش منتقدان به فیلم The Devil Below به بررسی نظرات منتقدان خواهیم پرداخت. نظرات خود را در رابطه با فیلم شیطان زیر در قسمت کامنت‌ها با ما به اشتراک بگذارید.

نقد و بررسی فیلم The Devil Below ؛ فیلم شیطان زیر 2021
نمایی از قسمت زیرین معدن ذغال سنگ مرموز

نظر براین ارندورف

منتقد Brian Orndorf در سایت Blu-ray نوشته است:

در فیلم شیطان زیر تقریبا هیچ تنشی وجود ندارد. لو رفتن هیولاهای زیرزمینی در دقایق اولیه فیلم، از میزان ترس فیلم بسیار می‌کاهد. بنابراین آنگونه که پارکر انتظار دارد،‌ فیلم خروجی نمی‌گیرد.

دیالوگ‌های فیلم در حدی کم و بی‌دلیل است، که انگار یک فیلم کوتاه را به فیلم نود دقیقه‌ای تبدیل کرده است. به جای ایجاد وحشت، فیلم به یک اکشن در پی هیولا بدل گشته است. و اکشن آن کاملا محدود است.

نگاه علمی و جست‌وجوی علمی این ماجرا به قدری تکرار می‌شود که کاملا انرژی فیلم و دز ترس و هیجان آن را می‌کاهد.

نورپردازی در اکثر صحنه‌ها فقط با یک چراغ قوه داده می‌شود و تصاویر نامفهوم هستند. پارکر سعی دارد با فیلم‌برداری دید در شب، شرایط را بهتر کند. اما کاملا نتیجه عکس می‌دهد.


بیشتر بخوانید: بازی های ویندوز 11


نظر چاد کرویز

منتقد Chad Cruise نظر مثبتی به فیلم شیطان زیر دارد و در سایت Bulletproof Action می‌گوید:

وقتی تصمیم گرفتم فیلم The Devil Below را تماشا کنم، از قبل با تماشای تریلر آن دید خوبی نسبت به آن داشتم. من تریلر را تماشا کردم و به اندازه کافی برایم جذاب بود. همیشه از دیدن ویل پاتون روی نمایشگر لذت می‌برم.

جای تأسف بود که او در صحنه‌های کمی حضور داشت. اما آلیشیا سانز در نقش آریانا به عنوان قهرمان اصلی فیلم، خیلی خوب نقشش را ایفا کرده ست. او بدون اینکه غیرواقعی بنظر برسد، کاملا کاراکتری سخت‌گیر بود و اشتباهات احمقانه معمول را، که در فیلم‌هایی از این دست دیده می‌شود، مرتکب نشد.

واکنش منتقدان به فیلم The Devil Below ؛ نمایی تیم تحقیقاتی
نمایی تیم تحقیقاتی فیلم شیطان زیر

اگر بخواهم بابت این فیلم از چیزی شکایت کنم، این بود که مدتی زیادی طول کشید تا صحنه‌ها پرتنش شوند. خوشبختانه بازیگران در طی داستان توانستند توجه مرا جلب کنند.

فیلم شیطان زیر چندین ایده جالب دارد، اما از همه آن‌ها استفاده نمی‌کند. گرچه هنوز فیلمی است که یک ساعت تفریح ایجاد می‌کند. و من تماشای آن را توصیه می‌کنم.


بیشتر بخوانید: نقد فیلم No Sudden Move


برای مطالعه نظرات بیشتر منتقدان در ادامه مقاله واکنش منتقدان به فیلم The Devil Below همراه ما بمانید.

نظر جف ترنر

منتقد Jeff Turner در سایت Action Reloaded اینگونه نوشته است:

فیلم شیطان زیر یک سرگرمی برای جمعه شب به همراه نوشابه و ذرت بو داده است. ممکن است توجه همه را به خود جلب نکند، اما یک فیلم سرگرم‌کننده و مناسب خانواده است.

داستان فیلم The Devil Below با یک انفجار بزرگ شروع می‌شود! ما با شخصیت ویل پاتون ملاقات می‌کنیم. و پس از آن ناگهان پسرش کشته می‌شود. در یک مکان نامعلوم توسط یک جانور به داخل کشیده می‌شود.

ویل پاتون در نقش شاتمن ؛ نقد فیلم The Devil Below
ویل پاتون در نقش شاتمن ؛ نقد فیلم The Devil Below

بعد از مدتی با کاراکتر اصلی فیلم با بازی آلیشیا مواجه می‌شویم. کاراکتر او یعنی آریانا گروهی از دانشمندان را به مکانی هدایت می‌کند، که در آغاز فیلم همه اتفاقات وحشتناک در آن اتفاق افتاده است.

در راه رسیدن به آنجا خودرویی تلاش می‌کند که آن‌ها را از مسیر منحرف کند. اما آریانا نهایتا آن‌ها را دور می‌زند و راه را پیدا می‌کند.

وقتی گروه ما بالاخره به جایی رسید که همه چیز آنجا اتفاق افتاده بود، گویی جهنم از بین می‌رود. ولی در واقع این سکوت قبل از طوفان است.

شکار در حالی آغاز می‌شود که دسته‌های زیادی از این موجودات از زمین بیرون می‌آیند. و همه کس را در آن مکان می‌کشند.

و همه این قضایا تقصیر این گروه جست‌وجو است که دروازه را باز کردند. اما خوش‌شانس هستند که گروه امنیتی شاتمن آنجا هستند.

حضور ویل پاتون در همه فیلم‌ها استقبال می‌شود. اما در این فیلم از توانایی‌های او خیلی کم استفاده شده است. و فقط در چند صحنه با دیالوگ کم حضور دارد.

در نهایت من از تماشای آن لذت بردم. یک نوشیدنی و پاپ‌کورن تهیه کنید و به تماشای آن بنشینید.

از اینکه تا این قسمت از نوشتار واکنش منتقدان به فیلم The Devil Below همراه ماندید سپاس گزاریم. امیدواریم تا این قسمت از نظرات،‌ در انتخاب فیلم مناسب، کمک حال شما بوده باشد. در ادامه برخی دیگر از نظرات منتقدان برای شما تهیه شده است.

نظر الا اسمیت

منتقد Ella Smith در رابطه با فیلم ترسناک The Devil Below 2021 در سایت Brights hub نوشته است:

فیلم‌های ترسناک بر روی دو ماده اصلی زندگی می‌کنند و می‌میرند؛ تنش و ترس از چیزهای ناشناخته. برخی از بهترین فیلم‌های ترسناک در طول این سال‌ها موفق شده‌اند این تعادل را کاملاً تنظیم کنند.

فیلم Alien، فیلم The Thing و فیلم The Descent سه نمونه درخشان در این زمینه هستند. این فیلم‌ها نه تنها برای مدت طولانی موضوع داستان را فاش نکردند، بلکه دقیقاً می‌دانستند چه موقع ماشه را بکشند و تا ترس و تنش کاملا به‌وجود آید.

فیلم شیطان زیر دقیقا نقطه مقابل آن‌ها قرار دارد. داستان از ایتدا لو می‌رود. راز زیرزمین خیلی زود معلوم می‌شود. به همین دلیل صحنه‌ها کاملا آهسته پیش می‌روند و دیگر ترسناک نیستند.

بعد از اینکه فیلم وارد قسمت اصلی خود می‌شود،‌ با لرزش دوربین، سایه‌ها و چند تکنیک ویرایشی سعی بر مبهم‌سازی و ایجاد ترس می‌شود. اما متاسفانه فایده‌ای ندارد.

نقد فیلم The Devil Below ؛ بررسی فیلم شیطان زیر
تیم جست‌وجو در قسمت دروازه معدن ؛ نقد فیلم The Devil Below

حدود 20 دقیقه اول این فیلم سطح مطلوبی از ترس ایجاد می‌کند. و بعد 20 دقیقه دیگر می‌گذرد و این میزان کاهش می‌یابد. و 10 دقیقه دیگر می‌گذرد، هنوز هم هیچ اتفاقی نمی‌افتد. و قبل از اینکه متوجه شوید، یک ساعت از فیلم بدون هیچ اتفاقی و فقط در تایکی با نور یک چراغ قوه گذشته است. 

موضوع در واقع خیلی خوب است. با استفاده از خلاقیت می‌توان کاملا یک فیلم رازآلود و ترسناک تولید کرد. اما پارکر و دیگر عوامل در ساخت این فیلم ضعیف عمل کرده‌اند. و خروجی چیزی نیست که آن‌ها و مخاطبان انتظارش را داشته باشند.

فیلم بدی نیست،‌ اما نمی‌توان از آن به عنوان یک فیلم خوب یاد کرد. این سفر ماجراجویانه به تپه‌های Shookum قرار نیست امتیاز خوبی از طرف ما دریافت کند


بیشتر بخوانید:

نقد فیلم نوسفراتو (1922 Nosferatu) 

نقد سریال Time


از همراهی شما تا آخر بخش بیان واکنش منتقدان به فیلم The Devil Below متشکریم. این مقاله را با معرفی عوامل فیلم شیطان زیر خاتمه می‌دهیم.

عوامل فیلم The Devil Below 2021

  • کارگردان: Bradley Parker
  • نویسنده: Stefan Jaworski و Eric Scherbarth
  • طرح فیلم از: Eric Scherbarth
  • ستارگان: آلیشیا سانز (Alicia Sanz)، آدان کانتو (Adan Canto) و ویل پاتون (Will Patton)
  • موسیقی: نیما فخرآرا (Nima Fakhrara)
  • ژانر: ترسناک
  • کشور: آمریکا
  • زبان: انگلیسی
  • مدت زمان فیلم: ۸۸ دقیقه

از همراهی شما تا انتهای نوشتار واکنش منتقدان به فیلم The Devil Below در سایت فیگار بی نهایت سپاس گزاریم. با اشتراک نظرات خود در رابطه با این مقاله در بهبود مطالب سهیم باشید.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *