واکنش منتقدان به فیلم کروئلا (Cruella 2021) ؛ لایو اکشن جدید دیزنی

در این نوشتار به فیلم Cruella محصول سال 2021 دیزنی به کراگردانی کریگ گیلسپی خواهیم پرداخت. در ادامه با سایت فیگار همراه باشید تا با واکنش منتقدان به فیلم کروئلا بیشتر آشنا شویم.

کروئلا“، که در دهه 1970 در لندن اتفاق می افتد، دنباله داستان زندگی دختر جوانی را پیش میگیرد به نام استلا. وی دختری باهوش و خلاق میباشد که تصمیم دارد با طراحی هایش نام خود را سر زبان ها بیاندازد و معروف و یا حتی محبوب شود.

او با یک عده سارق جوان دوست است که اشتهای او را برای شیطنت تحسین میکنند و با هم قادر به ساختن زندگی متفاوت برای خود در خیابان های لندن هستند. یک روز، استلا در دنیای مد، توجه بارونس فون هلمن (با بازی اما تامپسون) اسطوره مد را به خود جلب میکند.

باید اینطور بگویم که وی درواقع یک افسانه مد میباشد که ویرانگری شیک و وحشتناکی است که همه چیز را تحت تاثیر قرار میدهد. همانطور که میدانید این بازیگر جذاب و هیجان انگیز قبلتر توانسته دو بار برنده جایزه اسکار برای فیلم های “Howards End” و “Sense & Sensibility” شود.

در ادامه میتوان گفت که روابط بین استلا و بارونس سیر وقایع و افشاگری هایی را به حرکت در می آورد که باعث میشود استلا جنبه و وجهه شرور خود را در آغوش بکشد و به کروئلا سرسخت، شیک پوش و انتقام جوی آخرین فیلم دیزنی تبدیل شود.

واکنش منتقدان به فیلم کروئلا (Cruella 2021) ؛ نقد فیلم کروئلا

لایو اکشن جدید دیزنی

واکنش منتقدان به فیلم کروئلا (Cruella 2021) ؛ نقد فیلم کروئلا
واکنش منتقدان به فیلم کروئلا (Cruella 2021) ؛ نقد فیلم کروئلا

کرولا می تواند بزرگترین شگفتی تابستان باشد. پررنگ، تاریک و فوق العاده که حقیقتا ضد دیزنی عمل کرده است. اما استون در نقش کرولا بینظیر ظاهر شده. گریم وی، طراحی تولید و طراحی لباس مطمئناً چیزی هست که میتواند هم نامزدی و هم جوایز اسکار را از آنِ خود کند. نمیشود از پل والتر هاوزر غافل شد، چرا که وی فوق العاده و قابل ستایش میباشد.

همانطور که در طول فیلم نمیتوان از اما استون رهایی یافت و از به تصویر کشیده شدن او لذت نبرد باید بگوییم که کروئلا یک داستان با خاستگاهی درخشان دارد و صد در صد قرار است دل و روان شما را بهم بریزد.

این طور که مشخص است شما نمیتوانید  که از بارونسی که  اما تامپسون در فیلم کروئلا بازی میکند سیر شوید.

کروئلا یکی از قوی ترین بازسازی های لایو اکشن دیزنی میباشد که داستانی به روز شده و با دراماتورژی بسیار عالی برای عصر جدید را ارائه میدهد.

واکنش منتقدان به فیلم کروئلا (Cruella 2021) ؛ نقد فیلم کروئلا
واکنش منتقدان به فیلم کروئلا (Cruella 2021) ؛ نقد فیلم کروئلا

در حالی که مد و دنیای ناپایدار خیره کننده ای را به نمایش میگذارد. اما استون در نقشی که حضور پیدا کرده علاوه بر بی نظیر بودنش همانطور که از تریلر آن مشخص و کاملا قابل لمس است، عنوانی بسیار سرگرم کننده را هم بر دوش میکشد؛ زیرا در یک اجرای ترسناک و جسورانه کاملاً به شخصیت شرور متعهد میشود.

بیشتر بخوانید:

نقد فیلم Four Good Days (چهار روز خوب 2020)

نقد فیلم Mainstream (جریان اصلی 2020)

کروولا یک مدت زمانی شیطانی و سرگرم کننده با لباس های شگفت انگیز و موسیقی متن حماسی در اختیار شما میگذارد. اما استون و اما تامپسون استثنایی، شیطانی و خنده دار هستند و این فیلم را به یاد ماندنی میکنند.

همچنین، پل والتر هاوزر، همانطور که تمایل دارد، صحنه ها را با دندانهایش میدرد و شما از سپری شدن این فیلم و تمام شدنش هیچ واهمه ای ندارید جز حسرت واهمه ی تمام شدنش.

CRUELLA داستان اصلی یکی از بزرگترین شرورهای دیزنی را با سبک خاصی در دهه 70، و با جرقه ای از جنون کتاب های کمیک DC و بسیاری از اردوگاه ها روایت میکند.

اما استون و اما تامپسون با جذابیت شیطانی نقش های خود را به خوبی به تصویر میکشند، در حالی که لباس ها هم در تنِ این دو بازیگر در این فیلم، برای این دو بازیگر توانمند و درخشان در حال مردن و مرگ و میر مداوم هستند!

واکنش منتقدان به فیلم کروئلا (Cruella 2021) ؛ نقد فیلم کروئلا
واکنش منتقدان به فیلم کروئلا (Cruella 2021) ؛ نقد فیلم کروئلا

بگذارید اینطور به بگویم، در کروئلا 2 ملکه وجود دارد. اما استون و اما تامپسون هر دو در نبرد با ستمکاران میدرخشند. سرگرم کننده ترین ها را به نمایش میگذارند.

با اینکه فیلم خیلی طولانی میباشد من برای بار اول بود که دوست داشتم فیلمی لایو اکشن باز هم ادامه پیدا کند و هیچ وقت تمام نشود.

بیشتر بخوانید:

نقد سریال Jupiters Legacy (میراث ژوپیتر 2021)

نقد فیلم Justice Society: World War II (جامعه عدالت 2021)

کروئلا کاملا الهی خود را به نمایش میگذارد. به طرز دندان گیری شیطانی، فضایی فوق العاده شرور آلود، غیر قابل انکار از منظر خشونت. اما استون و اما تامپسون واقعاً یک جفت کاراکتر نمادین را در این فیلم به نمایش میگذارند. و آن را تا حد بالایی به صورت ما میکوبند.

 واکنش منتقدان به فیلم کروئلا (Cruella 2021) ؛ نقد فیلم کروئلا

گیلسپی پس از کارگردانی چند فیلم مستقل دنبال فیلمهای استودیویی رفت. او قبل از این فیلم «دست میلیون دلاری»‌ (Million Dollar Arm) و «بهترین ساعات»‌ (The Finest Hours) را با دیزنی ساخته بود ولی هیچکدام از فیلمهایی که نامشان را ذکر کردیم نتوانستند موفقیت جدیی را کسب کنند.

واکنش منتقدان به فیلم کروئلا (Cruella 2021) ؛ نقد فیلم کروئلا
واکنش منتقدان به فیلم کروئلا (Cruella 2021) ؛ نقد فیلم کروئلا

«تونی مک‌نامارا» نویسنده‌ی فیلم کروئلا قبل تر توانسته برای فیلم «سوگلی» (The Favourite) که اتفاقاً استون در آن بازی کرده نامزد اسکار شود.

منتقد «فندنگو» بنام «اریک دیویس» در خصوص فیلم کروئلا اینطور مینویسد:‌

کروئلا به طرز سرارت باری سر شما را میتواند گرم کند. این فیلم به همراه طراحی لباس‌های خارق العاده و با موسیقی حماسی بینظیری که در آن میتوانید شاهدش باشید کار خود را طوری میکند که نمیتوانید حتی لحظه ای تصورش را بکنید. اما استون و اما تامپسون به‌شدت فضای شرارت آمیز را در فیلم جاری میکنند، و فیلم را به‌یاد‌ماندنی در ذهنمان جا میاندازند. پل والتر هاوزر مثل همیشه صحنه‌ها را خاص میکند.

«جول میرز» نویسنده «راتن تومیتوز» در رابطه با فیلم کروئلا میگوید:‌

من قبل از دیدن فیلم جدید دیزنی هیچ علاقه‌ای به بازسازی‌های لایو-اکشن یا داستانی که در رابطه با شخصیت‌های شرور داشته باشد نداشتم و نه دارم. اما… «کروئلا» را وقتی که دیدم باید بگویم که فیلم بینظیر میباشد و از فضاسازی مسحور کننده عجیبی برخوردار است. وقتی فیلم را دیدم انگار با سیلی صورتم را نوازش کرد تا تعلق خاطری که راجع به فیلم های لایو اکشن نداشتم را داشته باشم.

از طرفی «اسکات منزل» در رابطه با فیلم Cruella  محصول دیزنی اینطور می‌نویسد:

کروئلا احتمالا  بزرگترین غافل‌گیری فصل تابستان است. فیلمی با جسارت ساخت و فضاسازی بالا، تلخ و به‌شکل عجیبی ضد-دیزنی میباشد. اما استون در نقش «کروئلا» بدون اشتباه و متناسب با فضاسازی های فیلم حضور دارد. طراحی مو و گریم، طراحی صحنه و طراحی لباس بدون شک می‌توانند نامزد اسکار باشند و یا حتی برنده اسکار. کروئلا قطعاً برای کودکان ساخته نشده است و این اتفاق در دیزنی حرکتی انقلابی میباشد. هرچند دقیقاً نمی‌دانم فیلم برای چه مخاطبی ساخته شده، اما می‌دانم که فیلم طرفداران خودش را تولید میکند.

«پری نمیراف» نویسنده «کلایدر» در این خصوص می‌گوید:

یک نفر دیگر را به فهرست در حال توسعه و شدت گرفتن طرفداران فیلم «کروئلا» ساخته گیلسپی اضافه کنید. باید اعتراف کنم که شکهایی داشتم اما کاملاً تحت تأثیر انرژی و فضاسازی غریب و خوش رنگ و لعاب فیلم قرار گرفتم. احساس می‌کنید که اما استون تمام وجودش را برای در اختبار بودن نقش کروئلا گذاشته باشد. بگذارید اینطور بگویم، من عاشق شدم، عاشق فیلم شدم.

«بن دسوویتس» نویسنده «ایندی‌وایر» در رابطه با فیلم کروئلا به این شکل نظر خودش را ابراز میکند:

کروئلا آغازین فیلم تابستان امسال میباشد که دیدنش از نان شب هم میتواند خود را واجب بداند: داستانی ویران‌گر در مورد زیست و گذشته یک شخصیت که دلچسب و لذت‌بخش میباشد و به پوششی که از طراحی بی نظیر چیزی کم ندارد.

عوامل فیلم ؛ واکنش منتقدان به فیلم کروئلا (Cruella 2021)

  • کارگردان: کریگ گیلسپی
  • تهیه‌کننده: اندرو گان، مارک پلات و کریستین بلور
  • فیلمنامه‌نویس: دانا فاکس و تونی مک نامارا
  • داستان: آلین بروش مک کنا، کلی مارسل و استیوزیسیس
  • بازیگران: اما استون، اما تامپسون، جوئل فرای، پاول والتر هوزر، امیلی بیچام و مارک استرانگ
  • فیلم‌بردار: Nicolas Karakatsanis
  • تدوین‌گر: تاتیانا اس. ریگل
  • شرکت‌های تولید: والت دیزنی پیکچرز و گان فیلمز
  • توزیع‌کننده: استودیو سینمایی والت دیزنی
  • کشور: ایالات متحده آمریکا
  • زبان: انگلیسی

بیشتر بخوانید:

از شما ممنونیم که تا پایان این مقاله ما را همراهی کردید. اگر شما هم مورد خاصی در رابطه با فیلم کروئلا میدانید با ما و سایت فیگار در میان بگذارید تا شاید در نوشتن پست‌های بعدی در رابطه با این فیلم از کامنت‌های شما در بخش نقد مردمی با نام خودتان کمک بگیریم.

 


7 thoughts on “واکنش منتقدان به فیلم کروئلا (Cruella 2021) ؛ لایو اکشن جدید دیزنی

  1. این فیلم به طرز ناخواسته بر ناخودآگاه دختران تاثیر میگذاره بخصوص دخترانی که تا حدودی اختلاف نظر با مادرشون دارن و آتش کینه و نفرت و انتقام رو در دل دختران روشن میکنه و باعث فروپاشی رابطه مادر و دختر مبشه

    1. سالیان سال فیلم‌هایی با مضامین ناموس کشی، دزدی ناموس، خیانت، دزدی و… ساخته شده. همه ی مردان پس بی ناموس دزد و خائن شده اند. اگر واقعا فیلم این همه تاثیر گذاره. ضمن اینکه نمایش دزدی تو این فیلم مهم نبود، رابطه مادر دختری مهم شد برای شما؟ اینکه دختری با مادرش اختلاف داشته باشه فرق داره با زنی که دستور کشتن فرزندش رو داده (سوای اینکه بچه دختر باشه یا پسر)‌ سال‌ها فیلم‌هایی با این موضوع که پدری فرزندش رو نمیخواد ساخته شده، اینا تاثیرگذار نبودن؟
      در کدوم دنیا و با چه تصاویری تا به حال زندگی کردین؟ کروئلا هیچ صدمه ای حتی به مادر بددلش نزد. فقط یک طراح ماهر بود.

      1. سلام سما خانم. شما می‌تونی توی بخش جدیدی که به سایت اضافه شده یعنی بخش نویسندگی مهمان هر نقد یا مطلب سینمایی که دوست داشتی بنویسی و روی سایت منتشر کنی و از خوندنشون لذت ببریم و بقیه که مطلبتون رو می‌بینن لذت ببرن…

    2. ببخشید ولی هیچ ربطی نداره اون مادر نبود یه روانی بود که میخواست دخترش رو بکشه حتی وقتی دختر وانمود کرد که مادرش رو بخشیده باز مادرش اون رو پرت کرد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *