نقد فیلم seven 1997 ؛ الگوهای کهن اساطیری و دیدگاه های جدید

روشی که دیوید فینچر از تعلیق، تنش و شوک استفاده می کند، Se7en را از نظر فنی یک اثر هنری کامل می کند. با نوشتار نقد نقد فیلم seven 1997 همراه فیگار بمانید.

فیلم seven سعی می کند از طریق تصاویر پرتعلیق، مفهوم یک واقعیت تاریک را تحمیل کند، جایی که خون و جنایت مهم است و انسانیت وجود ندارد که یکی از مهمترین بخش های آن، نقد جامعه است.

نقد و بررسی فیلم Fight Club (باشگاه مشت زنی ١٩٩٩) ؛ باشگاه مبارزه با روان

نقد فیلم seven 1997

الگوهای کهن اساطیری و دیدگاه های جدید

فهرست مطالبی که در ادامه نوشتار نقد فیلم seven 1997 خواهید خواند به شرح زیر است:

  • تحلیل ساختاری روایت – جهان پر از گناه است!
  • تحلیل تکنیکی – نور در گرو مفاهیم
  • تحلیل فلسفی و روانشناختی – فروپاشی اخلاق و ظهور بی تفاوتی
  • مشخصات فیلم
نقد فیلم seven 1997
نقد فیلم seven 1997

فیلم seven داستان دو کارآگاه را روایت می کند. یکی آماده بازنشستگی و دیگری در آغاز کارش است. تلاش آنها برای دستگیری قاتل سریالی که از هفت گناه کشنده به عنوان سناریوی خود استفاده می کند.

شما شروع به جستجوی معنای قتلهای فیلم seven می کنید و سپس متوجه می شوید که این “نمایانگر” هفت گناه کبیره است: “شکم پرستی” ، “طمع” ، “تنبلی” ، “شهوت” ، “غرور” “و همچنین” حسادت “و” خشم “.

بیشتر بخوانید:

تحلیل ساختاری روایت – جهان پر از گناه است!

نقد فیلم seven 1997
نقد فیلم seven 1997

فیلم هفت از جمله فیلم هاییست با فضایی متفاوت که به کارگردانی دیوید فینچر ساخته شده است.

این فیلم  داستان قاتلی را روایت می کند که قربانیان خود را بر اساس هفت گناه کبیره ای که مسیحیان به آن اعتقاد دارند به قتل می رساند.

فیلم بر اساس کتاب کمدی الهی نوشته دانته ساخته شده و این کتاب به این گناهان اشاره کرده است.

صحنه های فیلم که فضاهایی بسته هستند و نوعی ترس و غم را به بیننده القا می کند به وسیله یک ایرانی تصویربرداری شده است.Darius Khondji یک ایرانی است و تیتراژ فوق العاده زیبای اول فیلم نیز از آثار اوست.

بیشتر بخوانید:

نکته قابل تامل در فیلم هفت نوع رفتار و تفکر قاتل یعنی جان دو است.

جان دو، قاتل فیلم seven می خواهد دست خدا باشد، تا آنجا پیش می رود که اثر انگشت خود را از بین میبرد تا هویت واقعی خود را ناشناخته بگذارد تا آن را به خطر نیاندازد. به این ترتیب ، قاتل زنجیره ای که عمدا ازهویت انسانی فراتر می رود.

در نتیجه اعتبارات و نشانه ها نیز در تقویت ساختار روایت فیلم seven مهم هستند، زیرا آنها شخصیت اصلی را معرفی می کنند به عبارتی ما در فیلم seven  با ساختاری قوی روبه رو هستیم!

ناگفته نماند که مخاطب باید خیلی هوشمندانه و زیرک باشد و سرنخ ها را دنبال کند همچنین فیلم seven یک پازل بهم ریخته است که باید آن را کنار هم قرار دهی!

seven  کدهایی مانند “D-35” و “C-24” را نشان می دهد. منظور آنها چیست؟

نقد فیلم seven 1997
نقد فیلم seven 1997

اگر نگاه تیزبینی داشته باشید به صفحه شطرنج روی میز درخانه سامرست برخورد کرده اید، یک جستجوی سریع شامل این کدها و “شطرنج” نشان می دهد که با توجه به “دانشنامه باز شطرنج” ، آنها به ترتیب برابر با گامبیت و اسقف هستند!

اولین مورد شامل قربانی شدن پیاده ملکه است تا بازیکن بتواند بر مرکز تخته تسلط یابد.

و با توجه به اینکه Se7en فقط یک شخصیت زن دارد، درک اینکه چگونه این می تواند با استراتژی جان دو ارتباط داشته باشد دشوار نیست.

بیشتر بخوانید:

داستان فیلم seven کلان شهریست با طراحی میزبانی صدای استثنایی رن کلیس (شریک معمول فینچر) به عنوان یک مکان خصمانه ساخته شده است.

تقریباً در تمام صحنه ها آژیرها وجود دارند. همچنین سر و صدا، مجادله همسایه ها یا پارس سگ، به علاوه بارندگی مداوم باران و رعد و برق.

در واقع  فقدان کامل سکوت، به نمایندگی از وجود هرج و مرج در زندگی شخصیت ها دز فیلم قرار دارد.

با این حال، نه تنها موسیقی اصلی Se7en شایسته تشویق است، بلکه موسیقی هایی که توسط فینچر برای نقطه گذاری عناصر خاصی از روایت یا برای شخصیت پردازی برخی شخصیت ها انتخاب شده اند قابل تحسین است.

گریدز، تنها استراتژی بصری نیست که توسط دیوید فینچر و همکارانش برای غلبه بر شخصیت ها و بیننده به کار گرفته شده است دائماً می بینیم که این افراد در راهروهای باریک فشرده شده یا حتی در گوشه های قاب مسطح شده اند، چیزی که بیشتر قسمت ها را مسدود کرده است. (که فضای کلاستروفوبیک را برجسته می کند)

البته جهت هنری به ویژه کمک به تعیین شخصیت و جهان بینی شخصیت ها نیز موثر است. بنابراین تعجبی ندارد که سامرست کهنه کار از یک ماشین تحریر قدیمی در اتاق نشیمن خود نیز استفاده کند. یک لمس جالب برای باورپذیرتر شدن محیط ، زنده تر، این واقعیت است که کارآگاه چراغ را روی کتابی قرار می دهد تا نور را بهبود بخشد.

این ویژگی ها به طور مشابه در صحنه های اولیه برجسته می شود. علاوه بر این ، مهم است که توجه داشته باشید که چگونه تخته دارت که قبلاً در دفتر کارش بود بعداً در اتاق نشیمن خانه ظاهر می شود، که نشان دهنده بازنشستگی نزدیک تر وی است.

از این نظر ، Se7en هم از نظر جزئیات و هم از نظر بارزترین عناصر صحنه نگاری ظرافت قابل تحسینی از خود نشان می دهد.

بیشتر بخوانید:

نقد فیلم seven 1997
نقد فیلم seven 1997

با نزدیک شدن به جان دو، روشن می شود که ظرافت نمی تواند بهترین استراتژی باشد، زیرا وسواس قاتل باید در محیط هایی که ایجاد می کند منعکس شود. بنابراین، طبیعی است که درب آپارتمان قرمز (خطر) و فرش ساختمان بنفش (مرگ) باشد.

فضای داخلی محل اقامت دقیقاً همانطور است که ما تصور می کنیم، شامل نمادهای مذهبی (از جمله صلیب نئون قرمز بزرگ روی تخت کوچک او) ، جزئیات برنامه ریزی و اجرای جنایات او (مانند عکس ها و رسید “فالوس برش” ) و سرانجام صدها دفتر خاطرات با دست خطی دقیق و وسواسی نوشته شده است را مشاهده می کنیم.

طراح آرتور مکس خوشحال است که قافیه های بصری کوچکی در صحنه نویسی که به عنوان فیلم seven اشاره دارد و گناهان الهام بخش جنایات را وارد میکند. همانطور که جان دو زمان تحویل جعبه را در 7 صبح برنامه ریزی می کند، مکس قبلاً چندین بار در ساختمان هایی که هنگام ملاقات در پشت سامرست و میلز دیده می شوند و همچنین در اتاقی که در آن مشترک هستند دیده می شود.

به همین ترتیب، قابل توجه است که آپارتمانی که دومی با همسرش در آن زندگی می کند “5” است ، زیرا در فهرست سنتی گناهان مرگبار ، موقعیت پنجم دقیقاً توسط Envy اشغال شده است .

چیزی که Se7en را به یک فیلم عالی تبدیل می کند این نیست که یک فیلم هفت گناه کشنده است. چیزی که آن را به یک فیلم عالی تبدیل می کند این است که این سوال را مطرح می کند: “آیا گناهکاران با ما متفاوت هستند؟ آیا همه ما گناه را در خود حمل می کنیم؟ آیا همه ما قادر به شرارت واقعی هستیم؟ ”

بیشتر بخوانید:

تحلیل تکنیکی- نور در گرو مفاهیم

نقد فیلم seven 1997
نقد فیلم seven 1997

آیا Seven از رویکرد “رنگ نوآر” پیروی می کند و بعداً در فیلم هایی مانند بلید رانر و فرشته قلب تجسم می شود؟

خندجی می گوید: “خوب ، این سه فیلم از بهترین فیلم های 15 سال گذشته هستند.” “هفت نیز یک نوآر رنگی است، اما با آن فیلم ها بسیار متفاوت است.

در نورپردازی از قراردادهای فیلم پلیسی استفاده می کند ، اما کاملاً خارج از قراردادهای زمان ما است. محله چینی ها کشف مجدد فیلم نوآر و بهترین فیلم دوران خود بود، اما هنوز فوق العاده مدرن، بسیار آوانگارد بود. ما با این سبک در Seven به سمت دیگری رفته ایم،  به سمت زبری ، تندی. بدون هیچ گونه کمک ما نگران زیبایی چیزها نبودیم، برد پیت زیبا به نظر می رسد.

مکوند می گوید: “با براد هر کاری کنی ، او عالی به نظر می رسد. او از هر زاویه یا نور مانند این موجود کامل استفاده می کند. برای یک فیلمبردار ، او یک بازیگر شگفت انگیز برای کار است. ”

اما در حالی که Seven دارای بافت کلی نوآر متمایز است ، خاندجی و فینچر با دقت ظاهرهای متفاوتی را برای هر یک از صحنه های جنایی که کارآگاهان سامرست و میلز با آن روبرو می شوند، طراحی کردند.

ظاهر تابلوهای مختلف نه تنها توسط گناهان موضوعی بلکه شرایط قربانیان پس از کشف. فینچر می گوید: “من این جنایات را به عنوان یک اثر هنرمند می دیدم” مانند کار هنرمند آلمانی ژوزف بیویس ، که پدر هنر مفهومی مدرن بود. این قاتل زنجیره ای صحنه هایی از را ایجاد می کند که قتل را با نورهای مختلف ، تزئینات گوناگون، کلماتی که روی دیوارها یا کف با خون نوشته شده است.

بیشتر بخوانید:

مخاطب توسط قاتل که توسط هفت گناه کشنده عمل می کند وارد دنیای تصاویر می شود. درک این نکته بسیار مهم است زیرا فضاهای مختلف نورپردازی در فیلم کاملا مشهود است.

نقد فیلم seven 1997
نقد فیلم seven 1997

خندجی می گوید: “ما کل فیلم را تقریباً با دیاف باز گرفتیم، بنابراین بیشتر فضای داخلی در f2.5 خواهد بود در حالی که نمای بیرونی 2.8 است که تمرکز را بسیار دشوار می کند ، بنابراین می توانیم چشم بیننده را هدایت کنیم.

قربانی شهوت در یک فاحشه خانه به تخت بسته شده و با نور غنی قرمزغرق شده است ، که پر کردن اتاق با درخشندگی زرشکی وحشت را تقویت می کند.

تنبلی در یک صحنه به خصوص تند و زننده نشان داده شده است که در آن یک قربانی اسکلتی پیدا می شود که به تخت بسته شده است که پس از هفته های طولانی اسارت مستعد ، لاغر شده است.

خندجی به یاد می آورد ، “این یک صحنه بسیار سبز بود ، مانند قرار گرفتن در زیر رودخانه ، با این احساس که زمان گذشته است. ظاهری مرطوب و قارچی داشت. من کمی ژل سبز به همه چراغ ها اضافه کردم که با تمام نور روز متعادل بود ، فقط برای اینکه ایجاد احساس عصبانیت تشدید پیدا کند. همانطور که در نقاشی ادوارد مونک ، شما این طیف سبز را دارید ، حتی اگر سبزی در آن وجود نداشته باشد. این مکان نیز بسیار وهم آور بود.

در مرکز شهر لس آنجلس ، که سالها رها شده بود و با رنگهای سربی پر شده و بسیار خطرناک بود. با آن احساس پوسیدگی، عالی بود.

بیشتر بخوانید:

همچنین چراغ های عملی در صحنه کمی قرمز نشان داده شده است ، اما برای من ، معمولاً یک رنگ نارنجی با CTO کامل تا سبز یا سبز بسیار سرد است. تضاد رنگ برای من به اندازه کنتراست شدت نور مهم است. نور معمولی پر کننده من برای محیط ، معمولاً برای مطابقت با سایه ها و خنک نگه داشتن صحنه ، تصحیح رنگ می شود. ”

نقد فیلم seven 1997
نقد فیلم seven 1997

در اینجا وحشت از تاریکی سرچشمه نمی گیرد ، بلکه از مفهوم قتل ناشی می شود.

خندجی هشدار می دهد ، “تنها قسمت هایی از فیلم که در آن واقعاً نور خورشید را احساس می کنید در ابتدا و سپس در انتها وجود دارد. بقیه قسمت ها بسیار وحشتناک است.”

Seven به عنوان یکی از 100 فیلم نقطه عطف ASC در فیلمبرداری قرن 20 انتخاب شد.

بیشتر بخوانید:

تحلیل فلسفی و روانشناختی – فروپاشی اخلاق و ظهور بی تفاوتی

نقد فیلم seven 1997
نقد فیلم seven 1997, نقد فیلم هفت, بررسی فیلم هفت, تحلیل فیلم هفت

شما شخصیت سوم را دارید ، قاتل سریالی جان دو ، با بازی کوین اسپیسی.

تنها کاری که شخصیت او می خواهد انجام دهد این است که به دنیا نشان دهد شر چیست. او می خواهد دورویی دنیایی را فاش کند که تصور می کند آنها هر روز هفت گناه کشنده را مرتکب می شوند. از نظر طرز تفکر او، او یک شرور نیست، او یک قهرمان در جنگ صلیبی اخلاقی است. او با این هفت جنایت ریاکاری جهان را افشا می کند!

آنچه مهم است که به یاد داشته باشید ، صرف نظر از اینکه در چه ژانری فیلمنامه نویس می نویسد، این است که وقتی متوجه می شوید فیلم شما درباره چیست، خلاقیت شما را تحریک می کند.

جان دو ، برخلاف تعداد بیشماری فیلم قاتل زنجیره ای دیگر که دیده ایم، فقط سعی در کشتن ندارد. او سعی می کند گناه را پایان دهد او در واقع شخصیتی است که بیشترین آرمان شهر را در فیلم دارد، در حالی که میلز بینایی آرمان شهر خود را از دست می دهد و سامرست بینایی آرمان شهر خود را بازیابی می کند.

احتمالاً شما مونولوگ شگفت انگیز جان دو را به خاطر می آورید وقتی در مورد افرادی که او کشته بود صحبت می کرد، “یک زن بسیار بیهوده ، ترجیح می دهد بمیرد تا اینکه دنیا را زشت بگذراند.” او همه این افراد را به عنوان نمونه ای از بی گناهی، بلکه از زشتی های جهان و زشتی هایی که با آن با دیگران رفتار می کنیم، به عنوان نمونه در نظر می گیرد.

بیشتر بخوانید:

شما می توانید همین مفهوم را در فیلم های دیگر نیز مشاهده کنید. از یک فیلم ترسناک سنتی تر مانند فیلم افسانه ای سام ریمی من را به جهنم بکشید، استفاده کنید.

من را به جهنم بکشید درباره حرص و طمع است و اینکه چگونه تنها یک لحظه کوچک خواستن چیزی که نمی توانید داشته باشید، یا زمانی که ما کار اشتباهی را برای پول انجام می دهیم، می تواند در نهایت ما را از شیب لغزنده ای از بی گناهی به فساد کامل سوق دهد.

حتی با مجموعه ای از فیلم های تاریک و پیچ خورده مانند Fight Club ، Panic Room ، Zodiac و The Girl with the Dragon Tattoo ، هیچکدام به اندازه Se7en نیهیلیستی نیست.

در Se7en ، خروجی وجود ندارد. رستگاری وجود ندارد. در Se7en ، دیوید فینچر سقوط انسان خود را ترسیم می کند.

ما چه عروسک های مضحک مریضی هستیم و روی چه صحنه کوچک بزرگی می رقصیم. ما چه رقصی داریم جزاینکه ما هیچ چیز نیستیم.

جان دو نامی است که به قاتل سریالی دیوانه داده شده است. او مردی است که مطمئناً فلسفه خود را به حد افراط می رساند ، اما امیدوارم منظور او از بین مردم نرود. و آن نکته این است، ما به عنوان افراد یک جامعه نسبت به یکدیگر بی تفاوتی کرده ایم و از این واقعیت نیز راضی هستیم.

قاتل هنگام انتخاب قربانیان خود از هفت گناه کشنده به عنوان شیوه عمل خود استفاده می کند و آنها را مجازات می کند زیرا معتقد است که آنها باید مجازات شوند. او فکر می کند همه ما باید به خاطر آنچه در این دنیا انجام داده ایم، به خاطر این که نسبت به یکدیگر و برای خودمان چگونه هستیم مجازات شویم.

کارآگاه سامرست پیرمردی است که در دوران حرفه ای طولانی خود ظلم مردان شرور را دیده است و تصمیم گرفته است به مکانی دور از تاریکی زندگی شهری بازنشسته شود.

شریک جدید او ، کارآگاه میلز ، مرد جوانی است که هنوز طناب زدن را یاد می گیرد ، اما تجربه ای در اجرای قانون دارد. میلز امیدی است که فیلم باید ارائه دهد ، اما این سوال را نیز مطرح می کند که آیا امید به سادگی عارضه ساده لوحی است؟

شهر بی نامی که آنها در آن زندگی می کنند مملو از پوسیدگی و ترس است، سامرست می خواهد بیرون برود و میلز فکر می کند می تواند اوضاع را بهتر کند ، اما به مدت هفت روز ، آنها برای حل یک سری قتل های عجیب و غریب به هم چسبیده اند.

  • شکم پرستی
  • طمع
  • تنبلی
  • شهوت
  • غرور
  • حسادت
  • خشم

شکم پرستی

نقد فیلم seven 1997
نقد فیلم seven 1997

تعریف در فرهنگ لغت: نام مؤنث، از واژه‌ی لاتین gula. پرخوری و پرنوشی بیش از حد، ولع، حرص.

راه طولانی و سختی است که از جهنم به سوی نور منتهی می شود.

پرخوری، بیش از حد تمایل دارد ، بیش از حد مصرف می کند ، میل بی حد و حصر به خوردن و آشامیدن زیاد است ، این گناهی در سدوم بود که به “سیری در نان” معروف است. قربانی پرخوری در فیلم مرده روی میز آشپزخانه اش پیدا می شود. ماموت مردی که سرش را در کاسه اسپاگتی پایین گذاشته است.

بیشتر بخوانید:

طمع

نقد فیلم seven 1997
نقد فیلم seven 1997

تعریف در فرهنگ لغت: از واژه‌ی لاتین Avaritia، نام مؤنث: شیفتگی زیاد نسبت به پول، خساست،‌ لئامت، بدجنسی

تعریف کلیسای کاتولیک: بر خلاف فرمان نهم و دهم از ده فرمان است (به زن همسایه‌ات طمع نکن. به خانه‌ همسایه‌ات طمع نکن.) میل و تمنای بیش از حد نسبت به لذات یا مال دنیا.

از نگاه سنکای فیلسوف : فقیر همیشه چیزی می‌خواهد، ثروتمند زیاد می‌خواهد، حریص و آزمند همه‌چیز را می‌خواهد.

یک پوند گوشت، نه بیشتر نه کمتر، نه غضروف نه استخوان، فقط گوشت.

روانشناس آمریکایی اریش فروم، از حرص به عنوان “گودالی بی ته که فرد را در تلاش بی پایان برای برآوردن نیازها بدون رضایت کامل، خسته می کند” یاد می کند.

بیشتر بخوانید:

تنبلی

نقد فیلم seven 1997
نقد فیلم seven 1997

تعریف در فرهنگ لغت: نام مؤنث، از واژه‌ی لاتین Prigritia. کراهت از کار، کاهلی، تن‌آسایی .

سنت توماس آکوئیناس متکلم قرون وسطایی ، گفت: تنبلی “سستی ذهن است که از شروع خیر غفلت می کند … [این] در اثر آن شر است ، اگر چنان به انسان ستم کند که او را به طور کامل از کارهای خوب دور کند.”

تنبلی یعنی بی تفاوتی و بی تفاوتی، فردی بی خیال با زمان است ، در اصل یک فرد تنبل است که باعث به تعویق انداختن رفتارهای غیرمولد می شود.

بیشتر بخوانید:

 شهوت

نقد فیلم seven 1997
نقد فیلم seven 1997

تعریف کلیسای کاتولیک: تمنای مفرط نسبت به لذات جنسی. این تمنا و رفتار متعاقب آن هنگامی مفرط محسوب می‌شود که در خدمت اهداف الهی نباشد؛ یعنی تقویت عشق متقابل میان زن و شوهر، و آوردن فرزند. بر خلاف فرمان ششم از ده فرمان است (گناه بی‌عفتی را مرتکب نخواهی شد)

از نظر هنری کیسینجر: هیچ چیز شهوت‌آورتر از قدرت نیست.

دائو دِ جینگ می‌گوید: روح حساس و جسم حیوانی را یکجا نگه دارید تا از هم جدا نشوند.

فیلسوف آرتور شوپنهاور، شهوت را چنین می داند: «تنها قدرتی که حاکم است، اشتیاق خاموش نشدنی است که به هر قیمتی با عشق کور موجود در وجود انسان، بدون در نظر گرفتن نتیجه آن روبرو می شود. بنابراین موضوع شهوت در نظر گرفتن وحشت هایی است که قطعاً اوج آن را به دنبال خواهد داشت. ”

شهوت یک نیروی روانی قوی است که نیاز شدید به یک شی را ایجاد می کند. داشتن شهوت، داشتن اشتیاق شدید برای رابطه جنسی یا قدرت، داشتن یک نیروی تپنده در بدن است که خود را به نحوی غالباً ملال آور به چیزی وصل می کند ، اما گاهی اوقات نیز به طرز وحشیانه ای.

هوس برای دیگر احساسات، همان چیزی است که مایع عصبی برای زندگی است. همه آنها را پشتیبانی می کند، به همه آنها قدرت می بخشد. جاه طلبی ، ظلم ، بخل ، انتقام ، همه بر اساس شهوت بنا شده است.

بیشتر بخوانید:

غرور

نقد فیلم seven 1997
نقد فیلم seven 1997

تعریف کلیسای کاتولیک: احترام به نفسی که از حد خارج شود و بالاتر از عشق به خدا قرار گیرد. بر خلاف فرمان نخست از ده فرمان است (به جز من خدایی نخواهی داشت)،‌ و همین احساس بود که سبب طغیان ملایک و سقوط لوسیفر (ابلیس) شد.

از نظر اوگوستین قدیس: غرور عظمت نیست،‌ بادسری است. آنچه باد می‌کند بزرگ به نظر می‌رسد، اما در واقع بیمار است.

پندی از دائو دِ جینگ: بهتر است جام را لبریز نکنیم تا مجبور نشویم وزن سنگین آن را حمل کنیم.

“قلب شما به خاطر زیبایی شما افتخار کرد ، و شما به دلیل شکوه خود حکمت خود را خراب کردید. بنابراین من شما را به زمین انداختم. ” حزقیال 28:17

مسئله “گناهان” این است که همه آنها دو طرف دارند و غرور نیز از این قاعده مستثنی نیست. در ظاهر و پاکیزگی فرد، افتخار شایسته ای وجود دارد، بزرگواری ذهن و قلب بزرگ چیزی است که باید به آن افتخار کرد. اما در مورد فیلم ، قربانی مطمئناً عادل نبود. بلکه با عشق به خود واحساس سطحی از خود با دنیای خارج از آینه مواجه شد!

جان دوئه تبدیل به همان شیطانی شده است که خدایش برای جلوگیری از آن بسیار جنگیده است. دوئ به همراه میلیون ها نفر در سراسر کره زمین با خلأئی روبرو می شوند که فکر می کنند متعلق به عشق خدایند.

این بخش غم انگیز دین است و بسیاری در سراسر جهان در برابر این مکاشفه مقاومت می کنند. انکار واقعیت کلید اصلی اعتقاد به چیزی است که در واقع وجود ندارد.

بیشتر بخوانید:

حسد

نقد فیلم seven 1997
نقد فیلم seven 1997

تعریف در فرهنگ لغت: از واژه‌ی لاتین invidia. آمیزه‌ درد و خشم؛ احساس عدم رضایت از خوشبختی و موفقیت فرد دیگر؛ میل به داشتن آنچه دیگران دارند.

تعریف کلیسای کاتولیک: بر خلاف فرمان دهم است (تو چشم به خانه همسایه‌ات نمی‌دوزی). نخستین بار در سفر آفرینش کتاب مقدس، ‌در داستان قابیل و برادرش هابیل ظاهر می‌شود.

از نظر جُوانی پاپینی نویسنده: بهترین انتقام از آن‌هایی که می‌خواهند من به پستی کشیده شوم، این است که تلاش کنم به قله بلندتری پرواز کنم.

شاید بدون انگیزه کسی که می‌خواهد روی زمین بمانم، انگیزه زیادی برای بالا رفتن نداشته باشم.

فرد واقعاً خردمند از این هم پیش‌تر می‌رود: از بدنامی خودش برای ویرایش بهتر تصویرش و حذف کردن سایه‌هایی که نور بر صورتش ایجاد کرده استفاده می‌کند. بدین ترتیب، فرد حسود بی آنکه بخواهد، همکار تکامل او می‌شود.

بیشتر بخوانید:

خشم

نقد فیلم seven 1997
نقد فیلم seven 1997

دانته خشم را “عشق به عدالت منحرف و عشق به انتقام و کینه” می دانست.

خشم یک تفسیر روانشناختی است که فرد احساس می کند به او ظلم شده، خیانت کرده یا آزرده خاطر شده است و تمایل به تلافی از طریق مجازات دارد. این مجازات قصاصی برای جرم زمانی می تواند منجر به انواع خشونت شود که شخص در خشم خود گم شود.

میلز در حالی که اسلحه ای به سر دوئ نشانه رفته است، واقعیت از دست دادن همسرش توسط این مرد سادیست مانند اسیدی روی ذهنش می نشیند.

این تراژدی فیلم است و آنچه داستان ما را به آن کشاند. یک سوال اخلاقی درباره اینکه چه چیزی درست است و چه چیزی اشتباه است؟

بیشتر بخوانید:

یک بار در فیلم که وارد خانه یکی از کارآگاهان می شویم ، آپارتمان می لرزد، نمادی از ساختار شکننده جامعه امروزی است، جایی که یک مرد حتی نمی تواند به مقدسات خانه خود نگاه بیاندازد و به یاد خرابی یک شهر نیفتد.

این اتفاق به طور نمادین در طول فیلم با تمام باران و ناراحتی، همه آن اتفاق می افتد.  زمانی که خورشید بالاخره بیرون می آید که تا آخرین عمل فیلم باقی نمانده است و این تنها زمانی است که کارآگاهان معتقدند که بالاخره کنترل آن در دست است.

اما آنها تحت کنترل نیستند زیرا آنها شکست های سیستم هستند، آن چیزی که ما را متقاعد می کند وقتی می توانیم احساس امنیت کنیم یا نه، خانه متزلزل می شود زیرا نه تنها جامعه ناپایدار است بلکه آنها نیزهم همینطور هستند و هرجا که می روند آن را با خود حمل می کنند.

ما محصول محیط خود هستیم اما در موفقیت یا بدبختی آن نیز سهیم هستیم!

بیشتر بخوانید:

مشخصات فیلم

نقد فیلم seven 1997
نقد فیلم seven 1997, نقد فیلم هفت, بررسی فیلم هفت, تحلیل فیلم هفت, نقد فیلم Seven, بررسی فیلم Seven, تحلیل فیلم Seven
  • کارگردان: دیوید فینچر
  • نویسنده: اندرو کوین والکر
  • موزیک متن: هاوارد شور
  • فیلم بردار: داریوش خنجی
  • تدوین: ریچارد فرانسیس بروس
  • کارگردان هنری: گری ویسنر
  • بازیگران: براد پیت ، مورگن فریمن ، وینس پلترو،کوین اسپیسی
  • ژانر: درام، رازآلود
  • تاریخ نمایش: 22 سپتامبر 1995 در آمریکا
  • درجه نمایش: R
  • زمان فیلم: 127 دقیقه
  • محصول: ایالات متحده
  • بودجه ساخت: 33 میلیون دلار
  • فروش کلی: 316 میلیون دلار
  • افتخارات و جوایز: نامزد اسکار در یک بخش در سال 1995 برای تدون فیلم
  • برنده 19 جایزه از جشنواره های مختلف
  • نامزدی در 17 بخش در جشنواره های مختلف

بیشتر بخوانید:

از همراهی شما تا انتهای نوشتار نقد فیلم seven 1997 سپاس‌گزار هستیم. حتما ما را با نظرات خود در رابطه با این نوشتار آگاه کنید. شما می‌توانید به عنوان نویسنده مهمان در سایت فیگار عضو شوید و علاوه بر اشتراک نظرات خود در رابطه با مقاله‌ها، نقد‌ها و مطالب خودتان را نیز انتشار دهید. برای مطالعه فراخوان مرتبط با آن بر روی لینک نویسندگی آنلاین مهمان کلیک نمایید. در ضمن شما همراهان عزیز می‌توانید از طریق اینستاگرام فیگار جهتِ شناختِ مهمترین فیلم های ژانرهای مختلف و خلاصه نقد و بررسی‌های فیلم‌های روز دنیا مراجعه کنید.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *