فصل پنجم سریال Money Heist ؛ پروفسور و اعضای تیم او برگشتند

در این نوشتار از سایت فیگار در رابطه با فصل پنجم سریال Money Heist صحبت خواهیم کرد. فصل آخر این سریال اسپانیایی پرطرفدار به زودی از نتفلیکس پخش خواهد شد.

سریال اسپانیایی La Casa De Papel که محبوبیت بسیاری در بین مخاطبان جهانی خود دارد، با فصل پنج به زودی باز خواهد گشت. این خبر با اینکه خبر خوشحال‌کننده‌ای است، در عین حال مانند شکلات تلخ، کام را تلخ می‌نماید. زیرا فصل پنج آخرین فصل آن خواهد بود. دو قسمت از تریلر فصل پنج این سریال پخش شده است، و به زودی در شهریورماه، فصل آخر آن از طریق شبکه اینترنتی نتفلیکس نمایش داده خواهد شد.

خالق این سریال عالی، الکس پینا، وعده داده است که این فصل حماسی و هیجان‌انگیزترین فصل خواهد بود. اما در فصل پنج این سریال موفق چه اتفاقی خواهد افتاد؟ آیا این تیم ضرابخانه آمریکا را نیز اشغال خواهند کرد؟ یا با تمامی دستگاه‌های خودپرداز اروپا ناپدید خواهند شد؟ و یا با آهنگ انقلابی Bella Ciao مردم جهان را هیپنوتیزم خواهند کرد؟ واقعیت این است که تمام این موارد از پروفسور بعید نیست! و اگر تریلرها نشانه‌ای از داستان سریال باشند، آنطور که پیداست پروفسور مجددا در حال تلاش است.

در این مقاله تمامی اطلاعاتی که در رابطه با فصل پنجم سریال Money Heist جمع آوری نموده‌ایم، با شما به اشتراک خواهیم گذاشت. همچنین خلاصه‌ای از فصل‌های قبلی این سریال برای شما تهیه شده است. شما می‌توانید فیلم‌ها و سریال‌های محبوب خود را از کانال‌ها و سایت‌هایی که در مقاله‌های بهترین سایت های دانلود فیلم و سریال و بهترین کانال های تلگرام فیلم  معرفی نموده‌ایم، به راحتی دانلود نمایید. در ادامه این نوشتار از سایت فیگار همراه ما باشید.

فصل پنجم سریال Money Heist

پروفسور و اعضای تیم او، به زودی باز خواهند گشت

آخرین فصل از سریال خانه کاغذی شامل ده قسمت خواهد بود. این ده قسمت در دو تاریخ منتشر خواهند شد. پنج قسمت اول در تاریخ سه سپتامبر مصادف با ۱۲ شهریور، و پنج قسمت آخر در سه دسامبر یعنی ۱۲ آذر، از طریق شبکه اینترنتی Netflix منتشر خواهند شد.


بیشتر بخوانید: نقد بخش اول فصل 5 سریال Money Heist


خانه کاغذی , Money Heist 2021 , Money Heist
خانه کاغذی , Money Heist 2021 , Money Heist

خلاصه‌ای که از فصل آخر سریال مانی هیست منتشر شده، همه را هیجان زده نموده است. براساس آنچه نتفلیکس درباره فصل پنجم سریال Money Heist منتشر کرده است، گروه پروفسور در موقعیت دشواری قرار گرفته‌اند، که راه فرار از آن دشوار به نظر می‌رسد. شاید برای اولین بار تاکنون، پروفسور واقعا راه فراری ندارد. حدود صد ساعت است که اعضای باند، در بانک مرکزی اسپانیا گیر افتاده‌اند.

آن‌ها موفق شدند که لیسبون را نجات دهند، اما بعد از اینکه یکی از اعضا را از دست دادند، لحظات تاریکی برای آن‌ها به وجود آمد. پروفسور توسط سیریا اسیر شده است و برای اولین بار، نقشه فرار ندارد. و درست زمانی که به نظر می‌رسد هیچ چیز دیگری اشتباه پیش نخواهد رفت، دشمن اصلی که بسیار قوی‌تر از هر کس دیگر است، وارد صحنه می‌شود؛ ارتش کشور اسپانیا.

در خلاصه داستان آمده است که: “پایان بزرگ‌ترین سرقت تاریخ در حال نزدیک شدن است، و آنچه که به عنوان سرقت آغاز گشت، به جنگ تبدیل خواهد شد.” در فصل پنجم سریال Money Heist نتیجه گیر افتادن پروفسور و حمله ارتش را مشاهده خواهیم کرد.


بیشتر بخوانید:

بهترین سریال های ژاپنی 2021

بهترین سریال های جنایی کره ای


آنچه در تریلر سریال نمایان می‌شود

خلاصه داستان “جنگ” را وعده می‌دهد و تریلر دقیقا همان را نشان می‌دهد. از صحنه‌هایی که در تریلر دیده می‌شود، به نظر می‌آید که فصل پنجم سریال Money Heist بیشتر از اینکه یک سریال در رابطه با دزدی باشد، سریالی پر از صحنه‌های اکشن خواهد بود.

خانه کاغذی , Money Heist 2021 , Money Heist
خانه کاغذی , Money Heist 2021 , Money Heist

آنچه در تریلر پیداست، پروفسور آخرین پیام خودش را به اعضای این باند می‌دهد. اگر به خاطر بیاورید، بازرس آلیشیا سیریا او را در فینال فصل چهار پیدا و دستگیر کرد.در فصل پنجم سریال Money Heist او پروفسور را با زنجیری می‌بندد و از یک سکوی بلند آویزان می‌کند. در همین حال، سارقان صد ساعت است که در داخل بانک محبوس شده‌اند و راه ارتباطی با رهبر خود ندارند.

سرهنگ تامایو و ارتشش که از وضعیت تضعیف شده سارقان آگاه‌ شده‌اند، در حال برنامه ریزی برای ورود به بانک اسپانیا هستند. به نظر می‌رسد راکل هدایت گروه را در آخرین فشار هجومی بر عهده دارد. او اعلام می‌کند: “ما روی لبه تیغ هستیم، اما قرار نیست راه ما به سردخانه ختم شود”. با این حال، بدون برنامه چه کاری می‌توانند بکنند؟

اسپویلر: به گفته خالق اثر، Álex Pina، فصل پنجم سریال Money Heist در رابطه با نحوه تجزیه گروه خلافکار پروفسور خواهد بود. او وعده یک فصل “هیجان‌انگیز” و “حماسی” را به مخاطبان می‌دهد.

سریال خانه کاغذی , سریال Money Heist , سریال مانی هیست
سریال خانه کاغذی , سریال Money Heist , سریال مانی هیست

پینا در بیانیه‌ای رسمی به نقل از Deadline گفت: “ما حدود یک سال به این فکر کردیم که چگونه گروه را از بین ببریم و پروفسور را روی لبه تیغ بگذاریم. چگونه وارد موقعیت‌هایی شویم که برای بسیاری از شخصیت‌ها برگشت‌ناپذیر است. و نتیجه فصل پنجم سریال Money Heist است. جنگ به شدیدترین و وحشیانه‌ترین سطح خود می‌رسد، اما این حماسی‌ترین و هیجان‌انگیزترین فصل را رقم خواهد زد.”


بیشتر بخوانید:

بهترین سریال های جنایی نتفلیکس

بهترین سریال های آلمانی جدید


احتمال بازگشت تمام بازیگران اصلی

مظنونین معمولی به احتمال زیاد برمی‌گردند. بازیگرانی که نقش اعضای تیم پروفسور را بازی می‌کنند: ارسولا کوربرو (در نقش توکیو)، خیمه لورنته لوپز (در نقش دنور)، پدرو آلونسو (در نقش برلین)، میگوئل هران (در نقش ریو)، دارکو پریک (در نقش هلسینکی)، ایتزیار ایتونو (در نقش راکل) و استر آسبو (در نقش مونیکا) در فصل پنجم سریال Money Heist خواهند بود.

بازیگرانی همچون رودریگو د لا سرنا (در نقش پالرمو) و لوکا پروس (در نقش مارسلا) که به تازگی به این تیم پیوسته‌اند هم، در فصل آخر حضور خواهند داشت. آلبا فلورس (در نقش نایروبی) و همه کسانی که در این مسیر کشته شدند نیز، ممکن است به شکل فلش‌بک نشان داده شود.

نمایی از برلین و نامزدش , سریال سرقت پول
نمایی از برلین و نامزدش , سریال سرقت پول

افراد نسبتا تازه وارد مثل نجوا نمری، بازیگر نقش آلیشیا بازرس پلیس، که قبلا نیز عکس‌هایی از پشت صحنه منتشر کرده بود، در فصل پنجم سریال Money Heist حضور خواهد داشت. دیانا گومز تاتیانا، در نقش دوست دختر برلین، پس از ایفای نقش‌های برجسته در فصل چهار، در این فصل نیز ایفای نقش می‌کند. چگونگی ظهور آن‌ها در خط داستانی جدید را به زودی خواهیم دید.

انتشار عکس‌های پشت صحنه

سریال خانه کاغذی , سریال Money Heist , سریال مانی هیست
سریال خانه کاغذی , سریال Money Heist , سریال مانی هیست

بر اساس بیانیه رسمی Netflix فیلمبرداری سریال خانه کاغذی در ۳ آگوست ۲۰۲۰ آغاز شد. بازیگران فیلم همچون Itziar Ituño ،Pedro Alonso و Alvaro Morte همگی عکس‌هایی از پشت صحنه در فوریه ۲۰۲۱ منتشر کردند.

Alonso در کپشن عکسی که با رودریگو د لا سرنا منتشر کرده بود، نوشت: “ملاقات با شما چقدر عالی بود” و اشاره کرد که فیلمبرداری فصل پنجم سریال Money Heist به پایان رسیده است.


بیشتر بخوانید:

بهترین سریال های چینی 2021

بهترین مینی سریال های کره ای


پیچیدگی پایان فصل چهارم

سریال Money Heist , سریال مانی هیست , سریال سرقت پول , La Casa De Papel
سریال Money Heist , سریال مانی هیست , سریال سرقت پول , La Casa De Papel

در آخرین قسمت از فصل چهارم La Casa de Papel لیسبون دوباره با اعضای باند دیدار می‌کند. به لطف مانور مبتکرانه پروفسور، همه آن‌ها فرار از بانک اسپانیا را برنامه ریزی می‌کنند. با این حال، آلیشیا در مخفیگاه خصوصی پروفسور حاضر می‌شود. این اتفاق، لذت پیروزی را از بین می‌برد.

آلیشیا اسلحه‌ای روی سر پروفسور می‌گذارد. اما صحنه پیچیده است: آلیشیا اکنون با خود قانون مشکل دارد. آیا آلیشیا با پروفسور رو به رو می‌شود؟ یا حالا که او نیز فراری است، آیا آن‌ها می‌توانند با هم همکاری کنند؟ اتفاقات عجیبی افتاده است.

احتمال ساخت Spinoff

سریال Money Heist , سریال مانی هیست , سریال سرقت پول , La Casa De Papel
سریال Money Heist , سریال مانی هیست , سریال سرقت پول , La Casa De Papel , فصل پنجم سریال مانی هیست , سریال مانی هیست , مانی هیست

حتی اگر با پخش فصل پنجم سریال Money Heist به پایان این سریال برسیم، پینا، سازنده سریال، شخصیت‌های سریالش را به پایان نمی‌رساند. او ایده‌هایی را در مورد آنچه می‌تواند در آینده انجام دهد، در سر می‌پروراند.

او در بازدید از مجموعه‌ای در اسپانیا به Oprah Daily گفت: “ما امکانات زیادی برای ساخت اسپین‌آف داریم، و من فکر می‌کنم این به خاطر هویت قوی و قدرتمند شخصیت‌ها است.” پینا در ادامه افزود: “ما همیشه به دنبال شخصیت‌هایی بودیم که دارای طراحی بسیار پیچیده و لایه‌ای باشند. بنابراین من فکر می‌کنم که هر شخصیت سریال Money Heist دارای دوگانگی است، که ما دوست داریم در یک اسپین‌آف آن‌ها را ببینیم. ما می‌توانیم هر یک از آن‌ها را در زمینه‌های دیگر تماشا کنیم.”

پینا پیش بینی می‌کند که آرتورو (با بازی انریکه آرس)، مدیر سابق ضرابخانه ملی اسپانیا، یک کمدی سیاه داشته باشد. گفته می‌شود، از نظر او سریال خانه کاغذی در حال حاضر یک کمدی سیاه است.


بیشتر بخوانید:

بهترین سریال های GEM TV

بهترین سریال های عربی نتفلیکس


بر اساس یک داستان واقعی

Money Heist 2021 , سریال خانه کاغذی , Money Heist
Money Heist 2021 , سریال خانه کاغذی , Money Heist , فصل پنجم سریال مانی هیست , سریال مانی هیست , مانی هیست

طبیعی است که از خود بپرسید: “آیا داستان‌های جذاب، که اغلب آنقدر واضح هستند و واقعی به نظر می‌رسند، بر اساس رویدادهای واقعی ساخته شده‌اند؟ پاسخ کوتاه به این سوال منفی است. توطئه‌ها کاملا تخیلی هستند. با این حال، جنبه‌های مهمی از نمایش وجود دارد که ریشه در تاریخ، هنر و فلسفه دارند.

از فصل یک به بعد، سارقان صورت خود را با ماسک‌هایی شبیه هنرمند اسپانیایی سالوادور دالی، که به طور مشهور سبیل اغراق‌آمیزی دارد، پوشش دادند. چرا چهره دالی؟ خوب، بسیاری از کارهای دالی در جریان جنبش دادای زوریخ ایجاد شد. به گفته Tate، این جنبش در اوایل قرن بیستم رخ داد؛ که همه در مورد رد جامعه سرمایه‌داری مدرن بود.

در نتیجه، فلسفه‌های دالی تا حدودی با اخلاق دزدان در سریال خانه کاغذی مطابقت دارد. دزدان علاوه بر اینکه می‌خواهند ثروتمند شوند، در واقع قصد دارند پول نقد خود را به مردم نیز بازگردانند.

ماسک سالوادور دالی , سریال خانه کاغذی , سریال Money Heist
ماسک سالوادور دالی , سریال خانه کاغذی , سریال Money Heist , فصل پنجم سریال مانی هیست , سریال مانی هیست , مانی هیست

علاوه بر این، تماشاگران مرتبا نسخه مانو پیلاس از اجرای “Bella Ciao” را در طول سریال خانه کاغذی می‌شنوند. پخش این اجرا به اندازه استفاده از ماسک دالی، کاملا آگاهانه صورت گرفته است. با توجه به “هنر و ترور” اثر ولادیمیر ال مارچنکوف، Bella Ciao یک آهنگ محلی ایتالیایی است، که به عنوان سرود مقاومت ضد فاشیست پذیرفته شد.

الکس پینا در مصاحبه‌ای با مجله NSS گفت: “این آهنگی است که همیشه بخشی از موسیقی متن زندگی من بوده است. آهنگی که من را به یاد دوران کودکی می‌اندازد و همه دنیا آن را می‌دانند. سرود مقاومت همانند داستان سریال. تا زمانی که مقاومت وجود داشته باشد، امید وجود دارد. حتی اگر آن‌ها کوچکترین ایده‌ای برای فرار از آنجا نداشته باشند.”

علاوه بر وام گرفتن از تاریخ، سریال Money Heist با محبوبیت عظیم جهانی، در زمان درست بر فرهنگ نیز تأثیر می‌گذارد. این نمایش فقط در مورد دزدان بانک نیست، بلکه داستانی در مورد مقاومت است. در نتیجه، از زمان پخش آن در سال ۲۰۱۷، Money Heist الگو قرار گرفت. به عنوان مثال، در سال ۲۰۱۹، معترضان و خواستاران استعفای ریکاردو روسلو، فرماندار پورتوریکو، لباس و ماسک باند سارقین را، که از چهره دالی الهام گرفته بودند، پوشیدند.

سریال مانی هیست , سریال سرقت پول
سریال مانی هیست , سریال سرقت پول , فصل پنجم سریال مانی هیست , سریال مانی هیست , مانی هیست

ماریا هینوجوسا، مجری و تهیه‌کننده اجرایی لاتین آمریکا در NPR، تصویری از چهار نفر در اینستاگرام منتشر کرد که این لباس را بر تن داشتند و روی آن به اسپانیایی نوشته شده بود: “ما مقاومت‌کنندگان لعنتی هستیم”.

Money Heist از زندگی تقلید کرد و اکنون زندگی از Money Heist تقلید می‌کند. و در حالی که فرارهای سریال خانه کاغذی در ضرابخانه و بانک ملی اسپانیا واقعی نیست، بسیاری از سرقت‌های واقعی وجود دارد که پس از اتمام نمایش می‌توان از آن‌ها مطلع شد. مجموعهه‌ واقعی جنایت و سرقت Netflix، دنباله‌ای کامل از La Casa de Papel است، که سه سرقت واقعی را نشان می‌دهد؛ از جمله سرقت کازینو در لاس وگاس که اگر پروفسور از این ماجرا خبردار شود به آن‌‌ها افتخار می‌کند.


بیشتر بخوانید:

بهترین سریال های کره ای تاریخی


خلاصه فصل‌های قبل

سریال مانی هیست , سریال سرقت پول , شبکه اینترنتی نتفلیکس , نتفلیکس
سریال مانی هیست , سریال سرقت پول , شبکه اینترنتی نتفلیکس , نتفلیکس , فصل پنجم سریال مانی هیست , سریال مانی هیست , مانی هیست

کاراکتری به نام پروفسور، یک زن سارق جوان و هفت جنایتکار دیگر را برای یک سرقت بزرگ استخدام می‌کند و ضرابخانه سلطنتی اسپانیا را هدف قرار می‌دهد. آن‌ها افراد داخل ضرابخانه را به عنوان گروگان نگه می‌دارند.

راکل، مذاکره‌کننده گروگان، با پروفسور تماس می‌گیرد تا معامله کند. یکی از گروگان‌ها بخش مهمی از برنامه‌های سارقان است. او دختر یکی از سران کشور است. پلیس به طریقی تصویری از چهره یکی از سارقان را به دست می‌آورد. پروفسور که ناشناس است، در یک بار با راکل ملاقات می‌کند و او را تحت نظر دارد. راکل به آقایی که در بار با او ملاقات می‌کند مشکوک است.

نهایتا بعد از ماجراهایی هویت اصلی آن را تشخیص می‌دهد، اما از طرفی عاشق او شده است. به دلیل توطئه‌هایی راکل از کارش بر کنار شده است، بنابراین تصمیم می‌گیرد با باند خلافکار همکاری کند، و نهایتا با پروفسور ازدواج می‌کند.

سریال مانی هیست , سریال سرقت پول , شبکه اینترنتی نتفلیکس , نتفلیکس
سریال مانی هیست , سریال سرقت پول , شبکه اینترنتی نتفلیکس , نتفلیکس , فصل پنجم سریال مانی هیست , سریال مانی هیست , مانی هیست

بعد از موفقیت در دزدی از ضرابخانه، هر کدام در جایی از دنیا مخفیانه به زندگی خود ادامه می‌دهند. تا اینکه یکی از اعضا از تلفنی که تحت کنترل است، استفاده می‌کند. به این ترتیب موقعیت او کشف می‌شود و او را به طور غیر قانونی مورد شکنجه قرار می‌دهند.

این بار پروفسور برای نجات او، نقشه دزدی از بانک مرکزی اسپانیا را می‌کشد و همه را دعوت می‌کند. این عملیات پر خطری خواهد بود، اما برای نجات لیسبون همه آماده می‌شوند. این عملیات بیش‌تر از اینکه یک دزدی باشد، اعلام جنگ برای دولت اسپانیا خواهد بود.


بیشتر بخوانید:

بهترین سریال های کمدی کره ای

بهترین سریال های کره ای نتفلیکس


کلام آخر

خانه کاغذی , Money Heist , سریال خانه کاغذی , سریال Money Heist
خانه کاغذی , Money Heist , سریال خانه کاغذی , سریال Money Heist , فصل پنجم سریال مانی هیست , سریال مانی هیست , مانی هیست

تماشای این سریال پلیسی و اکشن، تا کنون رضایت بسیاری از مخاطبین را جلب کرده است. هنگام تماشای آن هیجان‌زده خواهید شد، با اعضای این باند خواهید خندید و با گریه آن‌ها ناراحت می‌شوید.

برای نجات آن‌ها دعا خواهید کرد و از صمیم قلب همراه آن‌ها می‌شوید. مشابه سریال Narcos که همراه با پابلو اسکوبار می‌شوید و از به دام افتادن او ابراز ناراحتی می‌کنید. بی‌صبرانه منتظر فصل پنجم سریال Money Heist هستیم. شما می‌توانید نقد فصل اول تا چهارم سریال مانی هیست را در مقاله لینک شده مطالعه بفرمایید.

امیدواریم فصل پنجم سریال مانی هیست هیجان خاص خودش را همچنان داشته باشد.

عوامل سریال خانه کاغذی

  • سازنده: الکس پینا (Álex Pina)
  • ستارگان: ارسولا کوربرو، خیمه لورنته لوپز، پدرو آلونسو، میگوئل هران، دارکو پریک، ایتزیار ایتونو و استر آسبو
  • ژانر: اکشن، جنایی و پلیسی
  • موسیقی: Iván Martínez Lacámara ،Manel Santisteban
  • تعداد قسمت: چهار فصل، ۳۱ قسمت
  • محصول کشور: اسپانیا
  • زبان اصلی: اسپانیایی
  • مدت زمان هر قسمت: ۷۰ دقیقه
سریال مانی هیست , سریال سرقت پول , سریال خانه کاغذی
سریال مانی هیست , سریال سرقت پول , سریال خانه کاغذی , فصل پنجم سریال مانی هیست , سریال مانی هیست , مانی هیست

بیشتر بخوانید:

از همراهی شما تا انتهای نوشتار فصل پنجم سریال Money Heist بی‌نهایت سپاس‌گزار هستیم. اشتراک نظرات شما موجب خرسندی ما خواهد شد.

شما می‌توانید به عنوان نویسنده مهمان در سایت فیگار عضو شوید و علاوه بر اشتراک نظرات خود در رابطه با مقاله‌ها، نقد‌ها و مطالب خودتان را نیز انتشار دهید. برای مطالعه فراخوان مرتبط با آن بر روی لینک نویسندگی مهمان کلیک نمایید.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *