نقد بخش اول فصل 5 سریال Money Heist ؛ سوار بر اسبی رام نشده

فصل پنجم Money Heist با سرعتی فوق العاده شروع می‌شود. تکان دهنده و غیرقابل پیش بینی است. در ادامه نوشتار نقد بخش اول فصل 5 سریال Money Heist با ما بمانید.

اگر قسمت های باقی مانده آن بتوانند جریان مشابهی را حفظ کنند، فصل پایانی سریال جدید Netflix با عنوان فصل پنجم سریال خانه کاغذی انفجاری خواهد بود. یک سال زمان زیادی است – آنقدر طولانی که آن ویروس همه گیر وحشتناک بتواند انواع ویرانگری را ایجاد کند و رژیم ها ظهور و سقوط کنند.

در دنیای Money Heist ، زمان نه تنها کند نشده، بلکه به نظر می‌رسد منجمد شده است. گلوله هایی که در فصل 4 سریال خانه کاغذی یا مانی هایست اسپانیایی شلیک شد، سرانجام اکنون علائم خود را پیدا خواهند کرد.

اما سریال جدید Netflix بیش از انتظار را با ارائه یک درس در شوک و هیبت جبران میکند. Money Heist پرده را در فصل آخر خود به اندازه ای که یک نارنجک نسبتاً سنگین بیاندازد و کل کار را به آتش بکشد، برمی‌دارد. گروه جذاب با لباس قرمز مستقیماً وارد عمل میشوند و اجازه نمیدهند فراموش شوند و به سادگی همه چیز را از دست نمی‌دهند. بهتر است برای سوار شدن روی این اسب رام نشده با عنوان فصل ۵ سریال مانی هایست آماده باشید زیرا قرار نیست جان سالم به در ببرید. با نوشتار نقد بخش اول فصل 5 سریال Money Heist همراه ما باشید.

نقد بخش اول فصل 5 سریال Money Heist

سوار بر اسبی رام نشده

مقاله‌هایی که در ادامه برای شما لیست شده‌اند، فهرستی از جستارهای فیگار، در رابطه با سریال بی‌نظیر Money Heist (باهوش‌ترین شخصیت‌های سریال مانی هیست) هستند،‌ که توسط تیم تحریریه فیگار برای شما تهیه شده‌اند:

نقد بخش اول فصل 5 سریال Money Heist , بررسی بخش اول فصل 5 سریال Money Heist
نقد بخش اول فصل 5 سریال Money Heist , بررسی بخش اول فصل 5 سریال Money Heist

قسمت اول بلافاصله پس از ورود لیسبون به بانک اسپانیا آغاز میشود و بازرس آلیشیا سیرا پروفسور را از مخفیگاه خود بیرون می آورد. این باند هنوز در حال و هوای از دست دادن یکی از نزدیکترین و بهترین آنها، نایروبی است، و اخبار مربوط به شکنجه پروفسور توسط آلیشیا باید روح آنها را بشکند؟ اما ما به خوبی می‌دانیم که، این بچه ها به خوبی آموزش دیده اند و برای انتقام خشمگین هستند.

اگرچه دو قسمت اول اطلاعات زیادی در مورد انگیزه واقعی (فقط میتوان حدس زد) آلیشیا که به دنبال برنامه ریز اصلی می‌آید، به ما نمیگوید، اما ما انتظار داریم که افشاگری های بزرگی در آینده رخ دهد.


بیشتر بخوانید:


این واقعیت که زنان یک مسئله بسیار بزرگ در این سریال هستند، حائز اهمیت است و در فصل‌های قبل به خوبی ثابت شده است. لیسبون، توکیو، استکهلم، مانیل و قطعاً آلیشیا سیرا.

نکته دیگری که قابل ذکر است نحوه قطع قسمت های اولیه است. ما قبلاً بسیاری از تصویرهای آن را در تریلرها و BTS دیده ایم، فقط نمیدانستیم دشمنان اول آنها چه کسانی هستند و شخصیت های جدید چگونه خواهند بود – رافائل پسر برلین، ساگاستا که رهبری ارتش مهاجم را بر عهده دارد و کشته های ذهنی توکیو، مانند دوست پسرش رنه در داستان جریان خود را دارند. اگرچه نحوه معرفی این چهره های جدید نشان میدهد که آنها بعد زیادی را به کلیت سریال قرار است ببخشند.


بیشتر بخوانید: بهترین سریال های شبیه سریال مانی هیست


برخی از شخصیت ها با تگرگ گلوله روبرو میشوند، برخی صبر خود را از دست میدهند، برخی حتی جنبه آسیب پذیر خود را نیز آشکار می‌کنند. شما همچنین می‌توانید باند را حرفه ای تر، با اعتماد به نفس و محکم تر در حین کار با اسلحه خود ببینید.

بسیار از سوی طرفداران گفته شده است که Money Heist به فلاش بک ها، پرش های زمانی و داستان های پشت پرده شخصیت ها در خلال ساختار روایی وابسته است. فصل پنجم سریال سرقت پول با فصل‌های قبلی تفاوتی ندارد. به همان شکل همه چیز در عین آرامشی خاص، پر از تنش و غیرقابل پیش بینی بود در فصل ۵ سریال مانی هیست هم همینطور است. اگر قسمت های باقی مانده آن بتوانند با همان سرعت پیش بروند، Money Heist 5 انفجاری ترین فصل این سریال خواهد بود. در ادامه با ما و نوشتار نقد بخش اول فصل 5 سریال Money Heist بمانید.

برنامه‌ای برای فرار نیست

نقد بخش اول فصل 5 سریال Money Heist , بررسی بخش اول فصل 5 سریال Money Heist
نقد بخش اول فصل 5 سریال Money Heist , بررسی بخش اول فصل 5 سریال Money Heist

در طرح فصل پنجم مانی هایست ، گروه بیش از 100 ساعت در بانک اسپانیا حبس شده است، آنها موفق شده اند لیسبون را نجات دهند (IItziar Ituño) اما یکی از بدترین لحظات خود را پس از از دست دادن یکی از عزیزترین‌هایشان در حال زیست هستند.

پروفسور (varlvaro Morte) توسط Sierra (Najwa Nimri) اسیر شده است و برای اولین بار برنامه ای برای فرار ندارد. وقتی به نظر می‌رسد که هیچ چیز بدتر از این نمی‌شود، دشمن جدیدی بسیار قوی تر از دشمنان قبلی وارد می‌شود: ارتش. پایان بزرگترین سرقت تاریخ نزدیک است و آنچه که به عنوان سرقت شروع شد، اکنون به جنگ تبدیل شده است.

به عبارت دیگر، درست زمانی که به نظر می‌رسد هیچ چیز دیگری نمی‌تواند اشتباه باشد و جلوی جریان رو به رشد و درست ذهنی آن‌ها را بگیرد، دشمنی بسیار قوی تر از هر کسی که تا به حال با آن روبرو بوده اند ظاهر می‌شود: ارتش. پایان بزرگترین دزدی تاریخ نزدیک است و آنچه که به عنوان کودتا آغاز شد به جنگ تبدیل می‌شود.


بهتر است برای سوار شدن روی این اسب رام نشده با عنوان فصل ۵ سریال مانی هایست آماده باشید زیرا قرار نیست جان سالم به در ببرید.


از فصل چهارم، عده‌ی خاصی از منتقدان خاطرنشان کردند که بخش بسیار زیادی از سریال La Casa de Papel جاذبه و هیجان فصل های اول خود را از دست داده است، برخی از فصل ها گویا حالت “بسازیم بره پی کارش” به نظر می‌رسیدند که فقط داستان و ساختار سریال سازی را که شروع به رکورد زدن هست، گسترش دهند. در ادامه نوشتار نقد بخش اول فصل 5 سریال Money Heist به بررسی نظرات برخی منتقدان در رابطه با فصل ۵ سریال مانی هایست می‌پردازیم؛ با ما و فیگار باشید.

آیا منتقدان راضی هستند، یا مهم نیست ؟

نقد فصل ۵ سریال مانی هیست , نقد و بررسی فصل پنج مانی هایست
نقد فصل ۵ سریال مانی هیست , نقد و بررسی فصل پنج مانی هایست

منتقدانی که فرصت دیدن بخش اول فصل جدید را داشته اند، با نظرات متفاوتی ظاهر شده‌اند. با این حال، در حال حاضر فصل پنجم سریال La Casa de Papel ، با نظرات نسبتا مثبتی شروع شده است.

بررسی هایی که شده است، اطمینان می‌دهد که سریال قرار است باری دیگر نفس را در سینه شما حبس کند که برای حفظ فتنه و برانگیختن کنجکاوی بینندگان طراحی شده است.


بیشتر بخوانید:


آنها خاطرنشان می‌کنند که این سریال با دیالوگ ها و لحظات بسیار طنز آلود برای ایجاد یک جریان دلنشین بسیار خاص باز می‌گردد. متخصصان تأیید می‌کنند که تنش معمول در فصل پنجم مانی هیست چند برابر می‌شود و بدیهی است که سازندگان تلاش زیادی برای ارائه یک داستان سرشار از آدرنالین و احساسات انجام داده اند.

آنها معتقدند که گرچه این بار La Casa de Papel نسبت به فصل های اول خود به لحنی بسیار متفاوت متعهد است، اما همچنان سرگرم کننده و گزینه ای بسیار لذت بخش است، که در آن اجراهای varlvaro Morte ، Itziar Ituño ، Belén Cuesta و Enrique Arce برجسته است.

و اما مخالفان نظرات چندان مطلوبی برای فصل 5 مانی هایست ندارند. در نقدهای منفی می‌توانید بخوانید که La Casa de Papel درام، درون نگری و برخی از بهترین عناصر آن را به نفع اکشن فدا کرده است.

اکشن همیشه کار ساز نیست و می‌تواند بسیار خسته کننده باشد، هنگام تلاش برای دنبال کردن یک اوج ثابت ریتمیک به این بخش از انتقاد اطمینان می‌دهد که علی رغم ارزش های تولیدی فوق العاده ای که سریال دارد، نقایصی در توسعه شخصیت ها و در احتمال کمی طرح وجود دارد.

به گفته برخی منتقدان، اگرچه پس از پنج فصل علاقه خاصی به شخصیت ها ایجاد شده است، اما این بار آنها نمی‌توانند توجه عمومی را جلب کنند یا از آنچه اتفاق می‌افتد به اندازه کافی هیجان زده شوند. در ادامه با نوشتار نقد بخش اول فصل 5 سریال Money Heist همراه ما باشید تا نظرات چند کاربر تلگرامی فیگار را هم بدانیم.

نقد بخش اول فصل 5 سریال Money Heist , بررسی بخش اول فصل 5 سریال Money Heist , نقد فصل ۵ سریال مانی هیست , نقد و بررسی فصل پنج مانی هایست
نقد بخش اول فصل 5 سریال Money Heist , بررسی بخش اول فصل 5 سریال Money Heist

نظرات کاربران کانال تلگرامی فیگار ؛ حاوی اسپویل

آریان در خصوص بخش اول فصل ۵ مانی هایست اینطور می‌گوید:

تموم نشده هنوز؛ این سریال همیشه آخر هر قسمتش تا مرز نا امیدی میره ولی قسمت بعدی همه چی بهتر میشه. یه شخصیت جدید اضافه میشه منتظر باشید. کارگردان این سریال به همه ثابت کرد هر کاراکتری محبوب تره دهنش سرویسه?

کاربری دیگر با نام PT_qasemi در این خصوص اینطور می‌نویسد:

کاملا نا امیدی رو رد کرد یه نفر مرد یه نفر نزدیک مردنه یه نفر تو حال خودش نیست پروفسور هم هنوز پاش گیره معلوم نیس با اون قیچی قراره چی بشه از نظر روحی هم همه به فنا رفتن از طرفی هم با توجه به مثلث عشقی، یه نفر از اون سه نفر احتمالا قراره بمیره. در کل من که لذت بردم استرسش خیلی قشنگ بود و اینکه من همیشه فک میکردم چون توکیو و راکل روایت‌گر داستانن. قراره همه بمیرن و اون دوتا زنده بمونن که خب ضد حال خوردم

کاربری دیگر از کانال تلگرامی فیگار با نام مسعود در خصوص نقد فصل ۵ نوشته:

من سری های قبل جوری محو نقشه های پرفسور و رفتار های بقیه می شدم که به خاطر لجبازی و اشتباهات بعضی کارکتر های مث توکیو و ریو و … انقد فشار و استرس بهم وارد میشد که دلم میخواست جر شون بدم یا حتی فیلمو قطع کنم که نکنه بلایی سر نقشه پروفسور بیاد یا یکی از شخصیت های مورد علاقه م اسیب ببینه اما این سری واقعا احساس میکنم خیلی ابکی میرفت جلو یه نقشه ی دومی اساسی وجو نداشت من و غافلگیر یا استرس بهم وارد نمی کرد انگار اصلا برام مهم نبود میخواد چی بشه اما سری های قبلی من با رفتار شخصیت ها زندگی میکردم برای همین میگم سری های قبلی جذاب تر و قوی تر بود درکل همه چی البته این نظر منه شاید من اشتباه کنم …

کاربر دیگری با نام ارشاد در رابطه با این سریال نوشته:

تنها دلیل مردن توکیو اینه که همه فکر میکردن توکیو زنده میمونه بقیه میمیرن .این فیلم ثابت کرد به هیچ وجه قابل پیش‌بینی نیست

بلوهارت به عنوان یکی از کاربران تلگرامی فیگار در خصوص فصل پنجم این سریال گفته:

توی مصاحبه ای که با الکس پینا شده بود گفته بود توی این فصل خواسته نشون بده که پروفسور اونقدرا هم که بقیه فکر میکنن خاص نیست و توی یه سری از مواقع ضروری پروفسور رو از تیم گرفته تا نشون بده تک تک اعضا میتونن تصمیمای درست و خاصی بگیرن مثل توکیو یا استکهلم

مشخصات

  • سازنده: آلکس پینا
  • بازیگران: آلوارو مورته، اورسولا کوربیرو، ایتسیار ایتانیو، پدرو آلنسو، پاکو توس، آلبا فلورس، میگل هران، هایمه لورنته، انریکه آرسه، ماریا پدراسا، دارکو پریچ، کیتی مانبر، هویک کوچکریان، رودریگو د لا سرنا، نجوا نیمری، لوکا پروش و روبرتو گارسیا رویز
  • سازنده موسیقی متن: مانل سانتی‌استبان
  • آهنگ آغاز: «زندگی‌ام جریان دارد» اثر سسیلیا کرول
  • آهنگسازان: مانل سانتی‌استبان و ایوان مارتینس لاکامارا
  • کشور سازنده: اسپانیا
  • زبان اصلی: اسپانیایی
  • شمار فصل‌ها: ۴
  • شمار قسمت‌ها: ۳۸
  • تهیه‌کننده‌های اجرایی: آلکس پینا، سونیا مارتینس، خسوس کولمنار، استر مارتینس لاباتو و ناچو مانوبنس
  • مکان‌های تولید: اسپانیا، ایتالیا، تایلند و پاناما
  • فیلم‌برداری: میگه آموئدو
  • تدوین‌گران: داوید پله‌گرین، لوئیس میگل گونسالس بدمار، ورونیکا کالون، رائول مورا، رخینو ارناندس و راکل ماراکو

بیشتر بخوانید:

از همراهی شما تا انتهای نوشتار نقد بخش اول فصل 5 سریال Money Heist سپاس‌گزار هستیم. حتما ما را با نظرات خود در رابطه با این نوشتار آگاه کنید. شما می‌توانید به عنوان نویسنده مهمان در سایت فیگار عضو شوید و علاوه بر اشتراک نظرات خود در رابطه با مقاله‌ها، نقد‌ها و مطالب خودتان را نیز انتشار دهید. برای مطالعه فراخوان مرتبط با آن بر روی لینک نویسندگی مهمان کلیک نمایید.


One thought on “نقد بخش اول فصل 5 سریال Money Heist ؛ سوار بر اسبی رام نشده

  1. من دیوانه وار عاشق این سریال بودم و مردم تا بالاخره فصل پنجش بیاد
    ولی انصافن یه جاها منطقی نبود من قبول دارم
    مثلا یه جا هست که گاندیا زخمی شده و مجبورن به خاطر شدت جراحت تحویلش بدن و بعد توی چند تا سکانس اون ور یعنی با فاصله یکی دو ساعت توی فیلم میبینیم :گاندیا سر و مر و گنده در حال نفوظ به خزانه:/
    ای کاش یه همچین سوتی هایی نمیدادن توش

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *