حقایق جالب درباره پروفسور (آلوارو مورته) ؛ سرنوشت جالبی که برای مورته رقم خورد

حقایق جالب درباره پروفسور سریال مانی هیست موضوع اصلی نوشتار امروز فیگار است. برای کشف شخصیت مورته با ما تا انتهای این مطلب همراه باشید.

سریال مانی هیست یکی از پر سر و صداترین سریال‌های سال‌های اخیر به شمار می‌رود که طرفداران بسیار زیادی را به خود جذب کرده است. سریال خانه کاغذی یک سریال جذاب و دیدنی اسپانیایی (بهترین سریال‌های اسپانیایی 2021) است که در آمریکا با نام مانی هیست یا در واقع سرقت پول شاخته شده است.

خانه کاغذی ترجمه نام اسپانیایی این مجموعه محسوب می‌شود، عوامل این سریال زمانی که امتیاز پخش جهانی را به دست آورند، تصمیم گرفتند نامی انگلیسی را برای سریال خود انتخاب کنند و اینگونه شد که مانی هیست پدید آمد و سرقت پول شکل گرفت.

این سریال که در ژانر درام، جنایی و سرقت توسط آلکس پینا ساخته شده، به روایت سرقت گروهی، که با نهایت دقت در برنامه ریزی به رهبری پروفسور صورت می‌گیرد، می‌‌پردازد.

این مجموعه جذاب و هیجان‌انگیز به یکی از برگزیده‌ترین سریال‌های نتفلیکس تبدیل شده و جوایز بسیاری را دریافت کرده است. فصل پنجم این سریال در دو بخش پنج قسمتی در سال 2021 میلادی پخش شد.

بازیگران توانمند و با استعدادی در سریال خانه کاغذی ایفای نقش کرده‌اند. ستارگانی که به جذابیت سریال، بی‌نهایت افزوده‌اند. امروز مجموعه فیگار قصد دارد از حقایق جالب درباره پروفسور سریال مانی هیست پرده بردارد. با ما تا انتهای مطلب همراه باشید.

حقایق جالب درباره پروفسور سریال مانی هیست

سرنوشت جالبی که برای مورته رقم خورد

فهرست مطالبی که در ادامه نوشتار حقایق جالب درباره پروفسور سریال مانی هیست خواهید خواند به شرح زیر است:

ضمن مطالعه نوشتار حقایق جالب درباره پروفسور، می‌توانید مطالب سایت فیگار در رابطه با سریال خانه کاعذی را مطالعه نمایید:

حقایق جالب درباره پروفسور سریال مانی هیست
حقایق جالب درباره پروفسور سریال مانی هیست

خالی از لطف نیست اگر قبل از آنکه به بیان حقایقی در مورد پروفسور سریال خانه کاغذی بپردازیم، مختصر توضیحی در مورد شخصیت پروفسور و عملکردش در سریال مانی هیست بدهیم.

پروفسور یکی از اصلی‌ترین شخصیت‌های سریال جذاب مانی هیست به شمار می‌آید. آلوارو مورته به درستی و بسیار بی‌عیب و نقص، نقش پروفسور را که مغز متفکر گروه محسوب می‌شود را به تصویر کشیده است.

پروفسور گروهی را برای سرقت تشکیل داده و اعضای باند را کنار یک‌ دیگر جمع کرده است. او که رهبری تیم را به عهده دارد و برادر برلین است، یکی از کاریزماتیک‌ترین شخصیت‌های داستان به شمار می‌رود.

او با برنامه ریزی‌های بسیار دقیقش، گروه را برای سرقت‌های بزرگ و بسیار مهم، آماده می‌کند. این‌بار اما شخصیت رهبر مافیای قصه ما تفاوت چشم‌گیری با سایر رهبرهای باندهای سرقت دارد.

پروفسور با بازی حرفه‌ای و جذاب، ظاهری دلنشین و البته صدایی گیرا مخاطب را وادار به تماشا می‌کند. او برای رسیدن به اهدافش که یکی از آن‌ها انتقام پدرش بود، دست به هر کاری حتی سرقت می‌زند.

برای آشنایی با بازیگر نقش پروفسور و مطالعه بیوگرافی آلوارو مورته ما را در ادامه نوشتار حقایق جالب درباره پروفسور سریال مانی هیست همراهی کنید.

بیوگرافی آلوارو مورته

حقایق جالب درباره آلوارو مورته, حقایق جالب درباره پروفسور سریال مانی هیست
حقایق جالب درباره آلوارو مورته, حقایق جالب درباره پروفسور سریال مانی هیست

پیش‌تر گفتیم که آلوارو مورته نقش پروفسور را بازی می‌کند. اکنون اما زمانش رسیده است که مورته را معرفی کنیم و بیوگرافی پروفسور مانی هیست را برای شما بیان کنیم.

آلوارو مورته در 23 فوریه سال 1975 در اسپانیا متولد شد. مورته از سال 2002 میلادی فعالیت خود را در عرصه هنر شروع کرد و تا کنون نیز ادامه داده است. او حرفه بازیگری‌اش را با بازی در سریال اسپانیایی بیمارستان مرکزی شروع کرد.

درست است که در آن سریال نقش کوتاهی را بر عهده داشت اما همان نقش جزئی نیز به کشف استعدادش کمک بسیاری کرد. آلوارو مورته در سریال‌هایی چون پلانتا 25 و باندولرا نیز به نقش آفرینی پرداخته است.

در سال 2017 میلادی نقش پروفسور در سریال خانه کاغذی به آلوارو پیشنهاد شد. او با قبول این نقش و ورود به دنیای سریال خانه کاغذی به شهرت بسیار زیادی دست پیدا کرد.

مورته در این نقش بسیار خوش درخشید و بازی‌اش بارها از سوی منتقدان و مخاطبان مورد تحسین واقع شد. در دسامبر سال 2019 میلادی تایید شد که مورته قرار است در سریال جدید آمازون به نام چرخ زمان همکاری کند.

این سریال از رمانی فانتزی با همین نام الهام گرفته شده و آلوارو مورته قرار است در نقش لوگین آبلار حاضر شود و به نقش آفرینی بپردازد.

مورته در کنار حرفه بازیگری کار دیگری را نیز برای خود انتخاب کرده است. او در واقع صاحب شرکت تئاتری به نام 300 پیستولا است که در سال 2012 میلادی آن را تاسیس کرد.

همسر او بلانکا کمنته، ‌یک سبک شناس است. ثمره ازدواج بلانکا و آلوارو دو فرزند به نام‌های جولیتا و لئون می‌باشد. شاید برایتان جالب باشد که بدانید آن‌ها دو قلوهای بامزه و البته غیر یکسان هستند.

در ادامه نوشتار حقایق جالب درباره پروفسور سریال مانی هیست فیگار را همراهی کنید تا در کنار هم به مطالعه حقایق جالب درباره آلوارو مورته بپردازیم.

حقایق جذاب درباره پروفسور سریال مانی هیست

حقایق جالب درباره آلوارو مورته, حقایق جالب درباره پروفسور سریال مانی هیست
حقایق جالب درباره آلوارو مورته, حقایق جالب درباره پروفسور سریال مانی هیست

همانطور که در بالا اشاره کردیم، سریال مانی هیست یکی از پرمخاطب‌ترین آثار نتفلیکس به شمار می‌رود. طرفداران این اثر زیبا و هیجان‌انگیز دوست دارند تا اطلاعات بیش‌تری را در مورد بازیگران این سریال کسب کنند و آنان را بیش‌تر بشناسند.

از زمان اکران اولین قسمت از سریال خانه کاغذی طرفداران، کنجکاوی بسیاری درباره شخصیت پروفسور از خود نشان دادند. پخش این سریال سبب شد تا پروفسور در ذهن مخاطبان به عنوان سرگروه باهوش تیم سرقت معنا پیدا کند.

طرفداران سریال سرقت پول به دنبال آن بودند که شخصیت پشت مغز متفکر گروه را کشف کنند و درباره آن اطلاعات بیش‌تری دریافت کنند. به همین منظور مجموعه فیگار در این نوشتار قرار است به بیان حقایق جذاب درباره پروفسور سریال مانی هیست بپردازد.

آلوارو مورته دقیقا همان کسی است که ما قرار است در نوشتار حقایق جالب درباره پروفسور سریال مانی هیست به روایت حقایقی درباره زندگی‌اش بپردازیم.

مورته همانطور که در بالا گفتیم سال‌های زیادی است که در عرصه هنر فعالیت می‌کند، اما خانه کاغذی در واقع نقطه درخشش او و پلی برای رسیدن به شهرتش به حساب می‌آید.

آلوارو قبل از بازی در این سریال نزد مردم و مخاطبان نا آشنا بود و برای همین بعد از درخشش در سریال مانی هیست، طرفداران، بسیار علاقه دارند که درباره آن بدانند.

این شخصیت محبوب اما ناشناخته در فضاهای مجازی صفحاتی دارد که بعد از به شهرت رسیدن او و دیده شدنش در سریال خانه کاغذی مخاطبان زیادی را به خود جذب کرد.

آلوارو در توییتر و اینستاگرام فعالیت می‌کند و در حال حاضر با داشتن بیش از 12 میلیون دنبال کننده به یکی از پرطرفدارترین بازیگران اینستاگرام تبدیل شده است.

اوایل زندگی

حقایق جالب درباره آلوارو مورته, حقایق جالب درباره پروفسور سریال مانی هیست
حقایق جالب درباره آلوارو مورته, حقایق جالب درباره پروفسور سریال مانی هیست

آلوارو مورته همانطور که می‌دانید و در بالا به طور کامل گفته شد متولد اسپانیا است. او در خانواده‌ای با درآمد متوسط به دنیا آمد و بزرگ شد. مورته به دو زبان اسپانیایی و انگلیسی تسلط کامل دارد.

نکته بسیار هیجان‌انگیز که درباره او وجود دارد این است که مورته اصلا عینکی نیست و این بسیار خارق العاده است که آلوارو توانست در این نقش به خوبی فرو برود و طوری با عینک بازی کند و آن را بر روی بینی خود فشار دهد که همه باور کنند او سال‌ها است با عینک انس گرفته است.

آلورا در جوانی به مدرسه نمایش رفت و در سال 2002 میلادی در فیلم مرکزی برای نقش آتش نشان انتخاب شد و بازی کرد. اما این یک نقش کوچک و جزئی بود. او نقش تعیین کننده‌اش را در سریال پلان 25 با شخصیت ری بازی کرد.

مبارزه با سرطان

حقایق جذاب درباره پروفسور سریال مانی هیست
حقایق جذاب درباره پروفسور سریال مانی هیست

درست قبل از آن که سرنوشت او را وارد دنیای مانی هیست کند و به شهرت و رسمیت جهانی برسد، آلوارو مورته میزبان مهمان ناخوانده‌ای شده بود که بسیار در روحیه‌اش تاثیر گذاشته بود.

در سال 2011 میلادی پزشکان تشخیص دادند که توموری سرطانی در پایش وجود دارد. مورته گمان می‌کرد که سه ماه بعد از این اتفاق عمرش به پایان می‌رسد و زمین را به مقصد دوری ترک خواهد کرد. او در این مدت بارها و بارها به این سوال که آیا برای مردن آماده است یا خیر فکر کرد.

با وجود این افکار و احساسات اما درمان او به خوبی پیش رفت و چند ماه بعد خبری از سرطان در بدنش نبود، جوری رفته بود که انگار گویی هرگز نیامده بود.

پس از آن که آلوارو از این آزمون ترسناک سربلند بیرون آمد با انگیزه بیشتری به کار خود در حرفه بازیگی ادامه داد و درست چند سال بعد پاداش زحماتش را گرفت و برای بازی در سریال خانه کاغذی انتخاب شد.

هفت خانی به نام مانی هیست

حقایق جذاب درباره پروفسور سریال مانی هیست
حقایق جذاب درباره پروفسور سریال مانی هیست

ال پروفسور شدن فراز و فرودهای بسیاری داشت که مورته به خوبی از پس آن برآمد و این موفقیت واقعا تحسین برانگیز است. او برای انتخاب شدن و بازی در این نقش، باید از خان‌هایی چون ریموند ردینگتون از لیست سیاه و مایکل اسکافیلد از فرار زندان، عبور می‌کرد.

عوامل فیلم تصمیم داشتند مردی 50 ساله با ظاهری شبیه به یک استاد دنشگاه هاروارد را انتخاب کنند که خب این یعنی مورته باید در نقشی بازی می‌کرد که 5 سال از سن واقعی آن زمانش بیشتر بود.

با وجود آن‌که آلوارو فردی شناخته شده نزد کارگردانان بود اما مجبور شد در طول دو ماه پنج بار تست بدهد تا متوجه شود که لازم نیست نقش جورج کلونی را تقلید کند.

استادی به نام آلوارو مورته

حقایقی در مورد پروفسور سریال خانه کاغذی
حقایقی در مورد پروفسور سریال خانه کاغذی

از بعد درخشش آلوارو مورته در نقش پروفسور زمانی که طرفداران با او ملاقات می‌کنند مورته را با نام ال پروفسور خطاب قرار می‌دهند این در حالی است که آلوارو هنوز به این جایگاه علمی نرسیده است.

اما خب می‌توان او را استاد خطاب کرد زیرا که در دانشگاه تامپره فنلاند، جایی که پس از تحصیل در اسپانیا با بورس  تحصیلی در آن‌جا ادامه تحصیل داده است، در حوزه ادبیات و مدیریت صحنه، برای دانشجویان سخنرانی می‌کند.

البته جزئیات بسیار کمی درباره ماهیت و نقش او در دانشگاه وجود دارد اما از گوشه و کنار شنیده می‌شود که او به صورت پاره وقت سخنرانی می‌کند و ممکن است علت بازی طبیعی او در سکانس‌هایی که پروفسور به اعضای باند آموزش می‌دهد تجربه گذشته او باشد هر چند که به طور شفاف مشخص نشده و صحت این خبر همچنان ثابت نشده باقی مانده است.

علاقه او به پدرو آلونسو

حقایقی در مورد پروفسور سریال خانه کاغذی
حقایقی در مورد پروفسور سریال خانه کاغذی

آلوارو مورته زمانی که حضورش در مانی هیست قطعی و تایید شد وقت خود را صرف مطالعه بر روی شخصیت‌های سریال خانه کاغذی کرد.

او با مطالعه شخصیت‌ها پیشنهاد داد که هر نقش چگونه با سایر اعضای باند ارتباط گیرد. با این حال زمانی که با ستاره‌های حاضر در سریال همکاری خود را آغاز کرد علاقه‌اش به پدرو آلونسو (برلین) شکل گرفت و آنقدر زیاد شد که تصمیم گرفتند دوباره فیلمنامه را تغییر دهند.

آن‌ها تصمیم گرفتند که پروفسور و برلین را در سریال به عنوان برادر یک دیگر معرفی کنند به همین دلیل داستان در فصل اول تغییر کرد.

گویی پدرو آلونسو قلب تمامی بازیگران و عوامل سریال مانی هیست (بهترین سریال‌های شبیه مانی هیست) را ربوده است زیرا که آلبا فلورس نیز اظهار داشته است که پدرو همبازی مورد علاقه‌اش در سریال خانه کاغذی بود.

رشته تحصیلی مورته

حقایقی در مورد پروفسور سریال خانه کاغذی
حقایقی در مورد پروفسور سریال خانه کاغذی

آلوارو مورته بازیگر و کارگردان شناخته شده‌ای است و خود نیز با مشارکت همسرش یک شرکت تئاتر را اداره می‌کند. اما این به معنای آن نیست که او برای ادامه زندگی‌اش پلن بی نداشته باشد.

همانطور که در سریال مشهود بود پروفسور پیشینه مهندسی داشت و هر زمان که باند به آن اطلاعات نیاز داشت آن‌ها را در اختیارشان قرار می‌داد. شاید تجربه مورته در مهندسی به بازی درستش در این نقش کمک کرده باشد.

آلوارو مورته قبل از آن که به جهان بازیگری روی آورد یک مهندس تمرین بود هرچند که آنچنان فعالیتی در این رشته نکرده است اما قطعا تاثیر چشم‌گیری در نوع بازی او داشته است.

عشق پروفسور به راکل موریلو

بیوگرافی آلوارو مورته
بیوگرافی آلوارو مورته

راکل موریلو یکی از جذاب‌ترین شخصیت‌های سریال خانه کاغذی است که به پروفسور و باندش کمک کرد تا سرقتشان را به طور کامل انجام دهند.

ال پروفسور و موریلو با نام مستعار لیسبون عاشق یک دیگر هستند و آلوارو مورته در بازی این رابطه خیلی راحت نبود، چرا که پروفسور از نظر احساسی بسته و محدود است و نمی‌داند که چطور باید با او رفتار کند.

مورته معتقد است که خوب است اگر این دو، زوج کاملی نسازند اما مورته احساس می‌کند که باید به شخصیت او اجازه دهد تا از نظر عاطفی پیشرفت کند.

عاشقانه‌های آلوارو مورته

بیوگرافی آلوارو مورته, حقایق جالب درباره پروفسور سریال مانی هیست
بیوگرافی آلوارو مورته, حقایق جالب درباره پروفسور سریال مانی هیست

برخلاف پروفسور که تا زمان آمدن بازرس به زندگی‌اش در عشق شانس چندانی نداشت، آلوارو مورته عشق را تجربه کرده بود. اگر نگاهی به صفحه اینستاگرام او بیاندازید متوجه خواهید شد که او چقدر خانواده دوست و عاشق همسر و فرزندانش است.

آلوارو به همراه خانواده در مادرید زندگی می‌کند و علاقه دارد که تعطیلات خود را در لندن بگذراند هر چند که حرفه‌ای بودن او در کارش و چند شغله بودنش زمانی برای صرف کردن برای خانواده نمی‌گذارد، اما او تمام تلاش خود را می‌کند.

بهترین فصل سرقت پول

بیوگرافی پروفسور مانی هیست, حقایق جالب درباره پروفسور سریال مانی هیست
بیوگرافی پروفسور مانی هیست, حقایق جالب درباره پروفسور سریال مانی هیست

فصل مورد علاقه آلوارو مورته نخستین فصل سریال خانه کاغذی است که خب همان قسمت نیز به جذب مخاطب بسیاری پرداخته است.

سخت‌ترین صحنه

بیوگرافی پروفسور مانی هیست, حقایق جالب درباره پروفسور سریال مانی هیست
بیوگرافی پروفسور مانی هیست, حقایق جالب درباره پروفسور سریال مانی هیست

فصل سه گویا سخت‌ترین فصل برای عوامل سریال خانه کاغذی محسوب می‌شود چرا که آنان باید در آب‌های آزاد و بین المللی بازی می‌کردند.

بازیگران از گرمای زیاد و دریا زدگی رنج می‌بردند و معتقد هستند این سخت‌ترین سکانس این سریال است اما مورته جور دیگری فکر می‌کند.

او معتقد است که آخرین قسمت فصل سوم برایش سخت‌ترین سکانس بوده است چرا که باید در زمان قتل راکل موریلو احساسات زیادی از خود نشان دهد، فریاد بزند اما صدایی تولید نکند و همچنان باند را هدایت کند تا ماموریت خود را انجام دهند.

بیشتر بخوانید:

از همراهی شما تا انتهای نوشتار حقایق جالب درباره پروفسور سریال مانی هیست سپاس‌گزار هستیم. حتما ما را با نظرات خود در رابطه با این نوشتار آگاه کنید. شما می‌توانید به عنوان نویسنده مهمان در سایت فیگار عضو شوید. به این صورت می‌توانید علاوه بر اشتراک نظرتان در رابطه با مقاله‌ها، نقد‌ها و مطالب خودتان را در فیگار انتشار دهید. برای مطالعه فراخوان مرتبط با آن بر روی لینک نویسندگی مهمان کلیک نمایید.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *