گیم پلی زامبی کالاف دیوتی موبایل ؛ آموزش کامل مود زامبی

در این نوشتار به بررسی گیم پلی زامبی کالاف دیوتی موبایل پرداخته و همچنین روش برد آن را توضیح می‌دهیم. با فیگار همراه باشید. 

ارتش مردگان به Call of Duty: Mobile حمله کرده‌اند. با بررسی گیم پلی زامبی کالاف دیوتی موبایل که از مدتها قبل انتشار آن پیش بینی می‌شد، با ما همراه باشید.

پس از منتشر شدن چند تیزر از این مود در دو سه هفته گذشته، حالت Undead Siege برای CoD: Mobile در ۹ مرداد ماه منتشر شد. مود جذاب زامبی‌ها در طول عمر CoD: Mobile به اشکال مختلف ظاهر شده است، اما هرگز در مقیاسی که اکنون شاهد آن هستیم، منتشر نشده است.

در حالی که همه گیری کووید کار را برای توسعه‌دهندگان بازی‌های کنسول بسیار سخت کرده، انتشار این به روز رسانی هیجان انگیز برای بازی‌های جنگی تلفن همراه بی سابقه است. انتشار Undead Siege حاکی از آغاز یک دوره جدید و گسترده در تکامل زامبی‌هاست.

گیم پلی زامبی کالاف دیوتی موبایل

آموزش کامل مود زامبی 

برای دسترسی به این مود جدید، باید این از طریق منوی اصلی CoD: Mobile، قسمت Zombies وارد شوید. با این حال، این مود شبیه به هیچ یک از سایر بازی‌ها و یا مودهای زامبی‌ها نیست.

Undead Siege به جای این که بازیکنان را وارد مودهای کلاسیک شمارش راند زامبی کند، به دنبال چیزی متفاوت است. تیم چهار نفره شما در مپ کلاسیک isolated که اکنون با تمی متفاوت،  ناامیدانه و تاریک ظاهر شده، تیم شما وظیفه دارد از یک مرکز کنترل، متعلق به Richtofen، کاراکتر محبوب فرمچایز، محافظت کند. برای غلبه بر مشکلات سخت و گاه به گاه، می‌توانید منابع را در روز جمع آوری کرده و قبل از شب به پایگاه بازگردید. پس از آماده شدن، ارتش مردگان در شب محاصره را آغاز می‌کنند و شما باید با استفاده هر آنچه در توان دارید، جلوی تخریب این مرکز را بگیرد چرا که شکست یا پیروزی شما در گرو توانایی شما در محافظت از این مرکز است.

طول روز در بازی حدود دو دقیقه طول می‌کشد. که فشار مضاعفی بر بازیکنان وارد می‌کند که تجهیزات مورد نیاز خود را جمع‌آوری کنند. در مود Casual، بازیکنان فقط باید سه شب زنده بمانند، در مقایسه با نسخه سخت تر و در عین حال سودمندتر Hard که پنج شب باید دوام بیاورید. هر شب وحشت های جدید و موانع جدیدی برای غلبه بر شما به وجود می‌آورد. ما توصیه می‌کنیم که حتما در یک تیم متشکل از دوستان خود بازی کنید، زیرا که زامبی هایی مانند Warden یا Machine Gunner فقط به پایگاه حمله می‌کنند نه به بازیکنان.

اسلحه‌ها همان سلاحهای معمول و متعارف بتل رویال هستند که باید از زمین جمع‌آوری کنید، اما از برجک ها و حتی یک آچار نیز می‌توان برای بازگرداندن مردگان به گور استفاده کرد.


بیشتر بخوانید:

تیزر بتل پس سیزن ۶ کالاف دیوتی موبایل ؛ بررسی

آپدیت جدید کالاف دیوتی موبایل ؛ بررسی فصل ها، مپ ها و سلاح ها


بتل پس مود زامبی

مود جدید Zombies مانند مود مولتی پلیر از این قاعده مستثنی نیست. XPهایی که از طریق Zombies به دست می‌آورید، تیرهای بتل پس معمولی را پیش می‌برند.

بتل پس زامبی‌ها برای تکمیل شدن نیاز دارد تا بازیکنان اهداف تایین شده را برای به دست آوردن اسکین‌های جدید، کردیت و کریستالهای Dark Aether تکمیل کنند. در کل 50 tier بتل پس برای تکمیل وجود دارد.

یکی از تیرهای بتل پس که به طور خاص توجه طرفداران را به خود جلب کرده است، کاراکتر تانک دمپسی است که این بار متفاوت و با سر و روی زامبی شده تیر 45 موجود است. این اپراتور که چشم‌های صورتی روشنش در نگاه اول توجه هر کسی را به خود جلب می‌کنند، ترس را در دل رقبا در میدان نبرد ایجاد می‌کنند.

گیم پلی زامبی کالاف دیوتی موبایل ؛ مود زامبی کالاف دیوتی موبایل ؛ call of duty mobile zombie mode ؛ مود هارد زامبی کالاف دیوتی موبایل ؛ چگونه مود هارد زامبی کالاف دیوتی موبایل را ببریم؟ ؛ مود زامبی کال او دیوتی موبایل ؛ آموزش مود هارد زامبی کالاف دیوتی موبایل
گیم پلی زامبی کالاف دیوتی موبایل , مود زامبی کالاف دیوتی موبایل , call of duty mobile zombie mode , مود هارد زامبی کالاف دیوتی موبایل

Undead Siege یک رویداد محدود است، بنابراین شانس خود را برای تجربه عصر جدیدی از زامبی از دست ندهید.

پیش از این، زمانی که زامبی‌ها برای اولین بار در سال 2019 از طریق حالت Raid در بازی معرفی شدند، بازیکنان Call of Duty: Mobile از آن راضی بودند. با این حال، این حالت دائمی نبود و پس از پایان مدت زمان مقرر آن حذف شد.

بازیکنان از این امر ناراضی بودند و از توسعه دهندگان خواستند تا مود زامبی را بازگردانند، که تقریباً پس از دو سال اتفاق افتاد. با این حال، بخش غم انگیز این است که حالت Undead Siege که زامبی‌ها را در COD: Mobile به ارمغان می‌آورد، دوباره محدود خواهد بود، همانطور که توسط Activision در پست اعلامیه تأیید شده است.

این امر باعث ناراحتی طرفداران COD Mobile شده است زیرا آنها مدت زیادی است که منتظر مود زامبی هستند و در پاسخ، Activision گفته است که آنها با هر حالت جدید در وهله اول و برای تست “محدود به زمان” رفتار می‌کنند. اگر بازیکنان از حالت Undead Siege لذت ببرند و توسعه دهندگان بازخورد مثبتی دریافت کنند، این مود همیشگی خواهد بود.

مود Hard Undead Siege

همانطور که قبلتر گفته شد، مود هارد برخلاف مود Casual ۵ شب بوده و بسیار دشوارتر است. به علاوه این که در مود هارد یک ماموریت جانبی روزانه در روز ۴ یا ۵ وجود دارد که جلوتر به آن خواهیم پرداخت.

چگونه مود هارد زامبی را ببریم؟

اولین و مهمترین قدم، بازی کردن با تیمی متشکل از دوستانتان است چرا که افرادی که به طور رندوم توسط بازی با شما هم تیمی می‌شوند، به احتمال بسیار زیاد اصلا در جریان بازی نیستند و امکان انجام کار تیمی با آن‌ها که تنها لازمه پیروزی در این مود است وجود ندارد، پس حتما با افرادی که میشناسید و توانایی برقراری ارتباط با آن‌ها را دارید، بازی کنید. در ادامه تمام راهکارهای پیروزی در این مود را توضیح خواهیم داد:

  • تلنت های خود را آپگرید کنید با استفاده از کریستال های مختلفی که با تکمیل مأموریت‌های بازی کسب می‌کنید، با اولویت سه تلنت اول از طرف چپ، یعنی اول قدرت تخریب برجها، بعد مقاومت برجها و بعد دمیج گان ها.
چگونه مود هارد زامبی کالاف دیوتی موبایل را ببریم؟ , مود زامبی کال او دیوتی موبایل , آموزش مود هارد زامبی کالاف دیوتی موبایل
چگونه مود هارد زامبی کالاف دیوتی موبایل را ببریم؟ , مود زامبی کال او دیوتی موبایل , آموزش مود هارد زامبی کالاف دیوتی موبایل , گیم پلی زامبی کالاف دیوتی موبایل

بیشتر بخوانید:

بهترین بازی های جدید اندروید

بهترین بازی های نقش افرینی در سال 2021


گیم پلی زامبی کالاف دیوتی موبایل , مود زامبی کالاف دیوتی موبایل , call of duty mobile zombie mode , مود هارد زامبی کالاف دیوتی موبایل
گیم پلی زامبی کالاف دیوتی موبایل , مود زامبی کالاف دیوتی موبایل , call of duty mobile zombie mode , مود هارد زامبی کالاف دیوتی موبایل , گیم پلی زامبی کالاف دیوتی موبایل
  • از هیپ فایر استفاده کنید (شلیک بدون نشانه گیری) چرا که دمیج آن بیشتر است و نگران برد و یا دقت آن نباشید؛ هیپ فایر بتل رویال در مقایسه با مولتی پلیر بسیار دقیق تر و قوی تر است. لذا SMG ها بهترین گان های این مود هستند چرا که بهترین هیپ فایر را دارند
  • قدرت اسلحه‌های موجود بر روی زمین بر حسب میزان کم یابی آن‌هاست،  یعنی اسلحه‌های epic (بنفش) قوی تر از آبی و آبی قوی تر از سبز هستند.
  • بر خلاف تصور همه، برج‌های دفاعی مهمترین سلاح شما در مقابله با ارتش مردگان هستند پس تمام وقت و انرژی و منابع خود را صرف آن‌ها کنید
  • در شب‌های نهایی، سلاح‌های شما هر چه قدر هم که قوی و یا دست ساز خود شما باشند، تقریبا هیچ اثری روی مردگان نخواهند داشت.
  • سلاح‌های شما فقط برای ۳ شب اول و برای کسب پول کافی برای مکس کردن برج‌های شما به کار می‌آیند.
  • در سه شب اول، برج‌های دفاعی خود را در مرز حباب دفاعی قرار دهید تا هر چه زودتر با زامبی‌ها درگیر شوند، اما در دو شب آخر به دلیل قدرتمندتر شدن زامبی‌ها، آن‌ها را به عقب و نزدیک بیس بازگردانید.
  • توجه داشته‌ باشید که برای پیروزی، به حداقل ۱۲ برج دفاعی با آخرین لول ممکن نیاز دارید( یعنی هر پلیر ۳ برج بنفش یا مکسیموم)
  • در روز ۴/۵ حتما مأموریت جانبی را انجام دهید( این مأموریت بر دو نوع است نوع اول باید بوچر(butcher) را بکشید و نوع دوم باید دسته بزرگی از یک کریستال را از بین ببرید) چرا که لوت و آیتم‌های مورد نیاز برای به حداکثر رساندن لول برج‌های دفاعی را در اختیار شما قرار می‌دهد؛ برای این مأموریت جانبی، به حداقل ۳ هم تیمی نیاز دارید.
  • هنگام انجام ماموریت جانبی butcher معمولا دور بر مکان مورد نظر، ماشین Antelope پیدا می‌شود که از رگبار آن می‌توان برای کشتن بوچر استفاده کرد.
  • حتما سعی کنید تا جایی که می‌توانید airdrop ها را سریعا لوت کنید و آیتم‌های مورد نیاز برای ساخت برج‌های دفاعی را که از airdrop ها بدست می‌آورید، بین هم تیمی ها تقسیم کنید، چرا که به ۱۲ برج مکس نیاز دارید نه ۴!
  • در صورت وجود airdrop ها, از رفتن و لوت کردن مناطق به اصطلاح high tier که در این مود با یک خوشه کریستال در مپ مشخص شده‌اند، خودداری کنید. Airdrop ها مهمتر هستند چرا که در کنار داشتن آیتم‌های با لول بالا برای ساخت برج های دفاعی، سلاح های قوی‌ای نیز در خود دارند، اگر تمام airdrop ها را لوت کردید، در صورت وجود وقت اضافه، رفتن به مناطق high tier برای لوت بیشتر اشکالی ندارد
  • زامبی‌های warden در شب‌های اولیه، با دو ضربه wrench یا همان آچار شما(سلاح تن به تن داده شده به شما در اول روز اول) از پا در می‌آیند و این زامبی‌ها فقط بیس را هدف می‌گیرند، مهمات خود را صرف زامبی‌های دیگر کنید.
چگونه مود هارد زامبی کالاف دیوتی موبایل را ببریم؟ , مود زامبی کال او دیوتی موبایل , آموزش مود هارد زامبی کالاف دیوتی موبایل
چگونه مود هارد زامبی کالاف دیوتی موبایل را ببریم؟ , مود زامبی کال او دیوتی موبایل , آموزش مود هارد زامبی کالاف دیوتی موبایل , گیم پلی زامبی کالاف دیوتی موبایل

بیشتر بخوانید:

بهترین بازی های 2 نفره ای 2021

بهترین بازی های موتور سواری 2021


گیم پلی زامبی کالاف دیوتی موبایل , مود زامبی کالاف دیوتی موبایل , call of duty mobile zombie mode , مود هارد زامبی کالاف دیوتی موبایل
گیم پلی زامبی کالاف دیوتی موبایل , مود زامبی کالاف دیوتی موبایل , call of duty mobile zombie mode , مود هارد زامبی کالاف دیوتی موبایل
  • از پر کردن کوله پشتی خود با موارد غیر ضروری مثل آیتم‌های سلامتی بیش از ۵ تا، نارنجک بیش از حد نیاز( نارنجک ها و یا کوکتل های مولوتوف در شب‌های آخر آسیب کمی به زامبی‌ها می‌رسانند) آیتم‌های مورد نیاز برای ساخت برج‌های دفاعی کم لول یا بر عکس لول مکس بیش از حد نیاز خودداری کنید. مدیریت منابع در صرفه‌جویی وقت بسیار حیاتی است. بین آیتم‌های با لول های مختلف تعادل برقرار کنید. همه آن‌ها لازم هستند حتی آیتم‌های با لول کم(سبز)
  • با دو نوع مختلف برج دفاعی کار را شروع کنید و تا مکس کردن آن‌ها برج دیگری نسازید، یک نوع برج Sentry Turret بسازید و نوع دیگر یک Grenade Launcher یا نارنجک انداز، چرا که با داشتن دو نوع برج یکسان، آیتم‌های مورد نقاز برای آپگرید کردن آنها(pedastals) باید بین آن دو پخش شوند که سرعت آپگرید کردن را پایین می‌آورد (هر نوع برج دفاعی آیتم‌های مخصوص به خود را دارد، در کل دو نوع آیتم با سه لول مختلف، سبز که کمترین است آبی متوسط و بنفش لول آخر)
  • با شروع شب پنجم و آخر، هر بازیکن باید حداقل ۳ برج دفاعی با آخرین لول داشته باشد
  • در شب‌های ۴ و ۵ از وار ماشین و Death Machine استفاده کنید و تا می‌توانید آن‌ها را اسپم کنید فقط هنگام استفاده از وار ماشین فاصله خود را از هم تیمی های خود و یا زامبی‌ها حفظ کنید، ترجیحا از Goliath یا Juggernaut دوری کنید چرا که دمیجش به اندازه دو گان دیگر نیست
  • برای ساخت اسلحه‌های شخصی، سلاح‌های Holger 26, RPD, M4LMG, DLQ و شاتگان HS توصیه می‌شود که در ادامه گان اسمیت هر کدام را خواهیم آورد؛ باز هم یادآوری می‌کنیم که سلاح ها فقط برای ۳ شب اول کارا هستند و برج‌های دفاعی منبع اصلی دمیج شما هستند.
چگونه مود هارد زامبی کالاف دیوتی موبایل را ببریم؟ , مود زامبی کال او دیوتی موبایل , آموزش مود هارد زامبی کالاف دیوتی موبایل
چگونه مود هارد زامبی کالاف دیوتی موبایل را ببریم؟ , مود زامبی کال او دیوتی موبایل , آموزش مود هارد زامبی کالاف دیوتی موبایل

بیشتر بخوانید:

بهترین و برترین کتاب های برگرفته از بازی های ویدیویی

بهترین بازی های اچ گیم


گیم پلی زامبی کالاف دیوتی موبایل , مود زامبی کالاف دیوتی موبایل , call of duty mobile zombie mode , مود هارد زامبی کالاف دیوتی موبایل
گیم پلی زامبی کالاف دیوتی موبایل , مود زامبی کالاف دیوتی موبایل , call of duty mobile zombie mode , مود هارد زامبی کالاف دیوتی موبایل

بیشتر بخوانید:

بهترین بازی های ورزشی 2021

بهترین بازی های کامپیوتری ایرانی


چگونه مود هارد زامبی کالاف دیوتی موبایل را ببریم؟ , مود زامبی کال او دیوتی موبایل , آموزش مود هارد زامبی کالاف دیوتی موبایل
چگونه مود هارد زامبی کالاف دیوتی موبایل را ببریم؟ , مود زامبی کال او دیوتی موبایل , آموزش مود هارد زامبی کالاف دیوتی موبایل , گیم پلی زامبی کالاف دیوتی موبایل

بیشتر بخوانید:

بهترین بازی های آنلاین ایرانی

بهترین بازی های ماشینی


گیم پلی زامبی کالاف دیوتی موبایل , مود زامبی کالاف دیوتی موبایل , call of duty mobile zombie mode , مود هارد زامبی کالاف دیوتی موبایل
گیم پلی زامبی کالاف دیوتی موبایل , مود زامبی کالاف دیوتی موبایل , call of duty mobile zombie mode , مود هارد زامبی کالاف دیوتی موبایل

بیشتر بخوانید:

بهترین بازی های جنگ جهانی در سال ۲۰۲۱ 

بهترین بازی های پولی استیم 2021


چگونه مود هارد زامبی کالاف دیوتی موبایل را ببریم؟ , مود زامبی کال او دیوتی موبایل , آموزش مود هارد زامبی کالاف دیوتی موبایل
چگونه مود هارد زامبی کالاف دیوتی موبایل را ببریم؟ , مود زامبی کال او دیوتی موبایل , آموزش مود هارد زامبی کالاف دیوتی موبایل
  • از اسنایپر می‌توان برای هدشات کردن زامبی‌های Heavy Gunner استفاده کرد که باید اولویت شما باشند در صورت دیده شدن

بیشتر بخوانید:

بهترین بازی های رایگان استیم 2021

بهترین بازی های PS5 در سال 2021


گیم پلی زامبی کالاف دیوتی موبایل , مود زامبی کالاف دیوتی موبایل , call of duty mobile zombie mode , مود هارد زامبی کالاف دیوتی موبایل
گیم پلی زامبی کالاف دیوتی موبایل , مود زامبی کالاف دیوتی موبایل , call of duty mobile zombie mode , مود هارد زامبی کالاف دیوتی موبایل
  • زامبی‌های ignite نیز خطرناک هستند چرا که سریع هستند و برج‌های دفاعی را هدف گرفته و آسیب زیادی به آن‌ها با منفجر کردن خود وارد می‌کنند اما خوشبختانه آسیب پذیر هستند. اول از همه این زامبی‌ها را هدف بگیرید
  • نکته‌ی مهم و حیاتی دیگر تعمیر بیس و برجهای دفاعی است. وسط شب یا بعد از هر شب بسته به شرایط، حتما آن‌ها و مخصوصا برحها را با استفاده از آچار(ضربه زدن با آچار) تعمیر کنید چرا که با از بین رفتن برجها، تمام پیشرفتی که برای ساخت آن برج داشتید صفر می‌شود و باید از اول شروع کنید، با تخریب بیس که بازی را خواهید باخت!
  • با آچار می‌توان آپگرید برجها را نیز سرعت داد که زیاد توصیه نمی‌شود چون سرعت آپگرید برجها قابل قبول است.
  • حتما تیر، آیتم‌های مورد نیاز برای برجها و سایر تجهیزات اضافی را در انبار بیس به اشتراک گذارید، هم برای خالی شدن کوله پشتی و باز شدن مکان بیشتر برای لوت بیشتر و هم برای کمک به هم تیمی ها چرا که کار تیمی بسیار مهم است و تنهایی به هیچ وجه نمی‌توان این مود را تمام کرد
  • در طی روز حتما خوشه‌های کوچک کریستال را که در اطراف پراکنده شده اند را برای دریافت پول بیشتر از بین ببرید‌.
  • یک نکته دوستانه و نجات بخش(!) دیگر این که برای خاموش کردن صدای کاراکترها که بی‌وقفه و بلااستثنا در هر بار بازی حرف می‌زنند، می‌توانید از طریق منوی تنظیمات، قسمت  Team Voice Chat Audio, عمل کنید.
چگونه مود هارد زامبی کالاف دیوتی موبایل را ببریم؟ , مود زامبی کال او دیوتی موبایل , آموزش مود هارد زامبی کالاف دیوتی موبایل
چگونه مود هارد زامبی کالاف دیوتی موبایل را ببریم؟ , مود زامبی کال او دیوتی موبایل , آموزش مود هارد زامبی کالاف دیوتی موبایل
  • Lucky box ها تقریبا بی مصرف هستند و باز کردن آنها توصیف نمی‌شود چرا که همانطور که بارها گفته شد، برجهای دفاعی و وار واشین و Death Machine منابع اصلی دمیج شما به ویژه در شب‌های نهایی هستند نه سلاح‌های شما.
  • همچنین مثل سایر زامبی‌های کلاسیک فرنچایز کال او دیوتی، پرکهای مختلفی نیز در سراسر مپ پخش شده‌اند که دریافت آن‌ها توصیه نمی‌شود، در صورت داشتن وقت و پول اضافه، به سراغ آن‌ها بروید‌. مکان‌های این پرک ها در Farm, Killhouse, Bus Station, launch base و practice range می‌باشد.

بیشتر بخوانید:

مود زامبی و تمام راهکارهای لازم برای برد در آن بررسی شد. اگر سوالی داشتید حتما آن را با ما در فیگار به اشتراک گذارید.


2 thoughts on “گیم پلی زامبی کالاف دیوتی موبایل ؛ آموزش کامل مود زامبی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *